Kiskokabinetti elää ja voi hyvin pieneen kokoonsa nähden. Näin ainakin oli pari vuotta sitten vielä.Tän ketjun innottamana tuli lapsuusmuistoja mieleen. En ole ks. teillä ajellut enää niin kysynkin että ovatko Siltakahvila (siinä oli joku Viidennumero-niminen panomotelli vieressä?) tai kiskokabinetti vielä elossa? Nämä siis täälä Etelä-Suomessa. Hyvää sämpylää ja jätskiä sai molemmista silloin kuin JBG oli vielä kiltti, yritteliäs ja lupaava ihminen.
Siinä kun ajetaan Hyrylän suunnasta sitä ei-kolmostietä ja ei-moottoritietä kohti Hyvinkäätä on ennen Jokelan risteystä aika hyvä bensa-asema, josta ostin sämpylän loppumatkaeväiksi Pihkalaan oliko viime viikolla (ViVe jäi muuten nollille). Suosittelen. Homemadea kuulemma on. Ai niin, siinä oli majoneesia ja se on junttia, mutta muuten ok.
Kun on päiväkahveet juotu niin voidaan alkaa valua täältä Savosta sivistystä kohden... Matka kyllä tyssää Hämeeseen mutta on sekin jo alku. Hello Siiskosen keltainen bebe-leivos... Iisoppi on tulossa (syömään sinut).
Tuli taas ostettua paahtopaistisämpylä Siiskoselta (aka Punaisen piipun kievari) ja hyvää oli. Törsäsin kyllä siihen keltaiseen bebeen jota olin himoinnut, makeaa oli. Kahvi oli aikoinaan hyvää Siiskosella mutta sen jälkeen hankkivat samanlaisen koneen kuin on esim. ABC-huoltamoilla niin laatu kärsi. Nykyään juon yleensä limsaa jos Siiskosella pysähdymme.Pari kertaa tullut käväistyä landella tänäisenä kesänä mutta mitään erityisen hyvää ei ole tullut vastaan.
Hieman offtopic:
Kulosaaren metroaseman yhteydessä oleva pieni kahvila. Vietnamilaiset mammat tekevät hyvät sekä edulliset reissarit sekä sämpylät, ja täytettä on reilusti.
Niin joo, metrohan joskus yltää landellekin, en ajatellutkaan asiaa. Tosin oon mä käyny metrolla jopa Kalasatamasta itään, joten ihan turha sanoa että olisin jotenkin paikallisesti rajoittunut ihminen. Tiesittekö muuten, että Kulosaaren metroasemalla on aika kiva semmonen pieni kahvila tai oli joskus pari vuotta sitten. Muistaakseni tiskin takana oli joku kaukoidän ihminen ja oikein miellyttävää oli. Pelasin myös kaksi euroa Raha-automaattiyhdistykselle.
Minä voi ajaa ne läpi kun saan auton ostettua ja maksatte minulle kilometrikorvauksen.Alkaa ketjulla olemaan jo ikää, lieköhän kaikki mainitut sämpyläpaikat edes pystyssä enää? Tai jos on, niin onko taso entisellään - päivitystä olisi hyvä saada. Kukas ottaa asiakseen autoilla kaikki mainitut paikat järjestyksessä läpi, ja raportoi sitten tien päältä tänne?
TAUKO.Nukari kerrotaan teippauksissa paikan nimeksi nykyään. Kerran olen poikennut lounaalla, toimi hyvin. Avoinna näköjään arkisin jo 4:30 alkaen, joten jos on tuolta suunnasta asiaa aamuvarhaisella vaikka lentoasemalle, niin hyvin varteenotettava aamukahvikohde on tämä.Nostellaanpa tätä ketjua.
@L. Paraske olikin jo täällä huomioinut että bensiiniä ei enää saa Nukarista mutta muistutus ei ole pahitteeksi:
Tankatkaa jo Hyrylässä jos olette Pihkalaan menossa.
Ihan mukava ja viihtyisä paikka muuten tuo kahvila, ja ainakin lähiseudun (ja kait vähän kauempaakin reissaavien) motoristien suht isossa suosiossa käsittääkseni.