Paavo Väyrynen tulee taas!

  • 292 153
  • 1 638
Ero Väyrysessä on se, että hän on ammattipoliitikko toisin kuin Niinistö, joka on juristi. Se on sama asia kuin Laura Mononen on biokemisti siinä, missä Riitta-Liisa Roponen on ammattihiihtäjä.

Väyrysessä on vielä se, että hänen koulunumeronsa olivat aikoinaan keskimäärin yli 9, siinä missä esim Niinistöllä tasoa 7.

Julkisuusimago johtuu siitä, että eliitti haluaa mustamaalata Väyrystä, koska hän on uhka.

Oli Suomen kaltaiselta valtiolta täysin ääliömäistä äänestää juristi presidentiksi. Se olisi sama asia, kuin Laura Mononen olisi laitettu Falunin viestiin. Jos näin olisi tapahtunut, Suomi olisi saanut heittää hyvästit ainoalle mitalilleen.

Pekka Haavistokin olisi ollut parempi vaihtoehto, sillä hänkin näyttää olevan jonkin näköinen ammattipoliitikko, vaikka hänenkin keskiarvot ja taustat presidentiltä vaadittavilta ominaisuuksilta kalpenevat Väyrysen rinnalla.

Kaikki parhaat asiat Suomesta tulevat pohjois-Suomesta ja erityisesti Haukiputaalta. Oli sitten kysymys Oulun Kärpistä, joka on voittanut sm-mestaruuden nyt 2x putkeen, aknestik yhtyeestä https://www.youtube.com/watch?v=K8uI5eeZv30 tai Riitta-Liisa Roposesta. https://www.youtube.com/watch?v=2s2OGw2S7r8
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kaikki parhaat asiat Suomesta tulevat pohjois-Suomesta ja erityisesti Haukiputaalta. Oli sitten kysymys Oulun Kärpistä, joka on voittanut sm-mestaruuden nyt 2x putkeen, aknestik yhtyeestä https://www.youtube.com/watch?v=K8uI5eeZv30 tai Riitta-Liisa Roposesta. https://www.youtube.com/watch?v=2s2OGw2S7r8

Haukiputaasta ja Kärpistä tulee mieleen lähinnä Kimmo Koskenkorva. Kossu pelasi 2000-luvulla Kärpissä liigaa kaikkiaan viisi kautta. 2000-luvulla Kärpät on voittanut kaikkiaan kuusi mestaruutta, ja Kimmo Koskenkorva todentotta onnistui olemaan näissä mestaruuksissa 0 kertaa mukana. Joo, voitti toki Tapparassa, mutta sanoisin että pelkästään siksi että pysyi pääosin 13. hyökkääjänä.

Kyllä minä Kossua oikeasti arvostan, mutta piti nyt jollain tasolla päästä vitt...kettuilemaan Hiihtofanille, jonka rasittava Ropos-mania johtuukin vain siitä että molemmat on Haukiputaalta...kuinka väsynyttä.

Jaa Paten ketjuhan tämä oli. Mites Haukipudas Pateen liittyy? Muutakuin siten että se on se kohta Nelostiellä jossa Patekin painaa kaasua kuten kaikki muutkin järki-ihmiset.

Paten lapset eivät sitten lähteneet politiikkaan, tai eivät ainakaan vielä. Taneli-poika on lääkäri, mutta sitä mitä kaksi tytärtä tekee, sitä en tiedä. Sitä vain, että kun Pate joskus jää eläkkeelle tai aika jättää (mitä ei isänsä eliniän perusteella ihan heti ole tapahtumassa), niin pärjääkö Suomi, tai oikeastaan koko ihmiskunta ilman Väyrysiä politiikassa?
 
Jaa Paten ketjuhan tämä oli. Mites Haukipudas Pateen liittyy? Muutakuin siten että se on se kohta Nelostiellä jossa Patekin painaa kaasua kuten kaikki muutkin järki-ihmiset.

Pate on pohjois-Suomesta keminmaasta, jos luetun ymmärtäminen....

HIFK vs Kärpät. Sen ainoan kerran, kun HIFK sen mestaruuden voitti 2000-luvulla, se oli hirveällä rahalla kasattu joukkue erään Mikael Granlundin ympärille, joka ostettiin ai niin Oulun Kärpistä.

Miljoonan asukkaan markkinaalueen omaava HIFK, ei tämän parempaan pysty. Tämä on näin Jokerifanina hauskaa seurattavaa..

Kaikki parhaat asiat tulevat pohjois-Suomesta.
 

Baldrick

Jäsen
Kaikki parhaat asiat tulevat pohjois-Suomesta.

Ai vähän niinkuin Jokerit vai?

Paavolle propsit aloitteesta. Vaikka motiivit äänestykselle ovat luultavasti erit kuin minulla, niin tällä kertaa keinot pyhittävät tarkoituksen Paavonkin kohdalla.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10152855832381853&id=193449021852
Linkki Paavon naamakirjaan: "Kiovassa puolestaan ei haluta myöntää, että itäisessä Ukrainassa on käyty sisällissota"

Väyrynen on heittänyt kaikki munat Putinin koriin ja se onkin ainoa mahdollisuus SUomen presidentiksi: EU:n mureneminen ja meidän joutuminen takaisin YYA-vasalliksi on tietysti sille edellytyksiä. Vastenmielinen tapaus ollut tää mulkosilmä aina.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tämä tulee muuten olemaan Kepulle ja varsinkin perussuomalaisille erittäin kiusallinen aloite.

Joo, olit oikeassa. Jopa niin kiusallinen, että myös Paavo Väyrynen vastustaa aloitetta:

Yle: Väyrynen ei kannata omaa aloitettaan eurosta eroamiseksi | m.iltalehti.fi

On tämä kyllä sellainen chapliini, ettei kukaan muu pääse edes lähelle. Minä kyllä monelle kaverillekin tuossa joku aika sitten sanoin, että ei kannata sotkea housujaan ALDE-Paavon touhujen kanssa, kun kehuivat tämän aloitteen maasta taivaisiin. Taisi PS-nuorten Sebastian Tynkkynenkin hypätä pää edellä Paavon ansaan...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
https://www.youtube.com/watch?v=hDKOWGzqMVI

Johan on ollut tapaaminen! Ihan taattua väyrysläistä kamaahan tämä haastattelu on. Paavolla on aina ajojahti päällä.

Paavo kohdassa 6:59: "Ajan tavassa oli paljon väärää ja monet tekivät virheitä, mutta minä en kuulunut niihin poliitikkoihin jotka olisivat nöyristelleet Moskovan edessä vaan olin itsenäinen omalla kannallani ja sen takia jouduin paljon kärsimään......"

Timo T.A. kohdassa 10;05: "Minulla tietysti ei ole muuta mahdollisuutta kuin olla sun kanssasi samaa mieltä tai eri mieltä. Mutta en voi väittää sinun tietämyksestäsi enempää kuin sanomalla vain oman kantani siihen"

Ihan mahtavat naurut sai varsinkin tuosta Paavon tavasta sanoa tuo "mutta minä en kuulunut niihin poliittikoihin".
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Paavo jättää elimet. Siis Keskustan puolue-elimet.
Paavo Väyryseltä shokki-ilmoitus: ”Jätän keskustan puolue-elimet” | Uusi Suomi

"Hän kertoo tulleensa siihen tulokseen, että puolueen ”olemassa olevien rakenteiden kautta minun on mahdotonta vaikuttaa Suomen, Euroopan ja koko ihmiskunnan tulevaisuuteen”. Väyrynen on ollut keskustan puoluehallituksen ja puoluevaltuuston jäsen.."

Boldaus minun.

"- Puolueeseen on syntynyt epäpyhä valtapoliittinen liittoutuma. Linjan määräävät nyt liberaalit tukenaan joukko lestadiolaispoliitikkoja. Alkiolaiset, perinteisen keskustapolitiikan kannattajat, on pantu sivuun, Väyrynen kirjoittaa."
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa tuli pieni lapsus Väyryselle. Hänen olisi pitänyt faktoissa pysyäkseen kirjoittaa: "olemassa olevien rakenteiden kautta minun on mahdotonta pettää Suomea, Eurooppaa ja koko ihmiskuntaa Venäjän hyväksi."
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
"- Puolueeseen on syntynyt epäpyhä valtapoliittinen liittoutuma. Linjan määräävät nyt liberaalit tukenaan joukko lestadiolaispoliitikkoja. Alkiolaiset, perinteisen keskustapolitiikan kannattajat, on pantu sivuun, Väyrynen kirjoittaa."
Tuo on minun mielestäni oikeaan osuva analyysi Kepun nykytilasta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kepulaisia k-linjalaisia mahtaa potuttaa -Väyrynen etunenässä- että tuo epäpyhä valtapoliittinen liittouma ei kulje heidän kauttaan Kremliin, kuten se YYA-Suomessa teki Paavon tekopyhyydellä ei ole rajaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tuo on minun mielestäni oikeaan osuva analyysi Kepun nykytilasta.

Joo, oikein kiinnostava kommentti Väyryseltä - mitähän ihmettä nämä lestadiolaiset sitten saavat Keskustan city-siiveltä tuestaan? Eiväthän nuo kaksi ryhmää juuri ollenkaan kohtaa arvoiltaan...
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
mitähän ihmettä nämä lestadiolaiset sitten saavat Keskustan city-siiveltä tuestaan?

Mitä pyytävät.. Lestadiolainen tuli ja maksoi puolueen velat omasta pussistaan. Väykkää lukuunottamatta muut on "ostettu"
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Eiväthän nuo kaksi ryhmää juuri ollenkaan kohtaa arvoiltaan...
Eivätköhän heidän talouteen liittyvät arvonsa ole aika yhteneväiset. Ja eiväthän lestadiolaiset silloin Jeesusta ajattele, kun tekevät bisnestä.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Niin, voihan tosiaan olla, että talouspolitiikassa olisivat sitten kohtuu-lähellä toisiaan tai että jostain syystä lestadiolaiset kannattaisivat myös federalismia. Tarinankertojalle kommenttina, että Sipilähän on muistaakseni rauhansanalainen eli enpä tiedä, miten lämpimästi vanhoillislestadiolaiset häneen suhtautuvat, ja juuri he ovat se merkittävä äänestäjäblokki Keskustalle. Ylipäänsä tätä sinänsä tunnettua sidettä SRK:n ja Keskustan välillä ei ole kauheasti mediassa avattu - lienevät aika syvällä Keskustan koneiston uumenissa nämä yhteydet, ettei juuri ole sisäpiirin tietoa saatavillakaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Vihdoin ja viimein Väyrynenkin älysi siirtyä sivuun Keskustan puolue-elimistä. Parasta olisi tietenkin ollut, että Keminmaan tsaari olisi jättänyt Keskustan(ja koko politiikan) lopullisesti, mutta tämä on hyvä alku.

Oli suorastaan oppikirjamainen esimerkki Paavo Väyrysen luonteesta tuo hänen marttyyri-ilmoituksensa. Itserakkaus paistaa kilometrien päähän.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Parasta olisi tietenkin ollut, että Keminmaan tsaari olisi jättänyt Keskustan(ja koko politiikan) lopullisesti, mutta tämä on hyvä alku.
Paavon viihdearvo suomalaisessa politiikassa on niin korkea, että minusta olisi vahinko, jos hän jättäisi politiikan. Hyvää Paavossa on myös se, että hän piikki monen kepulaisen lihassa.

Tosin en usko, että Paavo politiikkaa muutamaan kymmeneen vuoteen jättää. Hän on pitkäikäista sukua. Paavon isäkin eli satavuotiaaksi.
 
Viimeksi muokattu:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
@penaz ia luultavasti riemastuttaa myöntäessäni Paavo Väyrysen pääsevän sekoittamaan pelini totaalisesti.

Minä en enää kertakaikkiaan kestä tuota narisevaa, ylimielistä narsistia.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aina olen Paavoa äänestänyt kun vain olen voinut. Ja äänestän vastakin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Väykkä on hieno instituutio, riemukas hahmo kerta kaikkiaan. En keksi montaakaan asiaa, joista olisin edes osimoilleen samaa mieltä Väyrysen kanssa, mutta karikatyyrinä Väyrynen on korvaamaton.

Kuten @penaz edellä mainitsi, jos Väykkä on isänsä kanssa samasta puusta veistetty, niin hänellä saattaa olla pitkästi vuosia jäljellä. En millään muotoa usko, että Väyrynen vetäytyisi politiikasta ennen kuin on fyysisesti täysin pakko. On tuo nytkin toiminut ministerinä viidellä eri vuosikymmenellä, mutta kun voisi toimia kuudella, seitsemällä tai kahdeksallakin. Näkkyypähän!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös