Mainos

Paras tapa löytää työpaikka?

• 3 635
  • 15

Mikä on paras tapa löytää työpaikka

• Työvoimatoimisto

Ääniä: 3 3,0%
  • Internet

Ääniä: 8 8,1%
  • Henk. koht. suhteet

Ääniä: 70 70,7%
  • Joku muu, mikä?

Ääniä: 6 6,1%
  • Ei mistään mitään töitä saa

Ääniä: 12 12,1%

• Äänestäjiä
    99

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä kautta etsit tai olet joskus etsinyt itsellesi työpaikan. Lähinnä kiinnostaisi, onko työvoimatoimiston kautta joku joskus saanut jotain järkevää työtä. En minä ainakaan. Suhteet tuntuvat ratkaisevan nykyään kaiken...

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suhteet, suhteet, suhteet..
Äpärät saa suhteilla = 90 % töistä menee suhteilla, erityisesti kesätyöt ynnämuut lyhytaikaiset.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suhteet toki ovat erittäin tärkeässä osassa työpaikan saannissa, mutta ilman niitäkin voi saada töitä, senkun lähestyy yritystä, yhteisöä, mitä lie vain puhelimella, maililla jne. Työvoimatoimistonkin kautta olen täitä saanut, mutta enenkaikkea oma aktiivisuus, hyvä itsetunto ja ihmissuhde taidot edesauttavat, toki tulee olla valmiuksia haettavaan työhön. Vaatimukset vain tuppaavat monesti olemaan ylimitoitettuja, joten ei tarvitse huolestua jos ei muottiin sovi, eivät sovi muutkaan.

Esimerkki: Tehtävään edellytetään vähintään 10 vuoden työkokemusta, hakijan tulee olla kauppatieteiden, sekä psykologianmaisteri, hakijan toivotaan olevan alle 25 vuotta vanha.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Meikäpoika on saanut tähän asti työpaikat ottamalla suoraan yhteyttä ko. firmaan, "että noinkohan hommia löytyisi?". Ja toistaiseksi tämä keino on toiminut. Kai oma aktiivisuus kertoo omaa kieltään?

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Suhteet sekä työpaikkojen lähestyminen itse. Työvoimatoimiston kautta ei saa yhtään mitään.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla on koulun tuomia velvollisuuksia jäljellä n. puolitoista viikkoa, sen jälkeen olen koulun kirjoilla kesäkuun alulle asti. Töitä ois kiva saada, mutta Mäkissäkin vaan naureskelivat jotain kummaa kun vein tänään sinne hakemuksen. Suhteet ne ainakin tehdaskaupungissa ratkaisevat. Ensolle kun pääsisin vaikka siivoomaan niin oijjoi, siinä sais rahaa *huoh*

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Suhteilla on muuten aika hyvä hankkia työpaikkoja...

Tarvitse turhaan kipristellä, siitä vaan kun menee kerran käymään ennen työsuhteen aloittamista ja pistää nimen paperiin.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Duunit

Jos ei ole suhteita tosiaan kellaan suvussa jne, sitten
tarvii vaan alkaa itse aktiiviseksi.

Lue vaikka Hesarin kirja aktiivisesta tyonhakijasta.
Se antaa paljon kaytannon vinkkeja.

Sitten mieitit, mita osaat, mita haluat, missa olet
oikeasti hyva jne ja teet itsellesi ansioluettelon ja
kohtuullisen neutraalin hakukirjemallin.

Kaikki mahdolliset todistuskopiot mukaan.

Harrastukset ja muut aktiviteetitkin kannattaa mainita, koska
tyonantaja hakee aktiivisia oma-aloitteisia ihmisia.

Laitat sitten 100 hakemusta l. kaikkiin mahdollisiin kiinnostaviin
paikkoihin ja soittelet peraan. Jos alan paikkoja ei juuri
nayta olevan avoimena, soittele pokkana ko. firmoihin
henkilosto-osastolle ja kysy voitko laittaa paperit ja olisiko
kellaan aikaa jutella tyomahdollisuuksista.

Ei haittaa tietenkaan laittaa hekemuksia ja tietoja internetin
rekryotintisivuille myos. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.
Tee sellanen 3 kk spurtti tassa tyonhaussa (jos kesatyo
niin 3vk pitas riittaa) ja kylhan aina jotain loytyy, jos ei
nirpista nokkaa liikaa. Kyse on markkinoinnista ja sina
markkinoit nyt osaamistasi ja tyovoimaasi.

Sitten, jos homma on liian vaatimaton, voi nayttaa kyntensa
siina ja ilmoittaa pomoille sopivissa valeissa, etta jotain
haastavampaakin voisi olla.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Työkkärin varaan en kyllä paljoa laskisi...

Jos haet vakituista työpaikkaa, niin lehdistä niitä sitten löytyy. Jos ja kun kiinnostava paikka on avoinna, niin:

1) Tee vakuuttava CV

2) Tee vakuuttava työhakemus = tiukkaa asiaa, A4 mittainen, ei tyhjänpäiväisyyksiä. Painota niitä asioita, jotka arvelet olevan eduksi hakemassasi tehtävässä. Joillakin työnantajilla on valmiita hakemuslomakkeita, jotka on siinä mielessä persuksesta, että niillä erottautuminen muista on pirusti vaikeampaa.

3) Ei niitä todistuksia kannata heti mukaan laittaa, jos niitä ei pyydetä. Kukaan ei niitä jaksa kumminkaan lukea. Otat ne sitten mukaan haastatteluun.

4) Kun pääset haastatteluun, pukeudu siististi. Mahdolliset nenä-renkaat kannattaa jättää pois. Miehien kannattaa jättää myös korvikset pois. No, ehkä jos hakemassasi paikassi pitää olla rock, niin sitten ne voi mennä, mutta eipä juuri muuten.

5) Ensivaikutelma on ratkaiseva: Reipas olemus, jämäkkä kädenpuristus ja muutenkin aktiivinen ote haastattelussa niin pääset pitkälle.

Jos haastattelusta huolimatta ei natsaa, niin ota homma kokemuksen kannalta. Seuraavaksi menee paremmin. Suhteet ovat tietysti eduksi, mutta niiden puuttuminen ei silti merkitse mitään. Minullakaan ei ikinä ole ollut mitään suhteita, ja silti on aina töitä löytynyt.

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itse sain vakituisen ja hyvän työpaikan (ilman suhteita) tämännäköisellä sähköpostihakemuksella:

Moi!

Haen töitä yrityksestänne.

- Odgers

Liitteenä oli yhden sivun CV mihin oli hätäisesti listattu koulut, vähäinen työkokemus sekä tärkeimmät kurssit jotka olin suorittanut.

Näin helppoa se on!

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Paras tapa löytää työpaikka on anoppi.

Ei tarvitse kuin sohvalla maata, niin puhelin soi taatusti joka toinen päivä. Hän kyllä kertoo, mitä paikkaa milloinkin tulee hakea. Minun mielipiteillä tai tyytyväisyydellä nykyiseen sijaisuuteeni ei niin väliä.

-Maila

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy