Mä en kyllä innostu KHL:stä yhtään, mutta en sen kummemmin mistään muustakaan eurooppalaisesta sarjasta. Sen verran arvostan perinteitä ja historiaa, että mieluummin ihan kansallisen sarjan kannalla olen. Eurooppalainen kiekkosarja voisi kiinnostaa kovimpia kiekkoniiloja, mutta tuskin suurta yleisöä tarpeeksi. Näin ollen nähdäkseni taloudelliset haasteet ovat aivan liian suuret.
Mielestäni myös tuo KHL:n pelin tason tai viihdyttävyyden ihailu on ihan bullshittiä. On noita joskus tullut silmäiltyä ja ei ole viihteenä ihan älyttömästi vakuuttanut. Erilaista kiekkoahan siellä pelataan Liigaan verrattaen, ja kärki on toki kova, mutta ei se niin paljon parempaa lätkää ole, että sen takia sitä katsoisi. Kärkipelaajat on hyviä, mutta ei mielestäni niin mielenkiintoisia, että saisivat mut kiinnostumaan. Vastustajista hyvin pieni osa on kiinnostavia. Noihin kun vielä lisää taloudelliset järjettömyydet ja muut poliittiset asiat, niin en ymmärrä, miksi kukaan tuonne haluaisi.
Liiga-tuotteen suurin ongelma on paisunut joukkuemäärä, mutta en minä muuten näe järkyttävän isoja puutteita. Markkinointia ja ottelutapahtumia voi kehittää, saada ihmiset vielä enemmän kiinnostuneeksi tuotteesta ja paikan päälle. Pelin taso on edelleen erittäin hyvä, vaikka jostain syystä sitä yritetään painaa jatkuvasti alas. Liigakiekko valmistaa pelaajia jopa NHL:ääkin varten ihan hyvin.
Kunhan Liigan ja Mestiksen saisi joukkuemäärineen tasapainoon, niin olisin erittäin tyytyväinen. Toimiva CHL tai vastaava olisi sitten kiva lisä Liigan oheen, mutta ihan hirveästi on siinäkin vielä tekemistä.