Paras yhden kauden IFK:ssa pelannut?

• 7 693
  • 31

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Clocks kirjoitti:
Huippujätkä kerta kaikkiaan, mutta ei yhden kauden mies. Itsekin olin heittämässä jokeri-ikoni Tikkasta mukaan soppaan, mutta niin vain löytyi toinenkin irtokausi mieheltä.

Tiki ei ole lähellekään yhden kauden mies HIFK:ssa. Täydet kaudet 83-84 ja 84-85 + pleijarit 82-83 + parinkymmenen pelin visiitti NHL-lakkokaudella 94-95 (?).

Brewerin olen minäkin ehtinyt Nordiksella pongaamaan alle kouluikäisenä, mutta suurin mielenkiintoni kohdistui tuohon aikaan popcornin ja limsan saamiseen sekä äänekkään ja runsaslukuisen katsojajoukon ihmettelemiseen.

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
WPK kirjoitti:
Tiki ei ole lähellekään yhden kauden mies HIFK:ssa. Täydet kaudet 83-84 ja 84-85 + pleijarit 82-83 + parinkymmenen pelin visiitti NHL-lakkokaudella 94-95 (?).

Uskotaan kun sanot, tämä näyttikin jotenkin oudolta:

http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=5400

Nyt huomasin, että kaudet 82-84 puuttuvat jostain syystä. Työsulkukauden muistankin jo itse. Tuolloin Christian Ruuttu profiloitui silmissäni kahdesta NHL-sankarista kovemmaksi repäistessään jokerilakanan mukaansa matkalla pukukoppiin, menetettyään kolme hammasta jomman kumman Wahlstenin ansiosta.

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Ketjun otsikko pyydetty päivittämään

HUOM!

Carl Brewerin jyrättyä 100-0 muut yhden kauden IFK-pelurit oli paikallaan pyytää arvoisia modeja vaihtamaan ketjun otsikko. Eli tästä eteenpäin jatketaan aiheella:

"Kuka on toiseksi paras yhden kauden IFK:ssa pelannut?"

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Bednaria ikävä

Parin päivän pohdiskelun jälkeen päädyin omassa valinnassani Jaroslav Bednariin. Hänen pelisuorituksensa paloi petosydämeeni niin vahvasti, että olen löytänyt itseni useampaan otteeseen pyörittelemässä mahdollisuutta nähdä mies uudelleen petopaidassa. Mun silmissä Bednar oli täydellinen power forward. Perustelut:

1) Pelasi aktiivisesti sekä puolustus- että hyökkäyspäässä.

2) Sekä maalinteko- että syöttötaito huippuluokkaa.

3) Tämän IFK:n kultakypärää kantaneen hyökkääjän säännöllisten tööttien jäljiltä muiden liigajoukkueiden pelaajat saivat ahkerasti keräillä romppeitaan ja pohtia etu- ja sukunimeään, osoitettaan, joukkueensa nimeä ja omaa pelipaikkaa jne. horjuessaan takaisin vaihtopenkille.

Erityisesti mieleeni on jäänyt pari ylivoimatilannetta, jossa tämä slaavilainen IFK:n ykköspyssy taklasi(!) kiekon vastustajalta, siitä pari potkua ja joko kiekko reppuun tai älykäs syöttö ketjukaverille, joka toimitti limpun maaliin.

IFK:ssa pelanneista tsekeistä Honza on ollut ehkä hyökkääjänä taitavampi, mutta Bednar monipuolisuudessaan jotain ainutkertaista, mihin muut tsekit eivät ole yltäneet. Saa tosin miettiä päänsä puhki myös pohjoisamerikkalaisia, jotka olisivat yltäneet yhtä tulokselliseen koko kentän pelaamiseen kuin IFK:n #91.

P.S. Listan kolmossijalle laittaisin joko Kapasen Samin tai Timosen Kimmon.

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
J. BEDNAR

Ehdottomasti! Siis samoilla linjoilla ketjun avaajan kanssa.

Jan Calounin lisäksi yksi kaikkien aikojen parhaimmista missään ikinä koskaan. Suurimpana eronahan Bubiin oli se, että Jaro osasi myös fyysisen pelin. Honza oli taas muuten aivan uskomaton ja maaginen ja jollain tavalla minulle SE ykkönen kaikista, etenkin kun en Callea ole livenä jäällä nähnyt. Nämä tsekkiherrat ovat syöpyneet lähtemättömästi mieleeni. Ja kun molempia ei voi valita, eikä toinen heistä täytä edes ehtoja, niin vastaukseni kysymykseen siis JB. Noh, tulipas höpistyä... ; )

Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselleni on viimeisten 10-15 vuoden ajalta jäänyt mieleen erityisesti Halkidis ja Borsato. Myös Harkins oli pari kautta sitten hyvä, mutta taisi pelata kaksikin kautta, ja se jokeri-pelleily ärsyttää vieläkin. Ja ööö, ei oikeastaan tähän ketjuun kuuluisi kun pitäisi parhaasta puhua, ja kehtaankohan tätä edes tunnustaa, mutta mä olin viime kaudella jonkin asteinen White-fani, tai siis hän oli hifkissä yksi sen kauden top-5 suosikkipelaajistani joita seurasin tarkemmin. Mainitsen vielä tässä samassa yhteydessä, että olen tällä hetkellä täysin selvinpäin ja järjissäni, ja muutenkin lähestulkoon täydessä ruumiin ja sielun voimissani, ja tarkistin äsken ettei pelaajan nimen kohdalla sattunut kirjoitusvirhettä, eikä kukaan pidä esimerkiksi asetta ohimollani ja käskenyt kirjoittaa noin.

Näköjään kaikki nimet jotka tuli näin ensimmäisenä mieleen ovat jenkkejä/kanukkeja, ja myös varsin kokeneita pelaajia. Enkä tässä nyt tarkoittanut pelkästään pisteiden valossa parhaimpia, silloinhan tässä olisi turha keskustella sen kummemmin mitään kun tilastoista näkee faktat, vaan mielenkiintoisia pelaajia joista itse olen pitänyt tai seurannut tarkemmin, ja jotka ovat merkinneet minulle enemmän tai jääneet jostain muusta syystä mieleeni.

Mutta sanon siis Halkidis tai Borsato. Harmi vaan ettei jälkimmäinen pelannut kovinkaan montaa peliä. Ja nämä siis Brewerin jälkeen tietenkin.

edit: kun kerta noin monta nimeä mainitsin, niin lisään omaan listaani vielä nimet Bednar ja Simicek. Harmi vaan ettei viimeksi mainitulla natsannut paremmin hifkissä. Ja samat sanat oikeastaan Jamie Bakeriin. Baker ja Borsato oli minulle niminä ennestään hyvinkin tuttuja, tai noh, mm. jääkiekkokorteista, eli toisinsanoen kapakassa kännissä pystyi kehumaan että lähestulkoon vanhoja frendejä oltiin.

Viimeksi muokattu:

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Johan Davidsson

Kyllä se taitaa olla Johan Davidsson, joka Calounin ja Ruudun kanssa muodosti mestaruuskauden kenties parhaan ketjun, jos ajatellaan koko kautta. OJ:n, Köllin ja Hurmeen ketju olikin sitten loppukaudesta melkein kovempi.

Mutta Davidsson tosiaan oli yksi mestaruuskauden suosikkipelaajistani. Nöyrä kundi, joka oli kova tekemään työtä. Taitava käsistään ja yhteispeli Calounin kanssa näyttävää. Olen toivonut kundia siitä asti takaisin IFK:hon, mutta eipä ole näkynyt, eikä taida tullakaan, kun sopimus HV:n kanssa kestää ties kuinka pitkään. Blues sai nauttia vajaan kauden kundin edesottamuksista, mutta kausi taisi olla loukkaantumisten sävyttämä.

Halkidis on myös vahva ehdokas, mutta ei pelannut edes koko kautta ja alku oli vähän hakevaa. Pudotuspeleissä olikin jo sitten äijä.

Borsato terveenä ollessaan olisi ehkä kiilannut Davidssonin edelle, niin maaginen hän oli alkukaudesta, mutta mies taisi pelata alle 10 runkosarjaottelua. Ja taisihan herra ehtiä pelata matsin seuraavallakin kaudella ennen Lehkosen antamia potkuja, joten häntä ei edes kelpuutettaisi tähän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy