Olisko muuten palstan sääntöjenvastaista avata tänne oma Kärppien otteluidenseuranta-ketju?
Oon miettinyt ihan samaa, mutta mulla on sellainen käsitys ettei saa..
Olisko muuten palstan sääntöjenvastaista avata tänne oma Kärppien otteluidenseuranta-ketju?
Kärpät on pelannut alkukauden perin ailahtelevasti, eikä pidempää hyvien pelien jaksoa ole ollut. Mielestäni Kärpät on kuitenkin onnistunut pelaamaan viimeiset neljä peliä hyvällä tasolla. KalPa-peli vieraissa oli loistava kaikilla muilla mittareilla paitsi maalinteossa. KooKoo-kotipeli oli hyvä valtavien paineiden alla. Lukko-peli oli erinomainen ja Kärpät hallitsi peliä kaikilla muilla osa-alueilla paitsi maalinteossa. Tänään Ässiä vastaan Kärpät oli loistava hyökkäyssuuntaan kaksi erää, jolloin peli tapettiin ja kolmas erä sitten turvattiin onnistuneesti johtoa. Näistä neljästä pelillisesti hyvästä ottelusta Kärpät onnistui epäonnekseen saalistamaan vain viisi pistettä. Tuon perin vähäisen pistesaaliin pistän hyvin pitkälti alkukauden vaikeuksien aiheuttaman heikon itseluottamuksen piikkiin. Huomionarvoista on myös se, että kolme näistä neljästä viimeistä pelistä on pelattu vieraissa.Loistava ja viihdyttävä peli kärpiltä! Havaitsin jo Lukko pelissä että pelillisesti homma on lähtenyt selkeästi parempaan suuntaan ja tänäänhän se jo realisoitui 3 pisteen voittona Ässistä.
No, ei ole. Tosin toivoisin, että olisi. Mikä olisikaan tuon joukkueen liito kevätkaudella, kun herkistelyn jälkeen Kärppien pelaajat laittaisivat luistinta liikkeelle.Onko se Suikkanen kuitenkin luisteluttanut ton jengin tukkoon?
Ehkäpä se vaatii vielä muutaman hyvän pelin lisää, että tässä alkaa uskoa näkemäänsä.Mistä tietää että Kärpät pelas helvetin hyvän pelin?
- Ottelun jälkeen on hiljaista Kärppien osiossa.
Se ei yhdestä hyvästä pelistä käänny. Mutta nyt koetetaan nauttia tämä ilta tuosta tärkeästä vierasvoitosta.
Yksi harvoja asioita, mistä paljon risuja on aloitukset. Jopa hyvän ottelun pelannut Ruska kyykkäsi pahoin kun aiemmin on suorastaan loistanut aloituksissa. Ainoastaan Kalis voitti puolet 12 alotuksesta. Humaloja 13a 38,5% - Pyörälä 17a 29,4% - Hruska 13a 23,1%. Hagmankin kokeili 3 kertaa häviten joka ikisen ja Kestilä voitti kolmesta yhden. Joskus kuulee, että aloitukset ovat heijaste asenteesta ja pelivalmiudesta. Tänään ei voi niinkään sanoa tai sitten Kärpät vei Ässiä sata nolla taktisesti ja maalinteon tehokkuudessa.
Itse ihmettelin täysin samaa. En tiedä mikä niitä linjureita oikein hiersi mutta ei vaikuttanut kyllä menevän ihan putkeen.Oma vaikutuksensa on vähän kotiinpäin vetävillä linjureilla. Kärpiltä vaihdettiin aloittajaa varmaan enemmän, kuin koko alkukaudella yhteensä. Tämä kyllä jäykistää aloittajia ihan väkisillä. Varmaan sieltä löytyi tekniikasta syynsäkin niihin, mutta jännä ettei Ässien aloittajissa ollut niinkään vikaa. Samalta ne silmään näytti.
@Pula-ajan Tretjak ja @Epätietoinen kyllä siellä on tilastojen mukaan vaihdeltu myös Ässiltä. Kärpistä siis noiden neljän sentterin lisäksi aloitti vain Hagman kolme kertaa ja Kestilä kolme kertaa. Se kertoisi tilastona Pyörälän ja Humalojan vaihdoista. Tilastot antavat ymmärtää siis Kärpille 6 vaihtoa ja Ässille 5.
Avaan sanaista arkkuani sen verran, että Tlustyn ja Hagmanin esitykset nyt ymmärtää. Molemmilla pitkä tauko edellisistä tosipeleistä. Silloin yleensä pari ensimmäistä peliä menee hyvin pitkän tauon jälkeen ja sen jälkeen onkin hiljaisempaa. Sinällään uskon Hagmanin ja Tlustyn tuovan aurinkoa jatkopeleissä. Eniten huolettaa se Tlustyn ranne - Olaussonin selkä lienee jo menetetty tapaus. Toivottavasti olen väärässä. Nyt ei edes uskalla ajatella Saarisen jatkoa.
Vahvistuksia tulee. Kärppä ei anna koskaan periksi. Komee oon.Hagman on pelannut 13 peliä, tehot 2+4 ja -5. Vaikea on Hagmanin uskoa tuovan mitään aurinkoa näillä näytöillä. Pelin taso on laskenut pahasti. Niminähän Tlusty, Hagman ja Olausson on vaikka ja kuinka kovia, mutta nimillä ja vanhoilla meriiteillä ei vaan enää paineta. Ei edes Liigassa.