Kuuntelin tuossa tuon kiuas podcastin ja siellä oli kyllä mielenkiintoista juttua Karjalaisesta ja Tervosesta joka tuli ainakin itselleni täysin uutena tietona eli siellä kerrottiin, että kiukaan luotettavien lähteiden mukaan Tervonen on aivot KalPan taktisen pelin takana. Itsellä oli jostain syystä sellainen ajatus, että se olisi Karjalaisen käsialaa, mutta näin ei olekkaan vaan siitä vastaa Tervonen.
Tämä ainakin itseltäni poistaa sellaisen pienimmänkin epäilyksen, että voisiko KalPalla olla ensikaudella vaikeuksia nimenomaan taktisen pelin kanssa, mutta jos se kerta on nyt jo Tervosen aikaansaannosta niin eipä sen suhteen ensikaudellakaan mitään hätää sitten pitäisi olla.
Ilmankos se Karjalainen on halunnut, että Tervonen vielä tälläkin kaudella on apuvalmentajana liigan puolella eikä lähde U20 päävalmentajaksi mikäli tämä nyt paikkaansa pitää niinkuin täällä on kerrottu.
Siellä nostettiin myös esille sitä, että KalPa on ollut erinomainen paikka aloittaa päävalmentaja ura liigassa Karjalaiselle, koska on ollut valmis identiteetti.
Olivat sitä mieltä ettei Karjalainen mikään varma kortti ole seuraavassa paikassa minne menee eli Kärpissä.
Jos Karjalainen nyt suoraan päävalmentajan paikalle Kärpissä joutuu/pääsee siis mikäli Mäntymaa saa potkut niin hän joutuu luomaan uuden pelitavan, identiteetin ja jos tuo sama valmennusryhmä siellä jatkaa niin kyllähän siinä tekemistä ainakin on, perustuen siihen mitä Kärppien kannattajat tuosta valmennusporukasta on mieltä ja toki myös tuloksiin.
Saa nähdä miten tuossa koko hommassa nyt käy, mutta kyllähän Karjalaiselle yksi kausi apuvalmentajana ensin olisi riskittömämpi vaihtoehto mielestäni kun tuo organisaatio on nyt ainakin tällä hetkellä tuossa tilassa.
Tervosta epäilivät hieman, koska on niin nuori, mutta itse kyllä luotan Tervoseen ja siihen, että pelaajat häntä kyllä arvostaa ja kunnioittaa. Paljonhan tuolla tulevalla valmennustiimillä on myös merkitystä ja mielenkiintoista nähdä millainen se sitten on, mutta itse kyllä sinne yhtä vähän kokeneempaa apuria toivoisin.
Karjalainen selvästikkin on tuon valinnan perhettään kuunnellen tehnyt ja sikäli ihan kunnioitettava ratkaisu vaikka hieman epäilyttää oliko se hänen oman uransa kannalta paras ratkaisu.
Itse odotan innolla jo näkeväni Tervosen ensikauden KalPan Hartikaisineen ja kumppaneineen vaikka toki tämäkin kausi on vielä kesken.