Paras televisio-merkki?

  • 27 200
  • 36

Paras TV-merkki?

  • LG

    Ääniä: 29 17,2%
  • Sony

    Ääniä: 62 36,7%
  • Philips

    Ääniä: 18 10,7%
  • JVC

    Ääniä: 4 2,4%
  • Panasonic

    Ääniä: 25 14,8%
  • Samsung

    Ääniä: 58 34,3%
  • Sharp

    Ääniä: 5 3,0%
  • Finlux

    Ääniä: 7 4,1%
  • Thomson

    Ääniä: 3 1,8%
  • Salora

    Ääniä: 10 5,9%
  • Joku muu...

    Ääniä: 8 4,7%

  • Äänestäjiä
    169

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moni varmaan aina miettii uutta telkkaria ostaessa, että mikähän merkki olisi luotettavin/kestäviä/halvin/muuten vaan paras jne. Tästä kyselystä saattaa olla apua telkkarin valintaan.

Mitä merkkejä suositte? Mitä merkkejä ette missään tapauksessa ostaisi ja miksi? Mikä on se ykkösprioriteetti uutta TV:tä hankkiessa?

Laitoin äänestyksenkin jossa voi valita useampia vaihtoehtoja, niin siitäkin voi omat johtopäätöksensä tehdä, mikä on se ykkönen ja mitä hyljitään.
_________________

Itsellä on Philpsin 37" LCD-näytöllä ja mm. 2xHDMI-liitännät. Hieman reilu 4v vanha ja ei valittamista. Ainut huono juttu on ollut se, että esim. nyt Olympialaisten aikaan oli tuo YLE HD-kanava päällä päivästä yöhön. Kisojen jälkeen kun aloin muitakin kanavia katsomaan, niin muutaman päivän näkyi vasemmassa yläkulmassa se YLE HD logo silleen painautuneena. Himmeästi näkyi, mutta selvästi pystyi erottamaan sen. Näin on käynyt ennenkin. Muuten ok telkkari.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka itsellä onkin Samsung, niin jotenkin olen aina ollut sillä ajattelukannalla, että Sony on se paras.

Eli Sony.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Sony sai minunkin ääneni. Kokemuksia noista vaihtoehdoista on Sonyn lisäksi Samsungista, LG:stä ja Philipsistä ja Philipsiä lukuunottamatta voin kaikkia myös suositella, mutta omaan silmään ja korvaan Sony miellyttää eniten.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missäs kaikki leijujat on? Siis ne joilla on se kevyt 55" Sony Bravia kaikilla mahdollisilla herkuilla?
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Sonyn ja Samsungin taisto. 10 vuotta sitten Finlux/Thomson oli ok, mutta nykyään jääneet jälkeen isoille Ässille.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kun muutin omilleni Jyväskylään, niin tuli ostettua Sony Bravia 32" LCD-televisio. Mainiosti toiminut. En ole katunut päivääkään tuon television ostamista. Tämä minun kyseinen malli sisältää digiboxit antenni- ja kaapeliverkkoon sekä jonkinlainen HD-digiboksi tuossa on kuulemma sisällä kanssa. Toki minulla on aina ollut erillinen tallentava digiboksi, kun eihän kukaan katso kaikkia ohjelmia ns. suorana.

Samsung on kuulemma myös ihan hyvä valmistaja, vaikka jotenkin aina olen ko. valmistajaa vieroksunut. Tämä johtuu tosin pitkälti siitä, että jos jokin pc-komponentti on ollut Samsungin valmistama, niin jostain syystä nämä eivät ole olleet kovin kestäviä. Televisiot tosin kuulemma ovat tosiaan ihan hyviä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Hinnoilla ei mitään väliä? Sonyn tv:t maksaa vähintään kolmanneksen enemmän - ellei jopa tuplaten mitä Samsungin vastaavat.

Ihan sama kuin tyypillinen Android vs Iphone -vertaus, Androidilta otetaan alta 200 € kapula ja verrataan sitä siihen ainoaan, 700€ Iphoneen.

e.
Verkkokauppa.com

halvimmat 32":t
Samsung 379,-
Sony 564,- (+49%)

40":t
Samsung 529,-
Sony 779,- (+47%)

e. Ja että vähä osallistun ketjun varsinaiseen aiheeseen, niin itselläni on 42" ja 32" LG:n telkkarit. Toinen kolmisen vuotta ja toinen vajaat 2 vuotta palvellut ongelmitta. Vastaan LG.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mulla on itselläni wanha Toshiba, isukilta perintönä saatu 32" LCD. Se on ihan ok. Parasta en osannut valita, se riippuu ihan mallista. Sony, Samsung ja LG saivat ääneni. Näillä kolmella on parhaimmat telkut, mallista riippuen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hinnoilla ei mitään väliä? Sonyn tv:t maksaa vähintään kolmanneksen enemmän - ellei jopa tuplaten mitä Samsungin vastaavat.

Ei tämä ketju ole mikään Samsung vs. Sony -topic. Okei, äänimääristä niin voisi luulla, mutta luetaan se otsikko uudelleen?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joku muu: Grundig.

Ei tosin ole kokemusta Sonysta tai Samsungista. Vanha kuvaputkitöllö kun hajosi, ostin tuon Grundigin, eikä ole kerta kaikkiaan mitään valittamista. Riittää mulle, on kaikki mahdolliset liitännät ja hoodeet.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pakkohan se oli vastata että Panasonic, koska kyseisen valmistajan plasmat ovat televisioiden aatelia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pakkohan se oli vastata että Panasonic, koska kyseisen valmistajan plasmat ovat televisioiden aatelia.
Näin on, ja meiltäkin löytyy yksi 50-tuumainen. Panasonicit pärjäävät hyvin myös testeissä, maanantaikappaleita ei tunnu pahemmin esiintyvän. Nettikommenttien perusteella omistajat ovat lähes järjestään hyvin tyytyväisiä.

Syksyllä tulee hankittavaksi ainakin yksi televisio lisää, yläkerran aulaan tarvitaan päivitystä. Eiköhän Panasonicin plasma ole aika vahvoilla päätöksiä tehtäessä. Yksi kuvaputkitöllökin löytyy vielä makuuhuoneen puolelta, senkin voisi heivata samalla helvettiin. Ja ei kun Panasonicin plsamaa tilalle.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Pakkohan se oli vastata että Panasonic, koska kyseisen valmistajan plasmat ovat televisioiden aatelia.

Vaikkakaan en plasmaa omista, vaan LED:n, niin vastasin silti Panasonic. Myymälässä kevättalvella vertailin kuvanlaatua Panasonicin, Samsungin ja LG:n kesken (ja joo, kuvasäädöissä saattoi olla pieniä eroja) niin kyllä tuo Pansku oli selkeästi paras. Täten moinen lähtikin myymälästä matkaan ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Panasonicissa toki perustelkkarinkin hinta on hieman korkeampi kuin monessa kilpailijassaan.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Joku muu: Grundig.

Ei tosin ole kokemusta Sonysta tai Samsungista. Vanha kuvaputkitöllö kun hajosi, ostin tuon Grundigin, eikä ole kerta kaikkiaan mitään valittamista. Riittää mulle, on kaikki mahdolliset liitännät ja hoodeet.


Tähän täysin sama. Moitteettomasti toiminut kyseinen töllö.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tällä hetkellä käytössä on Samsungin jokin 40" HD-perustelkkari. Oli alle 400 euroa kun tuo ostettiin kai vuosi sitten. Ihan hyvin pelannut, joten äänestin Samsungia. En noista mitään ymmärrä muutenkaan, ostan yleensä halvimman.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla ei ole viime aikoina kokemusta kuin LG:stä johon olen ollut todella tyytyväinen. Kolme viimeksi ostamaani telkkaria ovat olleet LG:n ja kaikkiin olen todella tyytyväinen.
 

Oakley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punanutut
Eiköhän se Sony ole. Itsellä tosin tällä hetkellä Grundigin 40" Ledi ja eipä ole löytynyt moitittavaa kyseisestä töllöstä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Eräs TV-jifistelijä vakuutteli näiden olevan ns. "hyviä merkkejä": Sony, Panasonic, Samsung.

Kokemuksia aivan paskoista telkkareista ei ole, mutta Philips on kai melko sutta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Täällä jengi näyttää olevan tyytyväistä omiin laitteisiinsa. Lieneekö osasyynä se, että teeveet ovat nykyään keskimäärin laadukkaita ja käyttäjien odotukset täyttynevät eri hintaluokissa varmaan paljon paremmin kuin kuvaputkiaikana.

Sonyn joistakin lcd-televisiosta oli välillä murinaa kohtuuttomasta valovuodosta, noin 2-3 vuotta sitten. Tästä kokemuksia, Sonyn tai muiden merkkien suhteen? Minulla ei ole, plasmat eivät valovuoda ja toistaiseksi olen harrastanut ainoastaan plasmoja.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistäs tämä Philipsin ajoittainen dissaus johtuu? Itsellä oli kuvaputkiaikoihin Philips ja koska se toimi hyvin, taulutelkkariin siirryttyä valinta oli Philips hyvien aikaisempien kokemuksien takia. Eikä nytkään ole mitään valittamista.

Tosin seuraava merkki tulee olemaan luultavasti Samsung edullisen hinnan ja hyvän laadun takia. Muutenkin olen alkanut diggaamaan Samsungista, ensimmäinen kyseisen merkin valmistama elektroniikkalaite oli langaton Laser-tulostin, tänä kesänä ja jatkoa seurasi tuossa heinäkuussa kun tilasin Samsungin valmistaman HD-videokameran.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Sonyn 32-tuumainen taulutelkkari mulla pitkään oli ja olin todella tyytyväinen siihen ja siksi äänestin Sonyä. Uudessa asunnossa olkkari on sen verran iso ettei mun silmillä enää oikein noin pienestä ruudusta nähnyt kunnolla.
Vaihdoin suurempaan ja kun ei varaa enää Sonyyn ollut niin ostin LG:n ja olen siihenkin tyytyväinen ollut.
 

passenger

Jäsen
Täällä jengi näyttää olevan tyytyväistä omiin laitteisiinsa. Lieneekö osasyynä se, että teeveet ovat nykyään keskimäärin laadukkaita ja käyttäjien odotukset täyttynevät eri hintaluokissa varmaan paljon paremmin kuin kuvaputkiaikana.

Sonyn joistakin lcd-televisiosta oli välillä murinaa kohtuuttomasta valovuodosta, noin 2-3 vuotta sitten. Tästä kokemuksia, Sonyn tai muiden merkkien suhteen? Minulla ei ole, plasmat eivät valovuoda ja toistaiseksi olen harrastanut ainoastaan plasmoja.

Minulla on kai käsittääkseni tuo Sonyn malli, josta on valitusta tuosta valovuodosta tullut, eli W4000. 40-tuumaisena itselläni, mutta ei ole ollut ongelmaa. Kaverilla myös ollut jo jonkun vuoden sama töllö eikä ongelmaa hänelläkään. En tiedä kuinka yleistä tuo on, mutta muistan kun jotkut "hifistikaverit" varoittelivat telkkaria ostaessani kyseistä ongelmasta. Samaiset kaverit vannoivat tuolloin Pioneer Kuron nimeen parhaana telkkarina.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse päädyin Philipsiin kun Gigantin poika löi hyvän tarjouksen pöytään. Ennen oli LG mutta se ei pitänyt ukkosesta(kärvähti)

Samsung oli toinen vaihtoehto Philipsin rinnalla mutta huonot kokemukset Samsungin muista tuotoksista(läppäri,puhelin) käänsivät valinnan Philipsiin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vaikea kysymys. Vastaan: Sony on ollut paras, Pana ihan siinä kannoilla ja Samsung hyvä kirijä.
Panalla plasmat olleet loistavia, nyt siirtynyt agressiivisesti myös LCD-puolelle ja kovia tuotteita iskenyt markkinoille. Kärki vapisee. Sony putoaa tänä vuonna koska lopetti oman LCD/LED tuotannon ja ostaa nyt Samsungilta panelit. Eihän valmistaja koskaan myy parhaita paneleita ulos vaan käyttää ensin tovin omissaan, eli Samsung nousee myös.
Sanoisin että vuoden päästä järjestys on seuraava.
Pana, Samsung, Sony.

Samsungin ongelmana ihan oikeasti on riittämättömät säädöt ja "Liian" kirkas/heijastava paneli. Pienikin valo huoneessa väärässä paikassa näkyy ruudussa ikävästi. Samoin valoisuuden säätö on mittarien mukaan liian kirkas, matalimmallakin asetuksella. Kuva on hyvä muuten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös