Mainos

Outoa...

• 4 563
  • 7

PataKoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Blackhawks, Penguins
Onko sinulle tapahtunut outoja juttuja?

Tein tämän ketjun koska nämä tapahtumat ovat tärkeä osa elämääni
tällä hetkellä. Ne vaikuttavat elämässäni nykyyän todella paljon.
Normaalin 16-17 vuotiaan elämä voi muuttua yhdessä hetkessä.
Jos sinulle on tapahtunut, jotain samankaltaista vastaa tähän tai lähetä yksityiviestillä kiitos!

Tässä minulle viimevuosina tapahtuneet kaksi hyvin samankaltaista juttua.

Syksyllä 2011, joskus siihen aikoihin.
Oli maanantai, päivä oli normaali. Heräsin, join aamukahvit ja lähdin kouluun. Koulupäivä oli normaali, ei mitään erikoista.
Tulin koulusta kotiin. Olin kotona joskus 15.30 niin kuin yleensä.
Söin, katsoin tv:tä ja aloin pelaamaan änäriä. Pelasin normaalisti, eli koko illan kavereiden kanssa aina kello 23 asti. Söin vähän jotain iltapalaa.
Kävin nukkumaan. Yhtäkkiä havahduin siihen että näen äitini, lähes itkevän ja kysyvän: ''Mika mikä sinua vaivaa'' ja sitten pimeni, se kesti lähes n. minuutin ja havahduin taas, näen että vanhempani ja isoveljeni ovat vieressä ja tönivät minua, mutta en pysty reagoimaan mitenkään.
Aivain kuin olisin kuollut. . Jälleen pimenee, lopulta he päättävät, että vievät minut sairalaan.
Ambulanssia ei siis tilattu, vaan menimme isän pakettiautolla.
Lopulta, kun olemme sairaalan pihalla, herään ja pystyn kävelemään sisälle sairaalaan itse.
Olo oli aivan normaali, siinä odottelimme vastaanotolla, että pääsen tutkimuksiin.
Alkututkimuksissa ei löydy mitään, jään 3 päiväksi tutkimuksiin.
Minulle tehtiin pääntutkimuksia, mutta mitään esim. epilepsiaa liittyvää ei löydy.
Pääsin kotiin ja jatkoin elämää niin kuin ennenkin, ajattelin että kyseessä olisi ollut vaikka unihalvaus.

Syksy vuonna 2012, Olin ammattistartilla, koska en päässyt opiskelemaan.
Nyt olin ammattistartin kautta työssäopissa autokorjaamolla.
Ehdein olemaan siellä viikon. Kun maanantain 29.11 minun piti mennä hammaslääkäriin,
joten en päässyt töihin sinä päivänä. Kun saavuin hammaslääkäristä kotiin, olo oli jälleen normaali.
Minun kaverini tuli käymään, ja kysyin: ''Keitetäänkö kahvit?'' Ja niinpä menin keittämään kahvia.
Kesken kahvinkeiton, vasemmassa kädessä tuntui kauhea paine, ihan kuin joku menisi ihon sisällä kohti hartijoita. Se oli mieletön ja pelottava kokemus. Kun paine kasvoi, lähdin kaverin luo.
Kun hän oli edessäni, kysyin vain: ''Mikä mun kättä vaivaa'' Kaveri ei tajunnut ja alkoi nauramaan.
Hän kysyi: ''Mitä sä pelleilet?'' Sitten kaaduin, löin pääni ja taju lähti. Herään noin 15-25min jälkeen.
Makaan lattialla ja sairaanhoitaja kysyy: ''Mikä vointi, tiedätkö ketä olet ja missä olet?''

Olo oli aika sekava, kun he kuljettivat minua sairaalaan. Lopulta sairaalassa virkosin kunnolla.
Tajusin sitten, mitä oli tapahtunut. Olin vain siinä vastaanotolla, ja joku lääkäri tuli kertomaan,
että tutkimuksissa ei löytynyt mitään vakavaa, joten pääsen kotiin.
No olin innoissani, että pääsin kotiin, koska sieltä tulee kohta HPK-Ässät matsi!
Ässät voitti 1-2 jatkoajalla. Fiilis oli tietty mieletön. No ei siinä, päätettiin porukoiden kanssa,
että en mene töihin seuraaana päivänä, eli tiistaina 30.11, vaan huilaan, no sitten.
31.11 menen töihin ja alkoi tuntua epämukavalta käsissä. Ne olivat ihan kuin muovailuvahaa.
En jaksanu kantaa mitään jne. No sanoin pomolle, et nyt pitää mennä varmaan käymään sairaalassa.
No isäukko tuli hakemaan ja taas mentiin. No siellä otettiin homma vähä vakavemmin kun viime kerralla.
5 tuntia vastaanotolla, sitten omaan huoneeseen ja mut tutkitiin niin kuin vuonna 2011.
3 päivää jälleen, mutta yllätys yllätys ei mitään. No oli se aika kova isku, kun mulle annettiin vuoden ajokielto
kaikkiin moottoriajoneuvoihin. + Epilepsia lääkitys, eli Trileptal lääke. Niitä joudun popsimaan siihen asti,
etttä ajokortti tulee. Ne siis ehkäisevät kohtauksen saantia. Vaikka minulla ei epilepsiaa ole koskaan todettu.

Nykyyän elän jälleen normaalisti, niin kuin aina.
Mutta joka päivä joudun pelkäämään, koska se kohtaus taas tulee.
Kuitenkin jos se tulee, niin autokortti siirtyy aina vuodella eteenpäin...
Enkä ole tänäkään vuonna opiskelemassa, joten tämä vuosi olen kotona.
Toisaalta se on ehkä hyvä, että voi ottaa rennommin, joka tietty ehkäisee kaikenmaailman kohtauksia.
Kun ei oo mitään sen kummempaa stressiä.

Lähetelkää omia kokemuksianne tähän, vaikka sitten ufoista ja täydellisistä naisista, jotka on minun mielestäni edelleen myytti? :O

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Juu taydellisiä naisia ei ole olemassa. Joko ne on ihania, mutta niillä on liian isot tissit tai sitten löytyy pisamat ja kaikki herkut, mutta ikää on alle 25v.

Mutta joo, ei täältä nyt 100% faktaa tipahtele, mutta veikkaan että kaikki oireesi on aivojesi keksimää. Hyvin tuttu homma tässä viimeisten vuosien ajalta. Siksi lääkärit ei löydä sinusta mitään fyysistä/"oikeaa" vikaa. Koita unohtaa mainitsemasi ja jatka eloa.

Eikunii ethän sä mielipiteitä kysellyt vaan muiden outoja kokemuksia. Se on internet tukossa, jos kaikki omani kirjoittaisin. Tsori.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Aloitusviestin vaivojen perusteella voisi kuvitella, että PataKoski on saanut ensin unihalvauskohtauksen. Kahdessa seuraavassa on sangen klassiset paniikkikohtauksen oireet puutuvine käsineen ja pyörtymisineen. Luultavasti olet hyperventiloinut huomaamattasi ja sitten tipahtanut. Näin voisi arvioida, koska kliiniset testit eivät ole osoittaneet somaattista sairautta. Ilmeisesti vaivasi ei ole epilepsia?

Outoja juttuja aina silloin tällöin tapahtuu, mutta niihin on olemassa aina jokin fysikaalinen selitys.

Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Itse sain aikanaan kohtauksen, jossa putosin puoliksi halvaantuneena lattialle kovan huimauksen jälkeen. Tätä kesti sellaiset viisi sekuntia, jonka jälkeen tunto ja kontrolli taas palasivat. Lääkärit eivät tutkimuksissaan onneksi löytäneet mitään neurologisia rappeumia tai pattia päästä, mutta selkäytimessäni oli kuulemma lieviä merkkejä jostain virustulehduksesta, joka oli mahdollisesti mennyt jopa päähän saakka. Olin ennen tätä keissiä ollut helevetin ankarassa flunssa-vatsatauti-kaikkimuu-tulehduskierteessä yli kuukauden, joten se annettiin todennäköisimpänä selityksenä kokemukselleni. Voin kertoa, että säikäytti nuoren pojan aika pahasti ja välillä hypokondrisia oireita pukkaa nykyäänkin päälle.

Ihminen on monimutkainen laite. Ja herkkä.

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Itse sain ylä-asteella ollessani outoja kohtauksia noin 2 viikon ajan säännöllisen epäsäännöllisesti. Olen monille asioille allerginen ja myöskin astma on, mutta olivat ne tuohonkin aikaan ihan hyvin hallussa ja olen aina elänyt varsin hyvässä sovussa vaivojeni kanssa. Myöskin olen tarkka ollut aina mitä suuhuni pistän.

Eli suuni puutui ja kieli samalla, puhuminen meni todella vaikeaksi, mutta tämä "kohtaus" ei kestänyt kauaa ja olo sen jälkeen ihan normaali. Pidin tätä erittäin outona koska sitä edeltävinä hetkinä en ollut omasta mielestäni syönyt mitään sellaista mistä allergiareaktio olisi tullut. Kuitenkin tämä lyhytkestoinen tilanne oli äärettömän pelottava sekä ahdistava kaikinpuolin eikä mitenkään siedettävä.

Outona pidin myös sitä kohtauksen kestoa, yleisesti kun jokin allergiareaktio on tullut niin kyllä siitä kärsii pidempään.

Lääkärit vain sanoivat että olen syönyt jotain allergisoivaa mutta...niin..

DefenceX

Jäsen
Ylempänäkin mainittiin unihalvaukset ja itsellä on melko paljonkin kokemuksia näistä. Aluksi nuo kohtaukset ahdistivat aivan helvetisti, sillä tulivat aina juuri ennen nukahtamista ja kohtauksen aikana ei voi liikkua, hengittäminen vaikeaa ja pahimmassa tapauksessa näkee hallusinaatioitakin. Itselleni ensimmäinen unihalvaus sattui pari vuotta sitten opiskellessaan vielä ammattikoulussa. Menin illalla ihan normaalisti tyttöystävän kanssa nukkumaan ja kun olin juuri nukahtamassa menin yhtäkkiä tilaan, jossa en voinut liikkua, puhua tai hengittää juuri ollenkaan, mutta kaiken ympärilläni tapahtuvan ymmärsin. Ei ole koskaan ollut niin suurta pelkoa omasta terveydestä mitä silloin oli. Tämähän ei kuitenkaan vielä riittänyt, sillä muutamia sekunteja ollessani täysin kyvytön tekemän mitään näin kuinka huoneeni ulkopuolella oleva huone valastui yhtäkkiä ja luulin jo broidin/mutsin tulleen siihen, mutta seuraavaksi huoneeseen astuukin mies, joka on täysin tummiin pukeutunut ja kävelee hiljaa minua kohti. Tässä vaiheessa en ole pelännyt mitään niin paljoa varmaankaan koskaan, sillä täysin tuntematon henkilö kävelee kohti ja mitään en pystynyt tekemään, mutta onnekseni säpsähdän "hereille" sillä hetkellä kun mies oli noin metrin päässä sängystäni.

Itselläni on tämmöinen outo kokemus. Unihalvauksia tulee aina välistä edelleen, mutta ensimmäisen kerran jälkeen en ole hallusinaatioita nähnyt ja toivottavasti en tule koskaan näkemäänkään. Lääkärillä tai missään muuallakaan ei ole näiden takia käynyt, mutta internetiä selaillut ahkerasti aiheeseen liittyen. Unihalvauksien syyksi olen itse todennut sen, että stressi laukaisi itselläni ainakin kyseiset kohtaukset. Elämäni oli hieman sekaisin silloin ja koulussa ei tullut kovin aktiivisesti käytyä ja muutamia muitakin juttuja taustalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy