Paha toisen kauden kirous on odotetusti menossa Jokisella. Viime kauden huikeasta suonenvedosta Jokinen on kyllä elämänsä velkaa Palmulle, Rädylle ja Salmiselle, jotka kolmestaan nostivat Jukurit toiseksi. Pudotuspeleissä sitten kun olisi pitänyt löytyä taktista osaamista, kyyti oli kylmää. Tällä kaudella ongelmia on ollut pelitavan kanssa, ja vastustajan valmentajat ovat toistensa perään taitelleet Jokisen rintataskuun. Jokinen on hyvä tsemppari ja hengenluoja, mutta valitettavan huono taktinen osaaja. Normaalisti näillä tsemppaaja-valmentajilla (esim. Suikkanen) on apuvalmentajana se taktinen velho, joka hoitaa pelitavallisia asioita, mutta Jukureissa apuvalmentajana on Jokisen tenniskaveri Lydman ilman mitään valmentajakokemusta. Mielenkiintoinen kysymys on, että meinaako Jokinen vielä hioa tätä nykyistä pelitapaa vai aletaanko kääntymään enemmän kiekkokontrolliin nojaavaan peliin jopa meidän pelin -mausteilla. Selvää pitäisi nyt kaikille olla, että tällä nykyisellä tavalla ei ole mitään mahdollisuutta päästä edes sääleihin, saati napsia siellä jonkun päänahka. Tapahtuuko muutosta vai jatketaanko jääräpäisesti pään hakkaamista seinään?
Toinen asia mitä olen miettinyt on mikseivät pelaajat kehity Jokisen alaisuudessa niin hyvin kuin kaikki olettivat? Tuomaala ollut nyt vuoden Jukureissa ja mitään kehitystä ei ole tapahtunut. Mäkisen olen myös odottanut kehittyvän tämän kauden aikana ykkössentteriksi, mutta sitä ei ole tapahtunut. Jurmo on jopa taantunut ja mihin on kadonnut se joukkueen kilpailutilanne, koska eilisillä esityksillä Jurmo olisi pitänyt penkittää. Tuntuu myös, että Nässen on taantunut tällä kaudella. Helenius piti jostain ihmeen syystä raahata Mikkeliin ja Jokinen ei ole saanut kehitettyä poikaa yhtään tämän 2 kuukauden aikana. Järvelästä haaveilin kuoriutuvan jopa meille tulevaisuuden 4.sentteri. Oden pelannut pirteästi viimeaikoina ja tästä palkintona katsomokomennus, Odenin kehitys kyllä myös junnaa paikallaan. Mitään kehitystä ei ole tapahtunut viime kauteen verrattuna. Mäkiahosta ei oikeen osaa sanoa, vastuu jäänyt välillä pieneksi, mutta oikeutetusti koska ei ole aina kulkenut. Senttereille olen odottanut ihan yleisesti kehitystä aloituksissa, tämä koskee varsinkin Mäkistä jonka aloitusprosentti 45,7% on aika kehno 1.sentteriksi.
Jokisen kytkös velpoikaan U-20 valmentajana on sitten kirsikka kakun päällä. Muuten olen kyllä Jokiseen tyytyväinen Mikkelissä, koska mitään Kangasmattoja tai Kauppisia täällä ei enään tarvita. Jokinen toi uskottavuuden Mikkeliin, mutta nyt Jokinen on uransa tiukimmassa paikassa, koska uskottavuuden lisäksi pitäisi pystyä tekemään muutoksia sekä hankkia menestystä ja näyttää ettei viime kauden 2. sija ollutkaan suonenveto.