Paras Peli?

• 5 581
  • 61

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Tällä hetkellä täysin hurahtanut Wolfenstein Enemy Territoryyn. Loistava peli, jonka parissa saattaa "muutama" tunti vierähtää.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Korak
Tällä hetkellä täysin hurahtanut Wolfenstein Enemy Territoryyn. Loistava peli, jonka parissa saattaa "muutama" tunti vierähtää.
Sittenhän meitä on kaksi. Ensimmäisellä kokeilulla peli ei tuntunut kovin erikoiselta, mutta aika nopeasti siihen jäi koukkuun. Tuli seis, mikäli näkyy servereillä nickiä LagGyver. Se olen nimittäin hyvin todennäköisesti minä, enkä halua tulla ammutuksi...

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Hiili
Tuli seis, mikäli näkyy servereillä nickiä LagGyver. Se olen nimittäin hyvin todennäköisesti minä, enkä halua tulla ammutuksi...

Eh? Ainoastaa jos satut olemaan omassa tiimissä ;)
Hieno peli kun asiansa osaavat pelaavat tiiminä. Miinuksena voidaan sanoa toistakymmentä tuntia kestävät pelisessiot.....

(VL | FIN) Viikate

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Aikoinaan, hamassa nuoruudessa, Civilication (se ensimmäinen) oli peli, johon jäin lähes koukkuun. Toinen hauska peli oli Megalomania, jota tuli jauhettua yksin sekä veljen kanssa hyvinkin paljon. Muitakin lähes koukkuasteen pelejä oli monia, silloin junnuna.

Autopeleistä tulee mieleen ensimmäinen oikea autopeli Test Drive. Olihan se eri hieno! Autotkin murisivat alkudemossa auton äänellä jne.

Lisäksi oli joku Manager niminen jalkapallomanagerointipeli (Amigalle). Varmaan aika lailla niitä ensimmäisiä eivätkä ne siitä paljon ole muuttuneet. Laajentuneet vain ehkä.

Nykyisistä peleistä olen jauhanut eniten PESsiä, ESPN:n 2k4:sta ja GTA Vice Citya. En tosin ole mikään pelifriikki, joten otanta on aika heikko. Ostan niitä pelejä mitä enemmän pelaavat kaverit kehuvat ja joihin kokeilemalla tykästyn. Ihan mukavaa viihdettä joskus.

Eniten kuitenkin tulee aikaa käytettyä, kun peleistä puhutaan, näihin internetissä pyöriviin managerointipeleihin.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pelit joihin olen jäänyt jotenkin koukkuun eli niissä on todennäköisesti ollut jotain tehtynä oikein:

Järjestys on jotensakin kronologinen, lähtien varhaisnörttiydestä

Wolfenstein 3d
NHL hockey
Monkey Island 2
Sam 'n Max Hit the Road
Settlers / Serf City
Detroit
Civilization
Colonization
UFO Enemy Unknown
Syndicate
Panzer General
Sim City 2000
NHL 95 - 2001.. ehkä 2002, en muista enää
Wormsit, ei 3d
Falloutit, ei Tactics
Total Annihilation
Command & Conquer
Jagged Alliance 2
System Shock 2
Sim City 3000
Diablo 2
Counter-Strike
LORD/LOGD
Call of Duty

Sekä varmaan joitain tosi loistavia mitkä unohdin, heh...

Nykyään noista vielä tulee pelailtua Fallout kakkosta, Counter-Strikeä ja Wormsia kavereita vastaan.

Kaikkien aikojen parhaimman pelin tittelistä käyvät minun kirjoillani kisaa Syndicate, UFO 1, Counter-strike sekä Fallout2, enkä voi asetella näitä paremmuusjärjestykseen.

Aloitin juuri pelaamaan myös erittäin addiktiiviselta vaikuttavaa nettistrategiapeli Westfalenia. Jos arvon modesedät sen verran antavat mainostaa, että mainitsen osoitteen loppuvan .com iin ja pelin diplomatiapuolen tarjoavan ensivaikutuksen perusteella erittäin addiktiivista Euroopan valloitusta.

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Ääneni menee selkeästi:

Operation Flashpointille

...kakkosta odotellessa...

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Eniten on tullut pelattua Half-Lifea ja sen laajennusosia, Max Payne 1 & 2:aa, GTA-sarjaa, Operation Flashpointia, Battlefield 1942:aa ja uusimpana koukuttajana toimii Medal of Honour: Allies Assault & Spearhead. 1st person shooterit iskevät.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Predator
Joten tämän topicin alla voi aivan hyvin keskustella vaikkapa teini-iän kokemuksista siitä, miltä tuntui seistä aina takakentällä pesäpallopelissä - rukoilemassa että se pallo ei koskaan tulisi sinne ihan taakse asti ja saisi siellä olla ihan omassa rauhassa uneksimassa äidinkielenopettajan, Ritva Rehumäen tisseistä.
Peli se on pesäpallokin.
Pesäpallon kauhuista voisi miltei avata oman ketjunsa. Onko kellään muulla kuin minulla (ja Predatorilla?) ollut vastaavanlaisia traumoja tästä suomalaisten "kansallispelistä". Minä olen ainaskin vakuuttunut siitä että pesäpallolla oli joku luontainen taipumus kaartaa aina juuri minua kohti, minua joka ei juuri tahtonut sen pallon kanssa olla missään tekemisissä. Kaiken lisäksi tällä pallolla oli vielä sairaalloinen halu osua minua keskelle otsikkoa. Kammottavaa. Miksi pallot vainoavat joitain tiettyjä ihmisiä?

Juu. Pesäpallo ei ole paras peli. Ei todellakaan.

Niin ja en kyllä uneksinut mistään tisseistä siellä kentällä, kaikki aika meni vältellessä tuota vainoavaa pelivälinettä joka saalisti nuppiani...

Twist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät,
Dallas Stars
Call of Duty ehdottomasti paras peli täl hetkel. Varsinki äänimaailma helvetin hyvä ja grafiikka ei ihan huonoimmasta päästä sekään. Tosin nämä pelit on niin lyhyitä, että hinkkaa muutamas päiväs läpi, jos on aikaa pelata.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ite oon näitä autopeli miehiä, joten tämän hetken parhaaksi autopeliksi pitää nostaa ea:n F1 challenge 99-02 pc:lle.
Sen takia piti nostaa formula peli parhaaksi, kun ei ole aikoihin tullut mitään järkevää rallipeliä markkinoille. Colin sarjan taso on tippunut, kun lehmän häntä ykkösen jälkeen ja tuskin parempaa on luvassa.
Minulla ja kavereilla on nettiliigakin tuohon F1 Challengeen, että jos täältä löytyy kiinnostuneita, niin ei kun vaan privaviestiä tulemaan, niin saa lisää infoa.

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Viestin lähetti Leiska
NHL 2001. Toistaiseksi tämä peli on sytyttänyt kaikkein parhaiten. Pelaaminen on yhtä nautintoa, kun tämän saa käyntiin. Maddenia (jefu) tulee myös joskus pelailtua. Se on kanssa ihan ok. Mutta tosiaan, tuo NHL 2001 on pelinä sellainen, että mielellään sitä pelaa. NHL 2003 ja 2004 versiotkin on olemassa, vielä kun saisi asennettua ne niin, että pystyisi pelaamaan..

jätäpä kuule asentamatta, ainakin jos pääsääntöisesti pelaat kausia. NHL 2004 on kyllä hauska ja realistisin NHL-peli, mutta vain kaksinpelinä! Sen kausimoodi on aivan surkea: ei kalenteria, epäselvät tilastot, tietokoneen "etuoikeudet" otteluissa (mm. tietokone ei saa jäähyjä koukkimisesta, mutta koukkaapas itse kerran ja olet varmasti jäähypenkillä). NHL 2001:n valikot ja kausimoodi yleensäkin on aivan omaa luokkaansa, olkoonkin, että pelissä taklaukset ovat yliluonnollisia ja maaleja saa tehtyä ehkä hieman liian helposti.

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
^totta. Itsekin ïhmettelin tuota alkeellista kausi-systeemiä.
Takapakkia on menty ja paljon lähes koko pelin valintojen ja ehkä
jopa pelattavuuden kannalta.

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti repe_joke
Ite oon näitä autopeli miehiä, joten tämän hetken parhaaksi autopeliksi pitää nostaa ea:n F1 challenge 99-02 pc:lle.
Sen takia piti nostaa formula peli parhaaksi, kun ei ole aikoihin tullut mitään järkevää rallipeliä markkinoille. Colin sarjan taso on tippunut, kun lehmän häntä ykkösen jälkeen ja tuskin parempaa on luvassa.
Minulla ja kavereilla on nettiliigakin tuohon F1 Challengeen, että jos täältä löytyy kiinnostuneita, niin ei kun vaan privaviestiä tulemaan, niin saa lisää infoa.

En erityisemmin pelaa pelejä, mutta jos jotain pelaan niin autopelejä. Tämän hetken paras on Need for speed underground. Kaikkein eniten on tullut hakattua formula-pelejä sekä Gran Tourismo kakkosta.
Unelmapelini olisi todentuntuinen autopeli, jossa autovalikoima olisi vähintään kymmenkertainen GT2:seen verrattuna. Pelissä olisi enemmän viritysvaihtoehtoja ja nopein auto ei olisi se mikä alussa maksaa eniten.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti bluefox
En erityisemmin pelaa pelejä, mutta jos jotain pelaan niin autopelejä. Tämän hetken paras on Need for speed underground.

Ite pelasin undergroundia kerran ja kyllästyin siltä istumalta sen arcade meininkiin. Onhan se nätin näkönen ja muuta, mutta kyllä auton pitää mennä palasiks, jos sillä ajaa 200kmh seinään.
Gran tourismo sarja olisi loistava, jos siinä hajoisi autot. Ei nämä seiniä pitkin voittoon autopelit ole sen jälkeen innostaneet, kun tutustu F1 2002:seen ja sen lukuisiin modeihin.
Ja F1 challenge on vaan vetänyt rimaa ylöspäin. Etenkin muutamat modit siihen on todella hyviä.

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Viestin lähetti Moto
Syksyllä ja alkutalvesta olin melkeinpä koukussa mainioon Dink Smallwood-seikkailupeliin. Mikä parasta, peli on freewarea ja siihen voi ladata netistä kymmeniä uusia seikkailuja, joten koukkua piisaa vaikka vuosikausiksi, jos niin haluaa... Pariin kuukauteen en ole sitä pelannut, mutta kun tuli asia puheeksi, pitääkin varmaan käydä hakemassa uusi seikkailu.

Joo-o, kiitos vaan! Alkoi tämä kuukauden loma opiskelun ja työn välissä vituttaa, kunnes tutustuin Dinkiin. Nyt pitäisi keksiä miten helvetissä pelistä pystyy irtautumaan maanantai-aamuna ensimmäiseen työpäivään.

Ei ole pääkoppa muuttunut sitten nuorisotalovuosien. Silloin oli koukussa Zeldaan, nyt 10 vuotta myöhemmin Dinkiin. Milloin on aika aikuistua, vai onko tämä juuri sitä.

Kohti kolmatta seikkailua ratsastaa hän...

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Viestin lähetti Korak

ET on kyllä aivan loistava, vaikka en varsinaiseksi 3D-räiskinnän faniksi tunnustaudukkaan (edelliset pelaamani 3D-räiskinnät olivat alkuperäinen Wolfenstein ja Doom eli lähes kymmenen vuotta ehti vierähtää kokonaan ilman moisia räiskintöjä). Kesällä kokeilin sitten ET:a ja sen jälkeen on tullut kampanja jos toinenkin vedettyä...

Muista peleistä ylivoimainen ykkönen on tietysti Championship Manager, versiolla ei ole niin väliä kun nelonenkin pelittää jo EP5:n jälkeen ihan mainiosti. Lätkähuumassa joutuu välistä kurittamaan ruåttalaisia EA:n NHL:ää hakkaamalla. Lisäksi kannattaa mainita vielä yksi huippupeli eli IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles. Siinä pääsee lentelemään Suomen ilmavoimien väreissä ja tulittamaan itänaapureita taivaalta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Xboxin omistajat hoi! Suositelkaapas hyviä pelejä

a) jääkiekko
b) jalkapallo
c) formula

Varsinkin olisi kiva, jos voisitte hieman perustella, esim. miksi ESPN 2k5 on parempi kuin EA NHL 2k4 jne. Ajattelin käydä paikallisen pelikaupan käytettyjen hyllyllä, missä lienee "osta kolme, maksa kaksi kalleinta" -tarjous. Vanhemmatkin pelit siis kelpaavat, ei ole mikään pakko olla tämän vuoden versio.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nhl 2005 ja Nba live 2005 ovat semmoisia joita tykkää pelata. Myös ColinMcrae Rally kolisee. Joskus taas heittäytyy retrohenkiseksi ja pelaa emulaattorilla super Mario 64:ää.

Rocco

Jäsen
Kaikkia varhuusnuoruuden pelejä en jaksa listata, kaikista en edes muista nimeä. Aikojen saatossa on kuitenkin muutama peli jättänyt niin koukkuun että pakko ne on mainita.

- Duke Nukem. Oli aikoinaan se räiskintäpeli mitä jaksoin hakata päivästä toiseen.
- Sim City 2000. Erittäin addiktoiva peli. Edelleen tämä on koneellani olemassa. Vaikken sitä pelaa kuin kerran pari vuodessa, vierähtää tämän parissa aikaa uskomattomia tuntimääriä.
- GTA Vice City & San Andreas. Ei tokikaan sarjan ensimmäinen pelikään ollut huono, se muutti koko pelisarjan luonteen, mutta Vice City teki sarjasta klassikon omalla sairaalla huumorillaan 80-luvusta. San Andreas on sitten jo pelkästään niin laaja ja monipuolinen, vaikka se onkin jotenkin Vice Cityn varjosta pitänyt tehdä, on se silti mainio peli.
- Madden 2005. Urheilupelien ehdoton ykkönen. Jenkkifutista parhaimmillaan. EA:n NCAA Football 2005 kun vielä on olemassa niin hienoa! Pelit ovat yhteensopivia joten voit pelata yliopistosarjaa sekä NFL:ää, kauden jälkeen saat värvätä uusia opiskelijapelaajia yliopistoosi ja niinikään draftata valmistuneet yliopistopelaajat NFL:ään. Monta yötä on mennyt draftin parissa...
- ESPN Hockey. EA:n arcade-kiekko ei innosta. ESPN on todella paljon realistisempi.
- Gran Turismo 4. Autopelien herra.

peikko#13

Jäsen
Viestin lähetti Black Adder
Aikoinaan, hamassa nuoruudessa, Civilication (se ensimmäinen) oli peli, johon jäin lähes koukkuun.

Sama homma, mutta tuon lähes voi jättää pois. Civilization III on tullut myös pelattua muutamaan kertaan "läpi". Myös perinteiset NHL pelit ja GTA:t on pelattavia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy