Paras televisio-merkki?

  • 27 200
  • 36

Paras TV-merkki?

  • LG

    Ääniä: 29 17,2%
  • Sony

    Ääniä: 62 36,7%
  • Philips

    Ääniä: 18 10,7%
  • JVC

    Ääniä: 4 2,4%
  • Panasonic

    Ääniä: 25 14,8%
  • Samsung

    Ääniä: 58 34,3%
  • Sharp

    Ääniä: 5 3,0%
  • Finlux

    Ääniä: 7 4,1%
  • Thomson

    Ääniä: 3 1,8%
  • Salora

    Ääniä: 10 5,9%
  • Joku muu...

    Ääniä: 8 4,7%

  • Äänestäjiä
    169

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Nykytelkkareista on kokemuksia lähinnä Samsungista. Aivan kivikautinen masiina, vaikka on vuoden vanha. Vähintä mitä voisi vaatia, on muisti eri tuloliitäntöjen äänitasoille, ehkä jopa muillekin asetuksille. Ei, eihän näitä voi säätää. Ehkä jossain kalliimmassa mallissa. Lisäksi tuloliitäntöjen tunnistuksessa on satunnaisia ongelmia. No, onhan näissä ohjelmistopäivitykset. Vaan kun eivät välitä niitäkään tehdä. Kaukosäätimen logiikasta en viitsi edes kertoa.

Vanhoissa Finluxeissa ja Asoissa oli kyllä aina perusasiat kunnossa. Nykytelkkareissa lähinnä vain kuvanlaatu on kohdallaan. Ääni tarvitsisi erillisen toistolaitteen.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kyllä minä oon elokuvat ja olympialaisetkin nähnyt vuoden vanhalla Samsungillani. Kaiken lisäksi liitäntöjen toimivuus on/oli paljon parempi kun kaverin yhtä vanhalla Philipsillä. Kaksi eri HDMI-piuhaa, molemmat toimivat Samsungissa kuin vain toinen Phillipsillä.

Ääni Samsungille, ainakin hintalaatusuhde on kohdillaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä se Samsung on, tekniikka hyvä ja ulkonäkö tyylikäs, toisena tulee sitten LG. Tämä ihan siltä pohjalta, että molemmat merkit löytyvät kotoa. Itseasiassa, pitäisi varmaan päivittää olohuoneen televisio, jotta vanhan voisi siirtää makkariin ja siellä olevan mökille. Avokki ei vaan ole kovinkaan innoissaan tällaisesta muutoksesta, vaikka ei siltä ole ennenkään kysytty lopullista päätöstä elektroniikka hankinnoissa. :D
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä on aika vaikea kysymys. Mitä arvostaa televisiossa. Ja mikä määrittää sen parhauden.

Itse kallistuisin paneelien laatuun ja nimenomaan valmistajiin jotka tekevät itse panelit eivätkä osta tilaustuotteena.

En ole tästä 100% varma mutta olen antanut itselleni ymmärtää että tälläisiä merkkejä ovat esim. Sharp, Toshiba.
Myös tälläiset merkit joilla ei ole niin isoa markkinaosuutta voi olla parempi ja luotettavampi valinta tv:ksi sellaiselle joka ei tarvitse uusimpia tv:n oheistoimintoja vaan ainoastaan laadukkaan panelin useaksi vuodeksi.
Isot merkit sortuvat helposti kategoriointiin missä on halvat markettimallit(joita kuluttajat vaihtavat parin vuoden välein) ja sitten paremmat panelit laitetaan kalliimpiin uusiin malleihin(missä uudempi tekniikka ja kaikki oheisliitännät/toiminnot). Yleensä tälläisillä merkeillä voi olla yli 10 mallia markkinoilla samanaikaisesti samasta koosta.

Näin olen ymmärtänyt monen av-harrastajan puheista.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Asa, siksku mul on se.

Lapsikin ymmärtää, että Panasonic on paras televisio. Tämän kyselyn tulos kertoo lähinnä siitä, monenko isillä on ollut ymmärrystä ja varaa sellainen ostaa. Täällä ei ollut, vaan salkkareita katsotaan 50'' LG:n plasmasta, joka taas oli hinta-laatusuhteeltaan omiin määreisiin ylivoimainen vaihtoehto, mutta se on ihan toinen juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lapsikin ymmärtää, että Panasonic on paras televisio. Tämän kyselyn tulos kertoo lähinnä siitä, monenko isillä on ollut ymmärrystä ja varaa sellainen ostaa.
Astunkohan miinaan kun totean olevani itse tuollainen isä...

Eivät nuo Panasonicin televisiot nyt niin helvetisti kalliimpia ole kuin vastaavan kokoiset perusruudut. Jonkin verran joo, mutta Panasonic ei ole esim. mikään Bang & Olufsen. Tanskalaisten sinänsä kauniissa laitteissa design ja brändi näkyvät hintalapussa varmaan enemmän kuin itse vermeet.

Panasonicin kohdalla eräs myyntiä rajoittava tekijä on suppeahko jakelu. Muiden muassa Sony, Samsung, LG ja Philips ovat merkkejä joihin kuluttaja törmää paljon helpommin kuin Panasoniciin. Verkkokaupoista Panasoniceja tietysti saa, mutta ei pääsääntöisesti tavallisista Citymarketeista ja Prismoista. Televisioita myydäänkin yllättävän paljon tavaratalojen kautta. Eikä Panasonic ole tavallisin tv-merkki kodinelektroniikkaa myyvissä ketjuissakaan.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Lapsikin ymmärtää, että Panasonic on paras televisio.

Tästä kuulisin mielelläni lisää. Tarkoitus on nimittäin hommata tv tässä muutaman kuukauden sisällä ja minulle on kerrottu että Samsungin D8000-sarjan LED olisi se mikä kannattaisi hankkia. Mitenkäs Panasonic sitten eroaa tästä?
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asa, siksku mul on se.

Lapsikin ymmärtää, että Panasonic on paras televisio. Tämän kyselyn tulos kertoo lähinnä siitä, monenko isillä on ollut ymmärrystä ja varaa sellainen ostaa. Täällä ei ollut, vaan salkkareita katsotaan 50'' LG:n plasmasta, joka taas oli hinta-laatusuhteeltaan omiin määreisiin ylivoimainen vaihtoehto, mutta se on ihan toinen juttu.

EN tiedä onko Panasonic paras kun meillä ei ole koskaan ollut, mutta olisin erittäin taipuvainen uskomaan sen vähillä kokemuksillani. Meillä on kotona ykköstelkkuna LG-led-tv, joka oli pari vuotta sitten yhdessä tarjouksessa todella hyvä hinta-laatusuhteeltaan. Eli olen aivan tyytyväinen.

Mutta en millään kuvittele, että se olis paras. Äänestän Panasonicia. Tosin olis mulla ollu sekin varaa ostaa, mutta ei vaan oo tv niin tärkee asia että tuplat maksaisi inan paremmasta.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Vastaan LG. Olohuoneessa LG:n 47" LED telkkari kaikilla herkuilla + LG:n kotiteatterisarja, maksoi muikeasti mutta ollut sen arvoinen. Makkarissa LG:n aika perus 32" joka nyt 4wee vanha mutta toiminut aivan moitteettomasti. Tässäkin molemmat kaapeliviritykset niin ei tarvitse erikseen boxia väliin makkarin hyllylle.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Pakkohan se oli vastata että Panasonic, koska kyseisen valmistajan plasmat ovat televisioiden aatelia.

Panasonicin hieman kalliimpi plasma tuli hommattua vuonna 2008, eikä vieläkään pärjää Ledi-vekottimet sille kuvalle, kun on siihen tottunut. LCD-kurasta puhumattakaan. Ostin nimittäin itselleni uuden töllön vuoden alussa, ja tarkoitus oli lahjoittaa tuo vanha plasma äitimuorille, mutta kävikin toisinpäin. Uusi meni äipälle (LG), koska sen vanhan Panasonic plasman kuva oli edelleen ylivertainen.

Nyt vielä HD-kanavien myötä saanut tuosta Panasonicin tarjoamasta herkusta enemmän irti. Ja XBoksilla pelatessa ero oli ehkä suurimmillaan. Koska vaihdoin aikanaan 90-luvun alun kuvaputkiromusta suoraan plasmaan, en ollut tajunnut miten hyvältä se plasmasta pelaaminen näyttää, niin sen takia ei voinut ymmärtää, että joku muu vaihtoehto voisi olla niin paljon huonompi.

Sonyt pääsevät kyllä lähelle, ei-plasmojen puolelta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sony on aina ollut "se" merkki mitä kotiin kannetaan. Kuten tuossa aikaisemmin kirjoittelin, Panasonicin olen aina tiennyt olevan hyvä. Kotiteatterin sydän pitää pian vaihtaa isompaan ja olen nyt puoli vuotta käynyt testailemass erilaisia merkkejä ja malleja.
Panasonicin uuden neoplasmat! WORD. Ei saakeli mikä kuva.
Näillä näkymin kohta tulee hankittua joko ST50 tai VT50 mallinen, joko 50" tai 55" versiona. Ei mikään testattu laite ole saanut aikaan yhtä hyvää kuvaa, pelatessa, Bluray, perus kura digitaalilähetyksellä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Viimeisin lienee aina paras, joten vastasin LG (47LK950N). Tykkäsin myös aikanaan huutokaupasta ostamastani Bang&Olufsenista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös