Viestin lähetti tiki10
Pelivalikoimaa Pleikkarille on enemmän, mutta eihän se selitä paljon mitään?!? Onko sinulla rahaa ostaa 20 peliä kuussa??? Kuitenkin suurin osa peleistä tulee kaikille alustoille, kuten Tony Hawkit, EA:n pelit jne.
En tarkoittanut pelivalikoiman suuruutta vaan sitä, että ne saatavilla olevat pelit miellyttävät pelaajaa itseään. Ihmiset pitävät eri peleistä ja itse olen aina ollut sitä mieltä että konsolin tehot eivät ratkaise (siis kun puhutaan sen luokan eroista mitä esim. PS2:lla ja XBoxilla on, turha verrata eri sukupolven konsoleita keskenään).
Microsoft osti jo RAREn ja on huhujen mukaan nyt ostamassa itselleen Segan, joten uskoisin että tulevaisuudessa yhä useampi huippupeli tulee ainoastaan Xboxille.
Voi olla, mutta on turha luulla että PS2:lle ei huippupelejä enää sen jälkeen tulisi. Sonyn markkinat ovat sen verran massiiviset ja koneita on maailmalla niin paljon että hyvien pleikkaripelien tuotanto ei varmasti kuole.
Halo ja Splinter Cell ovat esimerkkejä peleistä, joista muut konsolit voivat vain unelmoida. Vaikka ne joskus käännettäisiinkin PS2:lle, niin esim. Splinter Cellistä ei ikinä tulisi yhtä vakuuttavaa peliä PS2:lle, koska sen tehot eivät riitä vaadittavaan grafiikkaan jne.
Koneet ovat niin erilaisia ohjelmointialustoja että toiselle koneelle alunperin suunnitellun pelin "hätäisesti" kääntäminen toiselle ei kovin usein tuota teknisesti erityisen kehuttavaa jälkeä. Tästä esimerkkeinä NFS: Hot Pursuit 2 joka on ilmeisestikin suunniteltu PS2 mielessä ja muut versiot ovat kuuleman mukaan huonommin toteutettuja ja toisaalta esim. Max Payne, jonka PS2-versio ei kovinkaan häikäisevä ollut, siinä missä XBoxille sen kääntäminen PC:ltä oli ns. helppo nakki. Splinter Cell
on tulossa PS2:lle, enkä missään nimessä uskokaan että se tulee näyttämään yhtä hyvältä kuin XBox-versio, mutta se ei tarkoita ettei peli voisi olla sisällöltään aivan yhtä hyvä kummallakin alustalla. Grafiikka on aina ollut itselleni toisarvoinen asia verrattuna pelin sisältöön.
On myönnettävä etten ole ikävä kyllä koskaan pelannut yhtään XBox-peliä enkä edes nähnyt sellaista (paitsi pikaisesti jossain Anttilan esittelyosastolla). Jos koneelle tulee joku "pakko-saada" peli niin en yhtään epäröi hankkia myös XBoxia. Tarkemmin ajatellen niitä pelejä olisi jo nyt tarpeeksi, etenkin Halo kiinnostaisi. Toistaiseksi minulle riittää kuitenkin PS2.
Ps. PES2 taitaa olla ainoa huippupeli, jota ei muille koneille saa kuin PS2:lle. Tämäkin tullee muuttumaan, sillä viimeisimpien tietojen mukaan PES2 kääntyy myös GCubelle ja Xboxille.
XBox-versiosta ei ole mitään virallista vahvistusta, kuten ei myöskään PES2:n GC-versiosta. GC:lle kyllä julkaistaan Japanissa saman futispelisarjan peli josta myöhemmin kehittyy Eurooppaan PES3, todennäköisesti kummallekin koneelle. XBoxin markkinatilanne Japanissa on heikko joten saa nähdä miten mahdollisen XBox-version käy.
Onhan näitä vain PS2:lle tulevia huippupelejä (siis itseäni kiinnostavia) muitakin, esim. Grand Theft Autot toistaiseksi, tänään julkaistu The Getaway, WRC2 ja lista jatkuu...Samanlaisen listan voi tietenkin koota pelkästään XBoxille tulevista/tulleista peleistä.
Pointti on se, että jos nyt olisin hankkimassa konetta, hankkisin varmaan kummatkin :) Jos pitäis valita jompikumpi niin päätös olisi pirun vaikea. Ainakin ProEvoSoccer2:sta luopuminen olisi varmasti ylitsepääsemätön este...
Edit:
Olisi kiva, jos PS2 puolustelijat kertoisivat miksi PS2 on parempi konsoli kuin Xbox, eikä vain sanoa, että PS2 on parempi...
Taidat vähän yliarvioida kohtaamasi vastarinnan määrän :) Kuten edellä olevasta varmasti käy ilmi, en väitä PS2:sta paremmaksi konsoliksi, itse asiassa olen myös sitä mieltä että XBox olisi luultavasti
laitteena parempi ja tietenkin tehokkaampi. Silloin kun minä pleikkarini ostin, XBoxia ei vielä ollut Suomessa edes julkaistu joten vaihtoehtoja ei ollut enkä kyllä sellaisia kaivannutkaan. Ole tyytyväinen omaan Boxiisi niinkuin ilmeisesti oletkin, minä ainakin olen tyytyväinen omaan pleikkariini ja peleihini.
Ja vielä: on tainnut minullakin käydä tuuri DVD:n kanssa sillä yhtään levyä koneeni ei ole vielä hylkinyt vaikka vuokralevyissäkin on usein ties mitä tahroja.