Golden AWe kirjoitti:Olin positiivisesti yllättynyt myös espanjan senoritojen ajokyvyistä - olin viimeisen reissun aikana yhteensä viiden tutun naisen kyydissä (ja autolla kans! ahhah) ja ainoastaan yksi heistä oli sellainen perinteinen hätäilevä ja epäröivä kaasu-jarru-kaasu mennäänkö-eikömennä-mennäänsittenkin -akka ratissa. Mah~tawat 80% heistä sitten osasi sitten La Corunan, Madridin ja Barcelonan vilkkaissa liikenneympyröissä ja kaistanvaihdoksissa mennä paikalliseen tyyliin oikein rohkeasti ja mallikkaasti kuuri silloin kun täytyi ja vauhtia riitti sitten siellä ja moottoritiellä. Olen otettu. Taidan muuttaa sinne asumaan ja litkiä viskiä takapenkillä.
Uleåborgir kirjoitti:Ehkä olen yleistänyt, koska minulla on kai käynyt paska mäihä siinä mielessä, että lähes jokainen tapaamani saksalainen on ollut mulkku.
Uleåborgir kirjoitti:Puhuin omien kokemusteni perusteella ja ehkä on totta, että otanta on ollut liian suppea ja kirjoitukseni näyttää yleistykseltä. Puolustan itseäni sillä, että kirjoitin "englantilaisten käytös on monesti huonoa". Ei siis aina.
Genau. Tässä olemme samoilla linjoilla. Lisäksi on mainittava, että müncheniläinen Helles on maailman parasta lagertyyppistä olutta - varsinkin litran Massista nautittuna.scholl kirjoitti:Mutta itse kysymykseen: Saksa on niin monimuotoinen, ettei ole oikeastaan yhtä Saksaa olemassakaan. Parasta Saksassa on Freistaat Bayern. www.bayern.de
Ai ai ai ai.... Scholl, apuun!Bayern kirjoitti:- varsinkin litran Massista nautittuna.
Mikä tuossa nyt pilkunviilaajaa häiritsee? Litran Mass? Tiedän, ettei Masseja ole muita kuin litran kokoisia. Laitoin sen litran siihen tietämättömille selvennykseksi. Vai kenties Mass kahdella s:llä kirjoitettuna. Laiskuuttani en jaksanut etsiä saksalaista ss:ää, mutta tässä pienen askartelun tulos, joka sinua ehkä miellyttää: Maß. Vai kenties häiritseekö müncheniläisen Hellesin maku? Siihen minä en voi auttaa. Ehkäpä voit seuraavan kerran juoda muiden tyttösten kanssa Radleria (puoliksi olutta, puoliksi jotain sitruunasoodaa).Twite kirjoitti:Ai ai ai ai.... Scholl, apuun!
Heh... No kun Mass ei ole se astia vaan se litra. Olin tuossa asiassa itse väärässä jokin aika sitten, scholl oli oikeassa. Älä nyt leppoisa ystävällinen kohtelias baijerilainen suutu epäystävälliselle toisesta maailmasta olevalle pohjois-saksalaiselle.Bayern kirjoitti:Mikä tuossa nyt pilkunviilaajaa häiritsee? Litran Mass? Tiedän, ettei Masseja ole muita kuin litran kokoisia. Laitoin sen litran siihen tietämättömille selvennykseksi. Vai kenties Mass kahdella s:llä kirjoitettuna. Laiskuuttani en jaksanut etsiä saksalaista ss:ää, mutta tässä pienen askartelun tulos, joka sinua ehkä miellyttää: Maß. Vai kenties häiritseekö müncheniläisen Hellesin maku? Siihen minä en voi auttaa. Ehkäpä voit seuraavan kerran juoda muiden tyttösten kanssa Radleria (puoliksi olutta, puoliksi jotain sitruunasoodaa).
Alles klar. Tosin jos sanot Münchenissä tarjoilijalle "Ein Mass, bitte", niin pöytääsi mitä luultavimmin tulee litran tuoppi Hellesiä ilman sen kummempia kyselyitä. Koko "litran Mass" ilmauksen käyttö kuullostaa kyllä itsenikin mielestä hölmöltä, mutta kuten sanottu, se litra oli siinä selvennykseksi.Twite kirjoitti:Heh... No kun Mass ei ole se astia vaan se litra. Olin tuossa asiassa itse väärässä jokin aika sitten, scholl oli oikeassa. Älä nyt leppoisa ystävällinen kohtelias baijerilainen suutu epäystävälliselle toisesta maailmasta olevalle pohjois-saksalaiselle.
Helles on hyvää, joskin enemmän biergarteniin ja kesään sopivaa ja jotenkin tyttömäisen helppoa juotavaa verrattuina kunnon luonteellisiin oluisiin kuten vaikkapa Jeveriin. Radleria ei juo urpokaan, dieselistä puhumattakaan.
Joo, olin epätarkka. Mass = litra olutta. Ei siis mikä tahansa litra.Bayern kirjoitti:Alles klar. Tosin jos sanot Münchenissä tarjoilijalle "Ein Mass, bitte", niin pöytääsi mitä luultavimmin tulee litran tuoppi Hellesiä ilman sen kummempia kyselyitä. Koko "litran Mass" ilmauksen käyttö kuullostaa kyllä itsenikin mielestä hölmöltä, mutta kuten sanottu, se litra oli siinä selvennykseksi.
Jeveristä rohkenen olla vahvasti eri mieltä.
Bayern kirjoitti:Alles klar. Tosin jos sanot Münchenissä tarjoilijalle "Ein Mass, bitte", niin pöytääsi mitä luultavimmin tulee litran tuoppi Hellesiä ilman sen kummempia kyselyitä.
Bayern kirjoitti:Jeveristä rohkenen olla vahvasti eri mieltä.
Twite kirjoitti:Jeverin ymmärtämiseen tarvitsee vuosien harjoittelun.
Se Starkbier onkin sellaista kamaa, että parin Maßin jälkeen kannattaa alkaa jo miettimään siirtymistä miedompiin oluisiin. Kolmas on nimittäin ehdottomasti liikaa. Been there, done that.tt kirjoitti:Oluesta puheen ollen: Baijerin viides vuodenaika eli Starkbierzeit kuuluu myös sarjaan "parasta Saksassa".
Bayern kirjoitti:Se Starkbier onkin sellaista kamaa, että parin Maßin jälkeen kannattaa alkaa jo miettimään siirtymistä miedompiin oluisiin. Kolmas on nimittäin ehdottomasti liikaa. Been there, done that.
Munkithan sitä Starkbieriä olivat kuulemma tehtailleet saadakseen paastoaikana kaloreita jostain kun syöminen oli pannassa. Ei ihme, että näkivät näkyjä.
Kuvernööri kirjoitti:Hässler-Matthäus-Littbarski-Buchwald