Paras kuorma-auto

  • 14 139
  • 34

Millä kuorma-autolla ajaisit?

  • Volvo

    Ääniä: 8 6,7%
  • Scania

    Ääniä: 40 33,6%
  • Sisu

    Ääniä: 33 27,7%
  • Renault

    Ääniä: 4 3,4%
  • Mercedes

    Ääniä: 11 9,2%
  • Man

    Ääniä: 6 5,0%
  • Iveco

    Ääniä: 2 1,7%
  • Daf

    Ääniä: 6 5,0%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 9 7,6%

  • Äänestäjiä
    119

Luiro

Jäsen
Viestin lähetti Olkku
Asiasta tekee täysin eriasian se, lähteekö ne hummat V8 moottorista, vaiko suorasta 6 koneesta. Tuollainen vajaamukinen, kun ei ikinä pysty siihen vääntöön, jonkka vinkkeli antaa.


Kyllä ne Volvo-miehet sitä aina kovasti kehuu, mutta yleensä lopettavat kun tulee puheeksi se, että eihän niissä ole edes kokonaista konetta. Ja onhan se kasin hurina ihan erilainen. Tosin tuo Multiliftin ohjain on ihan paska tuossa v8:ssa mitä on tullut ajeltua. Tai ei se ohjain, mutta se paikka. Keskikonsolilla ja sitten sitä järkyttävää kameraa pitäisi käyttää. Ei helvetissä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Zil

Niin, itse päädyn ylistämään vuolaasti neuvostovalmisteista ZIL 6X6 maastokuorma-autoa.

Siinä on kuulkaas sellainen peli, jonka menoa hillitsee ainoastaan kuljettajan uskallus. Ko. auton saa ajettua vaikka puuhun, jos kuskilla vain pokka pitää.

Parasta tässä kaikessa on se, että kaikki em. maastokuorma-autot ovat yksilöitä. Yksi vie 100l / 100km bensaa, toisen taas viedessä 40l /100km.

Toinen tarvitsee ns. potkuryypyn ja toinen lähtee käyntiin lähes ajatuksen voimalla.

Ko. auto on sitä paitsi todellinen ajajan auto. Kuka tahansa kepittää jotain uutta Mersua tahi Sisua, mutta todelliset kuskin taidot tulevat esiin vasta ZIL Uralin puikoissa.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Luiro

Jäsen
Kyllä Krazin jylinä on kuitenkin Ziliin verrattuna kuin eri maasta. V8 on aina V8.

Sitä zilttonin vaihdekaavion logiikkaa en vielä tänä päivänäkään ole ymmärtänyt.

Saamarin bensakrematorio
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kaz, Zil ja Kraz

Viestin lähetti Luiro
Kyllä Krazin jylinä on kuitenkin Ziliin verrattuna kuin eri maasta. V8 on aina V8.

Sitä zilttonin vaihdekaavion logiikkaa en vielä tänä päivänäkään ole ymmärtänyt.

Saamarin bensakrematorio

Niin, Zil on myös V8, muistaakseni 6 litrainen. Sekoitit ilmeisesti Kazin Ziliin ja Zilin Kraziin. Huomasin tosin juuri, että puhuin vahingossa Zil Uralista, vaikka Zil on Zil ja Ural on Ural.

Käytännössä ja tarkemmin asiaa tutkailtuani tarkoitin Zil 131-mallia

Krazihan oli se järjettömän kokoinen maastokuormuri, jossa on muistaakseni dieselkone.

Täältä lisätietoa: http://www.nva-fahrzeuge.de/sulkw.htm

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Joskus ammoisina aikoina tuli käytyä opettamassa "pikku lenineille" kuinka lätkää pelataan. Eikös reissulla sitten käynyt niin, että turistibussi jäi noilla kuuluisan "hyvillä" teillä pohjastaan kiinni. Paikallinen miliisi sitten pysäytti ensimmäisen vetojuhdaksi kelpaavan vehkeen ja paikalliseen tyyliin heivasi kuljettajan pois ja hyppäsi itse puikkoihin. Ensimmäinen tunnelma porukassa oli "että ei kiesus sentään, ei se tollaisella antiikkipelillä mihinkään irtoa". No ensimmäisellä yrittämällä ei bussi hievahtanutkaan. Toisella yrityksellä sitten olikin jo kaikissa pyörissä veto päällä ja tuntuikin että bussi hajoaa siihen paikkaan. Kyllähän tossa Zilissä tosiaan voimaa tuntui piisaavan kuin pienessä kylässä.
 

Luiro

Jäsen
Re: Kaz, Zil ja Kraz

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, Zil on myös V8, muistaakseni 6 litrainen. Sekoitit ilmeisesti Kazin Ziliin ja Zilin Kraziin. Huomasin tosin juuri, että puhuin vahingossa Zil Uralista, vaikka Zil on Zil ja Ural on Ural.

Käytännössä ja tarkemmin asiaa tutkailtuani tarkoitin Zil 131-mallia

Krazihan oli se järjettömän kokoinen maastokuormuri, jossa on muistaakseni dieselkone.

Täältä lisätietoa: http://www.nva-fahrzeuge.de/sulkw.htm

Täältä tähän



On Krazissa joo dieselkone ja järjettömän kokoinen se on myös. Taisi olla helvetin kankea kääntymään jompaan kumpaan suuntaan. Toiseen onnistuu helposti, mutta toinen suunta aiheuttaa ongelmia.

Onkos jollain tietoa siitä, että oliko se Kraz vai Zil, joka oli vakoiltu amerikkalaisilta. Ja vieläpä peilikuvana on kyseinen kone rakennettu. Ja TM joskus todisti, että kyseinen peli ei voi toimia, mutta toimii silti.

Koneen oleminen väärinpäinhän tekee siitä Saabin.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Kaz, Zil ja Kraz

Viestin lähetti Luiro
Onkos jollain tietoa siitä, että oliko se Kraz vai Zil, joka oli vakoiltu amerikkalaisilta. Ja vieläpä peilikuvana on kyseinen kone rakennettu. Ja TM joskus todisti, että kyseinen peli ei voi toimia, mutta toimii silti.
Itse olisin valmis väittämään, että Kraz on kopioitu amerikkalaisista piirustuksista. Sen ulkonäkö tuo mieleen Kenworthin ja Peterbiltin, lukuunottamatta tietysti valtavia renkaita ja puurunkoisia ovia.
 

Luiro

Jäsen
Mullakin olis sellainen mielikuva, mutta väärässä saatan olla.

Se höylä on kyllä paras työkalu Krazin varustuksessa.

Se on myöskin aika komea sellainen Kraz, joka on suunniteltu puoliperän vetäjäksi. Mahtaa taivaspaikka olla varma, kun on kokenut maanpäällisen helvetin.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Scanialle ääni, vaikka ei kauheasti käytännön kokemusta ole, niin jonkin verran on teoriaa opittu näistäkin vehkeistä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sisulle ääni tietenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös