Parhaat/heikoimmat biisit ”coverina”

  • 318 672
  • 1 750

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Blind Guardianin versio "Mr, Sandmanista" ei ole hassumpi, toki se pitää luukuttaa alusta asti täysillä. Saman bändin "Surfin USA" on myös aika mukavaa menoa. Myös Ramonesin "Wonderful world" toimii meikäläiselle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Johanna Kurkelan cover Tapio Rautavaaran Häävalssista on kyllä kertakaikkiaan mykistävän hieno! Ikävä kyllä en tähän hätään löytänyt videota tuosta Kurkelan versiosta mutta esim. MTV3:n musiikkilataamosta voi kuulla pienen pätkän.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kyllähän Johnny Cashin "Hurt" on aivan omaa luokkaansa cover-biiseistä puhuttaessa. Himin "Wicked Game" sekä Volbeatin "I Only Wanna Be With You" ovat myös poikkeuksellisen hyviä covereita ja eroavat aika paljon alkuperäisistä biiseistä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Varmaan ollut täällä aikaisemminkin mainintaa tästä coverista. Mutta kertaus on opintojen äiti.

Pantera - Cat Scratch Fever

Alkuperäinen Ted Nugentin veto on myös aivan loistava. Niin killer riffi tässä biisissä että lähtee jalat alta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Varmaan ollut täällä aikaisemminkin mainintaa tästä coverista. Mutta kertaus on opintojen äiti.

Pantera - Cat Scratch Fever

Alkuperäinen Ted Nugentin veto on myös aivan loistava. Niin killer riffi tässä biisissä että lähtee jalat alta.

Voisin sanoa samaan biisiin, että Motörheadin veto on kaikessa kokonaisuudessaan aika kaameaa kuultavaa. Lemmy toki tehnyt läjän todella hyviä covereita, mutta tuo ei vain toimi ainakaan minulle. Tosin March or Die on muutenkin surkea platta.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Coveri kai tämäkin. Machinae Supremacy vetää loistavan tasohyppelypelin tunnaria.
 

d2uce

Jäsen
Juuri äsken tuli YleX:ltä Maria Lundin kepeä versio Timo Rautiaisen viisusta Surupuku. Hieno cover jossa monotoninen värssy oli ikäänkuin herätetty henkiin, tykkäsin kyllä.

Näemmä Lundilta on tulossa myös uusi albumi 5.11. jolta löytyy tämän lisäksi coverit mm. kappaleista "Teit meistä kauniin" ja jokaisen jatkoaikalaisen suosikkibändin hitti "Valokuvia".
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mystic Prophecy - Paranoid

Saksalainen metallibändi Mystic Prophecy coveroi ihan onnistuneesti vanhaa Black Sabbath kappaletta. Muutenkin kannattaa tutustua Mysticin tuotantoon koska kyseessä on aika kova bändi ja ei niin hirveän tunnettu ainakaan täälläpäin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Melkein vieraissa - Nimemme on Dingo

Tulipa juuri kuunneltua läpi tämä Dingo-tribuuttilevy ja se kyllä sopii hyvin molempiin noista ketjun otsikon määritelmistä. Valitettavasti vaan tälläkin kertaa useammin menee tuohon heikko -kategoriaan. Liian moni coveroija on taas mennyt yli siitä mistä aita on matalin, on vaan laitettu vähän lisää särökitaraa ja se on siinä. Aika mitäänsanomatonta. Muutama ihan mielenkiintoinen yritelmäkin siellä on mutta toteutus monessa niissäkin ontuu sitten loppumetreillä. Koko levyltä löytyi minun mielestäni neljä kappaletta joita voi kutsua onnistuneeksi, ja itse asiassa jopa erinomaiseksi. Nämä neljä onnistujaa ovat Jenni Vartiainen (Jokainen aamu), Remu Aaltonen (Hämähäkkimies), Topi Sorsakoski (Kaunotar ja kulkuri) sekä Scandinavian Music Group (Levoton tuhkimo). Näistä jokainen onnistuu tekemään selvästi itsensä näköisen ja kuuloisen version ja puhaltamaan noihin kappaleisiin uutta henkeä.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Radio rockissa soiva Surupuku biisin raiskattu poppisversio. Masokistit tykkää, minä ulvon ja itken yrittäen samalla puhkoa korvat ettei tälläistä scheisseä tarvitsisi kuulla.

Edit: Ken tietää esittäjän kertokoon muillekkin, ettei tarvitsisi tätä artistia kuulla.
 
Viimeksi muokattu:

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Radio rockissa soiva Surupuku biisin raikattu poppisversio. Masokistit tykkää, minä ulvon ja itken yrittäen samalla puhkoa korvat ettei tälläistä scheisseä tarvitsisi kuulla.

Edit: Ken tietää esittäjän kertokoon muillekkin, ettei tarvitsisi tätä artistia kuulla.

Ainakin Maria Lund on tehnyt (M. Lundille on tehty) ko. biisistä version. Tämä versio on kyllä enemmän Radio Suomi-kamaa, ihmettelen jos Rockilla soi. On nimittäin sellainen rallatus, foxi vai mikä lie laulelma.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Vesa-Matti Loiri - Kasari

Onko joku jo kuunnellut kyseisen levyn?

Ivalon ja Inarin jälkeen on hyvä kutina tästä läpykästä.. Levy sisältää mielenkiintoisia kappaleita.. Nettiarvosteluissa kerännyt tasaisen varmat 4/5 tähteä

Näitä covereita odotan ainakin jännityksellä:

8. Meitä odotellaan mullan alla (YUP)
9. Tahdotko mut tosiaan (Popeda)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin Maria Lund on tehnyt (M. Lundille on tehty) ko. biisistä version. Tämä versio on kyllä enemmän Radio Suomi-kamaa, ihmettelen jos Rockilla soi. On nimittäin sellainen rallatus, foxi vai mikä lie laulelma.

Kyllä Marce on tuota Maria Lundin jazz-versiota soitellut muutaman kerran Radio Rockilla. Ja minusta tuo on jopa yllättävän toimiva versio, mielenkiinnolla odotan Lundin levyä joka on siis pelkästään samantyylisiä covereita sisältävä levy. Tykkään Lundin äänestä ja tavasta laulaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vesa-Matti Loiri - Kasari

Onko joku jo kuunnellut kyseisen levyn?

Ivalon ja Inarin jälkeen on hyvä kutina tästä läpykästä.. Levy sisältää mielenkiintoisia kappaleita.. Nettiarvosteluissa kerännyt tasaisen varmat 4/5 tähteä

Näitä covereita odotan ainakin jännityksellä:

8. Meitä odotellaan mullan alla (YUP)
9. Tahdotko mut tosiaan (Popeda)

Olen kuunnellut ja ei kyllä toiminut ainakaan minulle. Ivalosta ja Inarista tykkäsin kyllä mutta tällä levyllä oli vain pari ihan OK versiota. Kaikkiin biiseihin tuo Loirin örinälaulu ja äärimmäisen riisuttu säestys ei vaan sovi ollenkaan. Esim. juuri tuo Meitä odotellaan mullan alla oli minun mielestäni lähes nolo, tuo Popeda sentään toimi vähän paremmin. Tämä toteutustapa toimii minusta paremmin juuri vähän surumielisemmissä kappaleissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös