Kärnä on usein harvinaisen ärsyttävä ja useimmiten olen hänen kanssaan myös täysin eri mieltä.
Siitä huolimatta olen häntä tietyllä tavalla myös arvostanut, koska hän on ajoittain oikeasti aloitekykyinen eikä hän ole pelännyt kritisoida ihmisvihamielistä politiikkaa suorasanaisesti edes silloin, kun sitä on kuulunut omista riveistä. Kärnä on osannut olla tarvittaessa samaa mieltä eri suuntia edustavien poliitikkojen kanssa ja myös eri mieltä samaa suuntaa edustavien kanssa. Kärnää ei ole vähääkään kiinnostanut poliittiset blokit tai edes hallitus-oppositio -asetelmat, vaan se, mitä mieltä poliitikot itse ovat. Siitä pisteet hänelle.
Nyt Kärnä pyytää anteeksi omaa kärjistämistään ja sitä, että on ollut siten osa nykyistä huomionhaku- ja paskanheittopolitiikkaa. Voi olla, että kyseessä on kärnäily, mutta voi olla, että aidosti harmittaa, että hän on ollut merkittävä osa tuota häröilyä.
Niinhän hän olikin osa nykyaikaista roskapolitikointia, mutta toisaalta hän oli välillä piristäväkin poikkeus siinä metelissä. Ajoittain sitä tuli pohdittua, että kun se politiikka kerran tuollaista nykyään on, on Kärnällä siinä paikkansa väliin jopa rakentavassa mielessä. Kärnän kanssa samaa mieltä myös siitä, että nykyiseen politiikan tekoon menee hermot. Itselläni siinä määrin, että X lähti kokonaan poistoon ja muissa someissa kaikki politiikkaan liittyvä sisältö lensi omista kanavistani roskakoriin.
Mikko Kärnä - ristiriitainen jantteri.
Huomion saaminen on poliittisen uran elinehto. Kun neutraalit avaukset eivät herätä keskustelua, pitää provosoida. Niin toimi Mikko Kärnä, ja nyt häntä kaduttaa.
yle.fi