Parhaat/heikoimmat biisit ”coverina”

  • 316 915
  • 1 749

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
AC/DC:n kuolematon klassikko "Highway to Hell" vuodelta 1979 on sielua hivelevää tykitystä. Quiet Riotin cover on kuitenkin meikän makuun alkuperäistä komeampi pläjäys. Laulaja Kevin DuBrow'n korkea ääni sopii hienosti biisiin ja rummut on miksattu kuulostamaan hemmetin väkeviltä. Tuota kelpaa kuunnella tien päällä.

Linkki AC/DC:n biisiin: Highway to Hell
Linkki Riotin biisiin: Highway to Hell
Tässä vielä yksi kova versio samasta biisistä:



 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Minulle tämä on yksi kaikkien aikojen hienoimmista cover-vedoista, jopa ykkönen aivan kaikista: Vilma Alinan looper-versio Chris Isaakin "Wicked Game"-klassikosta. <3



Wicked Game on kyllä hämmentävän paljon coveroitu kappale. Mikä tietty kertoo kuinka onnistunut kappale on kyseessä. Mulle The Original Cover tästä, ja samalla onnistunein on Himpuloiden versio.



 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomasin, että Saara Aalto ja Michael Monroe ovat coveroineet kaikkien aikojen kauneimman joululaulun eli Fairytale of New Yorkin. Jännittyksellä odotin.

Saara, senkin vanha lutka, perkele! Opettele edes tuon vitun hienon biisin kauneimman säkeistön saatanan sanat! Laulat tuon perkeleen lihavoidun kohdan ihan vitun väärin. Ei saatana edes rimmaa se, mitä vittu laulat! Vitun joulu on pilalla.

You're a bum, you're a punk
You're an old slut on junk
Lying there almost dead on a drip in that bed
You scumbag, you maggot
You cheap lousy faggot
Happy Christmas, your arse
I pray God it's our last

You're cheap and pathetic
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Jos puhutaan käännöscovereista, niin monet ovat toki heikkoja. Ikävää että varsinkin nuorena tuli kuultua lähinnä niitä huonoja. Yhtenä parhaista yllätyksistä tuli kuitenkin Topi Sorsakosken versio Purplen Soldier of Fortunesta. Toimii myös liveversiona. Jopa joku nuoremmista iskelmänaisista oli ottanut tämän setteihinsä.




Muita mieleenpainuvia jotka löysin vasta armeijan jälkeen ovat ainakin Taiskan versio Rainbown Since You've Been Gone-hitistä. Taiska on sinällään keskivertoa parempi tekijä omalla alallaan, mutta tähän biisiin olisi voinut valita jonkun toisen laulajan. Sanoitukset ovat toki usein niin heikkoja, ettei sekään paljon pelastaisi.




Kirkan Soitellaan on jotain hyvin outoa. Kaikista Alice Cooperin tuon ajan radiohiteistä valittiin siis Be My Lover ja sanoitukset ovat käännettyinä taattua laatua. Kirkalle olisi voinut sopia I'm Eighteen tyylikkäänä "Mä oon 18 ja diggaan siitä!" tai Hanoi Rocksin myöhemmin vetelemä Under My Wheels, mutta en halua edes arvailla miten se olisi suomennettu. Kirka versioi samalla albumilla vielä randomimman Cooperin biisin Yeah Yeah Yeah, enkä edes tiennyt sen soineen radioissa.




Tapani Perttu levytti taas 70-luvulla jonkun musikaalista tutun kappaleen suoraan suomennettuna. Termi rape taisi tarkoittaa vanhassa kielessä muutakin kuin suoranaista raiskausta, mutta nyt sillä ilakoidaan kokonaiset 4 minuuttia. Nykyään vain South Park uskaltaisi julkaista näin rajua huumoria.




Sokerina pohjalla itse Danny joka vetää Paul McCartneyn Live and Let Dien!! Kuulin joskus ala-asteella että tämä on olemassa, mutta jouduin ikävä kyllä odottamaan lukioon asti kunnes pääsin teoksen äärelle. Se oli juuri niin eeppinen kuin odottaa sopii. Dannyn kivekset eivät oikein riitä "Mä tuhoan muut!"-karjaisuihin. Kirka olisi sopinut tähän, hieman kuin tuohon Taiskaankin..




Ja Frederik vetämässä Elviksen eeppistä Always on My Mindia on jotain niin älytöntä jo paperilla, että minä melkein pidän tästä! Vaikea kuvitella missä kokouksessa tätä pidettiin hyvänä ideana..
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vaikka Vesku varmasti omalla tavallaan ihan pätevä kaveri on ja varmasti hieno mies, niin onhan "tulkitsija" Loiri esittänyt muiden tekemistä viisuista kilokaupalla niin hirveää sontaa että, huhhuh...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tuossa katsottua Areenasta tuoreeltaan SuomiLOVEn uusin jakso tämä Love-bändin ja Eva Louhivuoren tulkinta melkein Dannyakin vanhemmasta biisistä kuulosti aika kivan tuoreelta. "Romanssi" elokuvasta Katariina ja Munkkiniemen kreivi.

Biisi alkaa ajassa 2:25, mutta Jake Nymanin alustuskin kannattaa kuunnella.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Tuli tuossa katsottua Areenasta tuoreeltaan SuomiLOVEn uusin jakso tämä Love-bändin ja Eva Louhivuoren tulkinta melkein Dannyakin vanhemmasta biisistä kuulosti aika kivan tuoreelta. "Romanssi" elokuvasta Katariina ja Munkkiniemen kreivi.

Biisi alkaa ajassa 2:25, mutta Jake Nymanin alustuskin kannattaa kuunnella.

Tuo alustus oli mielenkiintoisinta mitä oli tarjolla, itse versio sitten taas luokkaa heikoin coveri.


Toni Wirtanen vetää paremmin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
[QUOTE="-FNM-, post: 8567350, member: ]
Ja tämä:


[/QUOTE]
Vittu minäkin vedän tuon paremmin. Kolme sointua, A, F ja E. Eikä tuolla jätkällä ole mitään tajua rytmityksestä tai dynamiikasta. Ihan saatanan huono veto, sori.

Pitäisi ehkä tykätä myötätunnosta kun kundi on kuollut, mutta ihan yhtä paskaa ne Pekka Puupää -leffatkin on vaikka Esa Pakarinen on kuollut. Paska on paskaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös