Viestin lähetti kapa76
Pelaajakauppa joka olisi toteutuessaan lyönyt kaikki muut kirkkaasti laidalta. Aikoinaan veikkaajassa huhuiltu:
Korpisalo, Peltonen ja Rajamäki <=> Pullolla, Olsson ja joku kolmas. Muistaako kukaan juttua. Taisi joku ruotsalainen olla se kolmaskin. Minulla on tuo juttu tallessa. En nyt tähän hätään löydä.
Ettei vaan olisi Varvion Jakke ollut se kolmas pyörä? Ainakin jossain vaiheessa Jakkea Ässiin työnnettiin.
Taisi olla kuulemma Korppi joka tuon kaupan esti sanomalla että jos hän Ässistä lähtee niin hän lähtee vain ulkomaille.
Tämä kauppa olisi kyllä kieltämättä ollut Lukon voitto. Mutta kun tätä ei tehty niin sitten piti tehdä Espoon kanssa se Högårdhin vaihto Makaroviin.
Peter Högårdhin selkä muistaakseni leikattiin kesällä ennen kuin joukkue kokoontui yhteen. Siksi hän jäi kelkasta jo ennen kuin kausi alkoi. Muutaman pelin hän syksyllä pelasi Lukossa ja sen lisäksi kävi UJK:ssa ja taisipa A-junnuissakin pelata ennen kuin käsky kävi Espooseen.
En muista oliko tämä Högårdh se Lukon ruotsalaisista jota ruåtsinkielinen lehdistö haukkui läskiksi tuolloin syksyllä 1996 kun siellä analysoitiin näitä Suomeen rantautuneita ruotsalaisia?
Tämänkin olen miljoona kertaa kirjoittanut, mutta menköön nyt vieläkin, eli Sergei Makaroviahan luultiin Espoossa ensin siksi kuuluisammaksi Makaroviksi, ainakin jonkun paikallisradion haastattelija oli luullut. Ja taisivatpa Lukon miehetkin mennä samaan miinaan, ainakin Jari Laiho hekotteli Makarovin tulon jälkeen espoolaisten kiekkomiesten tyhmyyttä, kun "tunnettua hyökkääjää peluutetaan pakkina". No, Lukossa tämä kuuluisuus pääsi sitten pelaamaan sekä pakkina että hyökkääjänä, ja melko pian kävi myös johdolle selväksi että tämä mies tuskin on sitä kuuluisampaa kaimaansa edes telkkarista nähnyt.
Lukon keikan jälkeen muuten Makarov pelasi ainakin Italiassa ja mä vähän luulen että se sarja taisi olla lähempänä hänen taitotasoaan kuin SM-liiga.