Pakisto

  • 141 627
  • 422

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Re: Ässien 2004-2005

Viestin lähetti Myrvold
Asiasta toiseen; yritin kaivaa esiin ketjua missä voi kommentoida ottelutaapahtumaa mut eipä pistänyt silmään..eli onko kellään tietoa screenistä jota Tami kuulemma suunnitteli Poriin..kuulemma Ässien "sponsori kortissa" tai vastaavassa myydään mainosaikaa sinne ensi kaudeksi??


Jos tarkoitat screenillä Ässien Clubin 28 tuumasta vanhaa pulpettinäyttöstä tv:tä, on se ainakin Tammisen aikana ollut aina vaihtumassa screeniin. Mikä tuo screeni sitten tulevaisuudessa olisi, ehkä perusvideotykki tai ei välttämättä mitään. Tuosta ainakin puhui viime kaudella n. 25 kertaa, että klubille tulee paremmat mahdollisuudet seurata peliä ja katsoa maalit isolta ruudulta tai screeeniltä. Itse hallin puolelle tulevasta screeenistä en tiedä kyllä mitään ja tuskin tuonne mitään tuollaista voi/kannattaa edes odotella,koska niiden hinnat on niin vietävän maltaisia toistaiseksi. No Tamminen meni, mahtoikohan mennä myös ideat mukana Vaasaan, tuskin Poriin mitään kummempaa ensi kaudeksi halliin tulee, toimiva settihän tuo on. Rahalla toki saisi kaikkea kivaa, mutta mikä sitten on järkevää tuhlausta halliin?
 

The Rock

Jäsen
Viestin lähetti TaoTao
Kuinkakohan montaa Ässien viime vuosien ulkomaanhankinnoista et ole dissannut? Et varmaan kovin montaa.

Jos hieman tarkentaisit tätä kommenttiasi, sillä en tajua mitä oikein haet? Itse en hirveän usein ole ainakaan täällä arvostellut Ässien ulkomaalaispelaajia jos siihen ei ole ollut aihetta joten jos kaivat jotain esimerkkejä esiin, kiitos.

Viestin lähetti TaoTao
Mielestäni Sheptak täytti roolinsa hyvin, hänestä tuskin odotettiin mitään uutta bobbyorria, brianleetchiä tai vesasaloa vaan vahvistusta muskeliosastolle. Siinä mielessä 18 tehopistettä on hyvä suoritus.

No eipä mies hirveämmin tuota muskeliosastoakaan vahvistanut sillä esim. miehen taklaukset eivät juuri koskaan osuneet kohdalleen kankean liikkeen takia ja mies kierrettiin turhan usein 1 vs. 1 -tilanteissa eikä tuo maalineduspelaaminenkaan ollut mitään hääviä juuri hitauden takia ja tässä tarkoitan nimenomaan pelitilannehitautta. Mutta jos muskeliosasto on sitä, että kerran pari kaudessa sekoaa totaalisesti ja tappelee niin ehkä sitten mies oli sille osastolle vahvistus. Ja edelleenkin kysyn mitataanko pelaajien hyvyys vain ja ainoastaan tehopisteillä?
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Viestin lähetti The Rock
Jos hieman tarkentaisit tätä kommenttiasi, sillä en tajua mitä oikein haet? Itse en hirveän usein ole ainakaan täällä arvostellut Ässien ulkomaalaispelaajia jos siihen ei ole ollut aihetta joten jos kaivat jotain esimerkkejä esiin, kiitos.

En kaiva esimerkkejä, koska en tarkoittanut sitä kommentillani.

En tiedä tarkoititko ulkomaalaishankinta kriteerilläsi eli 'voittoon auttamisella' yksinään otteluja voittavaa pelaaja esim Langkow tai Vujtek, vai vain voiton eteen ahertavia pelaajia. Ymmärsin tämän ensimmäisen vaihtoehdon, ja siksi kysyin että onko niitä suvereeneja voittajapelaajia nyt liiemmin Porin suunnalla liikkunut.

Myönnän kyllä että jos pelaaja kerää yli 100 minuuttia kaudella, voi vetää nopeat johtopäätökset ettei pelaaja ole aina ole ollut avuksi joukkueen voittokamppailuissa, suihkun puolelta ei montaa peliä ole ratkaistu.
 
Re: Ässien 2004-2005

Viestin lähetti Myrvold
Paljon tietenki riippuu siitä mikä on todellinen tilanne Sorokinsin kohdalla, onko Pietarilaiset todella ostamassa sopimusta ulos?
Onko lähinnä Padalla tai Verolla jotai "maukkaita" juttuja joukkueen ympäriltä tai faktaa esim.tulevista tiedoitus aikatauluista?Missä mahdetaan mennä case Marja- sekä Kivenmäessä?

Monen pelaajan sopimusneuvotteluissa ollaan niin pitkällä, että uutisia voisi olettaa olevan tuloillaan ihan pikapuoliin. Itse asiassa odotin tiedotustilaisuutta jo tälle viikolle, mutta eipä sitten natsannut.

Sorokinsin tilanteesta minulla on erilaisia tietoja kuin verolla. Niiden mukaan mistään suunnasta ei ole tarjottu niin isoja rahoja, että Legosta luopumista harkittaisiin. Sääli sinänsä.

Masin suhteen ratkaisuja saadaan odottaa vielä hyvän aikaa, sillä hän tekee päätöksensä ensi kaudesta vasta kesällä. Kivenmäen palkkapyyntö on edelleen turhan korkealla, mutta toisaalta ottajatkin ilmeisen vähissä. Näppituntumalta uskallan toivoa, että Maven ahneus laantuu ajan myötä sen verran, että mies pysyy Porissa.

Petriläinen tuskin Poriin tulee, mutta Kauppisen saapuminen on jo huomattavasti lähempänä. Toivotaan parasta.
 

Jokke

Jäsen
Re: Re: Ässien 2004-2005

Viestin lähetti porin_karhu
Monen pelaajan sopimusneuvotteluissa ollaan niin pitkällä, että uutisia voisi olettaa olevan tuloillaan ihan pikapuoliin. Itse asiassa odotin tiedotustilaisuutta jo tälle viikolle, mutta eipä sitten natsannut.

Sorokinsin tilanteesta minulla on erilaisia tietoja kuin verolla. Niiden mukaan mistään suunnasta ei ole tarjottu niin isoja rahoja, että Legosta luopumista harkittaisiin. Sääli sinänsä.

Masin suhteen ratkaisuja saadaan odottaa vielä hyvän aikaa, sillä hän tekee päätöksensä ensi kaudesta vasta kesällä. Kivenmäen palkkapyyntö on edelleen turhan korkealla, mutta toisaalta ottajatkin ilmeisen vähissä. Näppituntumalta uskallan toivoa, että Maven ahneus laantuu ajan myötä sen verran, että mies pysyy Porissa.

Petriläinen tuskin Poriin tulee, mutta Kauppisen saapuminen on jo huomattavasti lähempänä. Toivotaan parasta.

Entäs tämänkertaiset ulkomaalais"vahvistukset"? Onko heistä kuulunut mitään uutta tietoa?
 
Kuviot ovat koko lailla auki jo senkin suhteen, missä suhteessa miehiä hankitaan hyökkäykseen/pakkipäähän. Ulkomaalaisten hankinta todennäköisesti venyy joka tapauksessa pitkälle tulevaisuuteen, ellei joku iso kala yhtäkkiä tartu ahnaasti verkkoon.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti TaoTao
Myönnän kyllä että jos pelaaja kerää yli 100 minuuttia kaudella, voi vetää nopeat johtopäätökset ettei pelaaja ole aina ole ollut avuksi joukkueen voittokamppailuissa, suihkun puolelta ei montaa peliä ole ratkaistu.


Kaksi sanaa: Jan ja Benda. Jan Benda.

Tämä mies teki kaiken kentällä täydellisesti. Taitava pelimies, joka tarpeen tullen väänsi vaikka yksin koko vastustajan kentällistä vastaan. Sopi Poriin erittäin hyvin, koska täällä arvostetaan Karhun perään.
 

Mallikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät,Suomen maajoukkueet
Bendasta!

Kaveri oli tosiaan loistava ! Vahva vääntäjä sekä tehokas- oli Ässien paras täällä pelatessaan ! Olisi vieläkin loistava vahvistus! Lisäksi pelannut myös pakkina maajoukkueessa- ei toisi lisä variaatio mahdollisuuksia ylivoimalle! Kaveri vaikutti sellaiselta joka voisi myös pelata laiturina jos tiimissä olisi kohtuullinen sentteri rinnalle! Ässät taitaa tosin tarvita myös tälläisen - eli onko varaa hakkia Bendan lisäksi sentteri?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Bendasta!

Viestin lähetti Mallikas
eli onko varaa hakkia Bendan lisäksi sentteri?

Erikoinen kysymys, varsinkin ottaen huomioon sen, että Benda jatkaa uraansa hyvin todennäköisesti Venäjällä. Ässillä ei tosin olisi varaa mieheen muutenkaan, mutta haluaisit kuitenkin Bendan ja lisäksi vielä kalliin sentterin? Utopistinen ajatus.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Bendalla on sopimus Kazanin kanssa eikä Ässillä ole varaa ostaa sopimusta irti.

Hankintanahan Benda olisi ihan hemmetin hyvä, mutta taitaa olla valitettavasti mahdoton...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
tämänhetkinen tilanne

Olisi siis tämä: (oletetaan että Sorokins jää)


Sorokins- Peltonen
Rontti - Toivonen
Heino - Mr X
Valli/Törnvall

Eli toivoen vielä yhtä liigakelpoista pakkia. Valli ja Törnvall voisivat vuorotella (ns. päivänkunto) 7. pakin paikalla.

Ei välttämättä aivan huonoin mahdollinen pakisto? :D
 

Lakez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Re: tämänhetkinen tilanne

Viestin lähetti Zeta03
Olisi siis tämä: (oletetaan että Sorokins jää)


Sorokins- Peltonen
Rontti - Toivonen
Heino - Mr X
Valli/Törnvall

Eli toivoen vielä yhtä liigakelpoista pakkia. Valli ja Törnvall voisivat vuorotella (ns. päivänkunto) 7. pakin paikalla.

Ei välttämättä aivan huonoin mahdollinen pakisto? :D

Niin jos tuo Mr X koskaan hankitaan edes. Toivottavasti hankitaan ja x saisi olla todella kovan luokan tekijä. Minun mielstäni tuo puolustus näyttää heikommalta kuin viime kaudella. Heinosta ja Toivosesta ei ole korvaamaan Gladia ja Shiffersiä. Että jos Mr X ei toteudu niin selkää tulee.
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Mr X:si vois pestata Shirrefsin yksivuotisella sopimuksella jos on kunnossa ja liksapyynti ei oo mahdoton. Tosin Steve vie kyllä yhden ulkolaispaikan mutta yksi paikka jää vielä käyttämättä, mitä niitä panttaamaan. Ässillä ois siten kolme rightin pakkia.
Tulipahan sekopäistä tekstiä
 

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jälleen Case Sorokin

Ulkomaalaisista pelaajista Ässissä jatkavat varmuudella vain maalivahti Scott Langkow ja puolustaja Oleg Sorokin.

Näin siis kertoi Toivola ulkomaalaisista.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivola sanoi, että yhtä pakkia ollaan hakemassa. Olen varsin huolestunut siitä, että riittääkö tämä pakkikalusto mihinkään? Gladia ei korvaa Heino eikä Toivonen, kuten tuskin Shirreffsiäkään. Uuden pakin on pakko korvata edes jompi kumpi Glad tai Sheriffi, koska muuten ollaan kusessa.

Heinosta en tiedä juurikaan mitään, mutta kuulemani ja lukemani perusteella floppauksen mahdollisuus on olemassa. Viime kaudella kohtuu paha loukkaantuminen ja pelityyli on ilmeisen riskialtis. Toivonen on iso, hidas ja kankea. Näitä on nähty ennekin, en ole mitenkään innoissani tästä mahdollisesta kiertoristeyksestä Ässäpuolustuksessa. Laukaus on varmasti kova, mutta mitä sillä tekee, jos se menee aina ohi ja vastustajan polkkareihin osuessa on kaveri välittömästi läpi? Mieluummin olematon kuti ja hyvät jalat kuin toisinpäin.

Ihmettelen vaan hieman sitä, miksi esimerkiksi käytännössä ilmainen Boman heitetään pihalle ja tilalle haetaan Heinoja ja Toivosia, jotka ovat käsittääkseni aivan saman tasoisia puolustajia. Heino toki kalliimpi. Ihmetykseni ei olisi suuri, jos Shirreffs jatkaisi edelleen Ässissä. En usko nimittäin parempaa pakkia enää Ässien rahoilla löytyvän ja hyvä niin. Mieluummin Shirreffs, kun taas uusi "toivotaantoivotaanmies" ja luultavasti kovemmalla palkalla.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Näkkäri
Heinosta en tiedä juurikaan mitään, mutta kuulemani ja lukemani perusteella floppauksen mahdollisuus on olemassa. Viime kaudella kohtuu paha loukkaantuminen ja pelityyli on ilmeisen riskialtis.

Jep, varsinkin kun muistetaan, että meiltä löytyy myös yhtä riskialtis Sorokins (ei ilmeisesti sittenkään lähdössä mihinkään), niin kyllähän tuo vaikuttaa vähän huolestuttavalta. Ainakin sekä Heino, että Sorokins tarvitsisivat pakkipareikseen jonkun varmaotteiseen puolustuspeliin pystyvän pakin. Gladin lähdettyä sellaiset vain taitavat olla hiukan vähissä. Puolustukseen vielä tulossa olevan pakin pitäisi olla todella selkeä vahvistus, mutta Sorokinsin jatko taitaa sulkea pois sen mahdollisuuden, että kyseinen pakki täyttäisi paikan ulkomaalaiskiintiöstä. Näin varsinkin siinä tapauksessa, jos Kivenmäen kanssa ei saada sorvattua sopimusta ja joudutaan hakemaan hänen rooliinsa ulkomainen laituri.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kahden luokan sakkia

Kiekolliset neljännet hyökkääjät pakistossa tällä hetkellä ovat Sorokins ja Heino. Nyt sitten ihmetellään, että mistä saadaan varmistavat parit heille?

Peltonen on siinä roolissa yksi Suomen parhaimmista. No ainakin erittäin luotettava, jos nyt ei ihan top 10:iin mahdu. Entäpä Toivonen? Ei ole pelkoa, että HC painaa kärjessä hyökkäyksen johtajana. Hänen paikkansa on omassa päässä ja korkeintaan siniviivalla tykkinä.

Muut menevät sitten siihen välimaastoon. Toki yhtä miestä vielä sinne kaivataan, sillä en luota Vallin ja Törnvallin esiinmarssiin täydellä varmuudella.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt, kun saimme Toivolan siunauksen Sorokinsin jatkosta kallistuu pakkitoiveeni puhtaasti suomalaiseen peruspakkiin, jota uskaltaa hyvin tuloksin YV:ssäkin peluuttaa. Petriläinen olisi optimaalinen tälle paikalle.

Se viimeinen ulkolaispaikka käytetään sitten tarpeen tullessa sihen paikkaan missä on eniten puutteita. Tällä hetkellä, huolimatta kuka ykkössentterinä sitten onkaan luulen vahvasti, että se paikka tulee olemaan hyökkäyspäässä.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti hörkkö
Nyt, kun saimme Toivolan siunauksen Sorokinsin jatkosta kallistuu pakkitoiveeni puhtaasti suomalaiseen peruspakkiin, jota uskaltaa hyvin tuloksin YV:ssäkin peluuttaa. Petriläinen olisi optimaalinen tälle paikalle.

Itse toivoisin mieluummin Glad-tyyppistä vahvaa peruspakkia, jonka kiekolliset avut myös ylittävät ainakin Toivosen tason. Ässien sentään pitäisi ajaa sisään ensi kaudella fyysisempää pelityyliä, mutta pakisto näyttää Toivosta ja Peltosta lukuunottamatta fyysisesti huolestuttavankin kevyeltä. Ylivoimaan puolustajan paikalle tarvetta olisi oikeastaan enää riittävän laadukkaalle laukaukselle mallia Steve Shirreffs. Sorokins ja Heino kyllä hoitavat pelin rakentelua viivalta käsin. Petriläisen laukaus ei kuitenkaan taida olla kovin vakuuttava.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Redcoat
Itse toivoisin mieluummin Glad-tyyppistä vahvaa peruspakkia, jonka kiekolliset avut myös ylittävät ainakin Toivosen tason.
Kävisikös Ossi-Petteri Grönholm?
Kaveri ainakin vakuutti minut niissä peleissä mitä herralta männä kaudella näin. Tällä hetkellä ilman sopimusta, enkä usko että tulevan kauden joukkue löytyy kolmikon Pelicans, Saipa, Ässät ulkopuolelta. Ja tämä päätelmä pelkkiä joukkueiden sopimustilanteita tutkailemalla. Kelpaisi kyllä ainakin omasta puolestani Ässien rosteriin kuin "joku latteus".
Mitäs mieltä ollaan herrasta?
Ja jos tänne eksyy joitain Pelikaaneja, voisivat kertoa hänestä vaikka hieman tarkemminkin.

Edit: Niin, kaverihan on aika lähellä tuolla hörkön ja Redcoatin toivomusten välimaastossa, tai sellaisen kuvan olen ainakin itse hänestä saanut.
Edit2: Niin Busse kuin Passokin kävisi minulle, ja ehkä myös Ässille, mutta näistä miehistä tämä Busse olisi kyllä hieman realistisempi toivomus.
 
Viimeksi muokattu:

Skorppari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja tutkapari Jalkanen & Jäminki.
Nyt kun aloin katsomaan noita pelicansien pelaajia niin silmään osui Jussi-Antti Reimari joka on ilman sopimusta...Ihan hyvät mitat näyttäisi pojalla olevan ja kokemustakin näyttää olevan liigastakin. Ja nyt saatte korjaatte jos olen väärässä mutta pelasiko Reimari myös maajoukkueessa joitakin pelejä
(saatan olla ihan pihalla kuten tavallisesti...)
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
O-P

Näistä nimimiehistä ottaisin O-P:n mieluummin Ässiin. Mukava määrä kakkosia viime kaudella, joten jäähyaition saranat kuluisivat kivaan tahtiin, josta plussaa. Itse meinaa odotan, että Ässät nousee tulevalla kaudella joukkueena jäähypörssissä neljän sakkiin. Se on kunnon porilaisuuden merkki se.

O-P omaa hyvää potentiaalia vielä. Uskon hänestä kasvavan perusvarmaksi pakiksi, joka ei turhia hötkyile. Ikää on saman verran kuin itselläni, eli nuoria kolleja ollaan. O-P sentään on minua pidempi, parempi niin. Mielestäni tässä olisi hyvä puuttuva tekijä Ässäpakistoon. Tervetuloa!
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: O-P

Viestin lähetti Arnold
Näistä nimimiehistä ottaisin O-P:n mieluummin Ässiin. Mukava määrä kakkosia viime kaudella, joten jäähyaition saranat kuluisivat kivaan tahtiin, josta plussaa. Itse meinaa odotan, että Ässät nousee tulevalla kaudella joukkueena jäähypörssissä neljän sakkiin. Se on kunnon porilaisuuden merkki se.

Saanko nyt kysyä, että mitä helvettiä!? Miten muka kakkosten kerääminen on plussaa? Miksi näet positiivisena seikkana sitä, että mies on kuluttanut paljon jäähyaition saranoita kakkosillaan? Mies joka on kerännyt paljon kakkosia kertoo itsestään sen verran, että joko taito tai liike ei riitä pelaamaan puhtaasti SM-liigassa. Sekö sinusta on siistiä, että kaksiminuuttisten aikana oma verkko heiluu? Miksi haluat, että Ässät on jäähypörssin kärkisijoilla? Miksi haluat, että häviämme pelit jäähyihin, joka usein on jääkiekossa tapana. Itse kyllä olen erittäin tyytyväinen mikäli pystymme olemaan neljän vähiten jäähyjä saaneiden joukkueiden joukossa. Porilaisuutta ja hyviä sijoituksia jäähypörssissä ei yhdistä muu kuin playoffien ulkopuolelle jääminen.

Päätän offtopic-painotteisen viestini suuren hämmennyksen vallassa tähän.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: O-P

Viestin lähetti hörkkö
Miksi haluat, että Ässät on jäähypörssin kärkisijoilla? Miksi haluat, että häviämme pelit jäähyihin, joka usein on jääkiekossa tapana. Itse kyllä olen erittäin tyytyväinen mikäli pystymme olemaan neljän vähiten jäähyjä saaneiden joukkueiden joukossa.

Tästä olen samaa mieltä ja haluankin muistuttaa viime kauden Pelicans joukkueesta, jonka piti pelata itsensä kovalla pelillä pleijareihin. Joukkueeseen hommattiin ja jo olleista pidettiin ainakin jonkin asteen kovanaamoja tyyliin Toporowski, Mäkiaho. Haluttiin omien poikien pelaavan kovaa ja näin ollen vastustaja saisi kärsiä kovasta kohtelusta. Voi voi miten kävi ja tuo sama kohtalo pelottaa suuresti Ässäfaniakin.

Tottakai haluan taklauksia ja kunnon hokia, mutta jäähyily kostautuu vuorenvarmasti. Tämän takia ihmettelen myös suuresti sitä miksi joku haluaa paljon kakkosia keräävän pelaajan joukkueeseen?

Toisaalta en kyllä käsitä mitenkään sitäkään, että miksi ihmeessä jotkut haluaa jonkun Grönholmin tai Reimarin joukkueeseen. Omista löytyy vähintään samantasoinen, ellei parempi Boman. Jos puolustukseen pitää hommata ulkopuolista apua, olkoon se sitten myös varmasti vahvistus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös