"SM-Liigan Hullut Päivät! Ketä lähtee, ketä jää, on tämä Hulluutta!"
Joopa joo. En nyt jaksa tuonne ylemmille forumeille tästä purkautua, sillä sinnekin tämä kuuluisi... Miksi huolestua? Miksi pitäisi pelätä pahinta? Meinaako NHL viedä Kärpiltä koko rosterin A-junnuja sekä Raksilan puupenkkejä myöten? Eipä taida viedä, ei.
Totuus on tuolla ulkona, itse haistelisin sen olevan jossakin Kärppien triplan voittavan ja Playoffeissa pitkälle pääsevän jengin välissä. Näin sen näkisin, nimittäin vaikka tuolta otettaisiin kokonainen hyökkäyskentällinen, pakkipari ja jopa molemmat maalivahdit (vaikka Rinteestä en mielelläni luopuisikaan), Kärpät pelaisi korkealla. Tuo tämän hetken rosteri on rakennettu NHL:n siirtojen varaan, sillä niin paljon siellä on esimerkiksi tuota hyökkäyskalustoa. Pakisto ei ole suorastaan timanttinen, mutta erittäin kilpailukykyinen, vaikka sieltä pari lähtisikin.
Edelleen, kun itse olen tässä peräänkuulutellut tuon nuoren kaartin sisäänajamista, enkä niinkään veren maku suussa sen triplan saavuttamista, pidän tätä tulevaa "katoa" vain hyvänä. Tulevaisuus on kuitenkin olemassa, se ei viimeisen tiedon mukaan tämä jääkiekon peluu lopu Oulussa vielä tähän kauteen. Saatan olla tietolähteeni puolesta siis väärässäkin, mutta vahvasti viittaisi merkit siihen, ettei Kärpät ja kiekko Oulusta, tai Suomesta, katoa. Tätä tärkeää faktaa silmälläpitäen, voimmekin tarkastella tätä myyntihuhujen massaa... Tarvitsemme tulevaisuudessakin niitä "omia poikia", joita on Hokki ja A-junnut täynnä. Ei muuta kuin heitä sisään, niin varmistetaan menestys tulevaisuudessakin. Pakkokos tässä nyt on koettaa elää perinteisen nykyaikaisen idiootin tavoin "mullehetikaikkinyt!"? Antaa pelimiesten mennä omien ambitioidensa mukaan, se on kuitenkin loppupeleissä kaikkien etu.
Toivonkin täten, että Viuhkola, Bäckström, Lehtonen, Kukkonen, Jokinen ja Tenkrat saisivat mahdollisuuden kokeilla NHL:ssä, viimeisenä mainitulle tämä on jo toinen (vai oliko jo kolmas?) mahdollisuus. Rosteri kestäisi tuon, uskokaa tai älkää.
Ja oishan se nyt perkele jos ei tuplamestarista kelpaisi yksikään pelaaja...