Paketoitko joululahjoja?

  • 2 025
  • 24

Paketoitko joululahjoja?

  • Tottahan toki, paketointi on mukavaa hommaa

    Ääniä: 56 37,8%
  • Paketoisin jos osaisin, meikäläinen ei näet osaa edes paikata pyöränkumia

    Ääniä: 15 10,1%
  • Käärin lahjat vanhoihin sanomalehtiin, säästyypähän samalla lompakkoa ja metsää

    Ääniä: 2 1,4%
  • Kaupan neidit hoitavat sen puolestani

    Ääniä: 40 27,0%
  • Lahjat ovat muutenkin niin kivoja, ettei niitä tarvitse paketoida

    Ääniä: 2 1,4%
  • En anna lahjoja enkä usko joulupukkiin

    Ääniä: 6 4,1%
  • Homojen hommaa, meitsi on äijä

    Ääniä: 6 4,1%
  • Lähetän joka joulu itselleni joulukortin ja esitän aina yhtä yllättynyttä

    Ääniä: 4 2,7%
  • Joulu on ihan perseestä, meikä kittaa kaljaa ja kuuntelee Kotiteollisuutta

    Ääniä: 3 2,0%
  • Joulu? Lahjat? Mitä helevettiä, sota-aikana sai olla kiitollinen jos sai edes palan pettuleipää

    Ääniä: 4 2,7%
  • Uskontoni ei salli joulunviettoa, meillä rukoillaan ja paastotaan

    Ääniä: 10 6,8%

  • Äänestäjiä
    148
Nyt kysytään, että paketoitko joululahjoja? Joidenkin mielestä koko joulu on pelkkää kaupallista paskaa, eivätkä täten halua osallistua siihen millään lailla. Jotkut kenties antavat lähimmäisilleen lahjoja ilman kivoja papereita ja naruja: olisihan se aika homma kääriä vaikkapa pojan uusi skootteri tai mummon potkukelkka nättiin pakettiin. Joillakin on taas peukalo keskellä kämmentä ja antavat täten paketointivastuun jollekin toiselle.

Löytyykö Jatkoajasta miespuolisia pakettimestareita? Monesti luulisi tämän vastuullisen, mutta aina yhtä tärkeän tehtävän jäävän useimmissa perheissä naisten vastuulle. Toki ovathan monet miehet todella hyviä esim. sitomaan perhoja, se vasta vaatiikin vakaata kättä ja keskittymiskykyä.

Itse ainakin tykkään paketoida muille ostamiani lahjoja, samalla saan myös mahdollisesti kirjoitettua paperiin / korttiin jotain pientä naljailua lahjansaajaa kohtaan.

Edit: kirotusviret korjatu
 
Viimeksi muokattu:

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaupan tädit paketoivat. Tähän on myös syynä se, että olen yksinkertaisesti niin kädetön noita itse paketoimaan.
Tänä vuonna on tosin jätettävä nuo lahjat vähän vähemmälle, kun on talous melkoisen tiukoilla johtuen ihan kaikesta mahdollisesta... Onneksi ei ole omia lapsia, joille noita lahjoja tarvitsisi ostaa, joten ei ole ns. pakko ostaa mitään.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Paketoin paketoin. Ei niista taydellisia tartte tulla. Niissa pitaa olla "oma leima". Mita vaikeampi paketoitava, sita rujompi tulos. Vahan niin kun meika ite!
 

Tep

Jäsen
En enää. Sain eilisestä säätämisestä isän paketin kanssa sen verran tarpeekseni että ei enää jaksa. Ei voi mitään jos ei vaan osaa. Kaupassa toki saavat paketoida puolestani, jos vaan on sellainen mahdollisuus.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paketoin itse ne lahjat, jotka on ostettu sellaisesta paikasta, jossa ei ole pakkauspalvelua esim. Alkosta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tytöt paketoivat puolestani. Ja tiedoksi kaikille pihistelijöille, se että siinä pöydän kulmaan teipatussa lapussa lukee "vapaaehtoinen avustus" ei tarkoita sitä, etteikö mitään tarvitsisi maksaa.

Viime jouluna ostin gigantista tyttöystävälle kameran, ja siinä jonossa ennen minua oli joku vanhempi emäntä paketoituttamassa (?) stereoitaan. Tyttö väänteli ja käänteli pakettia, joka olikin kohtalaisen kokoinen. Muutaman minuutin jälkeen paketointi oli valmis. Akka nappasi reteot mukaan ja suihkaisi ovesta pihalle maksamatta penniäkään. Siis mitä vittua? En minäkään montaa euroa lahjoittanut, mutta kuitenkin muutaman.

Häpeä sinä pihi stereoämmä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Trenchtown kirjoitti:
Ja tiedoksi kaikille pihistelijöille, se että siinä pöydän kulmaan teipatussa lapussa lukee "vapaaehtoinen avustus" ei tarkoita sitä, etteikö mitään tarvitsisi maksaa.
Hmm, eikö vapaaehtoinen tarkoita juuri sitä että mitään ei nimenomaan TARVI maksaa?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kakkonen kirjoitti:
Hmm, eikö vapaaehtoinen tarkoita juuri sitä että mitään ei nimenomaan TARVI maksaa?
No joo, sitähän mä tässä vähän hain, että toki saa olla maksamatta, jos kehtaa. Toiset kyllä kehtaa, vitutti vaan tuossa edellämainitussa sen paketoijatytön puolesta. Vois vaikka ennemmin antaa muutaman kymmenen senttiä kuin lähteä nokka pystyssä pois maksamatta latiakaan.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Paketoin vaikkei siitä aina mitään tulekaan. Hieman röpelöinen paketti, mutta sisältö onkin se tärkein. Joskus ehkä voisi kokeilla jos kaupantädit sais komeemman paketin.
 

scholl

Jäsen
Hazardipakki kirjoitti:
Löytyykö Jatkoajasta miespuolisia pakettimestareita? Monesti luulisi tämän vastuullisen, mutta aina yhtän tärken tehtävän jäävän useimmissa perheissä naisten vastuulle.

Stockmannin henkilökunta vastaa perinteisesti luonnollisesti suurimmasta osasta noista tehtävistä, mutta toki itsekin paketoin jotain. Osa - varsinkin pienemmistä lahjoista on tullut muiden ostosten lomassa ostettua jo aiemmin ja ne sitten täytyy paketoida. Eikä se ole kovinkaan vaikeata. Pitää vain omata jonkunlainen hahmotuskyky sen suhteen, että miltä lopputulos pitää näyttää. Helppoa ja suhteellisen nopeata kuitenkin.
 

scholl

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
Tytöt paketoivat puolestani. Ja tiedoksi kaikille pihistelijöille, se että siinä pöydän kulmaan teipatussa lapussa lukee "vapaaehtoinen avustus" ei tarkoita sitä, etteikö mitään tarvitsisi maksaa.

Täytyy myöntää, että retaleliikkeitä ovat, jossa ei paketoijille makseta kunnon palkkaa ja avustuksia pyydetään. Palkataan ne tyypit rehellisesti töihin niinkuin Stockmannkin tekee. Ei siinä mitään avustustoimintaa tarvita kuin Darfurin kriisissä konsanaan.

Itse en ole tainnut tuollaista "vapaaehtoinen avustus" kylttiä koskaan nähdä livenä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
scholl kirjoitti:
Täytyy myöntää, että retaleliikkeitä ovat, jossa ei paketoijille makseta kunnon palkkaa ja avustuksia pyydetään. Palkataan ne tyypit rehellisesti töihin niinkuin Stockmannkin tekee. Ei siinä mitään avustustoimintaa tarvita kuin Darfurin kriisissä konsanaan.

Itse en ole tainnut tuollaista "vapaaehtoinen avustus" kylttiä koskaan nähdä livenä.
Niin, kyllähän noita kylttejä näkee siellä täällä, ja paketointiporukkana on usein joku urheilujoukkue tai vastaava. Stockmannilla asia saattaa olla toisin, en tiedä kun kyseinen kamera, jonka viime jouluna hankin, olisi Stockalla maksanut reilut kuusikymppiä enemmän. Mut nää nyt on näitä persaukisten ongelmia, jotka Schollille eivät varmasti aukea.

Hauskoja paketointisessioita niille, jotka sen itse tekevät. Ja jos joku nyt sattuu törmäämään tällaiseen harvinaisuuteen kuin "vapaaehtoinen avustus"- kylttiin siinä gigantin tai vastaavan eteisessä, niin antakaa tytöille/pojille lantti taikka kaksi. Jos ei se nyt koko taloutta kaada.
 

Haapamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
JyP Ja Suolahden Urho
Juu ei ollu vaihtoehtoa että vaimo hoitaa meillä ton paketointi asian .... muuten kyllä paketoisin mutta vaimo hoitaa sen nopsaan ja todella nätisti. Joten en ole asiaan muulla tavalla puuttunut kuin nimilappujen liimaajana
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Haapamies kirjoitti:
Juu ei ollu vaihtoehtoa että vaimo hoitaa meillä ton paketointi asian .... muuten kyllä paketoisin mutta vaimo hoitaa sen nopsaan ja todella nätisti. Joten en ole asiaan muulla tavalla puuttunut kuin nimilappujen liimaajana

Vaimo paketoi myös sinun hälle antamat lahjat :D ?

No joo... Totta kai paketoin itse antamani lahjat. Onhan se toisaalta ärsyttävää pikkumaista hommaa, mutta toisaalta ihan mukavaakin ja antoisaa. Tai sanotaanko niin, että lahjojen ostaminen ja antaminen on kivaa, mutta paketoiminen ei kyllä sinänsä ole ihan niin kivaa.

Mitenkään erikoisesti lahjoja paketoi. Hieman laitan paperia päälle ja teippiä niin maan perusteellisesti, mutta en mitään kummempaa, kuten jotain ihme narua. Siskon likan pakettiin pistin ison kukkasen päälle, mutta en muuten.

Sitten pakettiin vain saajan nimi tai äiti/isä.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Harvemmin persaukisella on varaa ostella lahjoja. Tänään kyllä kaupan tytöt yhden paketin minulle tekivät pientä korvausta vastaan. Helpoin tapa, ja yhtä halpa kun jos ostaisit lahjapaperia ja teippiä/nauhaa
 

scholl

Jäsen
Suomenruotsalaiset tytöt eivät paketoi!

Aiemmin Stockmannille ei päässyt töihin, jos ei osannut ruotsia, eikä sitä vielä aiemmin koko tavaratalossa juuri kuulunut suomea. Nyt demaroituminen on mennyt jo niin pitkälle, ettei edes suomenkielisistä löydy ruotsinkielentaitajia, jotka suostuvat paketoimaan ja tavaratalo ennenkaikkea hyväksyy käytännön, eikä etsi niitä kivien alta. Itse kävin kärttyisäsävyisen keskustelun tänään ko. aiheesta paketoijien kanssa. En ymmärrä sitä argumenttia esim. ollenkaan, että kieltä ei osaa, jos sitä on opetettu.

Itse olen sitä mieltä, että osittain niitä numeroita jää välistä jonottaessa, kun kuulutetaan numerot vain suomenkielellä, vaikka yläpuolella lukee kyllä paketeringkin.

Ärsyttää tällainen turha kansanomaisuus, mitä jokaiseen asiaan tungetaan. Onneksi sentään sinuttelua en ole vähään aikaan kokenut.

Jotain sentään tänäänkin opin eli suomenruotsalaisen naisen jos hommaat niin kotipaketointi ei maistu yhtä kovalla asenteella.
 
Viimeksi muokattu:
Miehet harvemmin tosiaan tuntuu paketoivan lahjoja, mikäli nainenkin on talossa. Tai se mahdollisuus on kaupassa. Kotona asuessa äitin kanssa aina paketoitiin lahjat illalla kun pikkuveljet oli nukkumassa. Itse just paketoin kaikki lahjat eli ne muutama. Siinä vierähti tovi, sekä muutama kuppi glögiä. Kiitos kissalle. Joka tietysti oli mukana hommassa. Toisinsanoen ryömi lahjapaperin alle aina kun mahdollista, huitoi tassulla saksia, sotkeutui lahjanaruun ja varasti useaan kertaan teippirullan. Toinen katti sentään kiltisti löhöili ja sivusilmällä seuraili touhuja. Se on muuten itsekin tullut aikanaan paketista. Silloinen poikakaveri oli laatikon ja kannen käärinyt paperiin ja lootassa oli pikku ikkuna hengitysreikänä. Eli kyllä ne miehetkin osaa. On muuten paras lahja ikinä. Pikkuveljet luulevat edelleen että kyseessä on joulupukin kissa, sieltähän se on tullutkin.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
En ymmärrä sitä argumenttia esim. ollenkaan, että kieltä ei osaa, jos sitä on opetettu.

scholl kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että osittain niitä numeroita jää välistä jonottaessa, kun kuulutetaan numerot vain suomenkielellä,

Ihan "pientä" ristiriitaa havaittavissa. Vai eikö suomenruotsalaisille opeteta suomenkieltä?

Itse toki puhun mielelläni molempia kieliä, ja englantiakin jos tarvitsee, vaikka ihan suomenkielinen olen kasvatukseltani.
 

scholl

Jäsen
spertti kirjoitti:
Ihan "pientä" ristiriitaa havaittavissa. Vai eikö suomenruotsalaisille opeteta suomenkieltä?

kirjoitin niin nopeasti, että sanoja puuttuu. Nyt lisätty.

Ei siinä ristiriitaa sinänsä ole. Suomenkielellä vain mennään ja nimilapuista puuttuu ruotsinlippu, eikä numeroita kuuluteta kuin suomeksi. Sen takia osa numeroista eli asiakkaista jäävät tulematta, kun eivät tiedä, että on heidän vuoro.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Tajusiko kukaan tuosta Schollin viestistä yhtään mitään? Moni väittää ko. nimimerkkiä pelkäksi trolliksi - kohta alan itsekin uskoa siihen.

Mitä aiheeseen tulee, niin ennen uskoin osaavani paketoida siististi. Nykyään en edes yritä, koska avovaimoni tekee sen tuhat kertaa paremmin ja nopeammin.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
1Timer kirjoitti:
Paketoin paketoin. Ei niista taydellisia tartte tulla. Niissa pitaa olla "oma leima". Mita vaikeampi paketoitava, sita rujompi tulos. Vahan niin kun meika ite!

Sama juttu,paketeissa täytyy olla persoonallinen leima eikä ne saa olla liian steriilejä eikä tarvii korttiin kirjottaa muuta kuin saajan nimi,lahjan ostajan/tekijän näkee jo päältäpäin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Äänestysvaihtoehdoissa on se vika, että jos myöntää paketoivansa lahjat, tulee samalla myöntäneeksi että paketointi on kivaa. Listasta siis puuttuu vaihtoehto "Paketoin, vaikka vittumaista hommaahan se on ja nyt jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt hoitaa se homma liikkeessä".
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Ylin vaihtoehto oli lähimpänä omia aivotuksiani. Paketoin lahjat itse, joskaan en sen hauskuuden takia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
nufc kirjoitti:
Sama juttu,paketeissa täytyy olla persoonallinen leima eikä ne saa olla liian steriilejä eikä tarvii korttiin kirjottaa muuta kuin saajan nimi,lahjan ostajan/tekijän näkee jo päältäpäin.

Ja parasta lienee se, että antajan henkilöllisyys ei paljastuisi vasta kuin sitten, jos antaja henk.koht. itse tunnustaa ostaneensa kyseisen lahjan, mutta vasta lahjahässäkän jälkeen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Aiempina vuosina lahjani ovat olleet sellaisia, että kotonakin on saanut niitä paketoida mutta tänä jouluna lahjat on ostettu pääasiassa sellaisista liikkeistä joissa on paketointipalvelu, joten eipä tarvitse nyt miettiä lahjojen paketointia kun veljen konjakkipulloa en jaksa ruveta paketoimaankaan.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös