Päävalmentaja Petri Karjalainen

  • 30 922
  • 163

Luotatko Petri Karjalaiseen päävalmentajana näin ennen kauden alkua?

  • Kyllä

    Ääniä: 31 29,5%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 18 17,1%
  • En

    Ääniä: 22 21,0%
  • Elä hättäele!

    Ääniä: 34 32,4%

  • Äänestäjiä
    105

Juzz1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa & IPK
Miellyttävän oloinen kaveri. Huomattavasti rennompi kuin Toma. Toivottavasti ei ole liian lepsu. Sanoi olevansa erittäin hyvä saamaan joukkueen luottamaan itseensä, kuulostaa hyvältä. Jäädään seuraamaan miten tämä toteutuu.
Veit jalat suusta. Samoja asioita itsekkin mietin ja pistin merkille tuon haastattelun kuunneltuani. Antaahan miehen näyttää mihin pystyy.
 

Slaninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Kiitos Karjalaisen haastattelusta. Vähän jäi epämääräinen olo. Esim
kysymykseen mitä hän tekisi tilanteessa johon KalPa joutu Pelsujen kanssa kun Jatkola loukkaantui, ei oikein tullut vastausta. Jos hän kerta on erittäin hyvä saamaan joukkueen luottamaan itseensä, niin luulisi että vastaus sisältäisi esim jotain siitä mitä valmentaja voi tehdä saadakseen joukkueen tiukassa paikassa luottamaan enemmän itseensä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kiitos Karjalaisen haastattelusta. Vähän jäi epämääräinen olo. Esim
kysymykseen mitä hän tekisi tilanteessa johon KalPa joutu Pelsujen kanssa kun Jatkola loukkaantui, ei oikein tullut vastausta. Jos hän kerta on erittäin hyvä saamaan joukkueen luottamaan itseensä, niin luulisi että vastaus sisältäisi esim jotain siitä mitä valmentaja voi tehdä saadakseen joukkueen tiukassa paikassa luottamaan enemmän itseensä.

aikalailla tekemätön paikkahan tuo oli, kun aikalisäkin oli jo käytetty.
 

Pelinappula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itseä tuossa jäi vähän "häiritsemään" tuo kun kysyttiin tavoitteista pitemmällä aikavälillä. Vastaus oli tyyliin että " ei voi oikein noin pitkälle miettiä että nyt aluks keskitytään noihin elokuun harkkapeleihin ja sitte siitä kautta kohti, tai jotakii tuohon suuntaan.
Ois ollu piristävää kuulla esim. "Tavoite on pelata mitaleista VIIMEISTÄÄN kolmen vuoden sisään" vai mihin tuo soppari nyt kestää.
Vähän taas semmonen kunnianhimottomuus tuli mieleen..
Ehkä se vaan omaan korvaan siltä kuulosti.
 

Juzz1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa & IPK
Itse taas tulkitsin vastauksen niin, että nyt vedetään täysillä päätyä kohti tulevalla kaudella ja turha miettiä vielä pidemmälle. Niinhän tuo mainitsi myös tuosta, että runko säilyy hyvin kasassa ensi kaudeksi, että turha sitä on 3vuoden päähän miettiä suuremmalti.
 

Pelinappula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joo voi olla hyvinkii näin, omaan korvaan vaan särähti että eikö ole mitään pitemmän ajanjakson tavoitetta mihin joukkuetta viedään mutta varmaan just tuota tarkoitti että elokuusta lähtien tavoite on keväällä kirkkain kärki.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Joo voi olla hyvinkii näin, omaan korvaan vaan särähti että eikö ole mitään pitemmän ajanjakson tavoitetta mihin joukkuetta viedään mutta varmaan just tuota tarkoitti että elokuusta lähtien tavoite on keväällä kirkkain kärki.
Vaikea tuossa on myös tehdä pitkäntähtäimen suunnitelmia jos katsot sopimuksia. Tämä kausi on Miettisen pois-siirtymä-aikaa ja Karjalaisen sisäänajoa. Yritetään ottaa maksimaalit irti vielä tämä kausi

Ensi kaudelle loppumassa useamman soppari + useampi ulkomaalainen jatkanee matkaa. Paletti menossa aikalailla uusiksi. Sitten kun on uusi rosteri valmis voidaan asiaa miettiä uudelleen
 

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Itseä tuossa jäi vähän "häiritsemään" tuo kun kysyttiin tavoitteista pitemmällä aikavälillä. Vastaus oli tyyliin että " ei voi oikein noin pitkälle miettiä että nyt aluks keskitytään noihin elokuun harkkapeleihin ja sitte siitä kautta kohti, tai jotakii tuohon suuntaan.
Ois ollu piristävää kuulla esim. "Tavoite on pelata mitaleista VIIMEISTÄÄN kolmen vuoden sisään" vai mihin tuo soppari nyt kestää.
Vähän taas semmonen kunnianhimottomuus tuli mieleen..
Ehkä se vaan omaan korvaan siltä kuulosti.
Mielestäni olisi ollut jopa vähän huolestuttanut minua jos olisi sanonut noin. Jos viime kaudella oltiin pelin päässä mitalipeleistä, on sinne pääsy tavoitteena alkavalla kaudella, eikä minään parin vuoden kasvupisteenä. Karjalainen vakuutti minua näillä puheilla; Kaikki haluaa voittaa nyt, turha on tavoitella mitaleja Kuopioon kolmen vuoden päähän varsinkaan kun sen ajan joukkueesta ei tiedetä vielä mitään. Viime kaudella oltiin lähellä mitalipelejä ja vaihtuvuus on ollut aikalailla pienin mahdollinen, siispä se on kyllä nyt akuutti tavoite. Jos tämä olisi taas joku uusi projekti, en näkisi järkeä siinä että pidetään kolmen vuoden projekteja joiden päätteeksi ollaan lähellä mitalipelejä, mutta sitten keksitään taas pyörä uudestaan ja luonnehditaan runkosarjan sijaa 11. valtavana pettymyksenä
 

Pelinappula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toivottavasti KalPa tosiaan hyödyntää nyt tämän "iskusauman" ja se myös näkyis panostuksena joukkueeseen, eli vahvistetaan paikkoja missä puutteita.
Lähinnä tarkoitin tuolla tavoitteilla sitä että KalPallahan nämä pestit on ollu aina enemmän/vähemmän projekteja tyyppiin valmentajajille tehty esim. 3v soppari.
Joten kun tuleva kausi on ohi ja runko hajoaa (todennäköinen) nii mitkä on sitten tavoitteet uuden rungon kanssa ja sitte ku sopimus on päättymässä?
Kuullaanko sieltä että "tavoitteena saavuttaa mestaruus vai kehittää pelaajia ja katsotaan mihin asti rahkeet riittää".
Toki ymmärrän sen että Karjalainen ensimmäisellä kaudellaan haluaa varmasti keskittyä parhaaseen mahdolliseen tulokseen.
 

Slaninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Mielenkiintoista seurata muuttuuko ja jos niin miten pelaajien peliajat suhteessa toisiinsa Karjalaisen alaisuudessa, jatkavia pelaajia kun on kuitenkin aika paljon. Löytyykö uusia valmentajan suosikkeja ja luotettuja tai tippuuko jonkun peliaika selvästi.
 

Pande30

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mielenkiintoista seurata muuttuuko ja jos niin miten pelaajien peliajat suhteessa toisiinsa Karjalaisen alaisuudessa, jatkavia pelaajia kun on kuitenkin aika paljon. Löytyykö uusia valmentajan suosikkeja ja luotettuja tai tippuuko jonkun peliaika selvästi.
Pidän Karjalaista erinomaisena tulokasvalmentajana, mutta toki u20 joukkueen valmentajana toimiminen on ihan eri asia kuin liigassa. Karjalaisen päätävoite, oli u20 joukkueessa saada pelaajia siirtymään liigaan, mutta nyt tavoite on menestyä. Onneksi vielä Tervonen jatkaa alkavan kauden valmennusryhmässä, niin on jatkuvuutta myös sillä osastolla. KalPan U20 joukkue saa vuoden päästä loistavan päävalmentajan Tervosesta ja kenties sitten Karjalaisen jälkeen on Tervosen vuoro aloittaa liigassa. Toivottavasti Karjalaisen tulokaskausi lähtisi vähän paremmin käyntiin kuin Tuutin kausi Kupsin valmentajana...
 

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Toivottavasti Karjalaisen tulokaskausi lähtisi vähän paremmin käyntiin kuin Tuutin kausi Kupsin valmentajana...
Toisaalta Liigassa kun on tuo playoff-kuvio mihin ei runkosarjan pisteet vaikuta, vaan mestaruuden voi voittaa kuka vaan joka sinne pääsee niin minulle käy ainakin, että hävitään ensimmäiset viisi peliä ja sitten kutsutaan Pekka Virta takaisin "kotiin" tuomaan pojille kolmannet mitalit, ja jospa tällä kertaa juuri sen väriset mitkä Virralla Kuopiosta vielä puuttuu :hymiö:

Vitsit sikseen, minä luotan lähtökohtaisesti Karjalaiseen, mutta toivottavasti savolaisesta lupsakkuudesta huolimatta toimistolla riittää kassit potkia valmentaja pihalle hädän tullessa. Toivottavasti tätä tilannetta ei tarvitse tosin kohdata.
 

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Innoissani pääsen näkemään Karjalaisen peluutusta ja jotain konkretiaa puheista ensimmäisen kerran. Puheiden perusteella Karjalainen on ainakin minuun jättänyt todella positiivisen vaikutuksen, päällimmäisenä tuo Jepun mainitsema hyökkäyksen suoraviivaisuus. Toivottavasti Karjalainen onnistuu myös oikeasti, eikä ole velho vain puhuessaan
 

KalPamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
kArjalainen ainakin eläytyy tunteella peliin ja ei ole mikään peura ajovaloissa vaihtoaitiossa. Jos alkaisi luettelemaan voimasanoja joita hänen huuliltaan matsin aikana tuli luettua, niin olisi varmaan loppu vuoden kirjoitusoikeudet täällä jäähyllä.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
kArjalainen ainakin eläytyy tunteella peliin ja ei ole mikään peura ajovaloissa vaihtoaitiossa. Jos alkaisi luettelemaan voimasanoja joita hänen huuliltaan matsin aikana tuli luettua, niin olisi varmaan loppu vuoden kirjoitusoikeudet täällä jäähyllä.
No ainakin minun mielestä tuollainen voimasanojen huutaminen ei ole itse pelin kannalta mikään hyvä asia. Itse joskus myös urheilua harrastaneena ei mikään typerä räyhääminen ainakaan ajanut minua eteenpäin.

Itse en ole valmentanut yhtäkään päivää ketään, mutta ainakin itse lähestyn valmentamista nykypäivänä sellaisesta ihmislähtöisestä näkökulmasta. Ihmiset on hyvin erilaisia ja jokaista pelaajaa pitää lähestyä eri tavalla.

Toisaalta tietynlainen vaatimustaso täytyy olla joka päivä ja on hyvä, että Karjalaisella on ainakin intohimoa työtään kohtaan. Siltikin ärränpäät ei ole mielestäni nykyaikaa. Toimi ehkä joskus, mutta ei enää. Syön sanani vaikka sen hatun kera, jos Karjalainen tuo mestaruuden Kuopioon.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
No ainakin minun mielestä tuollainen voimasanojen huutaminen ei ole itse pelin kannalta mikään hyvä asia. Itse joskus myös urheilua harrastaneena ei mikään typerä räyhääminen ainakaan ajanut minua eteenpäin.

Itse en ole valmentanut yhtäkään päivää ketään, mutta ainakin itse lähestyn valmentamista nykypäivänä sellaisesta ihmislähtöisestä näkökulmasta. Ihmiset on hyvin erilaisia ja jokaista pelaajaa pitää lähestyä eri tavalla.

Toisaalta tietynlainen vaatimustaso täytyy olla joka päivä ja on hyvä, että Karjalaisella on ainakin intohimoa työtään kohtaan. Siltikin ärränpäät ei ole mielestäni nykyaikaa. Toimi ehkä joskus, mutta ei enää. Syön sanani vaikka sen hatun kera, jos Karjalainen tuo mestaruuden Kuopioon.
Lähinnähän tuo siellä yksinään kiroili. On eri asia noitua itsekseen "voivitunvitunhehtovittu" esimerkiksi heikosta tuomarityöskentelystä, kuin huutaa naama punaisena pelaajalle vastaavaa heikon suorituksen jälkeen.

Jälkimmäisen en usko Karjalaisen kohdalla edes tapahtuvan eikä se tosiaan, kuten mainitsit, ole nykyaikaista valmennuskulttuuria.
 

Dicehero

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, IPK ja Philadelphia Flyers
Kyllä se valmentajan räksyttäminen vaan tarttuu pelaajiin, ihan sama kenelle tai mille räksyttää ja kiroilee. Jos tuo meno jatkuu niin nähdään tällä kaudella turhaan mussuttava Kale ja käytösrangaistuksia turhista päänaukomisista. Mutta se on valmentajan oma valinta millaista henkeä luo joukkueeseen ja miten näyttää esimerkkiä.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Eli potkut on annettava välittömästi. :⁠,⁠-⁠)
Eiköhän kohta saada potkuketju kasaan. En kyllä itse sitä ole perustamassa ihan heti. Annetaan Karjalaiselle vielä aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös