Mainos

Pöpöpirulaiset

• 6 085
  • 24

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Löytyykö porukasta muita migreenistä kärsiviä?

Itsellä on vuosien kokeilun jälkeen hioutunut täydellinen tapa parantua kohtauksesta: Heti kun mahdollista kaksi aspiriinia (500 mg) ja huuhdotaan alas tölkillisellä Red Bullia. Tästä heti sänkyyn ja kahden tunnin unen jälkeen kohtaus on ohi.
Pistää vatsan aika kivaan kondikseen. Aspiriini ei ole puskuroitu (kuten Disperiini) ja Red Bull ei sekään ole mikään vatsan ystävä. Mutta mitä vain jotta migreeni katoaisi.

Löytyykö muita kotikonsteja? Flunssan, migreenin - minkä vain karkoitukseen.

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Flunssan poistoon

Kuumeen hoitoon itsellä auttaa kunnon tunnin tappolenkki, siis sellainen, että veri tuntuu kurkussa ja henkeä ei tahdo saada, kun menee suihkuun, eli siis täysin anaerobisella tasolla.

Seuraavaksi yöksi tuo nostaa kovan kuumeen mutta aamulla on valmis väsyneenä mutta täysin terveenä takaisin työmaalle.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti theLock
Migreeni on ollut riesanani ihan lapsesta asti. Kaikenlaisia lääkkeitä siihen on määrätty vuosien saatossa, mutta nykyään käytössä Burana 600 ja tunniksi pariksi nukkumaan. Kummallista, että migreeni ei meinaa mennä millään pois, jos ei nuku. Ja kun on hirvittävä migreenikohtaus, niin eihän siinä saa edes unta... usein on migreenin oltua pahimmillaan tehnyt mieli ottaa nuijanukutus.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Pöpöpirulaiset

Viestin lähetti BigRedBob
Migreeni on ollut riesanani ihan lapsesta asti. Kaikenlaisia lääkkeitä siihen on määrätty vuosien saatossa, mutta nykyään käytössä Burana 600 ja tunniksi pariksi nukkumaan. Kummallista, että migreeni ei meinaa mennä millään pois, jos ei nuku. Ja kun on hirvittävä migreenikohtaus, niin eihän siinä saa edes unta... usein on migreenin oltua pahimmillaan tehnyt mieli ottaa nuijanukutus.
Kannattaa kokeilla ibubrofeenin (Burana, Ibuxin) ottamasta jonkin kofeiinipitoisen kanssa. On ihan tutkittu fakta, että auttaa migreenissä. Minulla on lääkkeistä käytössä myös Ibuxin 800 mg, ei auta yhtään. Ei sitten niin minkäänlaista vaikutusta.

Kahdenlaiset migreenikohtaukset on ylitse muiden:

1. Aamulla herätessä migreeni.

Jo silmät aukaistessa tietää, että päivä on ohi. Pää tuntuu paisuneen kaksinkertaiseksi, vasemman silmän takana jyskyttää tuhat vasaraa. Jokainen pieninkin liike lähettää veren mukana kipuaallon läpi pään, oksettaa, vatsaa särkee. Unta ei saa, yrittää etsiä jotain kylmää johon otsansa painaa. Hikoilee kuin saunassa ja yrittää vain käpertyä niin pieneen kasaan kuin pystyy. Joskus oksentaa, joskus ei.
Ja miten kauan tämä kestää? Heräämisestä eteenpäin yleensä noin 12 tuntia. Siitä saa nukuttua ehkä puolet. Loput on vain kärsittävä. Syötyä ei tietenkään saa mitään, juotuakin vain juuri ja juuri. Eniten siinä kuitenkin vituttaa juuri se, että tietää sen päivän olevan ohi ja ettei sitä pysty millään ennustamaan.
Onneksi on niitä joka kuudes kerta tehoavia migreenin täsmälääkkeitä. Tällä hetkellä 50 mk/tabletti.

2. Jossain kaukana sängystä alkava migreeni.

Alusta lähtien toivoo, että "kyllä se menee ohi". Alkaa pienenä, outona tunteena päässä. Ei kipua, lähinnä jotain pientä liikettä. Alkaa vaihvistumaan tuntien kuluessa kunnes noin puolessa tunnissa räsähtää. Silmiä ei saa pidettyä auki, jokainen valo särkee koko vartaloa ja jokainen ääni meinaa saada oksentamaan. Ruoanhajut ovat täyttä tuskaa koko keholle ja ei pysty liikkumaan... Ja ei nukkumaan.

Niinh. Migreeniä. Wuhuu.

EDIT: Onneksi ei sentään clusteri kivuista kärsi.

Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tutun kuuloisia oireita.

Kaikkein pahinta on, että kun on joskus ollut migreeni aamulla herätessä ja on soittanut työpaikalle, että "en millään kykene nyt tulemaan, on migreeni", niin siihen on suhtauduttu vähän nuivasti ja vähättelevästi, tyyliin "hmm... no ole nyt sitten poissa". Tosiasia kuitenkin on, että siinä tilassa ei yksinkertaisesti kykene lähtemään mihinkään, ja jos töihin asti onnistuu pääsemään, niin varmaa on, että siellä ei pysty mitään järkevää tekemään. Kerran lähdin aamulla siinä kunnossa töihin, pystyin olemaan puoleen päivään hikoillen ja oksennusta pidätellen, kunnes oli pakko lähteä pois. Sitten siihen vielä joku neropatti heittää, että "jaahas, onkos sulla krapula?".

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Migreenin lähestyessä:

1) Etsi sänky jossa voit retkottaa seuraavat pari tuntia
2) Varmista saniteettitilojen sijainti, ihan siltä varalta että täytyy mennä puhumaan norjaa suureen valkoiseen puhelimeen
3 Disabloi kaikki metelin aiheuttajat ja himmennä valoja
4) Clotam -nappi alas
5) Odota mitä tuleman pitää, 2 tunnin päästä helpottaa yleensä

Toimii yleensä ainakin minulle, tosin olo on koko päivän sekava napin vaikutuksesta.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En ole pahemmin enää viime vuosina kärsinyt migreenistä, mutta muutaman kerran vuodessa migreeni iskee päälle.

Teini-ikäisenä migreeni vaivasi n. kerran kuukaudessa, joskus tuli jopa pari kertaa kuussakin. Aluksi tuli vain pelkkiä näköhäiriöitä, ilman päänsärkyä, mutta sitten vähänajanpäästä mukaan astui jumalattoman kovat säryt. Ja sitten tietysti laatat ja sen jälkeen kohtaus oli yleensä ohi.

Mulla nuo kohtaukset yleensäkin kestävät vain pari tuntia ja sitten on ihan normaali olo, vähän voi silmät olla arat ja kun päätä laskee vähän alemmas tuntuu kuin pari verisuonta katkeasi päästä.

Kyllä tässä on pieni kammo kehkeytynyt migreenistä, aina välillä sitä rupeaa tuntumaan, että ei kai nyt saatana vaan iske migreeni päälle, mutta kovinkaan usein ei tunne pidä paikaansa, onneksi.

Niin ja yleensä minun parannuskeinot migreeniin ovat, että pari särkylääkettä naamariin ja peiton alle.

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
En halua leuhkia.....

....mutta kuitenkin, mitä on migreeni tai päänsärky???
Rehellisesti voin sanoa että minulla ei koskaa ole ollut edes pää kipeä, ei edes krapulassa. Silloin oksennetaan kyllä, tai monasti jo ennen nukkumaan menoa. Mutta ei krapulassakaan ole pääkipua, on vaan muuten vaan kylmä, kuuma, huippaa ja oksettaa mutta ei pääkipeä.
Olenko siis selvinnyt elämästäni helpolla???

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Migreeni

Itse kärsin myös migreenistä. Tosin itselläni on migreenin kaikkein harvinaisin muoto, eli pää ei ole juurikaan koskaan kipeä, mutta näköhäiriöitä esiintyy. Kohtaus kestää yleensä noin tunnin, jonka jälkeen on loppupäivän hieman hölmistynyt olo. Mitään lääkkeitä en käytä. Lepo sängyssä tms. jossa ei tarvitse seurata mitään silmillä auttaa. Ensimmäisen kerran sain migreenikohtauksen 11 vuotta sitten... Sen jälkeen niitä tulee epäsäännöllisin väliajoin. Kohtauksen laukaisee ilmeisestikin joku kirkas valo tms.... esimerkiksi loisteputken välkkyminen saattaa aiheuttaa kohtauksen.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olet selvinnyt

Mr Pilli: ellei kivuttomuus johdu esim. onnistuneesta lobotomialeikkauksesta.
Migreeni on pirullinen vaiva. Mulla oli josku 9-10 vuotiaana,
mutta onneksi ei enää.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eihän migreenin hankkimiseski tarvita kuin sarja huonosti nukuttuja öitä ja vähän liikaa duunia.

Se iskee yleensä iltapäivällä työpaikalla ja silloin on syytä olla ajoissa pari Ibusal 400mg:tä käden ulottuvilla.

Jos kuitenkin pääsee tila liian pitkälle, pitää heittää pirjot.
Laattaamalla päänsärky useimmiten antaa hetkisen verran periksi, että saa unta pimeässä.

Ja onnellisia ovat ne, jotka eivät ole koskaan migreenistä kärsineet.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Migreeniketju ylös!

Enpäs muistanutkaan, että jäsen numero Sistis kärsii samasta riesasta kuin minä: päänsärytön migreeni. Menin taudista jo tarkemman kuvauksen just äsken kirjoittamaan tuohon vitutusketjuun, kun siellä eräs palstalainen valitteli migreeniänsä.

Onko täällä muita päänsäryn sijaan valoilmiömigreenistä kärsiviä? Ja tässä nyt ei todellakaan ole kyse UFOISTA. Tarkempi kuvaus tosiaan tästä taudista löytyy vitutusketjusta, en viitsi sitä tähän ketjuun toistaa, lukekaa se sieltä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Migreeniketju ylös!

Viestin lähetti Predator
Enpäs muistanutkaan, että jäsen numero Sistis kärsii samasta riesasta kuin minä: päänsärytön migreeni.

Enpä muistanut minäkään - nimittäin kirjoitustani tähän ketjuun. =D

Minäkin mainitsin asiasta Vitutusketjuun, jossa totesin juuri kärsiväni samasta vaivasta, kuin Predator. Maailma on pieni.

juppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea, Fulham
Migreeni

Joskus esim yöllä kun ei särkylääkkeitä ole käsillä eikä apteekit auki, olen vetäytynyt kylppäriin, suihku päälle ja mahdollisimman kuumaa vettä päähän. Sitten kun iho tottuu, hanaa kuumemmalle. Pitää vaan muu kroppa pitää pois vesisuihkusta ettei aremmat ja tarpeellisemmat ruumiinosat pala ;)

Yleensä helpottaa sen verran että jaksaa odotella apteekin aukeamista.. tosin kun sen suhkuttamisen lopettaa niin ei kauaa mene kun kipu palaa. Joskus on pari-kolme tuntia mennyt tolleen suihkussa.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Flunssan poistoon

Viestin lähetti jake
Kuumeen hoitoon itsellä auttaa kunnon tunnin tappolenkki, siis sellainen, että veri tuntuu kurkussa ja henkeä ei tahdo saada, kun menee suihkuun, eli siis täysin anaerobisella tasolla.

Seuraavaksi yöksi tuo nostaa kovan kuumeen mutta aamulla on valmis väsyneenä mutta täysin terveenä takaisin työmaalle.

Tuo voi kyllä olla kirjaimellisestikin tappolenkki. Itse olen saanut keuhkokuumeen kun ryyppäsin pikkukuumeessa ja kaveri sai kerran sydänläpäntulehduksen kun urheili kuumeisena.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Migreenistä kärsiville suosittelen akupunktiota. Ihan oikeesti, se voi auttaa. Minulla se ei tepsinyt mutta monilla tutuilla on migreeni lähtenyt kokonaan (ei siis yksittäinen kohtaus vaan koko helvetti). Itselläni Buranat sun muut eivät auta, ainoa tepsivä lääke on Ibusal, sitä pari tablettia alá 440mg alas -> sänkyyn pariksi tunniksi ja voilá. On se ihan vittumaista kun ei kestä valoa eikä ääntä ollenkaan, vittumaisimpia asioita mitä voi tapahtua on migreenikohtaus. En ole vähään aikaan onneksi kärsinyt kohtauksista, onneksi.

BTW, faijallani on sama juttu, ei ole koskaan kärsinyt päänsärystä. Lucky you!

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ruutiveijari

kyllä kyllä, migreeni on ja ihan kamalaa on kun laukeaa.. onneksi löysin tuossa lääkkeen nimeltä Miranax, joka on minulla ainakin auttanut ihan tehokkaasti. pitää vaan ottaa hyvissä ajoin, ettei pääse laukeamaan. kerrankin muistan ~2h valittaneeni sängyssä aivan mielettömissä tuskissa kun migreeni laukesi ja tabletin otettuani se tuli ulos jne.

tabletit on meidän kavereita

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Ruutiveijari
Itsellä on vuosien kokeilun jälkeen hioutunut täydellinen tapa parantua kohtauksesta: Heti kun mahdollista kaksi aspiriinia (500 mg) ja huuhdotaan alas tölkillisellä Red Bullia. Tästä heti sänkyyn ja kahden tunnin unen jälkeen kohtaus on ohi.
Pistää vatsan aika kivaan kondikseen. Aspiriini ei ole puskuroitu (kuten Disperiini) ja Red Bull ei sekään ole mikään vatsan ystävä. Mutta mitä vain jotta migreeni katoaisi.
Kappas. Joku minua tyhmempi. Menneisyyden minä.

Tätä keinoa en voi enää kenellekään suositella. Sain lahjaksi mahahaavan. Lääkärillä teki työtä pidätellä "vittu - sinähän se tyhmä olet!" lausetta kun syy selvisi.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on ollut migreeni kymmenisen vuotta. Pahimmillaan kohtaus on kestänyt kolme päivää, yleensä kuitenkin vain päivän. Buranat ja muut tavalliset särkylääkkeet eivät auta alkuunkaan. Ainut mikä toisinaan helpottaa kipua on Imigran, mutta ei sitäkään voi joka kohtauksen sattuessa ottaa, sillä kuuden lääkkeen pakkaus maksaa lähemmäs 85€, sic! Yleensä kohtauksiin ei sisälly oksentelua, ainoastaan paha olo ja helvetillinen päänsärky silmän takana ja siitä heijastuen koko päähän.

Ruutiveijari kirjoitti tuosta clusterista. Ikävä kyllä tuttua, sillä paras ystäväni sairastaa Hortonin neuralgiaa. Ystävälläni on ollut pää kipeä joka ikinen päivä viimeisen kahden vuoden ajan eikä parannuskeinoa ole toistaiseksi löydetty. Tai periaatteessa yksi lääke saattaisi auttaa mutta sitä saa ainoastaan Yhdysvalloista, mikä tietenkin vaikeuttaa lääkkeen saantia. Toisinaan kohtaukset yltyvät niin koviksi että taju lähtee ja edessä on sairaalareissu, vaan eipä siellä sairaalassakaan juuri mitään voi tehdä sillä lääkepiikit eivät enää auta. Oksentelu ja paha olo on lähes päivittäistä, eikä tässä voi kuin toivoa ihmeparantumista tai sitten että jollain ihmekonstilla sitä lääkettä saisi rapakon takaa. Eihän sekään koko kipua vie pois, mutta helpottaisi edes vähän.

Viimeksi muokattu:

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulla ei ole migreeniä ollut koskaan (luojan kiitos), mutta sellainen vihulainen kylläkin kun iriitti todettiin vuosi sitten. Eli värikalvon tulehdus silmässä. Perinnöllinen vitsaus, joka voi olla piilevänä kellä tahansa ja puhjeta milloin tahansa esille. Tässä on tuo valoarkuus ja sen tuoma kipu jotakin aivan käsittämätöntä...ehkä siinä mielessä voin jotenkin kuvitella millaista on kärsiä migreenstä. Siis mitään kipua en ole kokenut koskaan niin järkyttävän kovana kuin tässä. Haluaisinkin hieman kertoa tässä yhteydessä tästä pirulaisesta, koska kaikki nämä sietokyvyn ylittävää kipua aiheuttavat taudit ovat maailman vittumaisimpia asioita, mitä ei voi ymmärtää ellei itse koe.

Iriitissähän homma menee niin, että värikalvossa itsessään ja sen verisuonistossa alkaa tapahtumaan solumuutoksia, jonka johdosta silmästä tulee ensivaiheessa veriappelsiinin näköinen -> verenpurkaukset aiheuttavat tämän. Sen jälkeen kaikki valo, mitä maailmasta löytyy aiheuttaa sellaisen kivun, kuin 7 tuuman rautanaulaa hakattaisiin silmästä takaraivon läpi...tai voisin kuvitella siitä vastaavan tuntemuksen. Ilmeisesti näköhermo ja koko silmä pelaa jotensakin siten tämän solumuutoshässäkän takia, että kipukanavat ovat "auki"...

Itselläni tämä puhkesi reilu vuosi sitten oikeaan silmään. Aiemmin viikolla silmää aristi ja kävin työpaikan lekurissa, jossa yllätys yllätys yleislääkäri diagnosoi vaivan oikein. Yllätys oli melkoinen, kun kuulin taudista sillä kuvittelin sen olevan vain tavallisen silmätulehduksen. Siitä seurasi passitus Helsingin silmälääkäriasemalle ja sielä erikoislääkäri tutki silmän pohjan ja vahvisti diagnoosin. Sain ensialkuun kortisonitipan, jota käytin pari päivää, josko homma menisi sillä ohi.

Tämä rouva erikoislääkäri tosin kertoi jo tuolloin, että homma voi mennä tosi pirulliseksi...no, sitten heräsin keskiviikon tietämillä aamuyöstä siihen, että päätä ja silmää särkee aivan saatanasti. Nappasin yölamppuun valon päälle ja meinasin menettää tajunnan sen kivun takia! Tästä säikähdin ja arvasin heti, että nyt on sitten homma mennyt pahemmaksi. Hiippailin vessaan ja pimeän hämärässäkin näin, että silmä oli aivan verenpunainen möykky. No, siinä ei auttanut muuta kuin yrittää järjestää täydellinen pimennys kämppään ja odotella aamuun asti (klo oli jotain 3-4 aikaan aamuyöstä), että sai soitettua lekurille.

Työkaveri lähti viemään aamusta Helsinkiin ja melkoiset viritykset sai keksiä, ettei silmään päässyt mistään yhtään valoa, ei edes kajastustakaan...lekuriin päästyä ensimmäiseksi iskettiin pari satsia jotain puudutusta silmään ja sen jälkeen kuulin kauhusanat...silmän pohja pitäisi nyt tutkia sillä saamarin kirkasvalohässäkällä! Voi herranjumala sentään, eipä ole iso mies aikaisemmin itkenyt ja huutanut tuskasta, kun hoitsu piteli päätäni telineessä koko kroppansa voimalla ja lekuri suuntasi sen kirkasvalon silmään. Siis se toimenpide kesti n. 30 sekuntia, mutta se tuntui ikuisuudelta...

Siitä sain sitten ohjeet hoidon aloittamiseksi ja nipun reseptejä kouraan. Apteekkireissu oli myöskin mielenkiintoinen, sillä ne tiskin yläpuolella olevat halogeenispotit...niin arvaattekin varmaan. No, edessä oli kuukauden kortisonitippakuuri, tunnin välein yksi tippa päiväsaikaan ja yöksi kortisonirasva silmän pintaan. Kipu muuten loppui tavallisella buranalla kuin seinään, joten siitä ei tarvinnut onneksi sen enempää kärsiä alkuvaiheessa. Tietysti se kortisoni vaikutti myös siihen, että valoakin alkoi kestämään vähän paremmin. Tämän lisäksi silmään piti laittaa parikertaa päivässä silmäterän laajentavaa tippaa. Tämä sen takia, että jos jotakin peruuttamattomia solumuutoksia tulisi, niin silmäterän liikeradat pienestä isompaan eivät estyisi. No, tästä tuli loppujenlopuksi vielä vittumaisempi juttu, koska silmän näkökyky menee ihan vituiksi kun silmäterä on toisessa silmässä täysin levällään ja toisessa normaali...oli melko tzombi olo muutaman viikon jälkeen...

Loppu hyvin kaikki hyvin, silmä parani täysin. Aikaa se voi tosin reilun kuukauden, siis tämän saamarin tippahässäkän kanssa. Sairaslomalla olin tietysti koko ajan, kun mitään ei voinut tehdä. Voi olla, että tauti uusii vaikka seuraavana päivänä samassa silmässä tai se siirtyy toiseen silmään, voi pysyä pois loppuiän...mitään varmaa asiasta ei ole. Kylmää pitäisi välttää, mitään ylipainavaa ei saisi enää nostella, ettei näin altistaisi asiaa. Iriittiä diagnosoidaan reumapotilailla ja monesti nämä kulkevat käsikädessä toistensa kanssa. Selkäreuma voi olla yksi tällainen "pahan liittolainen", mikä poikii muita vitsauksia. Itselläni on ollut 15 vuotta kaikennäköistä ongelmaa selän kanssa, joten jotain vastaavaa syy-yhteyttä voi joskus ilmetä.

Onko palstalla muita iriitistä kärsiviä/kärsineitä?

Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti BigRedBob
Tutun kuuloisia oireita.

Kaikkein pahinta on, että kun on joskus ollut migreeni aamulla herätessä ja on soittanut työpaikalle, että "en millään kykene nyt tulemaan, on migreeni", niin siihen on suhtauduttu vähän nuivasti ja vähättelevästi, tyyliin "hmm... no ole nyt sitten poissa". Tosiasia kuitenkin on, että siinä tilassa ei yksinkertaisesti kykene lähtemään mihinkään, ja jos töihin asti onnistuu pääsemään, niin varmaa on, että siellä ei pysty mitään järkevää tekemään. e

No kuullostaapa tutulta. Olen "harrastanut" migreeniä 25-26 vuotta (olen 30v) ja kyllä duunissa on suhtauduttu ties miten ja millä muotoa. Duuni lekuri oli sitä mieltä että lääkkeillä mies kuntoon ja takas duuniin, siis HALOO!!! Mulla on joskus yli vuorokauden kestäviä migreeni kohtauksia ja toisinaan ei lääkkeet auta millänsäkkään, mene sit duuniin siinä kunnossa. Tällä hetkellä mulla on 4 eri lääkettä, Miranax, Migpriv, Anervan ja Almogran nimisiä. Hassuinta on että perus Dexit jeessaa melkein parhaiten. Ei jaksa naurattaa, onneksi ovat kohtausten lukumäärä pudonnut vuosien saatossa aika radikaalistikkin.

Up the irons.

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti lintu
Itselläni Buranat sun muut eivät auta, ainoa tepsivä lääke on Ibusal, sitä pari tablettia alá 440mg alas -> sänkyyn pariksi tunniksi ja voilá]

En halua saivarrella (mutta teen sen kuitenkin): Burana ja Ibusal ovat täysin samaa ainetta eli ibuprofeiinia.

JanJ

Jäsen
Deprakine tuntuu auttavan ennalta ehkäisevästi.
Muuta lääkitystä en vaivaan popsi. Tosin noitakin menee neljä päivässä, kuten lääkäri määräsi.
Deprakinea voidaan käyttää:
- Epilepsian hoitoon
- Manian hoitoon
- Migreenin ennaltaehkäisyyn

Multa puuttuu tuo Mania...

Aikaisemmin auttoi vain täydellinen pimeys ja syvään hengittäminen makuuasennossa.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Another HAB
Ei jaksa naurattaa, onneksi ovat kohtausten lukumäärä pudonnut vuosien saatossa aika radikaalistikkin.
Jep, sama juttu mulla. Itse olen 28v. ja migreeni on ollut riesana n. 20 vuotta. Vanhemmiten kohtausten lukumäärä on pudonnut, mutta joskus tulee sellaisia ikäviä putkia, että särkee melkein viikon jokaisena päivänä, sitten taas ei mitään pitkään aikaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy