Palautteet ja bugit palstasta

  • 233 582
  • 1 803

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Tämä on juurikin näin.

On todella hanurista, kun sivun ylälaitaan latautuu keskustelujen latautumisen jälkeen jokin mainos tai pelikieltoilmoitus, jolloin tulee mobiililaiteella painaneeksi aivan väärää linkkiä. Ei tässä mitään, jos tuon tekee kerran tai pari. Mutta kymmenennen kerran kohdalla alkaa kirota mobiilikäyttöä jo alimpaan helvettiin.
Sen pelikieltoilmoituksen (ja muut ilmoitukset samassa boksissa) saa pois painamalla ruksia oikeassa yläkulmassa, ainakin itsellä sivuston pomppiminen on loppunut (Lumia 920, W8.1). Mietin vaan, että tuleeko tuo ilmoitus uudestaan esille kun seuraavista pelikielloista ilmoitetaan, toivottavasti tulee.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Pelikielloista vielä sen verran, että mielestäni olisi selkeämpää, jos banaania saavat nimimerkit olisivat allekkain, niin kuin ennen. Saisiko ilmoituksen nimimerkit jälleen allekkain?
 

RDivis

Jäsen
Miksi en pysty linkkamaan viesteihini mitään? Kahdella selaimella koetettu. Chrome pääsee lähimmäksi, ilmestyy harmaa tausta ja näyttää, kuin yrittäisi avata palstan linkkaustoimintoa siinä onnistumatta. Firefox näyttää jopa poistuvan palstalta. Internet Exploderiin en suostu koskemaan.

Eli mitäs vittua? Vai enkö nyt vain osaa?
 

RDivis

Jäsen

Liitteet

  • JatkisEiToimi.png
    JatkisEiToimi.png
    221,7 KB · kertaa luettu: 293

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vai pitääkö linkkauksen tagit kirjoittaa itse?
Kaikkein yksinkertaisin tapa! Toimi wanhalla palstalla, toimii uudella palstalla, toimii pöytäkoneella, toimii läppärillä, toimii puhelimella...

[ U R L = CTRL+V ]Haluamasi teksti tähän[ / U R L ]

Joku tietysti ulisee tästäkin, että ei "jaksa" kirjoittaa, vaan linkityksenkin pitäisi olla helpompaa. Noh, tuossahan pitää kirjoittaa tasan 12 merkkiä ja liittää haluamansa linkki itse. Mä olen sitä mieltä, että jos noin paljoa ei "jaksa" kirjoittaa, niin olisiko sitten parempi jättää kokonaan linkittämättäkin.

Mä en ole koskaan käyttänyt mitään muuta linkitystapaa ja hyvin on toiminut ainakin täällä päässä. Tai no kerran taisin käydä Testialueella wanhan palstan aikana testaamassa "uutta ja hienoa" linkitystoimintoa, totesin paskaksi, kusin sen ylle ja jatkoin wanhaan malliin.
 

RDivis

Jäsen
Kaikkein yksinkertaisin tapa! Toimi wanhalla palstalla, toimii uudella palstalla, toimii pöytäkoneella, toimii läppärillä, toimii puhelimella...

[ U R L = CTRL+V ]Haluamasi teksti tähän[ / U R L ]

Joku tietysti ulisee tästäkin, että ei "jaksa" kirjoittaa, vaan linkityksenkin pitäisi olla helpompaa. Noh, tuossahan pitää kirjoittaa tasan 12 merkkiä ja liittää haluamansa linkki itse. Mä olen sitä mieltä, että jos noin paljoa ei "jaksa" kirjoittaa, niin olisiko sitten parempi jättää kokonaan linkittämättäkin.

Mä en ole koskaan käyttänyt mitään muuta linkitystapaa ja hyvin on toiminut ainakin täällä päässä. Tai no kerran taisin käydä Testialueella wanhan palstan aikana testaamassa "uutta ja hienoa" linkitystoimintoa, totesin paskaksi, kusin sen ylle ja jatkoin wanhaan malliin.
Oikein paljon kiitoksia Mr.Foxille selvennyksestä. Toki linkitän vaikka manuaalisesti. Olin vain tottunut käyttämään linkkaustoimintoa ja siksi sitä yritin. Olisi silti mielenkiintoista tietää, missä vika piilee.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olisi silti mielenkiintoista tietää, missä vika piilee.
Mistään mitään tietämättä voisin heittää, että siellä on linkitystoiminnossa joku koodinpätkä poikittain tms. Lisäksi M.Liljaniemeä imitoidakseni voisin arvella, että "...asian selvittäminen ei ole tällä hetkellä prioriteettilistan kärkipäässä". Toisin sanoen automaattinen linkitystoiminto tullaan jossain vaiheessa korjaamaan - todennäköisesti joskus tai jouluna.

Pari omaakin kysymystä mulla olisi Ylläpidolle:

1) tuleeko tähän uuteen palstaan samanlainen Arkisto-ominaisuus kuin oli wanhassakin? Tämä oli mielestäni pirun kätevä toiminto penkoessani wanhoja sekä ikiwanhoja ketjuja (joo, osaan jo aavistaa, että Arkisto-ominaisuuden käyttäjiä saattoi olla vain yksi per vuosi - se olin minä!). En todellakaan odota sitä tänään tai huomenna tai ensi viikolla - mä olen tyytyväinen jos se tulisi takaisin vaikkapa ensi kesäksi. Kysymykseni on siis: mahdollistaako uusi palsta tuollaisen Arkisto-ominaisuuden käyttöönoton ja ollaanko sitä palauttamassa?

2) mistä löytyvät tämän vastausruudun asetukset? Kun vaikkapa kursivoin jotain tekstiä pikanäppäimellä, se kursivoituu automaattisesti myös tähän näkymään. Kuinka saan kirjoittaessani pysymään näkyvissä esimerkiksi [ I ] ja [ / I ] -tagit? Jossain asetuksissahan se piilee, mutta en vain löydä missä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Miksi tässä ketjussa sitten ei ole enempää valitusta? Johtopäätös, palstan täytyy siis toimia joillain varsin hyvin.

Tämä uusi retropalsta on aika trendikäs, suoraan kuin 90-luvun alkuvuosilta, 28 800 bps modeemilla on kiva raksuttaa menemään.
 

Boi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sivusto täysin jumissa, ulkoasussa otettu takapakkia verrattuna vanhaan sekä monen kaipaama Tapatalk-tuki otettu pois. Eihän se nyt ihan nappiin mennyt.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Jatkoajan uusi tunnusmusiikki tässä alla:
Jatkoajan tunnusmusiikki

Menen saunaan, ja tulen puolen tunnin päästä katsomaan onko viesti mennyt perille. Lisäbonus vielä näistä manuaalisista linkityksistä, ei näissä mene kuin koko päivä .
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nämä kahteen kertaan tulevat postaukset eivät myöskään tuo palstalle paljoa uusia kirjoittajia, tai mistä sitä tietää.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jumissa on taas. Kertokaa sitten, kun saatte toimimaan. Tack och adjö!

Hyvin toimii, jos muistaa kirjoittaa joko varhain aamupäivällä tai keskellä yötä. Tosin sitten kun NHL-kausi alkaa, niin tämä jälkimmäinenkin ominaisuus varmaan loppuu ja palsta kyykkää jatkossa öisinkin. Toistaiseksi on parempi muistaa muistisääntö: "jos pelataan jääkiekkokierrosta, älä kirjoita jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle."

Omalta osaltani on toki helpompaa, koska ei suomalainen pääsarjatason jääkiekkoilu jaksa kiinnostaa, joten pahimmat jumitukset eivät haittaa SM-liigan pelien aikaan ja vastaavasti Mestis-kierrokset eivät kiinnosta enää ketään, eivät edes Mestis-joukkueiden faneja, joten niiden aikana ei ruuhkaa ole. Ei ole enää jaksettu avata edes otteluketjuja eri peleille kuin satunnaisesti.

Ylläpito varmaankin (toivottavasti) on jyvällä siitä, mistä ongelmat johtuisivat, joten toivoa sopii, että tilanne korjaantuisi eikä siinä menisi yhtä kauan kuin esimerkiksi SM-liigan ja Mestiksen tilastojen ja tulospalveluiden kuntoon laittamisessa. Ainakin ensi kevään MM-kisoihin mennessä olisi mukava saada joutuisampi palsta.

Tai no, jos eivät SM-liigan kaltaiset isot puljutkaan saa vuodessa tuota kuntoon, niin ehkei saa amatöörivoimin toimiva Jatkoajan palstakaan. Pitäisi varmaan kaikkien suomalaisten tahojen tilata it-palvelut Virosta, siellä saatiin potilastietokantajärjestelmätkin halvalla ja nopeasti kuntoon kun Suomessa siihen on tuhrattu toistakymmentä vuotta ja monta sataa miljoonaa.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ehdottomasti TapaTalk-tuki takaisin. Foorumin käytettävyys on monin verroin helpompaa TT:n kautta, kuin puhelimen selaimella. Jo pelkästään omasta tuttavapiiristä sen verran moni käyttää sitä, että on vaikea uskoa tuohon TapaTalkin omaan statistiikkaan. Lisäksi uskon käyttäjäkunnan lisääntyvän jatkuvasti. Ennen muinoinhan tuo oli maksullinen ohjelma. Ja jos kerran uudistuksen yksi merkiittävä syy oli mobiillikäytön parantaminen, niin TapaTalk-tuen puuttuminen on järjetön "uudistus".

Toinen häiritsevä uudistus tietokoneella käytettäessä on tämä, mistä täälläkin on keskusteltu: miksi ihmeessä viimeisimpään lukemattomaan viestiin pääsee sekä palkista että ketjun otsikkoa klikkaamalla? Huomattavasti loogisempaa olisi, että otsikosta menisi ensimmäiseen viestiin ja palkista ensimmäiseen lukemattomaan.

Sitten taas esim. yleisessä liiga-osiossa klikkaamalla Pelicans-palstalla näkyvää uusinta otsikkoa klikkaus johtaakin ketjun viimeisimpään viestiin. Eli minun pitää avata Pelicans-osio ja sieltä vasta klikata viestiketjua, että pääsen ensimmäiseen lukemattomaan. Eikö tätä nyt voisi muuttaa niin, että klikkaus veisi sitten aina ensimmäiseen lukemattomaan?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Mobiiliselaimella lukiessa hälytykset uusista viesteistä tilatuissa ketjuissa ei toimi; kun tulee käymään työpöytäselaimella niin hälytykset ovat kuittaamatta ihan kun noihin olisi tullut taas uusia viestejä.

Tapatalk -tuki puuttuu. Se on iso bugi. Tulkaahan jo nykyaikaan.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Oletko siis sitä mieltä, että nimimerkit TosiFani, JHag, Johannes, flintstone ja Fordél saavat olla äärimmäisen huolestuneita elämänsä tolasta? Mihin tämä perustuu? Toivottavasti et sentään toivo heidän ampuvan itseään. Epävakaalta tuo kuulostaa sinunkin kohdallasi jos olet itseäsi ampumassa mikäli viestimääräsi joskus ylittää tietyn rajapyykin.

Jos palstan jäsenten listaus näkyisi myös vähemmän viestejä kirjoittaneiden kohdalla, niin silloin joku voisi tarvittaessa etsiä esimerkiksi sinun, bebeton nimesi listasta. Olisiko se jotenkin ongelma?

Olin nauttinut tuona iltana hieman Sorretun Voimaa ja siitä syystä viestini oli hieman kärjekäs.Siitä olen kanssasi samaa mieltä että kirjoittaja voi olla "merkittävä" vaikka viestimäärä ei yltäisikään noihin lukuihin.Ei se määrä vaan se laatu.
Jotta jotain itse ketjun aiheestakin, niin keskustelu-painike on riviä alempana kuin muut.Arkiston perässä on tyhjä laatikko ja Keskustelu seuraavalla rivillä ensimmäisenä.Tämä siis kun käytän tabletin omaa selainta.Mozzillalla painikkeet ovat sensijaan siististi yhdellä rivillä.Koskee siis verkkolehden etusivua.
 
Viimeksi muokattu:
Voisiko ylläpito vastata tavoistaan poiketen, että olisiko mahdollisesti tulossa takaisin saada tilattua seuratuista viestiketjuista/foorumeista päivittäistä, eli "digestiveä", vaihtoehtona?

Rehellisesti ottaa vähän päähän tänne kirjoitella kun ei saa oikein mitään tietoa mistään, eikä ole mitään changelogia ylläpidolta tähän päivitykseen ja sen jatkuvaan etenemiseen liittyen. Bugien ilmoittamisessa oleellisena on myös se, että niiden mahdollisesta korjauksesta ilmoitetaan takaisin jotta ilmoittaja (ja muutkin) voi testata asian.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
En ota kantaa itse teknisiin ominaisuuksiin mutta tämä visuaalinen ulkoasu on mielestäni edelleen vanhaan verrattuna todella huono. Ei tämä nyt yhtä paljon satu silmiin kuin se edellinen versio mutta ainakin itselläni keskivertovierailun pituus on dramaattisesti lyhentynyt. Aivan liian vaalea/kirkas minulle, en jaksa/halua selata keskustelupalstaa läheskään yhtä paljon kuin ennen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen välillä käynyt katselemassa josko jotain parannusta tähän toimivuuteen olisi alkanut tulemaan mutta tuntuu että tämä toimivuus menee vaan koko ajan huonompaan suuntaan. Tuntuu että sivut latautuu päivä päivältä hitaammin ja varsinkin liigakierrosten aikana selailu on mahdotonta. Lisäksi ärsyttää tässä uudessa palstassa se, että layout hyppii latautumisen aikana todella levottomasti. Aina pitää odottaa että kaikki on latautunut (eli todella kauan...) ennen kuin kannattaa klikata mitään ketjua, koska layout hyppii niin paljon että ei voi koskaan tietä mitä ketjua (tai mainosta) päätyy lopulta klikkaamaan. Tämä ongelma toistuu sekä PC:llä että mobiililla.

Ja näköjään tähän kirjoitusboxin lagaamiseenkaan ei olla saatu mitään ratkaisua. Edelleenkin kirjaimet tulee viiveellä ruudulle, ja kirjoittaminen on siksi tuskaisen vaikeaa. Koneesta tai käyttöjärjestelmästä tämä ei voi johtua koska sama ongelma toistuu minulla kotona Vistalla ja työpaikalla Win7:llä, selaimena molemmissa Opera että en tiedä johtuuko sitten siitä ettei tämä toimi Operan kanssa. Tosin ainakin alussa tämä ongelma oli myös Firefoxilla, nyt en ole edes kokeillut.

Ulkoasu on mennyt parempaan suuntaan eikä tämä vaaleus enää häiritse niin paljon (silmät tottuu?). Mutta kyllä tämän palstan käyttö aika vittumaista tällä hetkellä on ja sen takia ei tule enää edes käytyä lueskelemassa täällä kuin ihan harvakseltaan, kun se Tapatalkkikaan ei enää toimi. Että ihan onnistuneen makuinen uudistus taas yhden kerran... Toivottavasti saatte kaiken kuntoon ja toimimaan ennen kuin kaikki käyttäjät kyllästyvät.

EDIT: Kokeilinpas varsin vielä Firefoxilla tällä toisella koneella, niin kyllä tuo kirjoitus nyt toimi paremmin. Ei se vieläkään ihan niin sujuvaa ollut kuin normaalisti mutta ei töki lähellekään niin paljon kuin tällä Operalla. Vaikka Operan käyttäjiä nyt onkin huomattavasti vähemmän niin toivoisin kuitenkin että tämäkin asia saataisiin kuntoon, en minä kyllä ala tuttua ja hyväksi havaittua selainta vaihtamaan tämän yhden palstan takia.
 
Viimeksi muokattu:

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Näin mobiilikäyttäjänä (Lumia 920 W.8.1) tuo tekstin viive kirjoittaessa loppui, kun vaihtoi Opera mini (beta) versioon. Muutenhan tuo on vielä melko keskeneräinen tekele, mutta kirjoittaminen palstalle sentään onnistuu.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuo hälytys-toiminto on kyllä erittäin hyvä lisä, nyt kun säädin asetuksista että hälytys tulee vain kun joku lainaa minua (tai jos tägää minut).
Oletusasetus on huono. Minulla taitaa olla "tilatuissa ketjuissa" kaikki ketju joihin olen joskus kirjoittainut, eikä noita saa mitenkään kätevästi kaikkia poistettua. Vähän raskasta, kun kaikista ketjuista tulee hälytys...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös