Se on juuri näin ja siksi onkin sääli, että yleisömäärä on tuommoinen. Tavallaanhan sen ymmärtää: kyseessä peräpään kamppailu ja pleijarisaumat vain teoreettiset. Mutta toisaalta: usein kuulee sanottavan, että ei sillä sijoituksella tai niillä voitollakaan ole niin väliä, kunhan joukkue pelaa taistelevaa ja positiivista kiekkoa ja mukana on omia poikia. Nyt näin todellakin on, mutta joko sana ei ole kiertänyt tai sitten edellämainittu ikuinen hokema ei pidäkään kovin monien osalta paikkaansa.
TV:n välityksellä support molemmissa päädyissä kuulosti jälleen erinomaiselta. Loistavia ryhmiä nämä molemmat. Way to go.
Minä olen huono ihminen ottamaan noihin yleisön tulemisiin ja ajatuksiin kantaa, yksittäisten ottelujen osalta, niissä on niin paljon muuta kuin menestys siellä piilotettuna, vaikka moni haluaa ajatella toista tai haukkua kaupunkilaiset. Olisko yleisömäärät samat, jos ei olisi myyty pelaajia jne. on aivan mahdottomia kysymyksiä vastattavaksi. Minä en ole hylänyt joukkuetta, itseasiassa nyt jopa oikeasti nautin Kerhon pelien katselusta, meni syteen tai saveen. Mutta olenkin varmaan masokisti. Arvosen loppuaikana ei pelit kiinnostanut hevon vatulan vertaa. Tämä siis subjektiivinen toteamus.
Mikä itselle on pistänyt silmiin, on somen touhut ja se miten vähän siellä on "masinoiduttu" omien ratkaisuiden taakse. Tai ehkä se on kannattajien tehtävä, miten kukakin haluaa asiat nähdä, mutta siellä saa ihmiset huudella aika rauhassa "täyttä paskaa" tyylisesti, ilman että kukaan sanoo mitään vastaan, samaan aikaan kun todellisus on kentällä aivan toista. Eikös ne youtube tyypitkin ostele niitä "klikkailijoita" jostain Intiasta, pitäisikö Kerhon koittaa samaa, ja hoono soomea vähän kehiin, posia verkkoon jada jada. Tai no voisi siellä nyt se "some ammattilainen" edes vastata kun joku ihmettelee missä Honkaheimo on, jotain.
No mutta rehellisesti, tuote ei ole ollut kunnossa ja nyt se on vain liian vähän, liian myöhään. Mutta ja huom. mutta, jos ja vain jos, se jotenkin ihmeessä tapahtuu, että Kerho onkin voitolla kiinni pleijareissa kun 10.3 kiekko putoaa jäähän, niin paljonkohan onkaan yleisöä. Olisipa hienoa tietää.