Päivän kysymys -kisa (2015)

  • 226 871
  • 3 937

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole muuten tuota Minnesotan logoa ennen sillä silmällä katsonutkaan, että siinä karhun pää olisi. Nyt kun se tuli näin "virallista" tietä ilmi niin totta mooses, metsän omenahan se siinä irvistelee.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En ole muuten tuota Minnesotan logoa ennen sillä silmällä katsonutkaan, että siinä karhun pää olisi.

Hyvä tietää, etten ollut ainoa sokea.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #206 (25.7.2015)

Tänään hakusessa on entinen Suomen kaupunki. Ja vihjeet kuuluvat: suomeksi se oli veden keskellä, mutta ruotsiksi vain halkaisi vesistön.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No vaikka Sortavala, vaikka se varmaan on tuo Tammisaari. Harmi, kun ei välähtänyt - juuri pari viikkoa sitten siellä käydessäni mietiskelin nimen epäloogisuutta,
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Jeps, eli nykyinen Raasepori. Ruotsiksi Tammisaari on Ekenäs. Mä olen luullut, että näs on niemi, mutta se onkin näemmä kannas. Kartasta katsottuna Tammisaari näyttäisi kyllä sijaitsevan niemessä, mutta onpahan niin vanha paikka, että ehkä maaston tuosta vuosisatojen aikana jonkun verran muuttunutkin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
PISTETILANNE
Anonyymi 2
Anssi #5 2,5
Barnes 7 + virallinen takapuolen tunnistajan titteli
Beagle Boy 2
BlackWolf 1
benicio 3
cottonmouth 1

Cougar 1
Denverin Munasyndi 3
Elazi 1
Everton 1
Fedo 3
Geezer 2,5
Hauptmann 2
heavy 11
HeroForSale 1
Hirvonen 1
Ikävänkantaja 21
jusppi 5
Justice 1
Kari Runk 4 + runkkari-bonuspiste
karotenoidi 1
Kiekoton 15
KwutsNI 1
Leon 2
Lico 2
L. Paraske 2
MacRef 6
MikGo 1
mikko6000 8 + vähän sillejä ja kuravettä
motamoro 2
Moto 9
Musta Nuoli 2
Oijennus 3
Ollakseni 0,5
PELL 1
Popi Orri 1
Ralph 21
Rattlehead 1
Reilander 1
Reverent 1
RexHex 2,5
Riihimäki 1
Roku 7
Sabaton 4
Salming 1
Semtex 2
SteelGate 2
Ted Raikas 3
Tuamas 1
Tuusa 1
Tähtipakki 1
U2 1
Wilderness 1
Wiljami 3
Virveliä kainaloon 2
vitozzius 2,5
Vuokralainen 14
xAnZax 1
Zerotta 2
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeps, eli nykyinen Raasepori. Ruotsiksi Tammisaari on Ekenäs. Mä olen luullut, että näs on niemi, mutta se onkin näemmä kannas. Kartasta katsottuna Tammisaari näyttäisi kyllä sijaitsevan niemessä, mutta onpahan niin vanha paikka, että ehkä maaston tuosta vuosisatojen aikana jonkun verran muuttunutkin.
SIinä Karjaan suunnalta tullessa hieman ennen Tammisaarta on kyltti "Ekerö" nimiseen kylään, niin olisiko suomenkielinen nimi syystä tai toisesta otettu sieltä. Eipä tosin tuo Ekerökään mikään saari ole.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #207 (26.7.2015)

Tämä jannu on pelannut jääkiekkoa SM-liigassa, kuten isänsäkin. Kuka on kuvassa?
 

Liitteet

  • 00kuva.jpg
    00kuva.jpg
    54,6 KB · kertaa luettu: 342

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ville Nieminen?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Ralph

Jäsen
Jesse Jyrkkiö veikkaan minä. Voi olla, että Jyrkkiö on liian nuori, mutta vastasin nyt ekan joka tuli mieleen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikko Koivu?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Juuso Hietanen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös