Päivittäinen askellukemasi

  • 1 075
  • 16

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Askelmittari on varmasti monella muullakin käytössä. Tänne voi laittaa askelmittarin lukemia, keskimääräisiä askelmääriä tai ihan mitä vain siihen liittyviä lukemia. Askelmittareissa on eroja. Toiset näyttävät enemmän ja toiset vähemmän.

Mikä on teidän maksimiaskellukemanne?
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä viikolla minulla on joka päivä 12,5k-17k lukemat. Askelmittarini saattaa tosin kyllä näyttää 2-3k liikaa, mutta tulee siitä kumminkin se 10k askelta joka päivälle. Ilmeisesti 10k on se suositeltu määrä askeleita päivää kohden. Minulla on Polar Sync -askelmittari.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Garmin Venu 2 mittarina. Viime marraskuun jälkeen keskiarvoisesti 10 982 askelta päivässä.

Edit.

Maksimit on 25 248.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En ole koskaan omistanut askelmittaria enkä viitsi todellakaan laskea päässäni päivittäisiä askelmääriäni, mutta heitän mutu -tuntumalla arvauksen, että päivittäinen askelmääräni sijoittuu noin 4000 ja 15 000 askelen välille. Joskus tulee käveltyä enemmän, joskus paljon vähemmän.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Viimeisen viikon keskiarvo näyttäisi olevan 12 550 askelta päivässä (~9,37 km/pvä). On tullut näin lomaviikolla ulkoiltua normaalia enemmän. Tavallisesti päiväkeskiarvo pyörii jossain 6000-10 000 askeleen välimaastossa.

Älykellona Samsung Galaxy Watch 4.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Polar Vantage näyttää että keskiarvona olisi noin 10 tuhatta askelta päivässä viimeiseltä kuukaudelta. Onhan siinä ihan mukavasti askelia.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pisin kävelyreissuni (jos ei oteta lukuun Käsivarren Lapissa reilusti yli 20 vuotta sitten tekemääni parin viikon vaellusta) oli muistaakseni 21,3 kilometriä, joka kertyi Keravan Kalevasta Pihlajamäkeen joskus ihan vuosituhannen alussa. Silloin olin vielä varsin hyväkuntoinen ja noin 45 kiloa kevyempi. Tuolloin oli kesä ja aikaa tärvääntyi muistaakseni ainakin neljä ja puoli tuntia.

Toiseksi pisin oli puolestaan suunnilleen 18 kilometriä pitkä käppäily Kaivokselasta Herttoniemeen suunnilleen kymmenen vuotta sitten. Voi olla, että kilometrejä kertyi enemmänkin, sillä en todellakaan kävellyt suorinta reittiä. Persaukisena ja ilman vettä suunnilleen 24 asteen lämpötilassa tuo taival oli aikamoinen rääkki ja Ilmalan kohdalla mietin jo mahdollisuutta mennä pummilla loppumatka julkisia käyttäen, mutta jotenkin sain raahustettua loppumatkan.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä kävelin vuonna 2020 arviolta sellaisia 17 km päivittäisiä kävelylenkkejä. Ne olivat kyllä liian pitkiä lenkkejä. Silloin minulla ei ollut mitään askelmittareita käytössä. Varmaan kävelisin vieläkin niin paljon nykyään, mutta jalkani turposivat vuonna 2020 aika pahasti ja sain selkärankareumadiagnoosin. Jalkani eivät ole enää turvoksissa. Nykyään pystyn kävelemään sen vajaa 20k askelta päivässä tai kenties enemmänkin. En ole kokeillut maksimeja.
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
434 päivää ollut Huawei Health jatkuvassa käytössä, jonka aikana:

Askelia: 4 696 816
Eniten askelia yhdessä päivässä: 27 135

Askelissa on mukana pyöräilyt. En tiedä millä logiikalla se ne askeleet laskee pyöräilystä, mutta katsellut, että 10 km pyöräilystä kertyy "askelia" n. 4000

Vähimpien askelien ennätystä tuo ei näytä, mutta aina joskus mulla tulee sellainen 200-400 askelen päivä, mikä vaatii jo aika extreme-laiskuutta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyinen askelmittari (kännykässä) on ollut käytössä lokakuusta 2018 asti ja sen paras päivätulos on 30322 askelta (22,4 km). Muistan että tuohon päivään sisältyi Urheilutalolla käynti ja Lauttasaaren ympärikävely. En ole varma oliko tuo Lauttasaaresta Urheilutalolle molempiin suuntiin kokonaan jalan. Kesällä 2018 tuli kyllä Lapin reissulla pidempiäkin matkoja, mutta ei ole enää tallessa.

On tuo kyllä ihan hyvä motivaattori. Elokuiden 2020 ja 2021 välillä piti kävellä täyteen saavutus "365 päivää" (väh. 8000 askelta joka päivä) sitten vielä jatkaa sitä epävirallisesti niin, että 2021 kaikille päiville tuli minimi täytettyä. Olisi kyllä varmaan muutamina vaakarännän päivinä jäänyt lenkki tekemättä ilman mittaria. Putki lopulta katkesi tämän vuoden helmikuussa kun oli joku lenssu ja pidempi paussi tuli maaliskuun lopulla kun korona iski. Muutamia yksittäisiä päiviä on jäänyt sen jälkeen alle tavoitteen.

Tänä vuonna näkyisi olevan yli 9000 keskiarvo muina kuin noina sairastelukuukausina (reilu 8000) ja tästä kuusta on tulossa toistaiseksi paras keskiarvo, yli 10000. Menee rikki tänäänkin (9982), jos käyn vähintään kerran jääkaapilla ja muistan ottaa kännykän mukaan... Hyötyliikuntaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Talviaikana, kun ei pääse pyöräilemään, niin askelia tulee keskimäärin 7-10 tuhatta päivässä. Kesällä pyöräilyn lisäksi lukemia pienentävät helteet, sillä paksuturkkista pikkukoiraa ei voi pitkille lenkeille viedä.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
434 päivää ollut Huawei Health jatkuvassa käytössä, jonka aikana:

Askelia: 4 696 816
Eniten askelia yhdessä päivässä: 27 135

Askelissa on mukana pyöräilyt. En tiedä millä logiikalla se ne askeleet laskee pyöräilystä, mutta katsellut, että 10 km pyöräilystä kertyy "askelia" n. 4000
Mulla Huawei Health löytyy työpuhelimesta. Joskus neljä vuotta sitten se vielä erotteli kävelyn ja pyöräilyn erikseen, jolloin sovellus laski pyöräilyn kuluttavan kaloreita huomattavasti kävelyä enemmän, mutta sitten jonkun päivityksen jälkeen sovellus on tunnistanut enää vain kävelyn ja juoksun. Tässä on se "etu", että pyöräilystäkin on tämän jälkeen tosiaan saanut joskus askelia. Tosin mulla se ainakin edellyttää sitä, että puhelinta täytyy pitää takin taskussa ja tietyssä asennossa, jotta sen saa sopivasti hölskymään polkemisen tahtiin – niin kuin olisit kävelyllä. Housujen taskussa tai vaikka repussa jos puhelinta pyöräillessä pitää, askelia ei kerry. Ennen tuota päivitystä sovellus jopa aika hyvin tunnisti kävelyn ja pyöräilyn. Lähinnä suolla kävely meni usein pyöräilynä.

Omat askelmäärät pyörivät yleensä keskimäärin jossain 6000-7000 askeleen välillä per päivä. Pandemian alettua askelia jäi etätöiden takia paljon pois, ja silloin keskiarvotkin putosivat pienemmiksi. Sittemmin on pitänyt yrittää hiukan skarpata.

Suurin kk-keskiarvo on 8493 askelta päivässä kesäkuussa 2019 ja pienin 4435 askelta päivässä toukokuussa 2020. Suurin päiväarvo on 29 423 askelta ja pienin 624 askelta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Keskiarvo viime viikolta 10 977 askelta. Sen kymppitonnin pyrin päivässä kävelemään. Käytössä iPhonen askelmittari. Yleensä tuo kymppitonni tulee aika helposti täyteen. Olen ajatellut, että sen kun saa täyteen, ei tarvitse erikseen harrastaa liikuntaa.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Yleensä tulee sellainen 10000-20000 askelta päivässä. Riippuu aika paljon työvuoron pituudesta. Ennätys on sellainen vähän reilu 32000 askelta. Voin sanoa, että se oli kyllä erittäin mielenkiintoinen työpäivä. Sen voin myös sanoa, kun kerron ammattini, niin kukaan ei yhdistä sitä sellaiseen, missä tulisi paljon askelia.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensä tulee sellainen 10000-20000 askelta päivässä. Riippuu aika paljon työvuoron pituudesta. Ennätys on sellainen vähän reilu 32000 askelta. Voin sanoa, että se oli kyllä erittäin mielenkiintoinen työpäivä. Sen voin myös sanoa, kun kerron ammattini, niin kukaan ei yhdistä sitä sellaiseen, missä tulisi paljon askelia.

Ei nämä aina itsestäänselvyyksiä ole. Mulle tulee töissä normaalipäivänä samoja lukemia ja oma työ on myös pääosin tietokonepainotteista, mutta erinäisistä syistä joutuu päivän mittaan aika paljon liikkumaan.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tässä kun piti hoitaa asioita World class-Par excellence -kuntoon!! Tuli köveltyä way over 30k askelta eli sen 20km/päivä. Normaalisti työarkena semmonen 10km. Mittarina jonkun sisaren tai veljen tekemä softa Samsungin laadukkaassa -par excellnce puhelimessa!!
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hieman etuajassa katsoin vuoden 2022 tuloksen.

Vuodessa askelia yhteensä 3 976 103, keskiarvoisesti 10 893 askelta päivässä. Matkaa kertyi 3 184 kilometriä.

Istumatyötä tekevänä olen lukemiin ihan tyytyväinen. Hieman harmittaa, että olen ollut joulusta lähtien kipeänä ja liikkuminen on ollut minimissään, neljä miljoonaa askelta olisi ollut kiva rikkoa. No, jääpä ensi vuodelle tavoiteltavaa, ehkä jopa viisi miljoonaa rikki?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös