Joukkoliikennelautakunta kuvaa sitä, kuinka urpoa jengiä aika moni luottamustehtävissä on. Faktahan on se, että:
- raideliikennettä kannattaa tukea sekä ympäristösyistä että myöskin Helsingin keskustan ruuhkien ja ilman laadun takia
- tarvittaessa raideliikenteen vuoroväliä voi tiivistää
- ruuhka-aikoina osa seisoo ja osa istuu. Jos se ei kelpaa niin tervetuloa matkustamaan ruuhka-aikojen ulkopuolella
- itämetron osalta syöttöliikenne toimii hyvin. Sama olisi pitänyt tehdä länteen päin niin, että bussit menevät vain Ruoholahteen saakka ja pohjoiseen päin on hienoa, jos Vantaa saa bussit kulkemaan esim. Tikkurilan asemalle
- Helsingin sisälläkin on vieläkin tekemistä syöttöliikenteen parantamiseksi. Mannerheimintien bussirallia pitäisi vähentää syöttämällä Pohjois-Helsingin jengiä busseista junaan Kannelmäessä ja muilla vastaavilla asemilla
Käsittämätöntä, että joku joukkoliikennelautakunnan jäsen tai jäsenet preferoivat bussiliikennettä verrattuna hyvin toimimaan raideliikenteeseen. Varsinkin tähän vuodenaikaan, jolloin bussien nostattama katupöly tekee niin hyvää, ettei tarvitse ulkona lenkkeillä.