Jos Junttilakin lähtee menemään, niin alkaa näyttää entistäkin huonommalta se, että toiselle Kovarcikille sanottiin ei kiitos.
50/50 että oliko fiksu vai väärä päätös, ja muodostan tuomioni sen perusteella kuinka Kovarcik lopulta onnistuu Oulussa. On mielestäni kiistaton fakta, että Kärpät otti Ouluun sen paremman Kovarcikeista, ja meillä on jo kahteen kärkikenttään timanttiset laiturit Turunen, Tardif, Gardiner. Kahdesta kärkikentästä uupuu siis ainoastaan yksi laituri, jonka tulisi olla mielellään Gardinerin tapaan rightin peluri. Tuohon yhtälöön on vaikea istuttaa kahta veljestä ainakaan samaan kentälliseen. Ainakin itse olen varsin luottavainen siihen, että Myllykoski onnistuu löytämään kärkikenttiin vielä paremmin sopivan palasen. Kolmoseen meillä onkin sitten omasta takaa Antti-Roiko, joka ansaitsee ehdottomasti paikkansa vasemmalla laidalla, sekä Virta joka voi pelata kätisyyden puolesta myös oikealla laidalla.
On erittäin hyvä, että Myllykoski ei tee kompromisseja hankintojen suhteen vaan haluaa rakentaa joukkueesta viimeistä piirtoa myöden täydellisen paketin. Uskon ettei kukaan valita syyskuussa Ondrejn hankkimatta jättämistä, koska myös Mylin seuraava kiinnitys tulee olemaan astetta kovempaa tasoa. Mäntymaan puheista päätellen Kärpät on hankkimassa sitä kovan tason "sentterilaituria" kärkikenttiin, ja jos Kemppainen ei jatka, niin hänen tilalleen tullaan hankkimaan vielä toinen sentteri.
Tardif - Kovarcik - Gardiner
Turunen - Kemppainen - Sentterilaituri
Antti-Roiko - Virta - Loponen
Tardif - Kovarcik - Gardiner
Turunen - Sentteri - Sentterilaituri
Antti-Roiko - Nikupeteri - Virta
Sitä voi sitten jokainen pohtia kotonaan, että onko Virta parempi hankinta kuin Ondrej... Minä tykkään Virrasta kolmoskentässä, koska hän antaa Mäntymaalle lisää mahdollisuuksia löytää ne optimaaliset ketjukoostumukset ja roolit jokaiselle pelaajalle. Olisi myös erittäin hienoa nähdä vaikkapa Loposen breikkaavan heti kauden alussa kolmeen kärkikenttään... Nyt siellä on se yksi paikka "vapaana", josta tullaan käymään kovaa kilpailua.