Päivän kysymys -kisa (2015)

  • 226 399
  • 3 937

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #5 (5.1.2015)

Ruuveissa on erilaisia kantoja, tarkoitan siis sitä, että erilaisia ruuveja väännetään eri meisseleillä. Ristipäitäkin on erilaisia: eli minkä nimisiä ovat kaksi yleisintä ristipääkantaa?
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Päivän kysymys #5 (5.1.2015)

Ruuveissa on erilaisia kantoja, tarkoitan siis sitä, että erilaisia ruuveja väännetään eri meisseleillä. Ristipäitäkin on erilaisia: eli minkä nimisiä ovat kaksi yleisintä ristipääkantaa?

Phillips (PH) ja Pozidriv (PZ)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt ei ehtinyt käydä edes tupakilla. Päivän piste Fedolle täydellisestä vastauksesta (yleensä luullaan että se on Pozidrive, mutta sitä nimitystä käytettiin kai vain kiertämään rekisteröityä tuotemerkkiä).
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #6 (6.1.2015)

Minkä tunnetun paikan edustalta kuva on?
 

Liitteet

  • kuva0601.jpg
    kuva0601.jpg
    140 KB · kertaa luettu: 489
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jotain pitää vissiin jatkossa keksiä, ettei oikeat vastaukset ihan näin helpolla löytyisi.

Päivän piste kuitenkin Ikävänkantajalle.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #7 (7.1.2015)

Jake Gyllenhaal saa eräässä elokuvassa ohjeita jättipupulta. Mikä on tämän jänöjussin nimi?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pekka
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Stephen Elop?
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Donnie Darko oli tosiaan tuo elokuva, jota olin tähän jo innolla postaamassa, vaikka sitä ei kysytty. Jänön nimi taisi jo tulla, joten evoksi meni. :)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Frankkihan se, eli piste Ralphille.

Leffa on tosiaan kulttiasemaa nauttiva Donnie Darko. Katsoin sen ekaa kertaa vasta vähän aikaa sitten. Muuta en tajunnut kuin se, ettei tartte ihmetellä sen olleen aikanaan kaupallinen floppi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #8 (8.1.2015)

Shokkipaljastus! Olen saanut kuulla luotettavista lähteistä, eli suoraan lentokentän loundgesta, että kahdella tunnetulla suomalaisella on ollut salainen suhde. Johtavat geenitieteilijät laativat huipputietokoneillaan tarkan mallinteen siitä, miltä suhteen seurauksena syntynyt lapsi tulee näyttämään aikuisena. Keiden lapsi?
 

Liitteet

  • salattu lapsi.jpg
    salattu lapsi.jpg
    25,3 KB · kertaa luettu: 450

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nähtävästi tieto on levinnyt jo muuallekin, Juti ja Tarskihan siinä. Ilmeisesti Juti siis tunki mälliään muuallekin kuin ylähuulensa alle.

Päivän piste motamorolle.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #9 (9.1.2015)

"TÄLLÄ KAVERILLA ON PÄÄ VERESSÄ! VITTU YKSIKÄÄN MULKKU EI LÄHDE TÄÄLTÄ ENNEN KU MÄ OON SAANUT SELVILLE KUKA HEITTI SEN VITUN LASIN!"

Mistä kirjasta?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Päivän kysymys #9 (9.1.2015)

"TÄLLÄ KAVERILLA ON PÄÄ VERESSÄ! VITTU YKSIKÄÄN MULKKU EI LÄHDE TÄÄLTÄ ENNEN KU MÄ OON SAANUT SELVILLE KUKA HEITTI SEN VITUN LASIN!"

Mistä kirjasta?
Juoppohullun päiväkirjasta?
 

Molkke

Jäsen
Ei aavistustakaan, arvataan, että se on joku Vares. Mitähän niitä on. Tulee vaan ekana mieleen uhkapelimerkki. Leffana tai kirjana on jompana kumpana. Pakko veikata kun kerrankin huomasin ennen oikeaa vastausta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Päivän kysymys #9 (9.1.2015)

"TÄLLÄ KAVERILLA ON PÄÄ VERESSÄ! VITTU YKSIKÄÄN MULKKU EI LÄHDE TÄÄLTÄ ENNEN KU MÄ OON SAANUT SELVILLE KUKA HEITTI SEN VITUN LASIN!"

Mistä kirjasta?
Miksi tuli mieleen kirja KK-Kuolemankauppias?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulihan sieltä oikea vastaus vielä tämän vuorokauden puolella. Samalla mikko6000 siirtyi kisan ylivoimaiseen johtoon saavuttamalla toisen pisteensä!

Kyseessä siis tosiaankin Irvine Welshin Trainspotting. Tässä kohtauksessa Begbie oli juuri heittänyt tuopin ravintolan parvelta alas ja ryntäsi sitten alakertaan "selvittelemään" asiaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys #10 (10.1.2015)

Mikä paikka?
 

Liitteet

  • kuva1001.jpg
    kuva1001.jpg
    99,4 KB · kertaa luettu: 475
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös