Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Parhaat muistot jääkiekkopeleistä

• 3 718
  • 47

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Re: Luupää

Viestin lähetti Karamahti
No sitä nyt on miehetki yrittäny

--------------

Suvi Lindén fan club?

Provoketjuun kirjoitettuna toimisi paremmin.

Omat:

- Rontti mainitsikin jo kaksi kirkkainta.

- Karalahden tasoitus Venäjä-pelissä. (Oikeastaan vituttaa, etten saa enää MM-kisoista mitään irti)

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ihmettelen...

Mikseivät HIFK-fanit ole vielä maininneet kauden 2002-03 HIFK-Tappara ottelua, jossa HIFK teki liigan virallisen nousuennätyksen 0-6 --> 7-6? Varmaan ollut aika unohtumaton kokemus. kaksi erää peli täyttä sontaa, ja kolmannessa erässä kaikki muuttuu. Jos Jokerit joskus tekee samanlaisen tempun, olisin todennäköisesti eurofisessa tilassa koko loppuillan, sekä koko seuraavan päivän. Riippuisi toki pelin tärkeydestä...

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Re: Luupää

Suvi Lindén...?
Tuskin olen kovin väärässä jos väitän, ettet edes nähnyt kyseistä tapausta.

Itse olen jääkiekkotappelujen suuri fani, mutta tämähän ei sellainen ollut.

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Re: Ihmettelen...

Viestin lähetti Ikijokeri
Mikseivät HIFK-fanit ole vielä maininneet kauden 2002-03 HIFK-Tappara ottelua, jossa HIFK teki liigan virallisen nousuennätyksen 0-6 --> 7-6? Varmaan ollut aika unohtumaton kokemus. kaksi erää peli täyttä sontaa, ja kolmannessa erässä kaikki muuttuu. Jos Jokerit joskus tekee samanlaisen tempun, olisin todennäköisesti eurofisessa tilassa koko loppuillan, sekä koko seuraavan päivän. Riippuisi toki pelin tärkeydestä...

Se Tapparan 7-7 tasotus oman pakin kautta ottelun lopussa vei siitä matsista suurimman hohdon.

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Re: Re: Luupää

Viestin lähetti Playmaker
Tuskin olen kovin väärässä jos väitän, ettet edes nähnyt kyseistä tapausta.

Itse olen jääkiekkotappelujen suuri fani, mutta tämähän ei sellainen ollut.

No ensinnäkin olet väärässä ja toiseks löyssä vähän pipoa, ei kaikkee tarvii ottaa kuolemanvakavasti...all in good fun.

PS. Jos mä olisin yhtä analisti niin mä olisin todennäkösesti vetäny säkillisen herneitä nenään tosta "sick motherfucker" kommentista...

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Re: Re: Re: Luupää

No ensinnäkin olet väärässä ja toiseks löyssä vähän pipoa, ei kaikkee tarvii ottaa kuolemanvakavasti...all in good fun.

PS. Jos mä olisin yhtä analisti niin mä olisin todennäkösesti vetäny säkillisen herneitä nenään tosta "sick motherfucker" kommentista...
En mä mielestäni asiaa kuolemanvakavasti ottanut, kunhan ihmettelin, että tuollaisiakin ihmisiä on. Nauti ihan rauhassa vaikka Otevrelin loukkaantumisesta, mikä mä oon dumaamaan.

Over n´ out. Ei jaksa. Enää.

Aatos

Jäsen
Parhaat muistot:

A-junnuissa tekemäni kypärätemppu Kerhoa vastaan. Oli vielä itselle tärkeä peli, sillä joukkueelle oli ilmoitettu pelin olevan näyttöpaikka tulevan kauden pelureille. Varmistin paikkani tulevalle kaudelle viimeistään silloin. Muutama mukava kaveri sai lähteä..

Sain vielä kantaa koko kauden A kirjainta rinnassani.
Mutta siitä on aikaa - silti ylpeä Ilves olin, ja olen edelleen.

fakta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
K-Espoon liiganousu

Kun luki tuon DB32:n viestin Jokipoikien takaisin mestikseen noususta, niin tuli eittämättä mieleen erään Kiekko-Espoon liiganousu keväällä -92. JoKP, kaatui (muistaakseni, en ollut edes lähellä teini-ikää silloin joten ei 100-prosenttista) 2-1 viidennessä karsintaottelussa Nordenskiöldinkadulla.
Se oli elämäni ensimmäinen lätkämatsi, joten aikamoinen alku tuli sille puolelle, kun 9000 ihmistä huusi suoraa huutoa koko ottelun ajan...
Mielenkiintoista on että molemmat joukkueet ovat tämän jälkeen eri syistä vaihtaneet nimiä. Sitten voi myöskin miettiä miten monet niistä jääkiekon ystävistä jotka riemuitsivat K-Espoon puolesta sinä päivänä, kannustaisivat Bluesia vielä tänään...

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Re: Ihmettelen...

Se Tapparan 7-7 tasotus oman pakin kautta ottelun lopussa vei siitä matsista suurimman hohdon.

Kyseinen Tappara -peli on ainakin itselleni niin unohtumaton kokemus.Ei sellasta montaa kertaa tapahdu.
Ei se hirveesti sitä hohtoa vie.
Toinen hieno matsi oli viime kaudella 11.10 Kärpät-HIFK.Mukavien kämmien jälkeen 9 tuntia junassa istuneena ja IFK:n 3-2 voiton hyvän pelin jälkeen nähneenä , olin hyvin väsynyt ,mutta onnellinen.

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Kyllä ylivoimaisesti mieleenpainuvin kokemus on se, kun pääsin keväällä -03 katsomaan MM-kotikisoja Hartwall-Areenalle. Kyseessä oli jatkolohkon ottelu Saksa-Itävalta. Itse ottelu ei ollut elämää suurempi kun tulostakaan en muista, mutta se fiilis! Illalla samassa hallissa oli Suomen peli, ja siksi porukkaa oli kai täysi tupa. Suomen liput liehuivat ja mökä valtava. Toisen päädyn yläkatsomossa oli saksalaisten faniporukka, joka jaksoi laulaa ja hyppiä koko ottelun ajan. Upea kokemus!

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Kilahdus aiheeseen

Faijani kuskas mut vuonna ehkä 66 Stadin halliin tsiigaa, ku Suomen maajoukkue matsaa jotain Kannadalaista (en nyt muista, ketä) jengiä vastaan. Heti diggailin fiiliksestä kybän, vaikka sklotti olinkin.

Eka erän fiilikset nous huippuunsa ku Lalli ajaa Kanukin laidasta ylösulos. Kanukki lataa jostain siniseltä ja kuti osuu Lasse Kiiliä pakettiin. Vitusti verta ja Lasse neulottavaksi. En muista kuka tuli byyriin tokaks eräks.

Kolmas erä oli legendaarinen, tilanne oli ihan vitun jäykkä, niin Kiili luistelee 874-tikin kera takas byyriin ja homma klaarataan himaan numeroin 6-5

Jumalauta mitä tsemppiä.

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Kilahdus aiheeseen

Faijani kuskas mut vuonna ehkä 66 Stadin halliin tsiigaa, ku Suomen maajoukkue matsaa jotain Kannadalaista (en nyt muista, ketä) jengiä vastaan. Heti diggailin fiiliksestä kybän, vaikka sklotti olinkin.

Eka erän fiilikset nous huippuunsa ku Lalli ajaa Kanukin laidasta ylösulos. Kanukki lataa jostain siniseltä ja kuti osuu Lasse Kiiliä pakettiin. Vitusti verta ja Lasse neulottavaksi. En muista kuka tuli byyriin tokaks eräks.

Kolmas erä oli legendaarinen, tilanne oli ihan vitun jäykkä, niin Kiili luistelee 874-tikin kera takas byyriin ja homma klaarataan himaan numeroin 6-5

Jumalauta mitä tsemppiä.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
TPS-HPK

Pikalukemalla kaikkien muiden parhaat muistot jääkiekkopeleistä liittyvät itse niihin peleihin tai meteliin hallissa. No, mikäs siinä, hienoja muistojahan ne ovat. Omani eroaa joukosta.

Olin Turussa silloisen tulevan tyttöystävän kanssa käymässä. Vein hänet elämänsä ensimmäiseen livenä näkemäänsä jääkiekko-otteluun. Hänelle selvisi että tämähän on hieno laji muutenkin kuin telkkarissa ja että eihän se Twite olekaan ihan hiljainen poika aina. Illemmalla pussattiin ekan kerran junassa matkalla kohti Helsinkiä. Nyt tenavat pyörii jaloissa ja samainen neitokainen, nyt siis rouva, on ilmoittanut että hänen on "pakko päästä" Marko Palon juhlaotteluun ensi perjantaina.

HPK voitti 3-5

manager78

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Suomen maajoukkueet
Kaudella 89-90 Ässät oli tod. ylivoimainen divarissa. Ässät kärsivät ensimmäisen pistemenetyksensä Forssassa n. kymmenen kierroksen kohdalla ottelun päättyessä tasan. Halli oli täynnä ja tunnelma mahtava.

Toinen mieleenpainuva hetki on v. 1996 liigakarsinnat tutoa vastaan. Sekä koti että vieraspelit.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Viestin lähetti manager78
Kaudella 89-90 Ässät oli tod. ylivoimainen divarissa. Ässät kärsivät ensimmäisen pistemenetyksensä Forssassa n. kymmenen kierroksen kohdalla ottelun päättyessä tasan. Halli oli täynnä ja tunnelma mahtava.

Oli muuten mielenkiintoinen toi "Ässä-kausi" divarissa. Vaasassakin Ässät oli silloin alkutalvesta lähellä ajaa miinaan Sportia vastaan. 55 min kohdalla Sport johti 5-4, mutta Ässät tuli tasoihin.

Ässät oli silloin lähes yhtä ylivoimainen kuin Kärpät kaudella 1999-2000.

Muita ikimuistoisia:
-Sportin paluu divariin hylättyine maaleineen, Sport-Kiekko-67 2-1 ja. kevät 97
-MM95 finaali
-HIFK-Jokerit 7-0 kaudella 92-93
-Sport-Kärpät 2-2, syyskausi 99-00
-Sport-Peliitat 13-3, 5 min jälkeen 5-0!, kaudella 87-88. Eka kiekkopelini muuten.

Viimeksi muokattu:

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Viestin lähetti Kolmas Johannes
Yksi hienoimpia järvenpääläisiä kiekkomuistoja olisi varmasti ollut kevään 1997 liigakarsinnan ainoa kotiottelu. Itse en ollut ottelua todistamassa, mikä sapettaa vieläkin. Haukat siirtyi KalPaa vastaan 1-0-johtoon 1400 katsojan edessä. Lopulta kävi kuitenkin niin, että Haukat hävisi jatkoajalla 2-1. Tappio ei silti paljon haitannut. Kavereilta olen jälkeenpäin kuullut tarinoita ottelusta - tällaista Järvenpäässä tuskin enää ikinä nähdään.

Onko joku tänne kirjoittavista muuten ollut todistamassa Haukkojen liigakarsintaa?

Olin katsomassa matsia, aika mieletön tapahtuma se oli. MTV3 ja YLE oli muistaakseni paikalla. Ja matsikin oli ihan hyvää kiekkoa, mitä nyt siitä muistan.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Muutama tulee mieleen:

70 ja 80-luvun taitteessa FoPSin matseja: Aaltosen bussilla Vorssaan, paukkupakkasessa Kuplaan ja herkullisia, vetisia lihapiirakoita naamariin. Muistoja myos Assien pre-season vierailuista Kuplassa (tulokset baut 2-10)

Lukuisista IFKn matseista kaksi: reilu 10 vuotta sitten takaani kuulunut tuskan parahdus: Nej saatana! Pepe och Simo pa samma laita igen! :D Toinen kun toin kaksi espanjalaista katsomaan paikallispelia jokunen vuosi sitten. Pojalle Calounin signeeraama lippis paahan ja eikun katsomoon. IFK hoiti matsin, mutta molempien hispaanojen kommentti matsista oli: olipa siella hallissa hiljasta :(

Lopuksi viime Joululta Leafsien matsi Floridaa vastaan: VIP ovesta sisaan ja TMLn vaihtopenkin viereen istumaan, tokalle riville. Sundinin kanssa silmailya (meita ollaan kutsuttu identtisiksi kaksosiksi) alkuverryyttelyssa. Sitten Metallica soimaan ja matsi kayntiin. Ruoka ja juomapalvelu toimi moitteettomasti siihen istumapaikoille. Paras joululahja vaimolta ikina!

Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Lukko - Ässät

Se oli kausi 1999 - 2000, kun Lukko pelasi Ässiä vastaan Raumalla. Kotijoukkue oli häviöllä jo 0-3 n. 5 minuuttia ennen päätössummeria. Porilaisten vittuilu kävi aivan armottomaksi seisomakatsomon lehtereillä. Kunnes, "taika-jim hirvinakki" antautui viimeisten hetkien aikana kolmesti. 3-3 ja jatkoaika oli edessä. Fiilis oli siinä vaiheessa jo korkealla.
4-3 voittomaalin viimeisteli sitten Leonids Tambijevs. Tunne oli aivan uskomaton. Porilaisetkin hävisivät suht´ vikkelään ympäriltämme. Tämä on tällainen yksittäinen ottelu, joka on jäänyt mieleen. Tietysti myös Lukko - HPK ja Lukko - Tappara pronssipelit ovat jääneet hyvinä muistoina mieleen.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
01.04.1992 2-1 Tero Lehterä (Jere Lehtinen) ja K-Espoo liigaan.

Toinen mainitsemisen arvoinen peli on ratkaiseva K-Espoo-TPS Matinkylässä 1998 pleijareissa.

Lisäksi divariaikaiset K-Espoo-Jokerit -pelit Matinkylän hallilla ovat ikimuistoisia, kun katsojat ovat kuin sardiinipurkissa katsomossa.

Uuden areenan peleistä viides playoffpeli vuosi sitten Tapparaa vastaan ja nousu Murphyn jatkoaikamaalilla voittoon on kanssa tunnelmansa puolesta yksi parhaista LA-A:n peleistä.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Otin taklauksen vastaan, meni käsi poikki. Jäi vaan mieleen...

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Parhaat muistot peleistä, joita olen paikan päällä ollut katsomassa:

- 95 MM-finaali Globenissa
Jännitti niin perkeleesti vielä pari minuttia ennen loppua. Pelin jälkeen olin hallin takana Jutin, Sakun ja Villen & muiden suomalaisten fanien kanssa korkkaamassa shampanjaa, pullo on kotona kaapin päällä.

- 98 Nuorten MM-finaali Helsingissä
Aivan mahtava tunnelma ja Suomen jatkoaikavoitto.

- 94 SM-finaali Jokerit - TPS 3-2ja.
Lindin 1-2 kavennusmaalin ja Törmäsen tasoituksen jälkeen hallin katto ei enää pysynyt paikoillaan.

- 95 Jokerit - 99 All Stars
Olihan se hienoa nähdä Gretzky, Messier, Kurri, Fedorov, Coffey ja muut starat pelaamassa.

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme ettei IFK:n miehet ole vielä muistelleet näitä:

Syksy 1994 ja NHL-lakko. Paikallismatsi, HIFK:lla Tikkanen ja Ruuttu, narreilla Kurri ja Selänne. Mediahehkutusta ja muutenkin suuret ennakko-odotukset. Eli matsi jota ei saanut hävitä. Eikä hävitty. Pelistä muistetaan myös se, kun Wahlsten löi mailalla Ruutulta palikat kurkkuun ja esitti heti perään uransa parhaat ja terävimmät harhautukset.

Treeniturnaus, jossa oli mukana Winnipeg Jets, Teemulla maustettuna. Kaikki odottivat finaalia Jokereiden ja Jetsin välillä, mediaa myöten. Narrien piti vaan ensin hoidella vasemmalla kädellä IFK välierässä. Ei hoidellut. Finaali Jetsiä vastaan ei saanut enää aikaan samanlaista upeaa tunnetta, kuin tuo narri-matsi.

Animal

Jäsen
Meikäläisen parhaita muistoja jääkieko-otteluista:

Ahmat vs. Aakoo, nousukarsinta 2.divisioonasta silloiseen 1.divisioonaan. Vuotta en muista tarkalleen, mutta se on niitä ainoita kertoja kun muistan että Hyvinkään karsinassa olisi ollut tunnelmaa. Ahmat voitti 12-0. Yleisöä oli joku 1200 ja lato oli oikeasti niin täynnä, että siellä ei pystynyt kunnolla liikkumaan.

Suomen Olympiajoukkue vs. Ranska, harjoitusottelu Hyvinkään ladossa. En muista vuotta enkä lopputulosta, sillä olin itse melko pentu silloin. Mieleen on vain jäänyt nimi Teemu Selänne ja em. herran luistelunopeus. Ja Selänne heitti pelissä muistaakseni hattutempun.

Jokerit vs. Toronto Maple Leafs, harjoitusottelu viime syksyltä Ilmalasta. Eka erä paskaa kiekkoa, toka ja kolmas etenkin hyvää kiekkoa. Areenalla taas perus hautajaistunnelma ennen Kankaanperän ja Antropovin myllyä... Fiilis hallissa oli tappelun alkaessa kyllä melkoinen, kun 13 600 ihmistä huutaa suoraa huutoa. Narri klaarasi homman ja ryssä sai nokkaansa.

Tsekki vs. Slovakia, MM-kisat 1997. Otteluna ei mikään erikoinen, mutta kyseessä MM-kisat ja areenalla oli tuolloin vitun hyvä tunnelma. Tämä ottelu oli myös ensimmäinen kerta kun vierailin Ilmalan sirkusteltassa.

Jokerit vs. HIFK, vuotta en muista, mutta ensimmäinen paikallisderby, jonka kävin katsomassa. Kuparinen tappeli Ottelussa Valtosen kanssa. SM-Liiga mittakaavalla hyvä tappelu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy