Jos nyt minäkin laitan lusikan tähän hieman epävarmaan soppaan. Otan nyt kaksi tämän kauden ulkolaista käsittelyyn. Eli Koblizek ja Kristof. Molemmilla sopimus ensi kaudelle, tosin Koblia on jossain huhuttu poistuvaksi pelaajaksi. Molemmilla olisi ollu potentiaalia olla tällä kaudella parempiakin, kuin olivat, mutta en lähtisi suolaamaan suoraan kumpaakaan. Myönnän, että Koblin kiemurat ja "yllättävät" kiekon karkailut mm ylivoimassa risoi minuakin, mutta kyseessä edelleen nuori pelaaja , jolla potentiaalia yhä kehittyä paljon paremmaksi, kunhan saa suoraviivaisuutta otteisiinsa (minun mielipide). Toisaaltaan ymmärrän myös kritiikin, koska kyllä näitä saa kritisoida, jos on aihetta. Ja kyllä Kobli sitä on antanut, totta. Mutta jos hän on vielä ensi kaudella rosterissa, niin kelpaa minulle, tosin kylläkin suurennuslasin alla. No, sitten Kristof. Sama kuin Koblilla, ei ihan päässyt parhaaseen, mutta kaudet eivät ole veljiä keskenään. Otan esimerkiksi Ruohomaan, jonka ensimmäinen kausi oli epäonnistunut (mutta myös epäonninen loukkanntumisineen). Ruohomaa suolattiin täällä usean eri toimijan voimin. No, seuraava kausi olikin sitten hieman erilainen. Näkinsinkin, että Kristof voisi olla tällainen pelaaja, joka saa /saattaa saada itsestään irti enemmän ensi kaudella, mutta toki kuten Koblista äsken, suurennuslasin alla? No, sitten heitän vielä yhden nimen tuonne puolustuspäähän. Nyt kun noita huhu palstoja katselee, niin siellä ollaan viemässä Vili Saarijärveä Lukkoon. Huhun todenperäisyydestä en tiedä, mutta jos Vili Eurooppaan ja Liigaan on tulossa, niin kyllä Kärppien pitää olla hereillä. Luulisi että omissa junioreissa pelannut lahjakas kaveri kiinnostaa ja seura olisi kartalla, miten vuodet P-Amerikassa ovat sujuneet. Toisaaltaan, jos pelit ovat kulkeneet edes jotenkin positiivisissa merkeissä, niin miksi palaisi Eurooppaan? Toisaaltaan palasihan Lammikkokin, ja se osoittautui hyväksi ratkaisuksi hänelle. Samoin case Puljujärvi. No, uskoisin että kärppätoimistolla tehdään töitä koronasta huolimatta, vaikka itse toimiston ovet olisivat kiinni. On siellä kuitenkin tehty vuosien saatossa hyviäkin hankintoja. Uutta kautta jo pikkuhiljaa odotellen, mutta nykytilannetta tarkkaan seuraillen. Toivottavasti kausi alkaisi syksyllä, vaikkei aivan aikataulussaan?