Paljonko lahjoitit?

  • 2 189
  • 28

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Nyt kun on kovasti puheissa tuo auttamisen halu Aasian uhreille, niin oletko itse antanut keräykseen, ja jos olet, niin paljonko??


edit. tähän piti tulla äänestys, mutta kädetin.
 
Viimeksi muokattu:

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Normaalisti en lahjoita noihin juttuihin yhtään mitään, mutta jostain syystä tuli nyt viiskymmentä senttiä sinne keräyslootaan laitettua. Parempi vähän kun ei mitään.

edit: kirjoitusvirhe
 
Viimeksi muokattu:
Olen laittanut enemmän kuin yhteenkään yksittäiseen keräykseen tätä ennen. Aika paljon, mutta silti aivan liian vähän.
 

Marcus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
En yhtään vielä, lahjoitan sitten kun suuren yleisön into laantuu, mutta rahan tarve katastrofialueella jatkuu entisellään.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
30-35 e taitaa tähän mennessä saldo olla, SPR:n tukipuhelinlinja ja erilaiset lipaskeräykset huomioonottaen. Tilin tullessa voisi raottaa lompsaa vielä lisää.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Kerran on tullut soitettua SPR:n puhelimeen, joka oli kympin verran. Kadulla olleisiin keräyslippaisiin olen joku 5 euroa laittanut. Muutamia kertoja aikaisemmin on joihinkin keräyksiin tullut osallistuttua. Mutta ei koskaan tällaisilla summilla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Summaa en kerro. Laitoin kuitenkin enemmän, kuin koskaan aikaisemmin. Jokainen laittakoon omantuntonsa mukaan.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Lahjoitin rahaa, mutta summaa en kerro. Aika vähäiseltä tuo tuntuu, kuten Nännimäinenkin totesi, mutta Suomen Punaisen Ristin sivuilla olevan listan mukaan hyvinkin vähäpätoiselta summalta tuntuva lahjoitus merkitsee paljon kriisialueilla.

EDIT: Kuulin torstaina radiosta haastattelun, jonka mukaan puhelinkeräyksestä lähes kymmenen prosenttia menee kuluihin. Pankit ovat puolestaan ilmoittaneet lahjoitusten menevän lyhentämättöminä perille.
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nopeasti laskettuna 5 euroa olen keräyslippaisiin ympäri kaupunkia sirotellut. Enemmän kuin mihinkään keräykseen ennen. Lisää aion laittaa sitä mukaa, kun pikkurahaa taskuihin kertyy.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Torstai-iltana yllättäneessä laupeudenpuuskassa kippasin rahapussistani kaikki kolikot keräyslippaaseen Äijänsuon mäellä. Oli muuten ensimmäinen kerta elämässäni kun SPR:n keräykseen rahaa annan, taisi siinä olla kolikkoja noin 7,50-8,00 €uroa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Isokissa
Summalla ei ole merkitystä, joku oli lahjoittanut 300 000€.

Ei olekaan.

Hienoa, että joku oli antanut noin paljon. Kukin antakoon mahdollisuuksiensa mukaan. Summat eivät kiinnosta ketään.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kokonaista 3€ laitoin tuohon SPR:n katastrofi keräykseen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Onko tämän ketjun aiheena halpakopioita ostaneet ja niihin pettyneet? Jos näin, täytynee kaivaa ihan laskukonekin esille. Mennee hetki ynnäillessä. Osa tapahtui jo markka-aikana.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Aika lailla samaa summaa tuli laitettua tähän kuin muihinkin keräyksiin. Kaksinumeroisesta luvusta puhutaan kuitenkin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kovin lahjoitus ikinä. missään.

Hieman jäi kuitenkin paskanmaku suuhun, kun suurin osa SPR:n avustustyöntekijöistä tuli yhtä nopeasti takaisin Suomeen kuin John Madden lähti takaisin Pohjois-Amerikkaan. Suomalaisten lahjoittamalla 4,5 miljoonalla eurolla porukka olisi voinut siellä mielestäni hieman pidempäänkin oleskella...
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jokusia euroja olen erinäisiin keräyslippaisiin laittanut ja lisääkin tulee varmaan vielä laitettua. Eli taskun pohjalla olevat kolikot löytävät tiensä näihin lippaisiin kun kaupoissa tulee liikuskeltua.
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen keräyksiin osallistunut ja muutamaan kertaan tullut kaupasta tulleet vaihtorahat ja muut kolikot taskunpohjilta lippaisiin tyhjenettyä. Yhteensä noin 10 euroa, onhan se pieni summa, mutta pennissä on miljoonan alku..
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
En mitään.
En osallistu ikinä ulkomaisiin kohteisiin, vain kotimaisiin. Niinkauan kun Suomessa on syöpäpotilaita, sotaveteraaneja, invalideja, mielenterveyspotilaita, kodittomia, jne, en pistä ropoakaan sellaisiin kohteisiin joiden tarkoitus on mennä ulkomaille.

Nim. viimeksi eilen kaksinumeroinen summa Invalidiliitolle
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Punaisen Ristin jäsenenä en antanut yhtään mitään, mutta maksan joka vuosi jäsenmaksuni. Tämä on nimittäin vain yksi katastrofi muiden joukossa.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Tällaisena aikana kaupungilla liikkuessa on mielestäni hyvä tapa hankkiutua eroon taskun pohjalla olevista kolikoista pudottamalla ne SPR:n lippaaseen. Itse olen tehnyt näin säännöllisesti kaupungilla liikkuessani.
 

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Kymmenen euroa tuli lahjoitettua kyseiseen keräykseen, tämä onkin suurin summa jonka olen koskaan laittanut näihin hätäapu keräyksiin.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Sain viime perjantaina (uuden vuoden aattona) eräältä mummolta "tippiä" 7 eur kahvia varten. Vastustelusta huolimatta ne lopulta jäi minun käteeni. Samana päivänä oli eräässä kauppaketjussa tarjouksessa "mäyräkoira" 6,70 €. Niinpä suuntasin siihen kauppaan ja loput pistin kaupan edessä päivystäneellä kerääjälle. Vuosi vaihtui ja mieli muuttui. Niinpä kävin tänään laittamassa xx € siihen keräykseen. Minä saan ostettu sitä bisseä koska tahansa itse tienaamillani rahoilla. Työtänihän minä siinä vain tein, kun sain sen tipin. Työstäni saan palkan, kaikki muu on ylimääräistä eli se ei ole minulta itseltäni pois. Jos jotain saa lahjaksi, miksei sitä voi myös antaa eteenpäin lahjaksi?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tuli ruokittua muutama perhe muutamaksi kuukaudeksi.

Jatkoa tulee. Suuren yleisön suurin into lopahtaa katastrofiuutisten lopahtamisen myötä - silloin sitten lisää. Ei tarve kuitenkaan muutamassa kuukaudessa lopahda.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös