Pää pystyyn ja kohti marraskuuta!

  • 17 684
  • 58

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Iloinen olen minäkin viime viikon voitoista, mutta katsotaan sitten joulutauolla, että onko ilopissan pidättämisvaikeuksia, eli ollaanko yhtään missään vai lauletaanko taas "Kriisistä kriisiiiiin"

Tällä viikolla pari voittoa, niin köyttä aletaan taas asettamaan uuden joukkueen kaulaan. Sellaiset 5-6 pinnaa olisi jo tyydyttävä saldo viikolta, kaikki sen yli kiitettävää. Vastassa on kolme päävastustajaa kotikaukalossa, ja ainakin lauantain Ässät-otteluun olisi mukava lähteä kunnon voittoputkessa. Voisi jopa 6000 katsojan raja mennä yli.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Noniin. Nyt ollaan sitten napattu 10 pistettä mahdollisesta 12:sta. Todella hyvä saavutus ja näkyy, että Suikkanen on saanut joukkueen taistelemaan. 4 maalia tänään Ipan verkkoon on todella kova saavutus kaikkien niiden 2-1, 3-1 voittojen jälkeen joita TPS on viime aikoina ottanut. Tästä on hyvä jatkaa torstaille jolloin Saimaan ylpeys laskeutuu lentokentälle. TPS:n ylivoiman luulisi tuosta paranevan, kun jätkät nyt huomaa että: "Ei perkele! Eihän tää ny niin vaikeeta ollukkaa ko me luultii.". Toivottavasti.
 
Mahdollisuuksia on voittaa joka peli, mutta esim HPK vieraissa on varmaan kuukauden vaikein peli, ainakin näin ennakkoon. 14 pistettä olisi hyvä suoritus minun mielestä, "maksimimäärä" olisi 18 pistettä.

Nyt kun on jo 10 pistettä kasassa, ja minun toiveeni oli 14 pistettä, niin kyllähän tästä kuukaudesta voi tulla kunnon lottovoitto. Ihan hyvin voidaan saada yli 20 pistettä, mikä on erittäin hyvä suoritus. Nälkä kasvaa syödessä...
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ei sviddu mikä kausi. Sarjan viimeisenä keikkuva TPS on nyt kuntopuntarin kärjessä Kärppien kanssa.

Vielä kolme peliä marraskuussa:
Ti 25.11.Tappara-TPS
To 27.11.TPS-Jokerit
La 29.11. Pelicans-TPS

Hyvien otteiden myötä odotuksetkin ovat korkeammalla:
- Tappara on lyötävä ehdottomasti syvemmälle jään rakoon, 3p.
- Jokereita vastaan on saatava taas kuuma ja hyvä kotiesitys. Kaikki pisteet plussaa, mutta nollaa enempää en vaadi.
- Pelicans sparraa ennen Tepsiä Kerhoa ja Kalpaa vastaan. On hyvin mahdollista, että Pelsut ottaa turpaan molemmilta ja Aran potkuista aletaan huhuilemaan ihan oikeassa mediassakin. Parhaassa tapauksessa itseluottamusta puhkuva TPS pääsee kohtaamaan kriisijoukkueen ja matsin panoksena on vielä joukkueiden keskinäinen sijoitus taulukossa. Tällä ennustuksella 3p.

Ensi viikolta siis vielä 6 pistettä, kitoos.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä Tappara kaatuu tiistaina, siitä ei varmaan ole epäilystäkään. Tappara on kriisissä, Tepsi puolestaan pääsemässä ulos kriisitilanteestaan. Nuolet näyttävät tyystin eri suuntiin. Kun Tapparalta on liideri eli Ojanenkin lasaretissa, niin kolme pistettä ei pitäisi olla edes vaikeasti saavutettavissa. Ei ole vaikea kuvitella, että TPS-pelaajien itseluottamus on tällä hetkellä kova, ja kun Elorantakin sai tärkeät onnistumiset Ässiä vastaan, niin hyvältä näyttää.

Olen pettynyt, mikäli Jokereita vastaan nollille jäädään. Edes yksi piste ei minua tyydyttäisi. Voitto varsinaisella peliajalla tai jatkoajalla/rangais...eiku voittomaalikisassa. Jokerit ei korkeasta sarjasijoituksestaan huolimatta ole vakuuttanut ja kun kipsinsä murtanut Palloseura on kotilentokentällään vastassa, niin ei tuosta pelistä nollille ainakaan luulisi jäätävän.

Pelicans on kysymysmerkki. Kriisinpoikanen siellä kaiketi on, mutta tuskin nyt ihan sen kaliiperin kaaos kuitenkaan, että Aran potkuja edes harkittaisiin. Paljon vaikuttaa tietenkin se, miten Pelsu ennen TPS-matsia pelaa, mutta kolmeen pisteeseen on kaikki edellytykset.

Sanotaan, että olen tyytyväinen jos ensi viikosta irtoaa kahdeksan pistettä. Sitä pienempi saldo on pettymys.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Sanotaan, että olen tyytyväinen jos ensi viikosta irtoaa kahdeksan pistettä. Sitä pienempi saldo on pettymys.

Kyllä nyt on vähän noussut jo hattuun näköjään jollekkin. Jokerit on tauon jälkeen voittanut kolme kuumaa joukkuetta (Blues 5-0, Lukko 3-1, SaiPa 2-1) ja ottanut yhden jatkoaika tappion sekä tappion varsinaisella peliajalla. Kuitenkin jos katsoo järkevästi, niin ei Jokerit ihan läpihuuto juttu ole.
Tänä vuonna on erityisen tasainen liiga ja ketä vaan voi voittaa kenet vaan.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä nyt on vähän noussut jo hattuun näköjään jollekkin. Jokerit on tauon jälkeen voittanut kolme kuumaa joukkuetta (Blues 5-0, Lukko 3-1, SaiPa 2-1) ja ottanut yhden jatkoaika tappion sekä tappion varsinaisella peliajalla. Kuitenkin jos katsoo järkevästi, niin ei Jokerit ihan läpihuuto juttu ole.
Tänä vuonna on erityisen tasainen liiga ja ketä vaan voi voittaa kenet vaan.

Minä en näe tuossa kahdeksassa pisteessä mitään utopistista. Tappara- ja Pelicans -otteluista kolme pistettä on ihan tarjottimella, sitä et kai sinäkään kiistä. Entäs Jokerit? Joukkue on pelillisesti hakenut itseään koko alkukauden. Okei, nyt palaset ovat loksahtamassa kohdalleen, mutta ei se Jokerit mikään varma voittokone vielä ole. Vallankin jos TPS pelaa Tapparaa vastaan hyvää peliä ja voittaa sellaisella, on Jokerit varmasti vaikeuksissa Artukaisten lentokentällä. Narrien pakisto on aika puukätistä porukkaa, sinne vaan painetta niin vitusti.

Ja eikös se ole hyvä, että tavoitteet asetetaan korkealle? Jos minä olisin Suikkanen ja viikon päästä Tepsi ei ole vähintään kahdeksaa pistettä rikkaampi, antaisin kyllä sellaisen ripityksen joukkueelle, että juoksulenkki Turkuhallilta Ruissalon kasvitieteelliselle puutarhalle ja takaisin olisi vain helpotus niiden huutojen jälkeen. Johan sitä Hantan "me ollaan kavereita kaikki" -meininkiä saatiin katsoa tällä erää ihan tarpeeksi.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid

Totta tuokin. Pointti vaan oli se, että jos TPS voittaa ensi viikolla Pelicansin ja Tapparan, mutta ottaa niukan tappion Jokereilta, olen silti tyytyväinen. Täytyy muistaa että Jokereilla ne suurimmat palaset ovat jo loksahtaneet, mutta TPS:llä ne ovat vasta loksahtamassa.
 

RomuLumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Totta tuokin. Pointti vaan oli se, että jos TPS voittaa ensi viikolla Pelicansin ja Tapparan, mutta ottaa niukan tappion Jokereilta, olen silti tyytyväinen. Täytyy muistaa että Jokereilla ne suurimmat palaset ovat jo loksahtaneet, mutta TPS:llä ne ovat vasta loksahtamassa.


8 pistettä ensi viikolla ja olemme 10 joukossa varmasti. 6:llakin pisteellä siellä kai voi jo olla. Kuitenkin jos peleistä kerää keskiarvollisesti 2p/peli, varsinkin kun kyseessä on 2 vieraspeliä ja yksi kotipeli, niin olen tyytyväinen. Jos tulee enemmän, niin hellurei. Mopo lähtee aika monelta siinä vaiheessa käsistä ja saa lähteäkin! Nyt on Suikkasen aikana tullut 13 pistettä 7:stä pelistä ja se on pirun hyvin. Jos ensi viikko on luokkaa 7 pistettä on keskiarvo jo 2p/peli, mikä on mahdollisesti jo SM-Liigan paras...
 

pleimeiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
tps
Kuutta pistettä lähtisin itse hakemaan ensiviikosta.

Tapparan kotitappio putkea ei pitäis olla mahdoton jatkaa. Jokerit on tosi paha vaikka kotona ollaankin ja Pelicans taas on samoilla raiteilla Tapparan kanssa kotona mutta on kyllä pelannut pari hyvääkin matsia vieraissa viime aikoina.

Tapparalta 3 pistettä ja loput 3 jollakin jaolla Jokereilta ja Pelicanssilta.
 

Chipa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura ja New York Rangers
Ehkä tässä alkaa olla aihetta pienimuotoiseen kiimaan, mutta pitää tosiaan muistaa, että sarja on tasainen ja jokaisessa ottelussa voi käydä miten tahansa.
Tepsi voi toki jatkaa varsin vakuuttavaa tahtiaan jonka jälkeen voisi jo julkisesti alkaa puhua hurmoksesta, mutta ihan yhtä hyvin saatetaan ottaa kaikista matseista turpaan, vieläkään peli ei kuitenkaan ihan uomissa ole vaikka palaset alkavatkin loksahdella paikalleen. Mä oon tyytyväine jos tältä viikolta saadaan 6 pistettä, kaikki muu on plussaa. Mielestäni Tepsi lähtee tältä istumalta ennakkosuosikkina ainoastaan Tappara peliin, mutta kaksi muutakin ovat täysin voitettavissa, ilolla odotetaan tulevan viikon tapahtumia..
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei sviddu mikä kausi. Sarjan viimeisenä keikkuva TPS on nyt kuntopuntarin kärjessä Kärppien kanssa.
Sanos muuta, varsin erikoinen tilanne kun jumbojoukkue johtaa kuntopuntaria. Varsinkin nuo suorat kolmen pisteen voitot ovat todella arvokkaita. Tappio silloin tällöin ei ole pahasta, jos muuten vedetään voittoja varsinaisella peliajalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä viikolla voitot Tapparalta ja Plesulta, Jokereita vastaan kaikki pisteet ovat vaan plussaa. 6 pistettä = Olen tyytyväinen , 7-9 = Olen erittäin tyytyväinen ja todella iloinen. Noh, katotaan miten käy!
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Tällä viikolla voitot Tapparalta ja Plesulta, Jokereita vastaan kaikki pisteet ovat vaan plussaa. 6 pistettä = Olen tyytyväinen , 7-9 = Olen erittäin tyytyväinen ja todella iloinen. Noh, katotaan miten käy!

Itse pitäisin kuutta pistettä varsin hyvänä suorituksena. Epätoivoisesti taisteleva Tappara vieraissa, sarjakakkonen Jokerit kotona ja arvaamaton Pelicans vieraissa. Toki saumat voittoon on joka pelissä. Hantan ainana näistä peleistä olisi voinut odottaa 2-4 pistettä..

Huomionarvoista muuten on että Veikkaus tarjoaa TPS:n voitolle Tapparasta kerrointa 3.00, kun taas Tapparalle 1.70.
 

Chipa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura ja New York Rangers
Itse pitäisin kuutta pistettä varsin hyvänä suorituksena. Epätoivoisesti taisteleva Tappara vieraissa, sarjakakkonen Jokerit kotona ja arvaamaton Pelicans vieraissa. Toki saumat voittoon on joka pelissä. Hantan ainana näistä peleistä olisi voinut odottaa 2-4 pistettä..

Huomionarvoista muuten on että Veikkaus tarjoaa TPS:n voitolle Tapparasta kerrointa 3.00, kun taas Tapparalle 1.70.

Selvää ylikerrointa pukkaa, mutta eipä tuo mikään ihme toisaalta ole. Sarjajumbo ja vieraspeli, mutta kun kuntokäyriä katsoo niin Tepsin voitto näyttäis varsin mahdolliselta.
 

pleimeiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
tps
Kuutta pistettä lähtisin itse hakemaan ensiviikosta.

Tapparan kotitappio putkea ei pitäis olla mahdoton jatkaa. Jokerit on tosi paha vaikka kotona ollaankin ja Pelicans taas on samoilla raiteilla Tapparan kanssa kotona mutta on kyllä pelannut pari hyvääkin matsia vieraissa viime aikoina.

Tapparalta 3 pistettä ja loput 3 jollakin jaolla Jokereilta ja Pelicanssilta.

Jeah, 7 pistettä tuli eikä 9 ollut kaukana. Marraskuu oli kyllä tosi vahva, toivottavasti sama lento kantaa kevääseen saakka. 1.5 pistettä per peli riittää.

Monet pelaajat alkamavat heräämään yöstä ja juuri tämä näkyy nyt parantuneessa peli-ilmeessä.

Nousukiidossa ovat olleet ainakin Berg, Vahalahti, Eloranta, Hannus, Filppula ja Hattunen.

Ulkkarit Salakkia lukuunottamatta eivät kyllä juurikaan ilonaiheita tarjoa. Tosin mistä saa tässä vaiheessa kautta edes Klubertanzin tasoista pakkia, Johnson saattaisi olla korvattavissa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Mun mielestä on vähän turha tähtäillä mihinkään kuudensiin sjoihin vielä. Sinne on kuitenkin hemmetin pitkä matka vielä ja pitää muistaa, että ollaan edellään sarjataulukon viimeisiä ja pelataan liigan huonointa kiekkoa.

No joko voi alkaa puhumaan kuudensista sijoista? Sijoitus on 10 ja eroa kuudentena olevaan kärppälaumaan 2 pistettä, toki meillä on 3 peliä enemmän pelattuna.
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy myöntää, että 6. sija on ärsyttävän lähellä, mutta otetaan nyt kuitenkin rauhallisesti. Samaa kuudetta sijaa tavoittelee nimittäin muutama muukin jengi ja voi olla, että kun kevät lähestyy, alkaa hitonmoinen taistelu juuri tuosta 6.paikasta. Piste-ero sijalta 14 -> 6 on vain 5 pistettä. Jo yksittäiset voittomaalikisojen(upea nimi) voitotkin saattavat ratkaista kohtalon keväällä.

Kuinka monta kautta saadaan kelata takaisinpäin, että nähtäisiin yhtä tasainen liiga?

Yhtä kaikki, Tepsillä pyyhkii hyvin ja toivotaan, että samanlainen meininki jatkuu. Varmasti tulee vielä tappioitakin, mutta avainsana lienee kliseinen "pisteitä tasaiseen tahtiin" -metodi.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Täytyy myöntää, että 6. sija on ärsyttävän lähellä, mutta otetaan nyt kuitenkin rauhallisesti. Samaa kuudetta sijaa tavoittelee nimittäin muutama muukin jengi ja voi olla, että kun kevät lähestyy, alkaa hitonmoinen taistelu juuri tuosta 6.paikasta. Piste-ero sijalta 14 -> 6 on vain 5 pistettä. Jo yksittäiset voittomaalikisojen(upea nimi) voitotkin saattavat ratkaista kohtalon keväällä.
Tänä vuonna on mahdolista, että kuudentana oleva jengi tippuu mestikseen häviämällä viimeisen ottelun runkosarjassa.
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No joko voi alkaa puhumaan kuudensista sijoista? Sijoitus on 10 ja eroa kuudentena olevaan kärppälaumaan 2 pistettä, toki meillä on 3 peliä enemmän pelattuna.

6. sija on toki pisteissä lähellä tällä hetkellä, mutta TPS: llä on erittäin vaikeat 5 peliä ennen joulutaukoa.

Vastassa:
blues v
kalpa k
lukko k
kalpa v
jokerit k

Jos näistä peleistä saataisiin yli puolet jaossa olevista pisteistä, niin ehkä sitten voitaisiin alkaa jo haikailemaan sen 6. sijan perään.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Pistin toivomuslistalle 8 pistettä tältä viikolta, 7 tuli. Lievä pettymys tämä viikko, noin pelillisesti. Tapparaa vastaan peli oli huonoa koko ottelun. Jokereita vastaan kaksi erää plus jatkoaika kohtalaista. Pelsuja vastaan taas tuttua perseilyä.

Joukkue ailahtelee vielä liikaa, mutta jumbosija taitaa olla lopullisesti takanapäin? Ainakin jos edes tämä taso säilyy.

Pienen kurinpalautuksen voisi Suikkanen pojille kuitenkin antaa, se kahdeksan pistettä kun olisi ollut tyrkyllä. Voivat osoittauta vielä kalliiksi nämä tällaisella perseilyllä menetetyt pisteet.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No joko voi alkaa puhumaan kuudensista sijoista? Sijoitus on 10 ja eroa kuudentena olevaan kärppälaumaan 2 pistettä, toki meillä on 3 peliä enemmän pelattuna.
Voihan siitä puhua, mutta se on jotenkin kielletty puheenaihe tällä hetkellä. Nyt kun peli on parantunut ja pisteitä on alkanut tulla, haluavat eräät tahot edelleen olla oikeassa siinä, että täytyyhän Tepsin perseillä oikein kunnolla.

Joku on esitellyt niitä taulukoita, joissa tarvitaan keskimäärin x pistettä/peli ollakseen keväällä neljän tai kuuden joukossa. Ja paskat, voittamalla noustaan taulukossa ylös nopeasti ja häviämällä alas. Tähänkin vielä muutama voitto putkeen, niin ollaan neljänsiä. Häviämällä pari ollaan jumboja. Laskekoon keskiarvoja ja todennäköisyyksiä kuka jaksaa. Minen jaksa. Onneksi joukkuekin vaan pelaa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kärppien ohittaminen edellyttää Kärpiltä neljää nollan pisteen tappiota tulevista peleistä ja samalla Tepsin pitäisi jatkaa voittokulkuaan. Kärppien ohittaminen edellä mainitulla tavallakaan ei tarkoita vielä kuudetta sijaa. Kuudenteen sijaan vaaditaan lisäksi HIFK:n, SaiPan ja Lukon yhtaikaiset jonkinasteiset epäonnistumiset. Eli ei, minusta ei voida vielä puhua kuudennesta sijasta.

edit. Jos TPS ja Kärpät jatkaisivat kuntopuntarin osoittamaa tahtia, niin TPS ohittaisi Kärpät 20 kierroksen päästä, eli sarjan viimeisenä pelipäivänä.
edit2. Laskin päin peetä.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pienen kurinpalautuksen voisi Suikkanen pojille kuitenkin antaa, se kahdeksan pistettä kun olisi ollut tyrkyllä. Voivat osoittauta vielä kalliiksi nämä tällaisella perseilyllä menetetyt pisteet.

Huumoria olla pitää...muuten käy synkäksi. Selkeällä perseilyllä menetettiin vähintään 15 pistettä Hantan aikana tällä kaudella ja tämäkin korostuu jälleen keväällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös