HABS #11 kirjoitti:Sama! Ei niitä lapsia nykyään huomioda verotuksessa mitenkään. Ihan sama onko lapsia vai ei niin verottaja vie saman verran liksasta.
Lapsilisiä korotettiin tuollon 1994 samassa suhteessa...
HABS #11 kirjoitti:Sama! Ei niitä lapsia nykyään huomioda verotuksessa mitenkään. Ihan sama onko lapsia vai ei niin verottaja vie saman verran liksasta.
Varsinkin jos ne asuu eri osoitteessa ja maksat nettopalkastasi ison siivun niiden elämiseen ja olemiseen.HABS #11 kirjoitti:Sama! Ei niitä lapsia nykyään huomioda verotuksessa mitenkään.
Metro4ever kirjoitti:Varsinkin jos ne asuu eri osoitteessa ja maksat nettopalkastasi ison siivun niiden elämiseen ja olemiseen.
Aihe, joka saa meitsin kuumenemaan alta oomin.
lakimies kirjoitti:Huomioidaan.
1. Alijäämähyvityksen maksimäärään vaikuttaa lasten määrä, joka osaltaan voi vaikuttaa myös ansiotulojen veroprosenttiin.
Mustis kirjoitti:hm...eikös alijäämähyityksen voi vähentää ainoastaan pääomatuloista? Näin itse muistelisin....
Mace kirjoitti:Pääomatulon alijäämästä lasketaan alijäämähyvitys, joka sitten vähennetään ansiotuloista maksettavista veroista.
Mustis kirjoitti:Oukki doukki...tarkemmin muisteltaessa se menee niin,että ENSISIJAISESTI ne hyvitetään pääomatuloista,mutta jos PO-tuloja ei ole,niin PO-tulolajin alijäämähyvitys viodaan vähentää ansiutuloista....noh...tulipahan mentyä OT:n puolelle :)
Mace kirjoitti:Öö.. nyt mä en tajua ollenkaan. :) Siis miten alijäämähyvitys voidaan vähentää ensisijaisesti pääomatuloista, koska alijäämähyvityshän syntyy silloin, kun pääomatulojen ja vähennyskelpoisten menojen erotus on negatiivinen? Eli jos sitä syntyy, ei sitä voi vähentää pääomatuloista, koska alijäämähyvityksen syntyminen jo itsessään on mahdollista vain, jos pääomatulolajin loppusumma on negatiivinen. Jos pääomatulot taasen ovat suuremmat kuin vähennykset, loppusumma on positiivinen eikä alijäämähyvitystä voi syntyä. Näin minä sen asian olen ymmärtänyt, voin toki olla väärässäkin. Ja taidan näköjään olla jo hiukan aiheen vieressäkin, joten lienee syytä rajoittaa...
Tobias kirjoitti:Pärjäilen.