1. Metal Gear Solid
Juoni, hahmot, kenttäsuunnittelu, kaikki legendaarista
2. Crash Team Racing
Kakarana kaikkein tärkein peli minulle. Myöhemmin parikymppisenä löysin aika-ajojen maailmanennätyssivuston ja ohjeet piilotettujen pelimekaniikkojen käyttöön, joten hakkasin peliä uudella innolla ihan kauheita määriä taas. Ja nyt kymmenen vuoden päästä remasteroitu versio tulossa, eli jälleen addiktiota pukkaa. Enkä keksi oikeastaan mitään kritiikin aihetta, täydellinen ajopeli.
3. Bloodborne
Maailman parhaat pomotaistelut, loistava tunnelma pelattavuus ja miljöö. Kaikki kunnossa. Ekaa kertaa kun pääsin Ludwigin toiseen vaiheeseen jäi monttu auki, hetken päästä kun se iski superiskunsa tipuin tuolilta - ainutlaatuinen elämys.
4. Dark Souls 3
Maailman toiseksi parhaat pomotaistelut. Vain vähän huonompi kuin Bloodborne.
5. Ninja Gaiden (Sigma versio)
Syy, miksi minusta tuli soulsborne-addikti. Porttihuume vaikeudesta nauttimiseen.
6. Residen Evil 4
Paras RE. Ehkä kaikkien aikojen paras kenttäsuunnittelu ja totuttelun jälkeen "taistelusysteemikin" yhtä timanttia.
7. Wild Arms
Eka JRPG minulle, ja edelleen paras sellainen. Otti spriteistä aivan kaiken irti, pelimekaniikat yllättävän syvällisiä ja hiottuja, ja sisältää todella monta itselleni tärkeää hetkeä, mm. Ancient Arenan viimeinen boss kumoon aivan liian heikkotasoisella ryhmällä puolen tunnin matsin jälkeen, vaikka pomo koko ajan paransi itseään, siihen ei osunut kuin kerran useammassa vuorossa ja jostain mysteerisyystä kesken tappelun sen heikkous tulta vastaan katosi. Löysin myös ekaa (ja ainutta?) kertaa aivan itse salaisen superluolaston. Ei mitään hajua sen olemassaolosta ja yhtäkkiä vain törmäsin siihen.
8. Final Fantasy 7
Paras FF.
9. God of War 2
Ainoa syy, miksi parempi kuin ykkönen tai kolmonen, on barbaarin vasara. Huikean tyydyttävä ase.
10. Tekken 3
Porttihuume Tekkeniin. Seiska on parempi peli ja enemmän on tullut sitä pelattua, mutta kolmonen oli se eka ja rakkain.
Kunniamaininta:
Worms Armageddon. Voisi olla kymppipaikalla. Paras matopeli. Ainoa kritiikin kohde on se ultravaikea ja -turhauttava Super-lammas haaste, joka pitäisi päästä läpi voidakseen avata kovempia ja kovempia asevalikoimia.