Pahimmat takinkäännöt/ muuttuneet kommentit

  • 4 835
  • 21

NHL

Jäsen
Lukiessani vanhoja viestejä, huomasin varsin hauskoja juttuja ja mielipiteiden muutoksia. Tosin pitää ottaa huomioon pelaajien kehitys jne. Nykyisin näitä paskajuttuja ja haukkuja kuulee täysin aiheettakin. No ainakin joskus arvostusta on löytynyt.

Re: No eipä tuota Miikka Kiprusoffia voi verrata Teemu Selänteeseen
Viestin lähetti flintstone
On meinaan kyseessä hieman eri tähtiluokan pelaajat.

Ei enää nykyisin, vai mitä? :)

Ketjusta top10 suomalaiset pelipaikoittan: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&threadid=9720&highlight=teemu+sel%E4nne

Lähes kaikkien mielestä Suomen paras pakki on Janne Niinimaa ja Top laituri Teemu Selänne - monia samoja kavereita löytyy jotka nykyisin haukkuvat Niinimaata...

Liekkö Predator vielä nykyisinkin samaa mieltä?
Viestin lähetti Predator
Ville Peltonen... toivottavasti Aravirta tulee järkiinsä eikä enää valitse NHL:n pehmeintä hyökkääjää mukaan. Ei kai ne 1995-vuoden meriitit voi ikuisesti olla perusteluina maajoukkuevalinnalle

Arvosanoja vuoden 2003 kotikisojen jälkeen, muutama kaveri on jopa kehunut Teemua. Nyt kuulee näitä jälkijuttuja että Teemu on pelannu viimeiset viisi vuotta paskakiekkoa maajoukkueessa.

Viestin lähetti Maestro

Teemu Selänne: 9
Kohutun ykkösnyrkin peli oli täysin Selänteen soolosuoritusten varassa.

Samasta ketjusta:
Viestin lähetti Oiva

Selänne 10-. Veti joukkuetta perässään miehen lailla ja olisi paremmassa ketjussa tuplannut maalimääränsä. Loi tasakentällisin lähes kaikki paikkansa itse ja teki perkeleen paljon hommia. Kärsi ketjukavereistaan.

Teemu kärsi ketjukavereistaan? Voiko olla totta? Osasiko Teemu pelata 1½ vuotta sitten? Ketjukavereina olivat kuitenkin Koivu ja Peltonen.

Viestin lähetti kausi
Ehdotan vakavalla naamalla että kun Koivun nimi ja numero ämyröidään hallin kajareista nousevat kaikki siihen kykenevät seisomaan ja osoitamme suosiota tasan niin kauan että kiekko tiputetaan jäähän. Saku on sen ansainnut.

Tähän on hyvä lopettaa.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti finnjewel
Ketju: Selänne ja Kariya Coloradoon

Iskit vyön alle :D

Silti mielestäni molemmat loistavia pelaajia, ei sitä yksi kausi muuta. Yksi kaikkien aikojen parhaista tutkapareista NHL:ssä.
Yhtä hyvää ei taida tällä hetkellä NHL:stä edes löytyä. Paitsi ehkä Canucksin Näslund-Bertuzzi.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Muistan hämärästi kehuneeni Igor Korolevia aikoinaan. Voitte pitää minua takinkääntäjänä.
 

NHL

Jäsen
Ketjun avaamisen tarkoituksena ei ollut piikittely eikä suoranainen v*ttuilu, vaan aloin etsimään positiivisia kommentteja lähinnä Koivusta, Selänteestä ja Niinimaasta. Katsoin löytyykö mitään vastapainoa näille "Koivu ulos maajoukkueesta", "Onko Selänne hyvä ihminen" ja muille vastaaville ketjuille. Olli Jokinen oli monen mielestä täysin turha kaveri muutama vuosi sitten. Myönnän myös itse pitäneeni Ollia ikuisena lupauksena.

Asia on näköjään niin, että jos menee hyvin niin kehutaan, jos vähän huonommin niin kaikki vanhat saavutukset unohtuvat.

Parin vuoden päästä voi luultavasti lukea haukkuja Tuomo Ruudusta, Kari Lehtosesta ja Joni Pitkäsestä. Toki heidän pitää pelata muutama hyvä kausi ennen sitä.

En tiedä haukuttiinko Jari Kurria hänen viimeisinä pelivuosinaan. Ehkä Teemuakin aletaan arvostamaan kun hänen lopettamisestaan on kulunut 5v.
 

Lucky

Jäsen
Mielipiteet voivat muuttua. Mielelläni myönnän erehdykseni, jos olen jotakuta aliarvioinut kuten Olli Jokista.

En myöskään ole sitä mieltä, että joku pitäisi potkia lopullisesti pois maajoukkueesta, jos yksi turnaus epäonnistuu. Toivottavasti Rami ja Erkka tietävät taustat paremmin ja tekevät päätöksensä niiden(kin) perusteella.

Toisaalta ei kukaan saa olla arvostelun yläpuolella, eivätkä entiset meriitit saa loputtomasti painaa. Teemu oli nyt iso pettymys.

Maajoukkueurallaan Teemu on ratkaissut vain yhden tärkeän ottelun (Nagano 4-välierä). Vertaa Sundiniin.
 

Lucky

Jäsen
Viestin lähetti Homie
Kyllä tällä hetkellä pahimmat takinkääntäjät löytyy Summasen jutusta, joita ovat lehtitoimittajat.

Tämähän on ihan luonollista: toimittajien oli pakko kirjoittaa asiasta jotain ja erityisesti sellaista, joka myy lehtiä. Eli ensin kirjoitetaan, että Leijonat on Summasen takia kriisissä, sitten että Summasen ansiosta saavutettiin finaalipaikka.

Onhan olemassa pahempaakin kuin "takinkääntö": jääräpäinen pitäytyminen omiin mielipiteisiin, vaikka tulos osoittaa toista.

Henk.koht. myönnän mielelläni, jos olen ollut väärässä aliarvioidessani jotakin pelaajaa tai valmentajaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Lucky
Henk.koht. myönnän mielelläni, jos olen ollut väärässä aliarvioidessani jotakin pelaajaa tai valmentajaa.

Sama täällä, ei ongelmia. Tosin teen tätä enemmän HIFKiin liittyen (Kuhdan halusin ulos jengistä vielä viime keväänä jne), maajoukkue ei ole kovin tärkeä juttu mulle. Muistan kuitenkin itse ihmetelleeni joskus Ossi Väänäsen valintaa maajoukkueeseen. En ihmettele enää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Idea ketjulle on hyvä, mutta eihän tässä ole yhtään esimerkkiä kaivettu, jossa joku olisi muuttanut mielipidettään. Selänne on joskus ollut Suomen paras pelaaja, nyt hän ei sitä lähellekkään ollut. Tuossa on siis kyse kahdesta eri mielipiteestä.

Itse olin vakavissani sitä mieltä että Kimmo Timonen on aivan liian epävarma, heikko ja heiveröinen puolustaja SM-liigatasolla. Hän oli tuolloin 15 v tai 16 v pelatessaan ekaa peliään. Ei mun mielipide ole siitä mihinkään muuttunut, enkä takkiani kääntänyt vaikka Timonen on nyt ehdottomasti Suomen parhaita pakkeja.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itse olin aikoinaan sitä mieltä, että Saku Koivu on aivan liian pieni ja heikko pärjäänään ja ylipäätään kestämään ehjänä NHL:ssä ja kun tarkemmin ajattelee, niin en ehkä nyt niin väärässä ollutkaan.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti dana77
Idea ketjulle on hyvä, mutta eihän tässä ole yhtään esimerkkiä kaivettu, jossa joku olisi muuttanut mielipidettään.
Nyt tulee yksi. Miikka Kiprusoff ei ollut mielestäni yhtään sen parempi maalivahti kuin muutkaan suomalaiset helikopterit NHL:ssä. Olin väärässä, Miikka Kiprusoff on erittäin varma työskennellessään. Tulen seuraamaan häntä suurella mielenkiinnolla - jopa paikan päällä.. heheheee...

Muuten Dana, kiitos paljon, kamat ovat tulleet perille, hyvin pelittää ja kiitos myös bonuksesta! Ei voi olla myhäilemättä ihastuksesta!!
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Tepa
Nähtynä oli ainakin minulle pettymys. Mies tehnyt piste per tehoja, joita odottaisi myös Kärpissä. Eilen pari kolme väläytystä maalin eteen alussa väkevästi, yksi sutaisu maalin edestä ja pätkä ylivoimaa, siinä kiekko suoraviivaisesti jatkuvasti maalille hyvää hässäkkää. Mutta silti ihmetyttää, millä avuilla mieheltä voisi odottaa noita pisteitä tai niitä maaleja. Laidassa mies oli ponneton, vaikka voimaa oli hän ei miehen ohi mennyt, maalin edessäkin kaatui useaan otteeseen. Itse odottasin power forwardilta, että painuu maalille vaikka mies reppuselässä kaatumatta ja lapio kiekon sisään. Nähdyt laukaukset oli heppoisia, miehen kutia on kuitenkin kehuttu, se jäi lienee näkemättä. Peli silmää kuitenkin löytyi, hän oli huomattavan paljon kiekossa, vaikka liikettä oli vähän. Tekikö Raksilan jää tepposia, kun miehellä ei tuntunut kiekko pysyvän mukana.

Ylivoimassa pisti merkille, että mies ei kauheasti mennyt maalille maskiin, odotteli hiukan kauempana. Ehkä vahvuus on kuitenkin nousu röyhkeästi maalille kiekon kanssa.

Viestin lähetti Tepa
Kiitoksia Oivalle näkemyksestä. Smythillä oli kuitenkin edellisiin nähtyihin lepakoihin verattuna pari ihan kohtuullista kutia matalia kohti takakulmaa, tosin ohi vielä. Ne oli parannusta tähän asti nähtyyn. Sanotaan näin, että olin itse huolissani laukauksesta, mutta nyt siinä oli jo jotain, laukaus lähtee kohtuullisen nopeasti ja mies ampuu hanakasti, joten välillä silläkin voi tulla tulosta, kuten vaikka Jokereille tuttu Banham teki ajoittain. Ei Banhamillakaan huippu pyssy ollut, mutta niin vain kiekko löysi aina välillä tien verkkoon.

Se miksi pidin miehen otteita luppavina oli taas kolme maalipaikkaa.
1. Nousu maalille, jonka jälkitilanteesta tuo huitomisjäähy Karjalisen polkkareihin. Mies oli nokikkain Karjalaissen kanssa, hyvä maalitilanne
2. Ohjaus ihan maalin edestä, hiuksen hienosti ohi etukulmanhyvä maalitilanne.
3. Nousu oikealta laidalta TPS pakki esteli mies nousi väkisin maalille, kiekko pyöri Karjalaisen luistimissa, sekä Smyth, että Aarnio olivat etäisyydellä tökätä kiekko pikku hipsulla sisään, ei kuitenkaan onnistunut, hyvä maalitilanne.

Nämä kolme oli kaikki mielestäni hyyiä, ellei loistavia maalitilanteita. Miehellä oli 2-3 samanlaista paikkaa edellisissä peleissä, voisi sanoa, että hänen ollessa kentällä niitä tulee tuon tuosta. Hän ei erotu suuresti millään taito ominaisuudella, mutta miehellä on pelisilmää ja maalivainua, hän on kiekkossa tuon tuosta ja myös maalipaikoilla. Vaikka viimeistely ei ole vielä onnistunut, paikkoja on on tullut. Selänteen sanoin, niin kauan kuin tulee paikkoja ei tarvitse olla huolissaan. Smyth ampuu 3 kertaa pelissä alle 3 metrin päästä maalista, vaikka maalissa on kukan liigamaalivahti väitän, että harva turjuu 10 laukausta siltä etäisyydeltä. Tällä vauhdilla tuo 10 laukausta tulee täyteen torstaina Raksilassa Saipaa vastaan. Katsotaan miten käy. Mies ei ole lisäksi pelannut YV:tä vielä kuin muutamia lyhyitä vaihtoja.

Muiltakin on saattaisi löytyä takinkääntöjä tapauksesta Smyth. Luulempa, että myös hakusanoilla Kimmo Kuhta tai paloposti voisi jokunen takinkääntö löytyä.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Täähän on hauska ketju.

Yksi jo ennen Jatkoajan syntyä alkanut perinne oli aikoinaan erilaiset ''Aralle kenkää''-nimiset ketjut ja addressit.

Jatkoajastakin niitä löytynee useampia. Äänessä ovat näköjään silloin olleet melko pitkälle samat kaverit kuin nykyäänkin. Tässä esimerkkejä yhdestä parin vuoden takaa.

Aika hauskaa läppää. Noistahan syy hyviä vinkkejä tähän Ara vs. Summas-kinasteluun. Ei muuta kuin löylyä lissää.

Viestin lähetti mixu
Suurin moka Aravirran touhussa on se että kaveri ei tee mitään kun peli menee sekaisin.
Ei ketjumuutoksia eikä taktiikka puolella mitään vaan aina pelataan samalla tavalla kuinka ottelu alkoi.
Kyllä on tosi vaikea uskoa että ensi vuonnakaan tulis mestaruutta sillä "näillä mennään".


Viestin lähetti JHag
cobol: Juuri näin minäkin olen Aran kokenut. Diplomaatti ja hyvä isojen linjojen vetäjä, mutta aika kädetön nope-aa reagointia vaativissa yllättävissä tilanteissa. Siinä missä Hannu Kapanen on jo liikaakin haalarimies eli pelaajia lähellä, Ara on toinen ääripää. Liian edustusmies ymmärtääkseen oikeasti pelaajia ja heidän tuntojaan. No, tästä on keskusteltu ennenkin.

Heitin jo aikaisemmin tässä ketjussa, että tosiasiassa Aran poistuminen kuvioista oli hyvin lähellä jo viime syksynä, kun NHL-miestemme ja hänen välilleen kasvoi todella syvä kuilu. Sillä aikaa, kun esimerkiksi Ruotsin valmennus-johto kiersi Amerikkaa ristiin rastiin, Ara ja Noksu pelailivat golfia ja kävivät katsomassa pari matsia/viikko. Lydman tuli tsekattua kuulemma videolta jne jne. Kurri työnnettiin väkisin Aran "avustajaksi" SLC-projektiin ja kasvot saatiin säilytettyä. Ja NHL-tähdet mukaan.

Ennustan, että Aravirta joko eroaa kesän aikana tai sitten hänen "avustajakseen" nimitetään uudet kasvot jo koti-kisoihin. Eli valta vaihtuu, mutta kulissit säilytetään ulospäin vielä kotikisoihin asti.

Veli JHag on niin hyvä ja tehokas suoltamaan tekstiä, että oli aivan pakko ottaa hänet tähän tuplana.

Viestin lähetti JHag
Joku kysyi, että kuka muu on valmentanut Suomelle kultaa kuin Curre? Ellen aivan väärin muista, niin Ape Su-honen (kakkosenaan Rane Korpi) -78 nuorten MM-kisoista ja Hannu Kapanen -99 nuorten MM-kisoista. Nämä ainakin.

Monet Aran puolustajat (Ilveksestä ja Jokereista?) erottavat toisistaan ehkä tahattomasti joukkueen valinnan + pelisysteemin luomisen sekä itse reaaliaikaisen peluuttamisen. On totta, että Ara on valinnut niin hyvän joukkueen kuin nyt irti saa. En kiistä. Koivu, Selänne, Kapanen ja Lehtinen eivät olleet saatavilla.

Mutta ei Suomi välierässä PELKKIIN puukäsiin (annettu tekijä) kaatunut. Aran peluutus, mukaanlukien ne rankkari-valinnat, olivat täysin perseestä. Pelin lukeminen ei ole Aran vahvuuksia.

Valmennus muodostuu juuri näistä kahdesta kokonaisuudesta: siitä mitä tehdään ennen kisoja ja treeneissä sekä siitä, mitä tehdään matsien aikana. Hyvän valmentajan pitää osata molemmat lajit, se on valitettava totuus. Aralla mättää toistuvasti osio numero 2. Siksi mielellään uutta näkemystä peliin.


Nooh, aika turha ketju, mutta kelläpäs meillä ei toisinaan pikku piru mieleen hiipisi.
 

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti BigRedBob
Itse olin aikoinaan sitä mieltä, että Saku Koivu on aivan liian pieni ja heikko pärjäänään ja ylipäätään kestämään ehjänä NHL:ssä ja kun tarkemmin ajattelee, niin en ehkä nyt niin väärässä ollutkaan.

No ehkä Koivu on tosiaan liian heikko tai loukkaantumisherkkä kestämään ehjänä NHL:ssä, mutta pärjääminen on sitten ihan toinen juttu. Eiköhän todisteita ole nähty aikalailla tarpeeksi sen puolesta.

Itse en ennen World Cupin alkua halunnut uskoa että Selänne on nykyään tosiaan niin huono kuin mitä viime kausi näytti. Pakkohan se oli kuitenkin uskoa kun omin silmin näki. Tosin osasyy oli varmasti heikossa kunnossa oleva polvi, mutta oli kyllä täysin erinäköinen pelaaja jota on tottunut aiempina vuosina näkemään. Ilmeisesti sitten itseluottamuskin kadonnut Teemulta kokonaan, kun ei oikein näkynyt edes kunnon yritystä kiekon kanssa.
 

Lucky

Jäsen
Viestin lähetti tiikeri
Itse en ennen World Cupin alkua halunnut uskoa että Selänne on nykyään tosiaan niin huono kuin mitä viime kausi näytti. Pakkohan se oli kuitenkin uskoa kun omin silmin näki.

Totta. Se oli ihan toinen Teemu kuin minkä muistan.

Muutenkin niin vähän seuraan NHL:ää, että myönnän, etten ole perillä kavereiden nykykunnosta, joten tuppaan arvioimaan kavereita vain vanhojen meriittien ja dismeriittien perusteella siinä vaiheessa, kun valinnoista puhutaan.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti Lucky
Teemu on nyt ollut polvileikkauksessa ja vannoo tulevansa takaisin entisen veroisena. Jos niin käy, lupaan kääntää taas takkini.

Tiedätkö Lucky mitä vikaa Selänteen polvessa oli? Ja tiedätkö toipumisajan? Yli 6kk?
 

Aatos

Jäsen
Sorry off topic.

Selänteen polvesta korjattiin eturistiside, jossa oli pari kohtaa revennyt.

Paluu kentille voi olla hankalaa, mutta toki täysin mahdollista. Epäilen kuitenkin ettei paluu Änäriin onnistu. Sm-liigaan ei taida motivaatiota löytyä. Aika näyttää..
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti NHL
Lukiessani vanhoja viestejä, huomasin varsin hauskoja juttuja ja mielipiteiden muutoksia.

Viestin lähetti kausi
Ehdotan vakavalla naamalla että kun Koivun nimi ja numero ämyröidään hallin kajareista nousevat kaikki siihen kykenevät seisomaan ja osoitamme suosiota tasan niin kauan että kiekko tiputetaan jäähän. Saku on sen ansainnut.

--------------------------------------------------------------------------------
Tähän on hyvä lopettaa.

Meneekö multa joku pointti ohi vai miksi siteeraat minua tässä yhteydessä? Ton tekstin muistaakseni kirjoitin kotikisojen vappupeliketjuun. Mitä mä missaan nyt? Olen aina ollut ja olen edelleen sitä mieltä että Koivu on mahtava pelaaja.
 

NHL

Jäsen
Re: Re: Pahimmat takinkäännöt/ muuttuneet kommentit

Viestin lähetti kausi
Meneekö multa joku pointti ohi vai miksi siteeraat minua tässä yhteydessä? Ton tekstin muistaakseni kirjoitin kotikisojen vappupeliketjuun. Mitä mä missaan nyt? Olen aina ollut ja olen edelleen sitä mieltä että Koivu on mahtava pelaaja.

Silloin kun avasin tämän ketjun pyöri joku "koivu ulos joukkueesta ketju". Mielestäni tuo oli vaan hyvä viesti kaikille Koivua haukkuneille. Itse olen samaa mieltä, Koivu on mahtava pelaaja ja häntä tulee arvostaa. En tarkoittanut sinun muuttaneen mielipidettäsi vaan yleisen mielipiteen muuttuneen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös