Parhaat pelaajasiirrot kaudelle 2005-2006

  • 47 155
  • 166

Bemo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Jokipojat
Tähän mennessä on tullut jo paljon hyviä siirtoja, jos listaan tähän vaikka 7 vakuuttavaa:

Petteri Nokelainen -> Blues
Karri Rämö -> HPK
Kimmo Kapanen -> KalPa
Kalle Sahlstedt -> Kärpät
Tony Salmelainen -> HIFK
Michal Bros -> Kärpät
Tony Virta -> Jokerit
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Toni Koiviston siirtymistä Lukosta meille on huomioitu käsittämättömän vähän. Viime kaudella kuitenkin lähes 20 maalia, joten todella kovan luokan vahvistus ensi kaudeksi, kun joukkueet heikentyvät.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti eh
Anteeksi, mutta minulta on mennyt kokonaan ohi Mäkelän maajoukkueura. Kertoisitko vielä, minä keväänä Mäkelä on ollut pitkälle kevääseen maajoukkueen mukana?

Totta, Malmivaaraan taisin sekoittaa. Muistelin vaan että joku paska siellä roikkui pitkään, mutta taitaa tuo Mäkelä olla jopa niin paska ettei tuohonkaan sakkiin kuulunut. My bad.
 

SyPe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tempo
Viestin lähetti Saku #11
Toni Koiviston siirtymistä Lukosta meille on huomioitu käsittämättömän vähän. Viime kaudella kuitenkin lähes 20 maalia, joten todella kovan luokan vahvistus ensi kaudeksi, kun joukkueet heikentyvät.


Totta, jos vain saa vierelleen hyvän sentterin tyyliin Raipe.
Viime kaudella ainakin Larouchen kanssa kulki ja mielestäni Leuka ja Raipe ovat melko samanlaisia pelaajia tyyliltään...

Koiviston sentterin ei tarvitse olla raketti lustimilla, kyllä Toni luistelun hoitaa jos vain syötöt tulevat lapaan.
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
Viestin lähetti Kärpät#18
saati sitten, että osattaisiin lukea tilastoja alimmaista riviä pidemmälle.

Saati sitten, että osattaisiin nostaa parhaiden hankintojen joukkoon muitakin kuin oman seuran ostoksia.

Vai miten Sahlstedt pätkii Pirneksen, Erikssonin tai Virran? Tai miten Loponen on parempi hankinta kuin Mäntylä?
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Nokelainen -> Blues
Salmelainen -> IFK
Virta -> Jokerit

Heitetään sitten peliin musta hevonen: I Filppula -> Jokerit
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Listahan on vielä pahasti keskeneräinen, mutta tässä torso:

1. Korpelan jussikemut pilaava (kalju?) takatukka -> HPK
.
.
2. Tuukka "1+1" Mäkelä -> Lukko
3. Tuomas Eskelinen -> Blues
4. Projektit Rämö & Korhonen -> HPK
5. Tony "Night Life" Virta -> Jokerit
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Viestin lähetti psychodad
Totta, Malmivaaraan taisin sekoittaa. Muistelin vaan että joku paska siellä roikkui pitkään, mutta taitaa tuo Mäkelä olla jopa niin paska ettei tuohonkaan sakkiin kuulunut. My bad.

Kyllä se taitaa olla niin, että Mäkelää ei sinne otettu, ku se ois tehny joka pelissä 2+2+2+10. Eli liian näkyvää peliä nykymaajoukkueeseen.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti J.Grönvall
Ei Rete ainakaan näkemissäni Elitserienin playoff-matseissa mitenkään romahtanut. Ilmeisesti näin siis väärin. Eikä tietenkään olisi ollut nappikausi jos olisi pelannut jossain muualla kuin ykkösparissa, sehän on päivänselvää. Eikö sinustakin ? Mutta kun sinne ykköspariin ei huonot pääse ja vielä vähemmän Färjestadin tasoisessa joukkueessa.

SM-Liigassa mies on edustaa pelipaikallaan lähes parhautta. Kerro minulle vaikka kolme absoluuttisesti parempaa pelaajaa jotka pelaavat samassa roolissa, Karalahti ? (:D). Palan halusta tietää...

Älä nyt hyvä mies hermostu, aurinkokin paistaa.

Olet näköjään niitä miehiä, jotka ovat sitä mieltä,että ykköspakkipariin laitetaan parhaat puolustajat ja ykkösketjuun parhaat hyökkääjät.
En ole mikään Färjestadin asiantuntija, mutta tuntemani henkilöt Ruotsissa kertoi, että nimenomaan Färjestad halusi rakentaa menneellä kaudella kolme tasavahvaa pakkiparia, joten...

Tuo viimeinen lauseesi osoittaa juuri sitä tasoa, mitä täällä liian usein näkee. Jos olet jonkun toisen joukkueen kannattaja olet _varmasti_ sitä mieltä, että kannattamasi joukkueen pelaajat ovat niitä parhaimpia. Aikuistu Janne!
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Viestin lähetti Svante
Älä nyt hyvä mies hermostu, aurinkokin paistaa.

Olet näköjään niitä miehiä, jotka ovat sitä mieltä,että ykköspakkipariin laitetaan parhaat puolustajat ja ykkösketjuun parhaat hyökkääjät.
En ole mikään Färjestadin asiantuntija, mutta tuntemani henkilöt Ruotsissa kertoi, että nimenomaan Färjestad halusi rakentaa menneellä kaudella kolme tasavahvaa pakkiparia, joten...

Tuo viimeinen lauseesi osoittaa juuri sitä tasoa, mitä täällä liian usein näkee. Jos olet jonkun toisen joukkueen kannattaja olet _varmasti_ sitä mieltä, että kannattamasi joukkueen pelaajat ovat niitä parhaimpia. Aikuistu Janne!

Juu, komea ilma kieltämättä. Nyt kun sait meikäläisen haukuttua niin voisitko kertoa oman mielipiteesi varsinaiseen kysymykseeni ? Tämä tekemäsi psykoanalyysi on vähintäänkin mielenkiintoinen kun et minua tunne, mutta ilmeisesti omaat kykyjä nousta Sarasvuoksi Sarasvuon paikalle, hyvä !

Ja kyllä, olen sitä mieltä että ne Tapparan pelaajat jotka ovat oikeasti parhaimpia ovat parhaimpia. Mutta kaikki eivät ole, tokikaan. Se, että pidän Grönvallia eliittipakkina omassa roolissaan tarkoittaa tässä tapauksessa kuulumista liigan TOP 5:een -> eli eliittiin. Ja ihan puhtaasti pelillisten avujen takia. Mutta lähinnä kiinnostaisi tietää miksi hän ei juuri sinun mielestäsi ole ? Johtuuko se siitä että minä olen Tapparan kannattaja ?

Ja huvittavaa on tämä Färjestadin kolmen tasaisen pakkiparin rakentamisen käyttäminen perusteluna. Eli ykkösparissa ei voi olla kahta hyvää pelaaja ? Grönvall pelasi huonosti mutta muuta paikkaa ei löytynyt kuin Charan rinnalla (Chara kiistatta joukkueen paras puolustaja) ? Parit oli rakennettu hyvä-huono-periaatteella, vai miten ? Vai ykkösparia ei ikinä ollutkaan ? Grönvall ei voinut pelata hyvin koska parit olivat tasavahvoja ?
Hmmm...

Mieluummin kannatan peluutuksessa sitä että parhaat pelaavat eniten ja jne. En oikein usko että itsekään edustaisit jotenkin erilaista koulukuntaa jossa parhaat eivät pelaa eniten ja ykkösketjussa/parissa. Totta helvetissä ne pelaavat siellä, missäs sitten ? Nelosessa ? Yksi kolmosessa, yksi kakkosessa, yksi ykkösessä ? Monesti tämä pakkiparien ja ketjujen numerointi on aika muovista mutta silti joukkueessa on aina joku ns. ykkösketju jossa pelaavat pelaajat ovat roolissaan parhaita joukkueen sisällä. Välttämättä ei siis kannata laittaa yhteen kenttään Harkinsia, Jokista ja Pärssistä koska Harkins ei ole Ruudun tasoinen duunari, eikö ? Mutta joukkueensa paras kylläkin ylivoiman pyörittäjänä.

* huoh... ranteet auki *

PS.
Kaikki Jannet ovat todennäköisesti ottaneet onkeensa kehoituksesi ja aikuistuvat kovaa vauhtia, tai ainakin ilmeisesti pitäisi. Onneksi minun ei tarvitse kun en kyseistä nimeä tottele.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllähän Grönvall sm-liigassa on eliittiä ainakin kun laitetaan lapa kainaloon ja otetaan vauhti pois.
Tässä roolissahan ne ovat Luoman kanssa Suomen parhaat.
Lisäksi ainakin meiläläistä ärsyttää se että vaikka Grönvall on isokokoinen niin sen fyysisyys on juuri kahvaamista yms mutta esimerkiksi taklaajana hän on suhteellisen heikko.

Ja loppuun vastaus että kyllä hän juuri tuossa omassa roolissaan kuuluu ihan siihen liigan kärkeen.
Onneksi ei pelaa Hifkissä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti mixu
Lisäksi ainakin meiläläistä ärsyttää se että vaikka Grönvall on isokokoinen niin sen fyysisyys on juuri kahvaamista yms mutta esimerkiksi taklaajana hän on suhteellisen heikko.

Onneksi ei pelaa Hifkissä.

On totta, että Grönvall voisi taklata hieman enemmän, mutta muutama puhtaasta töötistä kärsitty pelikielto on hillinnyt käyttäytymistä. Niin siinä usein käy, kun iso mies taklaa pienempää. Onneksi Rete käyttää fyysistä voimaansa ja ulottuvuuttaan maalinedus- ja laitakamppailuissa, jotka lienevät sitä paljon puhuttua hänen rooliaan.

Siitä olen samaa mieltä, että onneksi hän ei pelaa HIFK:ssa, saattaisivat jopa joskus menestyä...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Nimimerkille "J. Grönvall"

Kuten ehkä huomasit kerroin mitä minun kontaktit Ruotsissa ovat mieltä Janne Grönvallista ja hänen edelliskauden peleistään ja nimenomaan play-off pelit.

Minun mieleipiteeni ensimmäisessä kirjoituksessani, josta tämä "sananvaihto" lähti liikkeelle oli se, ettei Janne Grönvall ole minun mielestäni sm-liigan eliittiä. En perustellut sitä sen kummemmin koska et itsekään perustellut omaa valintaasi lainkaan. Totesit vain, että huippukausi ja sm-liigan ehdotonta eliittiä.

Minua suuresti ärsyttää se, että täällä ei voi olla eri mieltä jostakin tai kirjoittaa toisin kuin edeltävä kirjoittaja, saamatta vastauksena/vittuiluna, että "sun mielestäsi varmaan HIFK:n pelaaja on paljon parempi". Sellaisten kirjoittajien kysymyksiin en vastaa, sorry.

Enkä ymmärrä mistä sait päähäsi, että sinua olisin haukkunut. Mikäli käyttämäni Janne -nimi loukkasi sinua, pyydän nöyrästi anteeksi, my mistake.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Viestin lähetti Svante
Nimimerkille "J. Grönvall"

Kuten ehkä huomasit kerroin mitä minun kontaktit Ruotsissa ovat mieltä Janne Grönvallista ja hänen edelliskauden peleistään ja nimenomaan play-off pelit.

Minun mieleipiteeni ensimmäisessä kirjoituksessani, josta tämä "sananvaihto" lähti liikkeelle oli se, ettei Janne Grönvall ole minun mielestäni sm-liigan eliittiä. En perustellut sitä sen kummemmin koska et itsekään perustellut omaa valintaasi lainkaan. Totesit vain, että huippukausi ja sm-liigan ehdotonta eliittiä.

Minua suuresti ärsyttää se, että täällä ei voi olla eri mieltä jostakin tai kirjoittaa toisin kuin edeltävä kirjoittaja, saamatta vastauksena/vittuiluna, että "sun mielestäsi varmaan HIFK:n pelaaja on paljon parempi". Sellaisten kirjoittajien kysymyksiin en vastaa, sorry.

Enkä ymmärrä mistä sait päähäsi, että sinua olisin haukkunut. Mikäli käyttämäni Janne -nimi loukkasi sinua, pyydän nöyrästi anteeksi, my mistake.

Svante hyvä, täällä voi ja saa ja pitääkin olla eri mieltä asioista. Siitähän se mehukkuus näihin juttuihin tulee kun paavot ja riitat Helsingistä, Tampereelta, Oulusta ja Turusta näkevät asiat aina hieman eri tavalla.

Se, että otin viestisi vittuiluna johtuu siitä että sinä itse otit minun listani jonkinlaisena punaisena vaatteena. En kirjoittanut erikseen perusteluja Grönvallin erinomaisuudelle koska ne eivät tuohon paikkaan kuulu, mutta takavuosilta se erinomaisuus on jo tuttua. Pidettiinhän miestä muutama vuosi takaperin jopa liigan parhaana peruspakkina (tai ainakin Jääkiekkolehti piti ;)

Karalahti heitto oli aivan selkeä provo jotta olisin saanut sinulta jotain perusteluja, mutta ei auttanut. Jos luet sen ensimmäisen viestisi uudelleen huomaat kyllä itse miksi vastaus oli mitä oli. Mikäli haluat asiallista keskustelua niin mielellään hoida oma hommasi siinä myöskin.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Viestin lähetti mixu
Kyllähän Grönvall sm-liigassa on eliittiä ainakin kun laitetaan lapa kainaloon ja otetaan vauhti pois.
Tässä roolissahan ne ovat Luoman kanssa Suomen parhaat.
Lisäksi ainakin meiläläistä ärsyttää se että vaikka Grönvall on isokokoinen niin sen fyysisyys on juuri kahvaamista yms mutta esimerkiksi taklaajana hän on suhteellisen heikko.

Ja loppuun vastaus että kyllä hän juuri tuossa omassa roolissaan kuuluu ihan siihen liigan kärkeen.
Onneksi ei pelaa Hifkissä.

Oletko yllättynyt jos olen hieman eri mieltä ?

Grönvallin vahvuudet ovat sijoittumisessa, oman pään kiekollisessa pelissä ja siinä että hän on varsin vahva. Grönvall ei taklaa kovaa kuten vaikka Tuomas Eskelinen eikä ole sillä tavalla räiskyvä ja viihdyttävä pelaaja. Grönvallin tapa on hoitaa kaverit kulmiin ns. kiilaamalla mutta pääasiahan on se että sinne kulmaan ne jäävät, eikö ? Siitä asti kun miehen liike saatiin Rautakorven toimesta kuntoon on Grönvall ollut äärimmäisen vaikea kiertää. Sitä on oikeasti ihan mukava seurata ottelun aikana kuinka moni yksi-yksi tilanteissa menee miehestä ohi, ei ole montaa jos yhtään.

Grönvallin rooli on varsin rajattu minkä vuoksi hän on siinä niin hyvä. Mies ei edes yritä enempää kuin osaa ja hyvä niin sillä hyökkäävää pakkia hänestä ei saa tekemälläkään. Kulmissa ja oman maalin edessä Rete on erinomainen ja pärjää vääntövoimassa varsin hyvin. Kahvaamista esiintyy se on selvä mutta tässä suhteessa hän ei eroa kenestäkään muusta puolustajasta. Herkemmin tämä tietysti näkyy isokokoisten ja raskastekoisten pakkien pelissä ja sen vuoksi esim. Luomakin on leimautunut pelkäksi kahvaajaksi mitä hänkään ei ole.

Mielipiteitä on tietysti kaikilla eikä kaikista tarvitse tykätä mutta pelaaja ei myöskään ole heti huono jos hänestä ei henk.koht. pidä.
 

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Grönvall tosiaan niitä pelaajia ketä en ikinä koskaan missään haluaisi nähdä HIFK:ssa. Koko fyysisyys kohdistuu mailaan, mies ei taklaa juuri ollenkaan. Mikään ei ole rasittavampaa katsoa kuin iso mies joka ei taklaa, tappele tai tee mitään räiskyvää. Tämä on se syy minkä takia tämä kahvaaja ei ole päässyt NHL:ään asti vaikka tuon kokoiselle pakille tilausta siellä todennäköisesti olisi. Tapparafanienkin on ihan turha kehua sitä kun Grönvall ei pelaa sikaa tai yritä toimia pelaamisen ohella myös pelotteena. Tämä on juuri se syy miksi tästä kahvaajasta tuli vain hyvä peruspakki kotoiseen ämmäliigaamme ( todellakin peruspakki, miehellä ei ole taustalla kuin yhdet mm-kisat, nekin ylimääräisenä puolustajana ). Jos mies ei olisi luonteeltaan kahvaava ämmä niin NHL olisi kutsunut jo ajat sitten. Vaikka Tapparafaneille asia tuskin koskaan valkenee niin ei se fyysisyys ja tietty hulluus pelaajan luonteessa ole aina miinustava tekijä. Minua ainakin vituttaa se että joidenkin isojen pakkien raamit menevät hukkaan neitimäisen luonteen takia ja sen jälkeen heistä tulee kahvaavia ämmiä tylsistyttämään lisää tätä HMV-liigaa. Onko Grönvall muuten koskaan tapellut ?

"Reten" ja Jeren vertaukset todellakin ovat täysin turhia. Toinen on monet mm-kisat käynyt, kaksi kertaa kisojen all-starssiin valittu puolustaja ja toinen tavallinen liigajyrä. Toinen on NHL tason pakki, toinen olisi NHL tason pakki jos ei olisi luonteeltaan "pussy". Ainii mut jerehän dokaa ja käyttää huumeita, ei se voi olla parempi.

Ja Tappara muuten kahvaa, Bluesilla ei ole perinteitä ja IFK:n fyysisyys on pelkkä myytti.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti J.Grönvall
Oletko yllättynyt jos olen hieman eri mieltä ?

Grönvallin vahvuudet ovat sijoittumisessa, oman pään kiekollisessa pelissä ja siinä että hän on varsin vahva. Grönvall ei taklaa kovaa kuten vaikka Tuomas Eskelinen eikä ole sillä tavalla räiskyvä ja viihdyttävä pelaaja. Grönvallin tapa on hoitaa kaverit kulmiin ns. kiilaamalla mutta pääasiahan on se että sinne kulmaan ne jäävät, eikö ? Siitä asti kun miehen liike saatiin Rautakorven toimesta kuntoon on Grönvall ollut äärimmäisen vaikea kiertää. Sitä on oikeasti ihan mukava seurata ottelun aikana kuinka moni yksi-yksi tilanteissa menee miehestä ohi, ei ole montaa jos yhtään.

Grönvallin rooli on varsin rajattu minkä vuoksi hän on siinä niin hyvä. Mies ei edes yritä enempää kuin osaa ja hyvä niin sillä hyökkäävää pakkia hänestä ei saa tekemälläkään. Kulmissa ja oman maalin edessä Rete on erinomainen ja pärjää vääntövoimassa varsin hyvin. Kahvaamista esiintyy se on selvä mutta tässä suhteessa hän ei eroa kenestäkään muusta puolustajasta. Herkemmin tämä tietysti näkyy isokokoisten ja raskastekoisten pakkien pelissä ja sen vuoksi esim. Luomakin on leimautunut pelkäksi kahvaajaksi mitä hänkään ei ole.

Mielipiteitä on tietysti kaikilla eikä kaikista tarvitse tykätä mutta pelaaja ei myöskään ole heti huono jos hänestä ei henk.koht. pidä.

No mikä ihme sitten tekee Grönvallista SM-liigan kärkipakin? Ei mikään. Puolustava peruspuolustaja ei voi olla SM-liigan huippua puolustajista. Grönvallilla ei ole yhtään huippuominaisuutta, laukaus on kelvollinen, liikkuminen on isolle miehelle hyvää, fyysistä peliä saisi koko huomioon ottaen löytyä enemmän.

SM-liigan tähtipuolustaja ampuu maaleja ylivoimalla siniviivalta, nousee paikan tullen mukaan hyökkäykseen, kerää tehopisteitä ja hänellä on ennen kaikkea hyvä plusmiinus-tilasto. Tuulolahan oli loistava esimerkki tällaisesta pakista.

Tälläkin hetkellä liigassa on rutkasti kovempia pakkeja kuin Grönvall, vaikka hänkin on eurohockeytour-tavaraa silloin tällöin.

Viestin lähetti psychodad
Totta, Malmivaaraan taisin sekoittaa. Muistelin vaan että joku paska siellä roikkui pitkään, mutta taitaa tuo Mäkelä olla jopa niin paska ettei tuohonkaan sakkiin kuulunut. My bad.

Tai sitten sekoitit Toni "taklatkaa mua vain avojäällä" Porkkaan. Malmivaarahan ei ole paska.
 
Viimeksi muokattu:

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Viestin lähetti rico
No mikä ihme sitten tekee Grönvallista SM-liigan kärkipakin? Ei mikään. Puolustava peruspuolustaja ei voi olla SM-liigan huippua puolustajista. Grönvallilla ei ole yhtään huippuominaisuutta, laukaus on kelvollinen, liikkuminen on isolle miehelle hyvää, fyysistä peliä saisi koko huomioon ottaen löytyä enemmän.

SM-liigan tähtipuolustaja ampuu maaleja ylivoimalla siniviivalta, nousee paikan tullen mukaan hyökkäykseen, kerää tehopisteitä ja hänellä on ennen kaikkea hyvä plusmiinus-tilasto. Tuulolahan oli loistava esimerkki tällaisesta pakista.

Tälläkin hetkellä liigassa on rutkasti kovempia pakkeja kuin Grönvall, vaikka hänkin on eurohockeytour-tavaraa silloin tällöin.

Hohhoijjaa...

Ei se oikeasti ole niin vaikeaa. Ei voi olla. Eihän. Jos et edes viitsi lukea kunnolla niitä kirjoituksia niin älä kommentoi, jookos ?

Ja "Hai", tuota... vai niin... kai ? SM-Liiga on siis ämmäliiga jossa pelaa ämmiä kuten Grönvall, poislukien Jerry. Menikö oikein ?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti rico
Puolustava peruspuolustaja ei voi olla SM-liigan huippua puolustajista.

Tästä olen ehdottomasti eri mieltä. Puolustava puolustaja voi tietenkin olla liigan huippua, tai vaikka paras. Toki monella hyvällä puolustavalla pakilla on myös joku erikoisominaisuus, josta on hyötyä myös hyökkäyspäässä - esim. kova laukaus.

Grönvallilla ei ole yhtään huippuominaisuutta, laukaus on kelvollinen, liikkuminen on isolle miehelle hyvää, fyysistä peliä saisi koko huomioon ottaen löytyä enemmän.

Grönvallin paras ominaisuus on pelinluku ja sijoittuminen. Molemmat ovat kuitenkin sellaisia ominaisuuksia, jotka eivät peruskatsojalle kovin helposti aukea, ja siksi niiden osaaja ei saa ansaitsemaansa kunniaa. Näissä pelin osatekijöissä Janne on parempi kuin moni maajoukkueen vakiokalustoon kuuluva pakki. Myös maalinedustoilla Rete on eliittiä. Ei pelkästään oman maalin edessä, vaan on urallaan tehnyt maaleja myös vastustajan maalivahdin nenän alta - usein kyse on ollut ratkaisevista loppuhetkien kavennuksista tai tasoituksista. Suurin ongelma Grönvallilla on hitaus, ei taklauksien vähäisyys.

Eli yhteenvetona, miksi Janne Grönval on liigan parhaiden puolustajien joukossa (siis ei varmastikaan paras, mutta kärkiryhmää): Rete on puolustuspelin erikoismies, joka ei juurikaan tee sijoittumisvirheita omalla alueella eikä päästä omaa vartioitavaa miestään maalintekoon. Tämän lisäksi hän pystyy myös tukemaan joukkuettaan hyökkäyspelissä ja on Tapparassa pelatessaan tehnyt säännöllisesti vähintään 15 tehopistettä seitsemällä kaudelle putkeen (ja sitä ennen AHL:ssä 35 ja 37 pistettä) - erittäin hyviä lukemia puolustusspesialistille.

Färjestadin reissusta en osaa sanoa mitään, kun en yhtään peliä ole nähnyt. Sen olen kuitenkin vuosien varrella oppinut, etten lähde arvioimaan suoritusta pelkkien tilastojen perusteella. Tilastoista voi hakea tukea sille mitä silmällä näkee, mutta vaikea niistä on perusteltuja johtopäätöksiä tehdä - tai voi tehdä, mutta uskottavuus onkin sitten mitä on...


edit: korjauksia
 
Viimeksi muokattu:

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Viestin lähetti Olkku
Siinä ja siinä. Itse kyllä laskisin kovemmiksi kaappauksiksi, ulkomailta saapuvan parivaljakon.

Jarmo Tolvanen Ruotsi > Lukko
Tero Paappanen Venäjä > Lukko


Äläst Olkku sano viel mittää...Tolvasen ja Paappasen touhuja emme ole vielä nähneet..jotenkin on sellainen kutina persiis että Tero voi hyvinkin olla kohtuu pelaaja ja Tolovaasest emme tiedä viel mittää.........mutta Lehtosen Topin olemme nähneet ja sen on mielestäni todellinen KAAPPAUS!!!

Ihan oikeesti, Hannus todetaan hyväksi hankinnaksi.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Vaughan

Tilastoista voi hakea tukea sille mitä silmällä näkee, mutta vaikea niistä on perusteltuja johtopäätöksiä tehdä - tai voi tehdä, mutta uskottavuus onkin sitten mitä on...

Tässä muutama tilasto niille, joita asia kiinnostaa.

Elitserien 2004-2005
Janne Grönvall (48) 0 + 3 = 3 42pim +10 (+/-)

Play-off 2005
Janne Grönvall (15) 2 + 4 = 6 10pim +2 (+/-)
 

Sean #19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En jaksa puuttua siihen onko Grönvall yksi kauden parhaimmista pakeista vai ei, mutta Tapparalle todella hyvä kaappaus. Johtajuutta koppiin, peruspelaamista kentälle ja muutaman kourallisen enemmän katsojia Tapparan kotipeleihin. Sekin on aika tärkeä asia, sillä vaikuttaa yllättäen siltä että Tampereesta on tulossa enemmän futiskaupunki Tampere Unitedin yleisölukujen perusteella. Kahdessa viime kotipelissä Ratinassa n. 17 500 katsojaa yhteensä.
 

laKu_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Sean #19
...vaikuttaa yllättäen siltä että Tampereesta on tulossa enemmän futiskaupunki Tampere Unitedin yleisölukujen perusteella. Kahdessa viime kotipelissä Ratinassa n. 17 500 katsojaa yhteensä.

Jees, tosin keskiviikon Inter-pelissä eräs suomalainen suuri yritys kustansi yhteistyökumppaneilleen, työntekijöilleen jne. ison kasan ilmaislippuja, toki ne hieman kaunistelevat tuota tilastoa. Mutta silti.

Niin, jottei ihan mene ohi asian, niin ainakin Salmelainen ja Sahlstedt ovat siellä luultavimmin ihan pistepörssin kärjessä.

Puolustajista Tuomas Eskelisen houkuttelu Bluesiin saattoi olla ihan hyvä veto, vaikea uskoa että tässä tapauksessa tapahtuu se normaali tason lasku, mikä usein seuraa siirtoa Bluesiin, valitettavasti näin.

Omista seurataan mielenkiinnolla Svenssonia, josko pitkästä aikaa joku ruotsalainenkin onnistuisi Hämeenlinnassa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös