Paras mailamerkki?

  • 8 628
  • 43

scholl

Jäsen
Itselläni on sellainen käsitys, että Gretz olisi pelannut suurimman osan uraansa Eastonilla.

Minulle on ehkä sitten annettu väärää tietoa. Muistan, että jossain on hehkutettu jo aikojen alussa, että Koho on Kurrin maila ja Titan Gretzkyn ja sen mukaan tässä on sitten jääkiekkoilijat aina jaettu kurri- tai gretzkyläisiin.

edit. eikös tuossa TPM2020:ssäkin ole 99:n nimmari:
https://www.gfg.com/baseball/hockeysticks.jpg

http://www.sportsimmortals.com/admin/images/art/wayne_g.gif

Toki en tarkoita sitä, etteikö olisi myöhemmin voinut pelata jollain Eastonilla, mutta se on ollut varmaan aikaa, jolloin itselleni mailat eivät ole enää olleet millään tavalla ajankohtaisia
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Minulle on ehkä sitten annettu väärää tietoa. Muistan, että jossain on hehkutettu jo aikojen alussa, että Koho on Kurrin maila ja Titan Gretzkyn ja sen mukaan tässä on sitten jääkiekkoilijat aina jaettu kurri- tai gretzkyläisiin.

edit. eikös tuossa TPM2020:ssäkin ole 99:n nimmari:
https://www.gfg.com/baseball/hockeysticks.jpg

http://www.sportsimmortals.com/admin/images/art/wayne_g.gif

Toki en tarkoita sitä, etteikö olisi myöhemmin voinut pelata jollain Eastonilla, mutta se on ollut varmaan aikaa, jolloin itselleni mailat eivät ole enää olleet millään tavalla ajankohtaisia
Lisää kuvia löydettyäni huomasin, että mailamerkki on vaihtunut jossain vaiheessa Kings-uraa Titanista Eastoniin. Parhaat päivänsä Wäinö on siis ilmeisesti pelannut juuri tuolla Titanilla.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeksi muokattu:

käki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun aloittaja ei ole laittanut tähän mailamerkkejä niin itse luettelen ne eli siis Titan (Gretzky pelasi sillä), Koho (Kurri), Montreal, Torspo. Unohtuiko joku? Niin ulkomailla pelataan sellaisella kuin Sher-Wood ja niin ja Cooper on myös olemassa.QUOTE]


Erittäin suosittuja kompositteja ovat mainitsemiesi lisäksi Nike Bauerin Vapor ja CCMn Vector ja tekeehän RBKkin hyviä mailoja.
 

Höyry

Jäsen
Itselläni on sellainen käsitys, että Gretz olisi pelannut suurimman osan uraansa Eastonilla. Itse en äkkiä löytänyt yhtään kuvaa, jossa olisi joitain muita mailamerkkejä. Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Paras mailamerkki on luonnollisestikin Christian.

Kyllä Gretzky pelasi nimenomaan Titanilla, ainakin Edmontonin aikoina. Titanit oli aikoinaan suosittuja mailoja, koska niissä oli kestävä lapa. Olivat vaan semmosia halkoja, että ei juniori aikoina voimat riittäneet sen varran taivuttamiseen. Torspo tie oli Torspo 100, 200, 300 ja lopuksi seniorina 500. Sen jälkee ei hyvää mailaa meinannut löytää ollenkaan. Tuli kukeiltua varmaan kaikki merkit. CCM on nyt ollut hyvä, vaikka lapamalli ei olekkaan ihan täydellinen mun makuun. Ja kun kaikki uus kiinnostaa, niin siksi kysyin tosta one1more mailasta. Pitääkö ite testata, vai onko jollain jo kokemusta?
 

akik

Jäsen
Ite oon tykästyny Baueriin. Nyt on Bauer Vapor XXX. Oli Bauer Endure mutta se meni poikki. Montreal Nitrokin oli muuten loistava mutta nilkka osa aivan perseestä ei taho kestää. Meidän joukkueessa paripelaaja käytti ja kaikilla (myös minulla) se hajosi nilkkaosasta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pelas joo Hespelerillä, sehän on sen perustama firma. Ei taida enää olla hengissä. En ainakaan ole pahemmin nähnyt enää mitään Hespeler kamaa.

Viiden sekunnin googletuksella näyttäisi vielä olevan hengissä, joskin ei enää oikeastaan mailoja tee:

Hespeler Hockey Equipment kirjoitti:
OUR PRODUCTS:
Hespeler Sentry GR Junior Hockey Goalie Chest & Arm Protector
Hespeler Sentry GR Senior Hockey Goalie Chest & Arm Protector
Hespeler GT 8800 Senior Hockey Stick - Minimum Quantity 6
Hespeler Sentry GT Junior Hockey Goalie Chest & Arm Protector
Hespeler Sentry GT Senior Hockey Goalie Chest & Arm Protector
Hespeler Sentry GT Junior Hockey Goalie Blocker
Hespeler Sentry GT Senior Hockey Goalie Blocker
Hespeler GT Junior Ice Hockey Pants
Hespeler GT Senior Ice Hockey Pants
Hespeler Gatekeeper Intermediate Hockey Goalie Pads
Hespeler GX 100 Youth Ice Hockey Pants
Hespeler Sentry GX Junior Hockey Goalie Pads
Hespeler Sentry GX Senior Hockey Goalie Pads
Hespeler Sentry GX Youth Hockey Goalie Pads
Hespeler GX 200 Junior Ice Hockey Pants
Hespeler GX 300 Senior Ice Hockey Pants
Hespeler MCM A9 Junior Hockey Chest & Arm Protector
Hespeler MCM A9 Senior Hockey Chest & Arm Protector
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Ite oon tykästyny Baueriin. Nyt on Bauer Vapor XXX. Oli Bauer Endure mutta se meni poikki. Montreal Nitrokin oli muuten loistava mutta nilkka osa aivan perseestä ei taho kestää.

Bauer on paras mailamerkki tällä hetkellä, Bauer One-90 omalla lavalla. On ihan perkeleen hyvä. Yleensä ottaen puumaila on paras.

Puumailan rinnalle komposiittivarsi-puulapa tai hybridi (puuvarsi-komposiittilapa). ns.one-piece-komposiitista en pidä, saattavat katketa todella herkästi ja kosketus kiekkoon ei ole paras mahdollinen.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Karjala!

Kestävä ja sillä oli hyvä vetää pihahöntsyissä poikittaista.

Ja saatanan terävät kulmat, että varmasti sattui. Ei vissiin Karjalan pojilla ollut varaa hiomapaperiin, että vartta olisi edes hieman saatu pyöristettyä...
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Karjala tuli kokeiltua, jopa kahtena kappaleena. Hintansa nähden (n. 20mk) ihan kelpo tikku. Ei tosin kovin kestävä.
Itse olen myöskin aina tykännyt Montrealin puumailoista. Niitä on ollut useampia erilaisia. Pienenä oli tietysti Titan, koska Gretzkykin sillä pelasi. Jostakin laatikon pohjalta saattaa vielä löytyä Titanin mainostarra jostain 80-luvun puolivälistä, jossa Gretzky poseeraa Titanin kanssa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Karjala!

Kestävä ja sillä oli hyvä vetää pihahöntsyissä poikittaista.
Ainiin, eikös tuo ollut sellainen, jota jossain halpahalleissa myytiin (Tarjoustalossa kenties)? Minulla taisi olla sininen tuollainen. Melkoinen tikku. Missäköhän noita muuten valmistettiin?
 

stigers

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Suomi
Itse pelaan ehdottomasti puumailalla.
Nämä nykyiset heikot käsissä tuntumattomat komposiitit ei vaan sovi allekirjoittaneen käsiin.

Aiheesta poiketen vähän huumorilla höystettynä eikös Suomi hävinnyt olympiakullan yhteen komposiittimailan katkeamiseen...
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Sher-Woodin PMPX 9950 on ollut käytössä nyt viimeksi. Pidän todellakin. Todella kevyt ja sopivan joustava,paras puumaila mitä olen omistanut. Exel oli kovassa käytössä silloin kun tuli vielä tosissaan pelailtua,sama varsi millä muuan Dale McTavish veti liigassa. Hyvä oli tuokin.
 

TäysKarvaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nostan härskisti ketjua. Kysymyksenä siis, minkä merkkisiä mailoja tällä hetkellä Suomessa on saatavilla? Onko noita suomalaisia pieniä valmistajia enemmänkin?

Ulkomaiset:
Bauer
CCM
Fischer
Sher-wood
True
Warrior

Kotimaiset:
Cannon
Dark
Falk
Farrow
Hockeyseven
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Artis!! Maksoi 5mk joskus ja vaikka meni heti rikki oli rahaa ostaa uusi!!
 

Glove

Jäsen
Titan TPM 4020:lla pelasin viimeiset kauteni. Meniköhän niitä kymmenen per kausi suurin piirtein. Yksi erään tsekin polveen poikki kun mokoma pääsi karkuun niin löin. Onneksi seuralla oli sopimus niistä niin ne maksoi muistaakseni 80 mk/kpl. Sen jälkeen valmentajana mulla on ollut joku halvin keppi minkä olen kaupasta löytänyt. Ihan sama se on mihin sitä on nojaillut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös