Oulun Kärpät 2016–2017

  • 1 260 219
  • 6 355

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Pesonen ja Mikkola. Huhhuh. Ilu menee kutos/seiskapakkina, mutta Pesonen saisi pysyä mahdollisimman kaukana Oulusta jo ihan järkisyidenkin takia. Tämä on siis vain oma mielipiteeni, eikä siitä tarvitse hermostua. En vaan halua Pesosta enää Kärppäpaitaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Janne Pesonen olisi ehdottomasti saapuessaan liigan paras pelaaja. Tänne vain.

Sen sijaan Ilkka Mikkola...sanattomaksi vetää. Alkaa pelottavasti hiipimään mieleen Aran ajat. Silloinhan oli ihan sama menestykselle. Pääasia, että pelaajia lappasi sisään ja mielellään mahdollisimman vanhoja ja raihnaisia. Eihän samanlaista sekoilua voi tapahtua uudelleen.
 

BonBon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, MG#64, Juhis#50, Donskoi#72, Pulju#98
Kyllähän tuollainen vonkale kiinnostaisi, ehdottomasti. Pessi on yksi lempipelaajistani. Ratkaisukykyinen. Mukavaa katsottavaa kun Pessi pistää pakkeja vipuun ja laittaa laattaa hyllylle. Kova palo edelleen maalintekoon.

Sen sijaan Mikkolalle punaista valoa. Liike ei vain enää riitä huipputasolle. Eihän me hänen perään muutama vuosi sitten itketty kun päätti Raumalle lähteä. Miksi siis vielä tänne?? Minä en luota siihen että Ilu nostaisi vielä tasoaan ja olisi luottopakki ensi kauden joukkueessa. Kaikella kunnioituksella Ilua kohtaan mutta ei me taideta tarvita jäähdyttelijöitä tänne.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Kyllä mä olen valmis antamaan Pesoselle järkisyyt anteeksi. Se oli silloin. Peltonen sai Jokeri seikkailut anteeksi ja siitä seurasi onnellinen loppu 2011 keväällä. Tässä on samat ainekset nyt Kärpillä ja Pesosella.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Pesonen, Haataja, Mikkola, Tarkki oisko Bros, Leino tai Hyvönen vielä tulossa :D ?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kyllä mä olen valmis antamaan Pesoselle järkisyyt anteeksi. Se oli silloin. Peltonen sai Jokeri seikkailut anteeksi ja siitä seurasi onnellinen loppu 2011 keväällä. Tässä on samat ainekset nyt Kärpillä ja Pesosella.

Miten tässä on samat ainekset kun päävalmentajaksi on tulossa Suikkanen ja pitkin maakuntia ollaan haalimassa ilkkamikkoloita kotiin? Ihan lähivuosina ei taistella mestaruuksista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pesonen ja Mikkola. Huhhuh. Ilu menee kutos/seiskapakkina, mutta Pesonen saisi pysyä mahdollisimman kaukana Oulusta jo ihan järkisyidenkin takia. Tämä on siis vain oma mielipiteeni, eikä siitä tarvitse hermostua. En vaan halua Pesosta enää Kärppäpaitaan.
Siis nimenomaan järkisyistä Pesosen tasoinen pelaaja kelpaa Kärppiin kyllä koska tahansa. Tunnepuolella taas kyllä tosiaan vähän sellainen että hankala antaa anteeksi niitä puheita muutaman vuoden takaa, mutta kyllähän Pesonen pelillisesti vahvistaisi mitä tahansa liigajoukkuetta vielä vuosia.

Ilkka Mikkola menee tuollaiseen Ari Vallin -rooliin, jos vaan palkka on maltillinen.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Miten tässä on samat ainekset kun päävalmentajaksi on tulossa Suikkanen ja pitkin maakuntia ollaan haalimassa ilkkamikkoloita kotiin? Ihan lähivuosina ei taistella mestaruuksista.

Ilkka Mikkolaa en halua Kärppiin. Se on totta, että tuollaisia "legendoja" ei enää kaivata.

Suikkasella ja Kärpillä on aivan realistinen mahdollisuus taistella mestaruudesta ensi vuonna. Se on fakta. Janne Pesonen olisi hyvä kulmakivi joukkueeseen joka taistelee mestaruudesta.

Kuka olisi ollut parempi tähän tilanteeseen kuin Suikkanen? Ara, Buddha?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pesonen, Haataja, Mikkola, Tarkki oisko Bros, Leino tai Hyvönen vielä tulossa :D ?
Miten Leino tähän liittyy? Eihän se ole koskaan Kärpissä pelannut.

Sen sijaan Ilkka Mikkola...sanattomaksi vetää. Alkaa pelottavasti hiipimään mieleen Aran ajat. Silloinhan oli ihan sama menestykselle. Pääasia, että pelaajia lappasi sisään ja mielellään mahdollisimman vanhoja ja raihnaisia. Eihän samanlaista sekoilua voi tapahtua uudelleen.
Ei nyt äkkiseltään muistu kovin montaa vanhaa ja raihnaista pelaajaa jotka olisi Kärppiin tulleet Aravirran aikana. Jan Snopek nyt menee ehkä tähän kategoriaan, mutta hänkin oli ekalla kaudellaan minkä Kärpissä vietti ihan hyvä. Josef Stümpelia en myöskään tähän laske, koska vaikka olikin vanha, niin siitä huolimatta oli joukkueen parhaita pelaajia sen kevätkauden.

Aravirran aikanahan nuoret pelaajat alkoivat saada enemmänkin peliaikaa, esimerkkeinä Donskoi, Junttila, Salomäki, Pokka jne. Lisäksi muualta hankittiin Oscar Eklund ja John Norman, joista nyt toki etenkin jälkimmäinen oli ihan paska, mutta ei nämä nyt kovin vanhoja ja raihnaisia olleet.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Kyllä Pesonen enemmän kuin tervetullut paluumuuttaja ensi kaudeksi.
Ei Kärpissä koskaan liikaa ole maalintekijöitä.
Ja oikeesti? Kuka vielä jaksaa muistaa jotain "järkisyyt"kohua. :D
 

Mathieu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Ja oikeesti? Kuka vielä jaksaa muistaa jotain "järkisyyt"kohua. :D

Minä ainakin muistan ikuisesti.

Ja muistaahan tuo Pessikin, kun vielä viime kesänäkin vinoili aiheesta.

Pysyköön Pesonen kaukana Kärpistä ja menköön vaikka Jyppiin tai Hifkiin tai muihin järkeviin paikkoihin pelata. Tai ehkäpä Hokkiin tai Suomussalmen Kelta-Mustiin.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Minä olen ainakin antanut jo Pesoselle anteeksi, järkisyyt on unohdettu. Eli jos huhu realisoituu, niin tervetuloa Pessi!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikäli Pesonen saadaan Kärppiin hankittua, niin se antaa myös viitteitä siihen että joukkueeseen saadaan jatkossakin hankittua hyviä kansainvälisen tason pelaajia. Itsellä oli ainakin osittain pientä pelkoa siitä, että tässä käy samalla tavalla kuin Alatalon ja kumppaneiden aikana ettei näin korkean profiilin kavereita saada joukkueeseen enää kalasteltua, vaan joudutaan tyytymään huonompiin pelimiehiin.
 

BonBon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, MG#64, Juhis#50, Donskoi#72, Pulju#98
Anteeksi on annettu. Pessi halusi pelata kauden pääkaupungin kirkkaiden valojen loisteessa eikä siinä sen kummempaa. Sellaisen jäljen se ehkä jätti ettei ole niin seurauskollinen pelaaja kuin esim. Kukkonen, Pyörälä, Viuhkola jne. mutta so what?? Jos hänellä itsellään on kova halu palata nyt Kärppiin niin sydämmellisesti tervetuloa. Siellä on kuitenkin pohjimmillaan iso kärppäsydän. Mutta nämähän kaikki on vielä huhuja sekä spekulaatiota mutta täytyy sanoa että toteutuessaan ensi kautta odottaisin tästä syystä jo isolla innolla.

Vielä Juhis takaisin ja Aho jäisi ensi kaudeksi niin ei olisi huono ykköskenttä: Aaltonen-Aho-Pesonen :)

Kaikki ei varmaan haluaisi Juhistakaan takaisin mutta omaan joukkueeseen mahtuisi aina. Enpä edes tiedä hänen nykyistä sopimustilannettakaan.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
JES!JES!JES!JES!JES!JES! Järki- ja tunnesyistä tervetuloa!!Pessi on aivan mahtava ja itse pidän jotenkin lapsellisina niitä, jotka hokevat tota HIFK-juttua, etteivät anna anteeksi. Ehkä ikäkin voi olla heillä yksi tekijä, joten koittakaamme ymmärtää.Pessi on pelimies ja piste.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Vielä Juhis takaisin ja Aho jäisi ensi kaudeksi niin ei olisi huono ykköskenttä: Aaltonen-Aho-Pesonen :)

Kaikki ei varmaan haluaisi Juhistakaan takaisin mutta omaan joukkueeseen mahtuisi aina. Enpä edes tiedä hänen nykyistä sopimustilannettakaan.

Ei olisi huono ei. Melkoinen fantasia tietenkin. Aho 100% varmasti ensi vuonna pelaa Carolinan organisaatiossa ja tuskin Aaltostakaan hommattaisiin samana vuonna kuin Pesosta. Melkoinen kyykytys olisi kyllä kaikkia muita kohtaan jos näin kävisi. Siihen vielä Konna väliin, niin eikö siinä olisi jo joidenkin MM-kisojen ketju kasassa vai muistanko ihan väärin. No, nyt lipsahti mullakin sinne fantasian puolelle.

Aaltosen sopimus tosiaan loppuu tähän kevääseen, mutta enpä siltikään usko, että Kärppiin tulisi ensi kaudelle. Eiköhän tuo vielä jostain kovemmat rahat saa, tosin sama pätee kyllä Pesoseenkin, mutta hän on sen pari vuotta vanhempi, niin voi olla sen takia ajankohtaisempaa takaisin paluu. En kyllä millään olisi uskonut, että Mikkolakaan tulisi takaisin. Luulin että tuon Lukko-pätkän jälkeen kävisi ulkomailla rahastamassa, että kaikkea voi näköjään tapahtua.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
JES!JES!JES!JES!JES!JES! Järki- ja tunnesyistä tervetuloa!!Pessi on aivan mahtava ja itse pidän jotenkin lapsellisina niitä, jotka hokevat tota HIFK-juttua, etteivät anna anteeksi. Ehkä ikäkin voi olla heillä yksi tekijä, joten koittakaamme ymmärtää.Pessi on pelimies ja piste.

Mitä tarkoitat tuolla ikä jutulla. Meinaatko että ovat niin nuoria? Mikään ei oo katkerampi kuin keski-ikäinen know-it-all. Tähän hymiö...

Mun puolesta Pessille tervetuloa. Olisi se ensi kauden hyökkäyksen dynamo, joita on kaikkein hankalin hommata ja kun ensi vuonna siihen tuskin on omistakaan kasvateista kenelläkään rahkeita astua. Mieluummin Pesonen hankitaan kuin lähdetään jotakin ulkomaalaista hakemaan, joka voi epäonnistua vaikka kuinka näyttäisi hyvälle etukäteen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Anteeksi on annettu. Pessi halusi pelata kauden pääkaupungin kirkkaiden valojen loisteessa eikä siinä sen kummempaa. Sellaisen jäljen se ehkä jätti ettei ole niin seurauskollinen pelaaja kuin esim. Kukkonen, Pyörälä, Viuhkola jne. mutta so what??
Tässäpä omatkin fiilikset. Lisäksi nuo "järkisyyt" olivat oikeasti Pesosen kannalta sellaisia, että väitän että ehkä 90% Pesosen iässä olleistä huippukiekkoilijoista olisi tehnyt saman ratkaisun. IFK:lla kun oli tarjota seuraava paketti:

-Päävalmentajana Petri Matikainen, oli tuolloin maajoukkueen apuvalmentaja joten paras näyttöpaikka Leijoniin
-Pelipaikka Mikael Granlundin vierestä, oli edellisenä keväänä pelannut hyvät MM-kisat samassa ketjussa
-Joukkueen materiaali oli sellainen että mestaruuskin oli mahdollinen, olkoonkin että joukkue kyykkäsi ihan täysin pudotuspeleissä
-Iso tilipussi

Ainoa mihin Kärpät pystyi tuolloin vastaamaan oli tuo neljäs kohta, muissa kohdissa ei ollut mitään palaa. Ei Pesonen tosiaan varmaan koskaan tule nousemaan Kukkosen, Viuhkolan tai Pyörälän tapaiseksi ikoniksi, mutta erittäin iso jälki sinne Kärppähistoriaan on jätetty jo nyt. Onhan Kari Jalonenkin pelannut urallaan muualla kuin Kärpissä, mutta kai nämä asiat on jo vähitellen anteeksi annettu. Ainoa asia mikä tuossa Pesosessa hierti niiden "järkisyiden" aikaan oli se, kun mies oli paria päivää aiemmin ollut Raksilassa katsomassa peliä sanoi että haluaa pelata Kärpissä, mutta siitä pari päivää sen jälkeen selitti näitä järkisyitään, niin se vähän harmitti. Noh, jos nyt Kärppiin tulee ja paukuttaa sen 60 pinnaa tauluun, niin eiköhän tuohon voi olla tyytyväinen.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä tarkoitat tuolla ikä jutulla. Meinaatko että ovat niin nuoria? Mikään ei oo katkerampi kuin keski-ikäinen know-it-all. Tähän hymiö...

Otaksuin nuoriksi ja ehdottomiksi, minä vanha kääkkähän en tuota jälkimmäistä tietenkään ole!=D Muistan kyllä miten narrit "rakasti" Pessiä ja tuskailivat, että lähtis jo sinne änäriin, aikanaan.Pessi osaa sopivasti mennä ihon alle ja muistelkaas ne kaikki ahtaat raot, joihin hän ujutti itsensä ja teki tuhojaan! Aijai!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös