Paavo Väyrynen tulee taas!

  • 294 232
  • 1 638

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Paavo tuli 2002 ja seuraavan kerran 2007. Onko Paavolla potenssiongelmia?
 

Viljuri

Jäsen
Milloinkahan Paavo päättää kirjoittaa ja julkaista teoksen "On totuuden aika III"?

Kaksi ensimmäistä sarjan osaahan ovat määrittäneet totuuden kenttää aivan uuteen uskoon niin kotimaassa kuin maailmallakin, aina Brysselissä asti. On siis ainakin olemassa totuuksia, epätotuuksia, suoranaisia valheita ja sitten näitä Paavon lausuntoja.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viljuri kirjoitti:
On siis ainakin olemassa totuuksia, epätotuuksia, suoranaisia valheita ja sitten näitä Paavon lausuntoja.

Kai sinne väliin mahtuu vielä Jäätteenmäen (KESK) lanseeraamat "niin totta kuin osaa" ja "mahdollisimman totta".
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
scholl kirjoitti:
Kuten silloin, kun Paavo lähti neuvottelemaan yya-sopimuksen uusimisesta vai oliko se peräti niin, että Paavo lähti uutta sopimusta allekirjoittamaan niin koko valtio ehti loppua siinä välissä.

On se hyvä, että saa jatkaa pikkasen kesken jääneitä hommia. Eikö YYA:han linkkittyneet aika vahvasti myös taloudelliset syötit/painostukset Venäjä... eiku Neuvostoliiton puolelta?

Oikeesti, Paavo on ÄIJÄ, kaikkien vaimon ja tämän sukulaisten mielestä mahdottomien änkyrä-äijien sankari. Lähes Turhapuron klooni.

Onkohan Paavo Pata- fani: "Periksi ei anneta milloinkaan" ;-).
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viljuri kirjoitti:
Milloinkahan Paavo päättää kirjoittaa ja julkaista teoksen "On totuuden aika III"?

Paavohan on kirjoittanut kirjat, "On totuuden aika" ja "Muutoksen aika". Luonnollinen jatkumo olisi "On muunnetun totuuden aika".

Olihan tuo Paavon ministerin salkku yllätys ja riskiveto Keskustalta. Pahimmillaan voi vaikuttaa puolueen suosioon kovinkin negatiivisesti. Väyrynen on kuitenkin aika rajusti mielipiteitä jakava henkilö.
 

Luiro

Jäsen
Minä muuten väitän, että Väyrysestä olisi tullu 1994 Suomen presidentti, jos olisi toiselle kierrokselle päässyt. Ja ainakin olisi ollut parempi kuin se oikeistolainen, joka valittiin...
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mutta kuitenkin, eikös Paavo nyt ole juuri sen tyyppinen pelaaja, jota ei haluaisi vastaansa, mutta omassa jengissä todellinen vahvistus, mies joka ei anna koskaan missään periksi tai tunnusta tappiota. Jääkiekkoväen nyt ainakin pitäisi hyppiä riemusta. Todellinen voittajatyyppi joukkueessa ja vielä kokkapaikalla ulkomaailmaan. Kokemustakin on kertynyt erilaisista kinkereistä niin, että ulkomaan pellet ottaa nokkaan aina, vaikka mistä supervallasta olisi peräisin. Ainoo huono puoli on, että pohjattomassa ahneessa pyrkyryydessään on altis kyykyttämään omankin jenginsä, jos joku Bush lupaa universumin keisarin paikkaa tai muuta vastaavaa tointa, jossa pätevä voi päteä.

Ikelläkin lopulta menee ihan hyvin, ainakin kun pääsee ranskalaisia charmöösejä tai italian belloja kutkuttelemaan sieltä, missä tuntuu hyvältä, suhdetoiminta on tälle miehelle luontainen vahvuus ja jos ulkomailla jampat ei ymmärrä, että asiat hoidellaan nättejä eskortteja hipelöiden, niin pelimiehenä Ike pistää kisat pystyyn vaikka tasakäpin hyppelyssä, siitä ei pystyynkuolleinkaan ulkomaan virkamies osaa kieltäytyä, varsinkaan , jos kisataan pikku panoksesta...

Hallituksessa siis kaikki hyvin, nyt sieltä viimein löytyy sitä kykyä, eikä mitään pragmaatikkoja harmaissa puvuissaan, saattavat jopa herätellä kansaa politiikkaan niin, että neljän vuoden päästä halvautuneetkin kävelee uurnille äänestämään niitä pois sieltä. Paavo ei kylläkään lähde, ellei sille luvata jotain vielä korkeampaa tointa. Pietari parka, tulee vielä joskus olemaan helisemässä, kun Paavo rantautuu ja vaatii keskimmäistä pallia itselleen tai ei suostu tulemaan lainkaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Luiro kirjoitti:
Minä muuten väitän, että Väyrysestä olisi tullu 1994 Suomen presidentti, jos olisi toiselle kierrokselle päässyt. Ja ainakin olisi ollut parempi kuin se oikeistolainen, joka valittiin...

Minä taas väitän että suorassa kansanvaalissa yhdestäkään kepulaisesta ei voi tulla presidenttiä kun suosio suuremmissa kaupungeissa on melko pientä. Ei tullut Ahosta eikä Vanhasestakaan.
 

scholl

Jäsen
Kuka muistaa tarkasti ne tapahtumat, jolloin Väyrynen lausui häntä hyvin kuvaavasti "Minä en myönnä, enkä kiellä - pikemminkin päinvastoin". Oliko se juuri silloin, kun häneltä kysyttiin jalasmökistä?
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Paavohan kehui yhdessä haastattelussa, että hänelle annettu salkku on hyvinkin tuttu, 30 vuotta sitten nämä ulkomaankauppa-asiat kuuluivat hänelle. Paavo varmaan aloittaessaan perehtymisen päivän tilanteeseen pyytää nähtäväkseen itänaapurin kanssa voimassaolevat bilateraalikaupan tavaranvaihtosopimukset. Eikös se väitöskirjan aihekin ollut "Neuvostoliitton on ja pysyy"?
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Kuka muistaa tarkasti ne tapahtumat, jolloin Väyrynen lausui häntä hyvin kuvaavasti "Minä en myönnä, enkä kiellä - pikemminkin päinvastoin".

Kiinnostaa minuakin, vaikea uskoa että (kukaan) olisi sanatarkasti tuollaista lausuntoa antanut.

Toinen kysymys: Voiko joku vahvistaa Väyrysen todenneen vuonna 1986 (ilmeisesti kirjassaan) seuraavaa: "On sanomattakin selvää, että Neuvostoliiton talousmahti jatkaa kasvuaan ja Berliinin muuri on ikuinen". Tätä käytettiin eräällä luennolla esimerkkinä ennustamisen vaikeudesta, aika hauska sinänsä. "On sanomattakin selvää..."
 

scholl

Jäsen
Clocks kirjoitti:
Kiinnostaa minuakin, vaikea uskoa että (kukaan) olisi sanatarkasti tuollaista lausuntoa antanut.

Itse muistelisin, että lausunto meni juuri noin, mutta on päässyt asiayhteys pikkaisen jo unohtumaan.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Itse muistelisin, että lausunto meni juuri noin, mutta on päässyt asiayhteys pikkaisen jo unohtumaan.

Varmasti menikin juuri noin, onhan tuo lentävänä lauseena tuttu. On vain niin päätön, että joku virallinen leima siihen pitäisi tosiaan saada päälle.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Pisin Kääpiö 186cm kirjoitti:
Hyvä kuulla etteivät pelkästään suomalaiset ole Paavon sädekehän loisteessa paistatelleet vaan ilon murusia on riittänyt muillekin kansoille. Totta kai eurojannuja kiukuttaa kun Paavo on vetänyt niitäkin kölin alta. Kelpaa siinä Jean-Louisin ja Manfredin lyödä nyrkkiä tammipöytään Luxemburgin Ohranjyvässä kun muistelevat kierosilmäporoa sieltä jostain Venäjän korvesta.
Allekirjoituskamaa! Prähähää! Repesin aivan totaalisesti.

Kukaanhan ei ole kiistänyt etteikö Paavo olisi kiero kuin korkkiruuvi, mutta sehän on edellytys poliitikoksi pääsemiselle. Puolueiden hierarkioissa ei pääse ylöspäin kuin perseitä nuolemalla, pillua jakamalla ja epärehellisyydellä. Tämän pelinhän Paavo osaa - lukuunottamatta pillun jakamista - ja siinä sivussa kähmii muiden edustajien sihteeritkin.

Odotan, että Paavo asettuu ehdolle seuraavissa presidentin vaaleissa. Kaikki edellytykset Paavo I Itsevaltiaaksi on olemassa.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Black Adder kirjoitti:
Odotan, että Paavo asettuu ehdolle seuraavissa presidentin vaaleissa. Kaikki edellytykset Paavo I Itsevaltiaaksi on olemassa.

Jos presidentin valtaoikeuksia leikataan lisää, kuten demokratian nimissä toivottavaa on, niin voisin kyllä huumorimielessä Paavoa äänestääkin.

Tässähän tuntee itsensä lapseksi jälleen. Sen verran rankkaa deja vu'ta on luvassa kun Paavo pääsee jauhamaan, että nuortuuhan sitä jotain 30v. ennen kuin ehtii jalasmökkiä sanoa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vittu, eipä tarvitse meikäläisen enää ikinä tehdä mitään työtä. Ilmoitan vain tylysti Nobel-lautakunnalle ja muille maailmannavoille, että olen keksinyt ikiliikkujan. Olen avannut Jatkoaikaan vuonna 2002 ketjun "Paavo Väyrynen tulee taas!!" . Sukupolvesta toiseen tämä ketju tulee nousemaan esiin niin kauan kuin maailma sellaisena kuin sen käsitämme jatkaa radallaan. Kristinuskosta ja Jeesuksesta on blaastattu jo 2000 vuotta, Illuminaateista ja Vapaamuurareista kai saman verran. Pate tulee menemään pidemmälle.

P.Väyrynen kannattaa ottaa, kuten avauksessani kuvailin, enemmän sarjakuvahahmona kuin todellisena ihmisenä. Näin hänen kanssaan on helpompaa. Pate voidaan huoletta niputtaa samoihin kansiin Aku Ankan, Uuno Turhapuron, Mustanaamion ja muutaman muun legendan kanssa. Jos Pate jää kiinni pankkiryöstöstä ase kädessä ammuttuaan kaikki muut paikallaolleet, hän selittää itsensä ulos tilanteesta: "En minä ole tullut tänne varastamaan, päinvastoin, minä tulin tekemään käteisnostoa, koska kansa on minulta tätä halunnut. Enkä minä voi ketään herättää henkiin, on näiden raatojen oma ongelma, että he kuolivat. Osa heistä etuili jonossa, osa kannatti Suomen NATO-jäsenyyttä ja yksi oli Esko Ahon kaksoisolento. Tuo oravannäköinen vittunaama tuossa Kannuswursti-paketti kädessään. Minä olen toiminut aivan päinvastoin kuin tappanut. Olen herättänyt tälläkin pankkikäynnilläni henkiin muutosvoiman, jota kansa on minulta pyytänyt, suorastaan vaatinut. Ja tunnollisena ihmisenä minä vastaan kansan vaatimuksiin toimimalla nöyrästi pelkästään niitä ohjenuoranani pitäen. Mediapeli epäilemättä koettaa tehdä minusta syntipukkia, mutta heidän valheisiinsa ei kukaan tukijoistani usko. Tukijoihinihan kuuluu koko Suomen kansa ja suurin osa maailman muistakin kansalaisista. Enhän ole edes ollut täällä, vaan Brysselissä koko päivän, hyvin omituinen syyte."
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
msg kirjoitti:
"Väyrynen" on nimitys sellaiselle jätökselle, joka ei suostu pöntöstä katoamaan vaikka kuinka painelisi huuhtelunappia.

Tämän viikkoiset tapahtumat todistavat tämän viiden vuoden takaisen viestini säilyneen edelleen ajankohtaisena.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
JHag kirjoitti:
Tuo oravannäköinen vittunaama tuossa Kannuswursti-paketti kädessään.

Hehheh..., ei jumalauta, tässä kohdassa putosin tuolilta.

Onko muuten mitään tietoa siitä, kannattaako Väyrynen tällä hetkellä Suomen EU-jäsenyyttä vai ei? Ainakin vielä viime syksynä hän oli lehtien palstoilla kertonut Suomen jäsenyyden olleen virhe. Lähteekö Paavo nyt pontevasti ajamaan Suomea ulos EU:sta. Näinhän hänen täytyy toimia, jos kerran on sitä mieltä, että se olisi Suomelle eduksi. Vai miten päin se takki tällä hetkellä on?
 

lihaani

Jäsen
Jos Paavo olisi jääkiekkojohtaja, niin siinä Pentit ja Lintumäet kalpenisivat.

Ei sanaakaan, kuka kyykyttäisi kaikkia!
 

Luiro

Jäsen
JHag kirjoitti:

Tuli niin totaalipudotus äsken, että oikeen pahaa tekee.

Ehdotan, että Jatkoaikalaiset ryhtyvät nyt äkkiä ajamaan lakia, joka tekisi Paavo Väyrysestä Maailman Keisarin.

Toisaalta HPK:n toimitusjohtajan paikkakin olisi avoinna, ehkä jos Pate sen tossa hoitelisi, voisi ulkomaille matkustaessaan scoutata uusia vahvistuksiakin Kerholle.
 

pak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikkei se aina niin kivaa olekaan niin, SaiPa.
Pakko myöntää, että Paavo on historiallisesti hyvinkin merkittävä henkilö. Ei pelkästään pitkästä poliittisesta urasta johtuen, vaan myös aivan käsittämättömän verbaliikan, kieroilun ja itsepäisyyden johdosta.

Tulemme vielä olemaan ylpeitä, kun olemme saaneet elää tämän herran kanssa samalla aikakaudella.
Voimme kertoa lapsillemme ja lapsenlapsillemme tuon mahtimiehen temppuilusta ja sanansäilästä.

Uskomaton tyypppi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Paavo Väyrynen käveli kadulla sammakko päänsä päällä ja vastaan tuli mies.
Mies kysyi:
- Mistä tuo on tuohon tullut?
Sammakko vastasi:
- En tiiä, mutta peräpukamista se alkoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös