Oulun Kärpät kaudella 2020–2021

  • 417 544
  • 1 366

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jokohan tuota kohta kuuluu lisää pelaajasopimuksia?

Tappara julkistaa 2.5 lisää pelaajasopimuksia ja samalla ensi kauden runkonsa.
 
Jokohan tuota kohta kuuluu lisää pelaajasopimuksia?

Tappara julkistaa 2.5 lisää pelaajasopimuksia ja samalla ensi kauden runkonsa.
Kaikki valmiit sopimukset on ilmoitettu ja koronakriisin aikana ei neuvotteluita käydä. Eiköhän Kärpät odota korona-laskun suuruutta kaikessa rauhassa. Tapparakin ilmoittaa valmiina olleet sopimukset, Kärpät teki senjo aiemmin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Jokohan tuota kohta kuuluu lisää pelaajasopimuksia?

Tappara julkistaa 2.5 lisää pelaajasopimuksia ja samalla ensi kauden runkonsa.
Eikö Kärpät ole jo kertonut että neuvottelut on jäissä maailman tilanteen takia. Vai olenko nyt missannut jotakin?
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaikki valmiit sopimukset on ilmoitettu ja koronakriisin aikana ei neuvotteluita käydä. Eiköhän Kärpät odota korona-laskun suuruutta kaikessa rauhassa. Tapparakin ilmoittaa valmiina olleet sopimukset, Kärpät teki senjo aiemmin.
Voipi olla. Ja voi olla, että Tappara ripotellut noita sopimuksiaan. Ennen Kärppien tiedotusta tiedottelivat Dominik Hrachovinan ja yms pelaajien soppareita, ja nyt tiedottavat joittenkin muiden, ilmeisesti Moravcek.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Varmasti joudutaan odottamaan päätös siitä, että kausi lähtee liikkeelle, ennen kuin uusia hankintoja nähdään. Aho sanoi myös, että neuvotteluja ei ole käynnissä ja kaikki sopimukset mitä on tehty on julkaistu.

Mutta jos pelkistä sopimuksista puhutaan, niin kyllähän Kukkoselle sorvataan sopimus, jos Lasse haluaa vielä jatkaa. Oli se sitten ensi viikolla tai heinäkuussa.

Yleisesti katsoen Kärpillä ei ole edes mikään kiire uusien hankintojen kanssa. Joukkueen runko on loistava ja sillä päästään aloittamaan kausi aivan varmasti. Syksyllä ehtii 2-3 kaveria hankkia, jos kausi aloitetaan ja pelataan normaalisti.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanotaanpa nyt ääneen, vaikka varaudun samalla vastalauseisiin. Eli nyt kun Lambert lähtee HIFK:sta en panisi pahitteeksi jos Kärpät tarjoaisi hänelle isoa roolia ja tervettä palkkaa. Munsta ainakin olisi huikeaa jos joukkueessa olisi Räty ja Lambert, kahden tulevan vuoden kuumimmat suomalaisvaraukset, joilla molemmilla on saumat jopa ykkösvaraukseksi.

Ehkä Kärpät voisi muodostaa kolme kenttää, joissa kaikissa olisi kaksi kokenutta valmista pelimiestä ja yksi junnu. Tai ehkä ykkönen valmiista tekijöistä, mutta ainakin kauden alussa Rädylle ja Lambertille voisi kaivaa paikat kahteen seuraavaan ketjuun.
 

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos muistan oikein niin Kukkonenhan sanoi, että tekee päätöksen tässä kevään aikana. Joten voisi veikata, että toukokuussa tulisi jotain uutista. Kyllähän Lasse ansaitsee paljon hienomman lopetuksen uralleen kuin miten mennyt kausi päättyi.

Tuohon Lambertiin en kyllä syty. En ole tainnut yhtään peliä nähdä, mutta ei taida fysiikka olla vielä liigatasolla. Kärpät tarvitsee 1 ketjun laiturin ja Lambert ei sitä ole (ainakaan Kärpissä). Kärpillä on itselläkin jo Tieksolaa, Rädyt, Sedlakkia. En tiedä onko liian rajusti sanottu, mutta olisi melkoinen perseen näyttö omille junnuille jos tänne hankittaisiin 16v junnu joka menisi suoraan edustukseen. Lambert taitaa vaatia vielä suht isoa roolia joten sitä ei kyllä Kärpissä ole tarjolla. Onhan Lambert toki todella lupaava, mutta kiitos ei.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos muistan oikein niin Kukkonenhan sanoi, että tekee päätöksen tässä kevään aikana. Joten voisi veikata, että toukokuussa tulisi jotain uutista. Kyllähän Lasse ansaitsee paljon hienomman lopetuksen uralleen kuin miten mennyt kausi päättyi.
Samaa mieltä viimeisen lauseen kanssa. Ja ensimmäiseen lauseeseen totean, että kyllä. Nyt alkaa kevät olla ohi ja kai se Lasse on ratkaisunsa tehnyt. Eli jos ura (toivottavasti) jatkuu, niin varmasti Lasse on jo treenit aloittanut tulevaa kautta silmällä pitäen. Ja jos kipinää ei ole, niin silloin antaa itselleen (niin kropalle kuin päälle) hengähdys aikaa pitkän ja raskaan uran jälkeen, sisältäen laatuajan perheelleen.

Siispä jäämme odottamaan ilmoitusta puoleen tai toiseen, mutta uskoisin että päätös on jo tehty, vaikka ymmärrettävästi se ei ole ollut helppo. Silti uskon, että saamme vielä nauttia vanhaa kunnon Kukko-Lassea vielä kauden verran. One more year Lasse, please!!! ;). Ja jos päätös on toinen, niin hattu pois päästä ja kaikki kunnia Lasse "The Captain" Kukkoselle... ;)
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisi melkoinen "Granlundi", jos yhtäkkiä Lambert pelaisi Oulussa. Mulle todellakin kelpaisi. Oli jo tällä kaudella hyvä. Lambertin kaltaiset lahjakkuudet ei ole jokapäiväisiä. On todellakin aivan erinomainen lupaus. Parempi kuin Aatu Räty? Vähintäänkin samalla tasolla.

Ja meidän Lassesta sen verran, että tuskinpa Lassen kohdalla se kipinä jääkiekon pelaamiseen koskaan loppuu.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanotaanpa nyt ääneen, vaikka varaudun samalla vastalauseisiin. Eli nyt kun Lambert lähtee HIFK:sta en panisi pahitteeksi jos Kärpät tarjoaisi hänelle isoa roolia ja tervettä palkkaa. Munsta ainakin olisi huikeaa jos joukkueessa olisi Räty ja Lambert, kahden tulevan vuoden kuumimmat suomalaisvaraukset, joilla molemmilla on saumat jopa ykkösvaraukseksi.

Ehkä Kärpät voisi muodostaa kolme kenttää, joissa kaikissa olisi kaksi kokenutta valmista pelimiestä ja yksi junnu. Tai ehkä ykkönen valmiista tekijöistä, mutta ainakin kauden alussa Rädylle ja Lambertille voisi kaivaa paikat kahteen seuraavaan ketjuun.
Kaksipiippuinen juttu. Onhan Lambert aivan älytön talentti ja Kärpillä on valmiiksi hampaankolossa IFK:ta vastaan case-Granlundista.

Toisaalta minulla menee hyvin nopeasti maku tuollaisten kusipääperheiden kanssa, joilla ei ole mitään moraalia eikä minkäänlaista sitoutumista mihinkään vaan mielessä vain ja ainoastaan oma etu. Sellainen ei oikein istu mun moraalikäsityksen lisäksi joukkueurheiluun ylipäätään.

Sanoin kusipääperhe siksi, koska uskon Lambertin poukkoilujen taustalla olevan nimenomaan hänen isäukkonsa. Vähän samaa oli Granlundin tapauksessa aikanaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaksipiippuinen juttu. Onhan Lambert aivan älytön talentti ja Kärpillä on valmiiksi hampaankolossa IFK:ta vastaan case-Granlundista.

Toisaalta minulla menee hyvin nopeasti maku tuollaisten kusipääperheiden kanssa, joilla ei ole mitään moraalia eikä minkäänlaista sitoutumista mihinkään vaan mielessä vain ja ainoastaan oma etu. Sellainen ei oikein istu mun moraalikäsityksen lisäksi joukkueurheiluun ylipäätään.

Sanoin kusipääperhe siksi, koska uskon Lambertin poukkoilujen taustalla olevan nimenomaan hänen isäukkonsa. Vähän samaa oli Granlundin tapauksessa aikanaan.

Ymmärrän täysin näkemyksesi, mutta itse en olisi niin huolissaan tuosta. Epäilen, että Pikkarainen osaa olla vähän jääräpäinen ja hän saattaa kuulua siihen koulukuntaan, jossa ei luvata mitään etukäteen. Tuolle koulukunnalle on kannattajansa myös täällä, mutta minun mielestä koko maailman ykkösvarauspaikasta taisteleva pelaaja sekä hänen taustajoukkonsa voivat jotain vaatiakin.

Puljujärvi oli jo ekalla kaudellaan hyvässä vedossa ja olisi varmasti pelannut koko kauden monessa muussa seurassa. Kärppien joukkue oli kuitenkin tosi kova ja tuon nuorisopaikan tiellä oli vielä Sebastian Aho. Jos Lambert pystyy pelaamaan tuolla tasolla ensi kaudella olisi hänestä hyötyä Kärpillekin. Todellinen palkinto voisi tulla seuraavalla kaudella ja tokihan änäristä saataisiin sitten hynäpuoltakin.
 

Glove

Jäsen
Kertokaa tyhmälle mikä tekee Lambertista ykkösvaraukseen ehdolla olevan pelaajan? Näytöt ei ainakaan sitä tue.
 

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
Se vain että Kärpät tuskin on se joukkue joka pystyy ja lähtee lupaamaan sitä mitä Lambert oli vailla, eli isoa roolia tässä vaiheessa. Kuten ei ollut Hifkikään. Joku Hpk-Kookoon akseli tai siitä pienempi voi sitä varmaan ollakin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kertokaa tyhmälle mikä tekee Lambertista ykkösvaraukseen ehdolla olevan pelaajan? Näytöt ei ainakaan sitä tue.

Oisko se, että pisteissä katsottuna hän on hieman edellä Barkovia samassa iässä ja aika lailla tasoissa Puljun kanssa. Ja Jessen pisteet taitaa olla kaikkien aikojen toisiksi kovimmat junnupisteet Suomessa, eli ei noissa tehoissa mitään vikaa ole.

Aika näyttää miten homma jatkuu ja mihin vaikkapa fyysinen koko asettuu, mutta minä pissisin ainakin jonkin verran ilonpissaa jos Lambert tulisi Kärppiin. Siinä olisi taas huippumielenkiintoinen pelaaja seurattavaksi ja minä veikkaan, että hänestä olisi myös pelillistä iloa. Änäristä saatava korvaus jotakuinkin nollaisi palkan ja kieltämättä case Granlundinkin vuoksi olisi kiva saada Lambert puhkeamaan kukkaan Kärpissä.

En yleensä perusta kikkavideoista, mutta tästä jopa paistaa aika mukavasti taitoa läpi:

 

Ralph

Jäsen
Kertokaa tyhmälle mikä tekee Lambertista ykkösvaraukseen ehdolla olevan pelaajan? Näytöt ei ainakaan sitä tue.
Oletko montakin peliä Lambertilta tai muilta kesän 2022 ykkösvarausehdokkailta nähnytkin, kun osaat sanoa, ettei näytöt riitä?
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
En oikein syty muualta haettaville junnuille, kun näyttöpaikat on tiukassa omillekin kasvateille. Tuollaisille superlupaus-statuksen kavereille pitäisi vieläpä etukäteen luvata roolia ja maksaa ylihintaa. Sitten nämä on kuitenkin pääosin runkosarjan viihdyttäjiä, joiden eväät on syöty, kun aletaan pelata kauden tärkeimpiä pelejä, kuten vaikka Kuparin ja Heponiemen kohdalla nähtiin. Nämä junnustarat istuu paremmin pienempiin seuroihin, joiden päätavoite ei ole mestaruuden voittaminen.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
case Granlundinkin vuoksi olisi kiva saada Lambert puhkeamaan kukkaan Kärpissä.
No jaa. Jos Lambertin taustajoukot ovat yhtä "vesamaisia" kuin Granlundeilla, olen todella yllättynyt. Eli en usko Kärppien olevan kilpahuudannassa mukana lainkaan, sillä pojalle haetaan nyt parasta paikkaa kehittyä ja pikkaisen paisuteltua palkkapussia. Ensimmäiseen Kärpät olisi yksi parhaista kilpailutilanteen vuoksi, mutta jälkimmäinen ei vaan toimi juuri nyt. Kärpillä on jonossa noita NHL-korvauksia tuovia jo valmiiksi.

Kivahan se olisi lällätellä kerran parissa vuosikymmenessä yhdellä ostetulla mestaruudella... mutta Lambertia ei Kärpät siihen tarvitse.

Kova poika, mutta ei vaan mahdu joukkueeseen.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kova poika, mutta ei vaan mahdu joukkueeseen.

Samaa moni sanoi Granlundistakin, mutta hyvinhän se pärjäsi liigassa. Katsotaan nyt millainen joukkue meillä on ensi kaudella, jotenkin munsta tuntuu että Lambert saattaa ihan hyvin pelata jo ensi kaudella paremmalla tasolla kuin meidän heikoin top9-hyökkääjä. Saa toki olla eri mieltä, mutta mielestäni potentiaalinen #1 on aivan oma juttunsa. Hyvällä tuurilla ainut suomalainen ykkösvaraus koskaan ja tuo olisi jo melkoinen imagotekijä joukkueelle josta hän ponnistaa. Vuokraisin vaikka jonkin junnuistamme ainakin osaksi kautta muualle jos sillä saataisiin tilaa Lambertille, mutta nyt en jauha asiasta enempää.
 

Glove

Jäsen
Oletko montakin peliä Lambertilta tai muilta kesän 2022 ykkösvarausehdokkailta nähnytkin, kun osaat sanoa, ettei näytöt riitä?
En, olen ihan tilastoiden varassa. Ja ne ei minun silmiin näytä ykkösvarauksen tilastoilta. Voin minä olla väärässäkin, ei siinä mitään.
 

Ralph

Jäsen
En, olen ihan tilastoiden varassa. Ja ne ei minun silmiin näytä ykkösvarauksen tilastoilta. Voin minä olla väärässäkin, ei siinä mitään.
Kuten tuossa mainittiin, tilastot ovat paremmat kuin mitä esimerkiksi kakkosvaraus Barkovilla oli. Millaisella tehoilla 16-vuotiaan pitäisi pelata A-junnuissa, jotta näyttäisi ykkösvarauksen lukemilta?
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En, olen ihan tilastoiden varassa. Ja ne ei minun silmiin näytä ykkösvarauksen tilastoilta. Voin minä olla väärässäkin, ei siinä mitään.

Arvostan aina sellaista joka uskaltaa olla väärässäkin, mutta tässä tapauksessa taidat olla. Tietysti Lambertin pitää vielä todistaa kovasti tulevien kausien alla, mutta tietämättä kilpailijoista sanoisin että hän on täysin ykkösvaraustahdissa mukana.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Samaa moni sanoi Granlundistakin, mutta hyvinhän se pärjäsi liigassa.
Jäi sitten koko viesti lukematta... siinä oli hyvät koukut siihen Miken pärjäämiseen. Syyt siirtymiseen, syy pärjäämiseen, jne. Mut käsi virheen merkiksi, kun ei hakamussuttelu ilmiselvästikään toiminut.

Totta kait Lambert voisi olla kovakin tekijä Kärpissä. Jotenkin vaan tuntuu siltä, ettei se kova kilpailutilanne passaa juuri nyt taustajoukoille, jota Kärpissä ehdottomasti olisi. Miksi HIFK ei riittänyt?
 

Pohjoisesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Manchester United, Jesse Puljujärvi
Tuosta lambertista sen verran että hifkin lambert keskustelun perusteella sinne tuli isä samassa paketissa pojan kans. Ilmeisesti jonkulaisia taitoreenejä on päässyt vetämään a-junnuille. En usko että kärpät vois ikinä suostua tommoseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös