Paras pelikonsoli?

  • 1 830
  • 20

Paras konsoli tällä hetkellä?

  • Playstation 2

    Ääniä: 40 53,3%
  • Xbox

    Ääniä: 17 22,7%
  • GameCube

    Ääniä: 6 8,0%
  • joku muu? mikä?

    Ääniä: 12 16,0%

  • Äänestäjiä
    75

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
En tiedä onko tällaista äänestystä ollut täällä Jatkoajassa aikaisemmin, mutta ajattelin nyt ainakin avata sellaisen.

Eli, mikä on mielestäsi tällä hetkellä kokonaisuudessaan paras markkinoilla oleva pelikonsoli? Itse olen harkinnut, että ostaisin Xboxin. Millaisia eri konsolit ovat ominaisuuksiltaan ja kuinka pitkäikäisiä luulette niitten olevan? Miten elokuvat toimii ym...Olisi kivaa jos voisitte hiukan valaista asiaa.

Tietokoneella pelaamiseen olen kyllästynyt, koska en jaksaisi päivitellä sitä jatkuvasti.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers

ilezi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä paras pelikonsoli on edelleen lähes 20 vuotta vanha Nintendo Entertainment System eli NES. Legendaarisia pelejä löytyy vaikka millä mitalla: Super Mario Bros. 1-3, Legend of Zelda 1 ja 2, Metroid, Metal Gear, Punch Out, Mega man 1-6, Star Tropics, Track & Field, ym. Hintakin on halpa, joten äkkiä vaan etsimään divareista!
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Modattu X-box. Boxi olisi muuten paras, mutta pelitarjonta on mitä on. Modattuna saa mm. jenkkipelejä (Segan NHL2k3 jne..).

Itse harkitsisin kuitenkin Pleikkarikakkosta, jos pelit pitää hakea suomalaisen kaupan hyllystä. GTA3, PES (2) ja muut huippupelit vetävät puoleensa..
 

cc_rider23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ässät, San Francisco Giants
Ps2 vs. Xbox

No niin, nostetaanpas tämä ketju taas pikkasen ylöspäin.
Elikkäs, joulu lähestyy ja konsolien hinnat senkun laskevat.
Xboxin saa 199eurolla, sis. yhden pelin ja pleikkarin saa noin 240 eurolla, sis. vissiin kans pelin.
ELi, kysymykseen, kumpi kannattaa ostaa? Xboxiinhan on nyt jo saatavilla aika paljon pelejä (eipä tietty yhtä paljon kuin pleikkariin). Mites Xboxin kaatuminen, tapahtuuko sitä vielä?
Entäs kummassa on parempi dvd? (tämä kysymys on tärkeä, sillä dvd on meikäläisen valltikortti kun hierotaan kauppoja hallituksen kanssa ;-))
PLEASE, jeesatkaa seeseeärrää!! CCR tahtoo pelikoneen!
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
ccrider..

Toi DVD toisto on molemmissa aika samaa luokkaa, paljon riippuu siitä millä kaapelilla kytket masiinan telkkariin. Itse sanoisin RGB, ei kannata edes harkita muita jos vaan tv:stä löytyy tuki. Tosin silloin ainakin PS2:en kanssa tarvitsee leikkiä DVDRegionX/AR2 levyillä ennne leffan katsomista. Pelit ovat menneet jo siihen pisteeseen, että enää ei ole järkea puhua siitä kumpi on parempi, vaan kummalla on paremmat/kiinnostavammat pelit. Summa summaarum, katso mitä pelejä on saataville eri alustoille ja mitä on tulossa, ja tee päätös sen mukaan. Molemmille on esim. tulossa keväällä Segan NHL. naminami.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Valitsen X-Boxin.

Syitä:
1. Se on halvempi
2. Grafiikka on kauniimpaa, väittäkää mitä tahansa
3. Peliohjain on paljon mukavampi kuin PS2:ssa

En ole ostamassa konsolia, koska tietokone on noita molempia parempi pelialusta, vaikkakin todella kallis hankinta.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Satellite
Valitsen X-Boxin.

Syitä:
1. Se on halvempi
2. Grafiikka on kauniimpaa, väittäkää mitä tahansa
3. Peliohjain on paljon mukavampi kuin PS2:ssa
Näin juuri, olen samaa mieltä. En nyt enää mikään konsolihullu ole, mutta Xbox on esimerkiksi näiden syiden takia parempi valinta, kuin Ps2.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Vielä kysymys konsoli experteille!

Olen ostamassa 5w tyttärelle joululahjaksi konetta. Kumpaa suosittelette? Tietenkin kone tulis DVD käyttöön, mutta jos siinä käytössä ei ole väliä koneella niin erot pitäisi saada sitten pelipuolella...
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Sanokaa...

...mitä sanotte, mutta kyllä se on tyhmää ostaa enää PS2:sta! Turha selitellä, että PS2:lle on enemmän pelejä. Mitä sitten? Tällä hetkellä Xboxille tulee niin paljon hyviä pelejä, että ei ainakaan minulla ole edes varaa niitä kaikkia hankkia. Esim. Splinter Cell on suuri syy jo hankkia Xbox. Kauniimpaa ja parempaa peliä ei löydy...

Kaverillani on PS2:nen ja on todella pettynyt sen DVD ominaisuuksiin. Kuulemma ostetut DVD:t toimivat jotenkuten, mutta esim. Makuunista ei kuulemma voi vuokrata mitään leffoja, koska ne eivät yleensä toimi. Nyt kaverini on suuntaamassa kaupaan ja ostaa itsellensä Xboxin. Järkevää toimintaa...

Pidin tuossa bileet itsenäisyyspäivänä. Olisitte nähneet vieraiden ihailun, kun näytin mitä Xboxilla voi tehdä pelaamisen lisäksi. Xboxissahan on kiintolevy, jolle voit siirrellä mielimusiikkiasi. Noin 1500 kipaletta mahtuu Xboxin kiintolevylle. Itselläni on mm. tehty kiintolevylle levy nimeltä Suomipoppia. Tälle levylle olen ladannut yli 6 tuntia loistavia Suomipoppi -biisejä. Siitä vain random-play soimaan, ja homma rulettaa. Tätä ominaisuuttahan ei PS2:sessa ole.

Tekniikan maailma on muuten näistä kahdesta kertonut seuraavaa:

Tekniikan Maailma 20/2000, sivu 23:
Sony PlayStation 2:
Hyvää:
- Laajennettavuus
- PSOne- yhteensopivuus
- Peliohjain
Huonoa:
- Käyttö CD/DVD- soittimena
- CD:n virheensieto
- Kalliit erikoiskaapelit

Tekniikan Maailman 6/2002 s. 55

XBOX
Hyvää:
-Peliohjain varauksin
-DVD valmiudet
Huonoa
-Kalliit lisävarusteet

Lyhyesti: Miksi ostaa Lada, kun kerran on saatavilla Mersu samaan hintaan? Voit ostaa PS2:sen, mutta osta Xbox ja käyttö on paljon monipuolisempaa. Loistava DVD-soitin, jukebox ominaisuudet, pelitarjonta jo nyt, tekniset ominaisuudet jne.

Netissä kannattaa tutustua http://www.xboxfin.com/ -sivustoon.
Sieltä saa paljon tietoa Xboxista.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti HABS #11
Vielä kysymys konsoli experteille!

Olen ostamassa 5w tyttärelle joululahjaksi konetta. Kumpaa suosittelette? Tietenkin kone tulis DVD käyttöön, mutta jos siinä käytössä ei ole väliä koneella niin erot pitäisi saada sitten pelipuolella...

Ero on suuri. Käy vaikka Makuunissa katsomassa mitä siellä hyllyissä lukee. Pelaamiseen varmasti ihan ok vehje, mutta DVD ominaisuudet ovat PS2:sessa huonot.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Viestin lähetti tiki10
Ero on suuri. Käy vaikka Makuunissa katsomassa mitä siellä hyllyissä lukee. Pelaamiseen varmasti ihan ok vehje, mutta DVD ominaisuudet ovat PS2:sessa huonot.

Millä tapaa huonot? Itse olen katsonut PS2:lla leffoja pari vuotta ja yhtään toimimatonta leffaa ei ole tullut eteen. Kyllä, olen myös katsonut vuokraleffoja.

Ja mitä peleihin tulee, Splinter Cell ei ole läheskään paras peli mitä on saatavilla (Tämä vain demon perusteella, joka oli OXM:ssä mukana).

PS. Omistan molemmat konsolit, joten mistään flametuksesta tässä ei ole kyse.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti redcougar
Millä tapaa huonot? Itse olen katsonut PS2:lla leffoja pari vuotta ja yhtään toimimatonta leffaa ei ole tullut eteen. Kyllä, olen myös katsonut vuokraleffoja.

Ja mitä peleihin tulee, Splinter Cell ei ole läheskään paras peli mitä on saatavilla (Tämä vain demon perusteella, joka oli OXM:ssä mukana).

PS. Omistan molemmat konsolit, joten mistään flametuksesta tässä ei ole kyse.

No, sulla on käynyt hyvä tsäkä, tai sitten omistat PS2:sesta seillaisen version jossa ei ole vikoja?!? Käyppäs lukemassa
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=371
Siellä puhutaan PS2:sen toimimattomista DVD elokuvista.
Et ole tosiaan ainoa, mutta monella on myös paljon ongelmia PS2:sen DVD -toiston kanssa.

Miksiköhän Makuunissa erikseen mainitaan joissakin elokuvissa, että ei toimi PS2:sessa, jos kerran toimii? Kaverillani on ainakin ollut näissä vuokra-DVD levyissä ongelmia.

Enpä tiedä. Paras vaihtoehto taitaa kuitenkin olla se, että hankkii erillisen DVD soittimen.

En vain ymmärrä, miksi joku ostaa PS2:sen, kun markkinoilta löytyy ominaisuuksiltaan paljon parempi laite? Xbox Live julkaistiin jenkeissä vähän aikaa sitten, ja se loppui kauppojen hyllyiltä heti. Livehän mahdollistaa verkkopelaamisen Xboxilla. Verkkokorttihan on vakiona myös Xboxissa...
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti tiki10
En vain ymmärrä, miksi joku ostaa PS2:sen, kun markkinoilta löytyy ominaisuuksiltaan paljon parempi laite?

Eiköhän kyseessä ole lähes poikkeuksetta pelivalikoima. Varmasti itsekin mielelläni vaihtaisin pleikkarin XBoxiin jos kaikki samat pelit olisi kummallekin koneelle. Ja mitä verkkopelaamiseen tulee, itseltäni ei laajakaistayhteyttä löydy joten yks hailee.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti Jake78
Eiköhän kyseessä ole lähes poikkeuksetta pelivalikoima. Varmasti itsekin mielelläni vaihtaisin pleikkarin XBoxiin jos kaikki samat pelit olisi kummallekin koneelle. Ja mitä verkkopelaamiseen tulee, itseltäni ei laajakaistayhteyttä löydy joten yks hailee.

Pelivalikoimaa Pleikkarille on enemmän, mutta eihän se selitä paljon mitään?!? Onko sinulla rahaa ostaa 20 peliä kuussa??? Kuitenkin suurin osa peleistä tulee kaikille alustoille, kuten Tony Hawkit, EA:n pelit jne.

Microsoft osti jo RAREn ja on huhujen mukaan nyt ostamassa itselleen Segan, joten uskoisin että tulevaisuudessa yhä useampi huippupeli tulee ainoastaan Xboxille. Halo ja Splinter Cell ovat esimerkkejä peleistä, joista muut konsolit voivat vain unelmoida. Vaikka ne joskus käännettäisiinkin PS2:lle, niin esim. Splinter Cellistä ei ikinä tulisi yhtä vakuuttavaa peliä PS2:lle, koska sen tehot eivät riitä vaadittavaan grafiikkaan jne.

Käyppäs tutustamassa netissä sivuihin, http://www.xboxfin.com/

Ps. PES2 taitaa olla ainoa huippupeli, jota ei muille koneille saa kuin PS2:lle. Tämäkin tullee muuttumaan, sillä viimeisimpien tietojen mukaan PES2 kääntyy myös GCubelle ja Xboxille.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Vaikea sanoa kun ei ole vertailukohtana kuin PSX ja PS2. Ja joku ikivanha Megadrive.

Mutta se, että PC:llä meinaa pelata, vaatii helvetilliset satsaukset koneeseen. Vanhalla näytönohjaimella ei tee hevon paskaakaan, jos meinaa ostaa uuden pelin. Ja aina kun peli uusiutuu, pitää koneeseen päivittää kaikki p)(/&&¤%n ajureita ja ohjaimia. Kummallista vedätystä. Tosin oma mylly on jo 5 vuotta vanha, mutta sama ruljanssi oli jo aikanaan.

Kyllä se PS2 on meikäläisen kone!
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Vaikea valinta. Itselläni on PS2 ja XBox ja valinta niiden kahden väliltä oli PS2. :) GBA on tuntematon konsoli, mutta olen kuullut paljon positiivisia asioista ko. konsolista.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti M@rko77
Vaikea valinta. Itselläni on PS2 ja XBox ja valinta niiden kahden väliltä oli PS2. :) GBA on tuntematon konsoli, mutta olen kuullut paljon positiivisia asioista ko. konsolista.

Miksi näin? Miksi PS2? Ihan mielenkiinnosta vain haluaisin tietää mikä PS2:sessa on parempaa kuin Xboxissa? Kauniimpi grafiikka? Pelit? Mikä peli? Mitä pelejä pelaat? Onko PS2:sen muistikortti toimivampi ja parempi juttu kuin Xboxin kiintolevy? DVD ominaisuudet? Kerro ihmeessä lisää! Olenko ostanut väärän laitteen, kun aikoinaan Xboxin hankin? Mitä menetän?

Olisi kiva, jos PS2 puolustelijat kertoisivat miksi PS2 on parempi konsoli kuin Xbox, eikä vain sanoa, että PS2 on parempi...
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti tiki10
Pelivalikoimaa Pleikkarille on enemmän, mutta eihän se selitä paljon mitään?!? Onko sinulla rahaa ostaa 20 peliä kuussa??? Kuitenkin suurin osa peleistä tulee kaikille alustoille, kuten Tony Hawkit, EA:n pelit jne.

En tarkoittanut pelivalikoiman suuruutta vaan sitä, että ne saatavilla olevat pelit miellyttävät pelaajaa itseään. Ihmiset pitävät eri peleistä ja itse olen aina ollut sitä mieltä että konsolin tehot eivät ratkaise (siis kun puhutaan sen luokan eroista mitä esim. PS2:lla ja XBoxilla on, turha verrata eri sukupolven konsoleita keskenään).

Microsoft osti jo RAREn ja on huhujen mukaan nyt ostamassa itselleen Segan, joten uskoisin että tulevaisuudessa yhä useampi huippupeli tulee ainoastaan Xboxille.

Voi olla, mutta on turha luulla että PS2:lle ei huippupelejä enää sen jälkeen tulisi. Sonyn markkinat ovat sen verran massiiviset ja koneita on maailmalla niin paljon että hyvien pleikkaripelien tuotanto ei varmasti kuole.

Halo ja Splinter Cell ovat esimerkkejä peleistä, joista muut konsolit voivat vain unelmoida. Vaikka ne joskus käännettäisiinkin PS2:lle, niin esim. Splinter Cellistä ei ikinä tulisi yhtä vakuuttavaa peliä PS2:lle, koska sen tehot eivät riitä vaadittavaan grafiikkaan jne.

Koneet ovat niin erilaisia ohjelmointialustoja että toiselle koneelle alunperin suunnitellun pelin "hätäisesti" kääntäminen toiselle ei kovin usein tuota teknisesti erityisen kehuttavaa jälkeä. Tästä esimerkkeinä NFS: Hot Pursuit 2 joka on ilmeisestikin suunniteltu PS2 mielessä ja muut versiot ovat kuuleman mukaan huonommin toteutettuja ja toisaalta esim. Max Payne, jonka PS2-versio ei kovinkaan häikäisevä ollut, siinä missä XBoxille sen kääntäminen PC:ltä oli ns. helppo nakki. Splinter Cell on tulossa PS2:lle, enkä missään nimessä uskokaan että se tulee näyttämään yhtä hyvältä kuin XBox-versio, mutta se ei tarkoita ettei peli voisi olla sisällöltään aivan yhtä hyvä kummallakin alustalla. Grafiikka on aina ollut itselleni toisarvoinen asia verrattuna pelin sisältöön.

On myönnettävä etten ole ikävä kyllä koskaan pelannut yhtään XBox-peliä enkä edes nähnyt sellaista (paitsi pikaisesti jossain Anttilan esittelyosastolla). Jos koneelle tulee joku "pakko-saada" peli niin en yhtään epäröi hankkia myös XBoxia. Tarkemmin ajatellen niitä pelejä olisi jo nyt tarpeeksi, etenkin Halo kiinnostaisi. Toistaiseksi minulle riittää kuitenkin PS2.

Ps. PES2 taitaa olla ainoa huippupeli, jota ei muille koneille saa kuin PS2:lle. Tämäkin tullee muuttumaan, sillä viimeisimpien tietojen mukaan PES2 kääntyy myös GCubelle ja Xboxille.

XBox-versiosta ei ole mitään virallista vahvistusta, kuten ei myöskään PES2:n GC-versiosta. GC:lle kyllä julkaistaan Japanissa saman futispelisarjan peli josta myöhemmin kehittyy Eurooppaan PES3, todennäköisesti kummallekin koneelle. XBoxin markkinatilanne Japanissa on heikko joten saa nähdä miten mahdollisen XBox-version käy.

Onhan näitä vain PS2:lle tulevia huippupelejä (siis itseäni kiinnostavia) muitakin, esim. Grand Theft Autot toistaiseksi, tänään julkaistu The Getaway, WRC2 ja lista jatkuu...Samanlaisen listan voi tietenkin koota pelkästään XBoxille tulevista/tulleista peleistä.

Pointti on se, että jos nyt olisin hankkimassa konetta, hankkisin varmaan kummatkin :) Jos pitäis valita jompikumpi niin päätös olisi pirun vaikea. Ainakin ProEvoSoccer2:sta luopuminen olisi varmasti ylitsepääsemätön este...

Edit:
Olisi kiva, jos PS2 puolustelijat kertoisivat miksi PS2 on parempi konsoli kuin Xbox, eikä vain sanoa, että PS2 on parempi...

Taidat vähän yliarvioida kohtaamasi vastarinnan määrän :) Kuten edellä olevasta varmasti käy ilmi, en väitä PS2:sta paremmaksi konsoliksi, itse asiassa olen myös sitä mieltä että XBox olisi luultavasti laitteena parempi ja tietenkin tehokkaampi. Silloin kun minä pleikkarini ostin, XBoxia ei vielä ollut Suomessa edes julkaistu joten vaihtoehtoja ei ollut enkä kyllä sellaisia kaivannutkaan. Ole tyytyväinen omaan Boxiisi niinkuin ilmeisesti oletkin, minä ainakin olen tyytyväinen omaan pleikkariini ja peleihini.

Ja vielä: on tainnut minullakin käydä tuuri DVD:n kanssa sillä yhtään levyä koneeni ei ole vielä hylkinyt vaikka vuokralevyissäkin on usein ties mitä tahroja.
 
Viimeksi muokattu:

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ai, kun tulee nostalginen olo kun tätä ketjua lueskelee.

Muistelkaapa vähän pidempään koneiden ja pelaamisen parissa viihtyneet näitä :

- C64 vastaan MSX, Amstrad, Spectrum jne.
- Amiga vastaan Atari
- PC vastaan Amiga, Atari, MAC jne.

Kyllähän <lisää oman laitteesi nimi tähän> on aina parempi kuin <lisää sen vastapuolen laitteen nimi tähän> koska <mun laitteelle on enemmän pelejä/mun laitteen tekniikka on edistyneempää/<lisää tähän lempiargumenttisi>>.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös