Oulu Kärpät / 2005-2006

  • 167 421
  • 820
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Kärkikynä ja ilmaveivi
Miksi ei Pekan kannattaisi lähteä AHL:aan kakkosmaalivahdiksi?

Jos jokin NHL-seura haluaa sopimuksen alaisen eurooppalaisen pelaajan riveihinsä, he joutuvat uuden sopimuksen mukaan (huhu, ei varmistettu) maksamaan 150 000 $ siirtosummana ja toisen mokoman (50 000$ 1. kierroksella varatusta, 100 000 $ 2. kierroksella, 150 000 $ 3. kierros ja sen jälkeen) mikäli pelaaja ei pelaa 30 ottelua NHL:ssa. Siinäpä kohtuullinen korvaus Kärpille. ;)

Toisinsanoen ei yksikään seura nykyisten taloudellisten säännösten vallitessa hanki pelaajia ilman, että ajattelisivat sijoituksen kantavan tulevaisuudessa hedelmää. Mikäli Pekka saa sopimustarjouksen (epäilen, että saa), hän lähtee varmasti. Uskon ja väitän niin, jo pelkästään oman tulevaisuuden kannalta.

Mikäli Pekka pelaisi AHL:ssa kakkosmaalivahtina, tietäisi tämä n. 30-40 ottelua kaudessa, Suomessa luku jäisi maksimissaankin puoleen. Kuten suurimmalla osalla pelaajista, oletan Pekankin tavoitteiden jääkiekkoilijana olevan Atlantin tuolla puolen ja pelaaminen siellä edesauttaisi saavuttamaan suuren unelman eli NHL:n. Pelitapa ja elämäntyyli jo pelkästään vaativat opettelua.

Eli Kärpät saanevat hankkia uuden maalivahdin. Tervetuloa Pexi takaisin seuraavaan työsulun aikana. ;)

Nyt lienee myös paras hetki muillakin nuorilla suunnata katseet P-Amerikkaan.

Olettaisin siten seuraavien pelaajien olevan mahdollisia lähtijöitä:

Blues: Petteri Nokelainen, (Tero Määttä)
HIFK: Tony Salmelainen, Hannu Pikkarainen (ISVeikkaaja), (Ari Ahonen)
HPK: -
Ilves: (Tomi Pettinen)
Jokerit: Jani Rita (Lähti jo), Valtteri Filppula
JYP: Jarkko Immonen
KalPa: -
Kärpät: Jussi Jokinen, Pekka Rinne
Pelicans: Pasi Nurminen
SaiPa: -
Tappara: (Petri Kontiola)
TPS: (Daniel Widing)
Ässät: -

Nämä kaikki spekulaatiot vaativat toteutuakseen siis NHL:n ja IIHF:n välisen sopimuksen, muutoin "näillä mennään." :)
 
Viimeksi muokattu:

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Raksilan vilttiketju kirjoitti:
Miksi ei Pekan kannattaisi lähteä AHL:aan kakkosmaalivahdiksi?

Jos jokin NHL-seura haluaa sopimuksen alaisen eurooppalaisen pelaajan riveihinsä, he joutuvat uuden sopimuksen mukaan (huhu, ei varmistettu) maksamaan 150 000 $ siirtosummana ja toisen mokoman (50 000$ 1. kierroksella varatusta, 100 000 $ 2. kierroksella, 150 000 $ 3. kierros ja sen jälkeen) mikäli pelaaja ei pelaa 30 ottelua NHL:ssa. Siinäpä kohtuullinen korvaus Kärpille. ;)

Toisinsanoen ei yksikään seura nykyisten taloudellisten säännösten vallitessa hanki pelaajia ilman, että ajattelisivat sijoituksen kantavan tulevaisuudessa hedelmää. Mikäli Pekka saa sopimustarjouksen (epäilen, että saa), hän lähtee varmasti. Uskon ja väitän niin, jo pelkästään oman tulevaisuuden kannalta.

Kuten varmaat itsekin huomasit, kyseessä on tosiaankin keskeneräinen asia. Itse en usko hetkeäkään, että Superliigan seurat allekirjoittavat tuon sopimuksen, jonka jälkeen kaikki on auki, eikä kukaan saa mitään korvauksia.

Tuosta toisesta summasta ei ole julkisuudessa puhuttu sanallakaan, ainoastaan siitä, että jokaisesta pelaajasta, joka ei pelaa 30 ottelua änärissä, maksetaan könttänä 150k dollaria. Ei mitään lisää.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät#18 kirjoitti:
Rinteen tilannetta ei helpota se, että Nashvillellä on jo sopimus kolmen molarin kanssa, joista kaikki ovat hierarkiassa Peksiä edellä. Kakkoseksi AHL:ään lähteminen ei tässä vaiheessa ole järkevää.
Miksei? Jos minä olisin Rinne niin lähtisin ilman muuta muualle pelaamaan jos tulisi jonkinlainen sopimustarjous. Muualla on mahdollisuus päästä pelaamaan, Kärpissä se ei onnistu niin kauan kuin Bäcksi on täällä.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
kakkonen kirjoitti:
Miksei? Jos minä olisin Rinne niin lähtisin ilman muuta muualle pelaamaan jos tulisi jonkinlainen sopimustarjous. Muualla on mahdollisuus päästä pelaamaan, Kärpissä se ei onnistu niin kauan kuin Bäcksi on täällä.
Oliskohan siksi, ettei Rinne ole ihan sen tason mokke, että taidot riittäisivät edes AHL-seuran kakkosmokeksi saakka. En vastaa tässä K#18:n puolesta, olen vaan skeptinen (mutu) Pekka Rinteen mahdollisuuksiin NHL:ssä ja AHL:ssä. Ehkä joku muu pohjoisamerikan sarjoista. Kokonaisuutena Rinteen tilanne minusta näyttää siltä, että Rinne on pelannut/pelattu uransa hiukan sivuraiteelle: Kärpissä ei anneta vastuuta eikä näytöt/taidot riitä NHL/AHL-seuroihin. Nyt pitäisi ottaa käyttöön suunnitelma C, jos mielii kehittyä tai haluaa pelata kovempia pelejä.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Kh kirjoitti:
Ehkä joku muu pohjoisamerikan sarjoista. Kokonaisuutena Rinteen tilanne minusta näyttää siltä, että Rinne on pelannut/pelattu uransa hiukan sivuraiteelle: Kärpissä ei anneta vastuuta eikä näytöt/taidot riitä NHL/AHL-seuroihin. Nyt pitäisi ottaa käyttöön suunnitelma C, jos mielii kehittyä tai haluaa pelata kovempia pelejä.

AHL-joukkueilla on farmisopimukset alasarjajoukkueiden kanssa. Mm. Irbe pelasi yhden kauden Chiefeissä :) Rinteen todellakin pitäisi saada nyt vain paljon kovia pelejä alle. Kausi tai kaksi ECHL:ssä tai AHL:ssa voisi nostaa kaverin osakkeita kotimaanmarkkinoilla. Kaikki on oikeastaan Pekasta itsestään kiinni. Haluaako kiekkoilijan uraa vai ajautuuko suosiolla pois kiekon parista. Oulussa kyllä osataan lupaavien maalivahtien urat tappaa.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin ei se kyllä välttämättä sen parempia pelejä tai enemmän pelejä takaisi, jos Amerikkaan suuntaisi. Kohtuulliset maalivahdit näyttää olevan Milwaukellakin. Finleyn statsit on viime kaudelta hyvin lähellä Niittymäkeä ja Lehtosta. Näyttää olevan mies ensimmäisen kierroksen kuudes varaus. Lieneekö tuolla alasarjoissa sitten sen parempia pelejä. Rinteelle vaan hiukan enemmän liiga pelejä ja muutamia pelejä toivonmukaan Hokissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärkikynä ja ilmaveivi
Kh kirjoitti:
Oliskohan siksi, ettei Rinne ole ihan sen tason mokke, että taidot riittäisivät edes AHL-seuran kakkosmokeksi saakka. En vastaa tässä K#18:n puolesta, olen vaan skeptinen (mutu) Pekka Rinteen mahdollisuuksiin NHL:ssä ja AHL:ssä. Ehkä joku muu pohjoisamerikan sarjoista. Kokonaisuutena Rinteen tilanne minusta näyttää siltä, että Rinne on pelannut/pelattu uransa hiukan sivuraiteelle: Kärpissä ei anneta vastuuta eikä näytöt/taidot riitä NHL/AHL-seuroihin. Nyt pitäisi ottaa käyttöön suunnitelma C, jos mielii kehittyä tai haluaa pelata kovempia pelejä.

Jos hänen taitojensa tai potentiaalinsa ei uskottaisi riittävän, tuskin häntä olisi edes varattu, vai mitä?

Enkä usko suunnitelma C:n olevan tarpeen vielä tässä vaiheessa...
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Rinteen pelityylin puolesta Pohjois-Amerikka olisi potenttiaalinen vaihtoehto. Isokokoinen maalivahti, joka torjuu kovalla prosentilla kiekkoja kulmiin, jos laukauksia ei saada kiinni räpylään tai vaihtoehtoisesti muuten. Miksi tyytyä liigassa pelattamuuteen, kun joka tapauksessa AHL.ssä olisi kovia pelejä tiedossa?

Minä näkisin Rinteen peluutuksen Pohjois-Amerikassa todella hyvältä vaihtoehdolta. Ehdottomasti AHL-tasoa, josta voidaan hyvien esitysten seurauksena - ja muiden loukkaantumisten myötä - nousta NHL:ään asti kokeilemaan.

Toinen vaihtoehto olisi jäädä Suomeen ja Kärppiin - odottelemaan mahdollista ykköskassarin paikkaa jo ensi kaudelle - riippuen tietenkin Bäckströmin sopimustilanteesta. Sen mukaan on elettävä. Ainakin nyt - ja ehkä tulevaisuudessakin.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kh kirjoitti:
Oliskohan siksi, ettei Rinne ole ihan sen tason mokke, että taidot riittäisivät edes AHL-seuran kakkosmokeksi saakka. En vastaa tässä K#18:n puolesta, olen vaan skeptinen (mutu) Pekka Rinteen mahdollisuuksiin NHL:ssä ja AHL:ssä.

Joo,olen itse täysin samaa mieltä.

Tuosta ei toki ollutkaan puhetta vaan siitä että mun mielestä nimenomaan Rinteen kannattaisi lähteä jonnekkin muualle jos haluaa kehittyä (K#18 alunperin heitti ilmoille ettei kannata lähteä..mitä kommenttia en oikein ymmärrä). Eihän Rinteen taidoissa pitkässä juoksussa voi sanoa oikein mitään, yksi kokonainen kausi jossain ja pelejä paljon niin saisi käsityksen millainen kaveri on kyseessä.

Mutta anyway, Kärppien maalivahtitilanne on ok ja Pexi on ainakin minun silmään ihan kohtuullinen Niken backup, yksittäisissä peleissä pelannut mun mielestä hyvin. Toivon että Nikke pelaa niin paljon ensi kaudella kuin vaan jaksaa ja haluaa (tietenkin miten vaan joukkue saa parhaan hyödyn), onhan kyseessä kuitenkin liigan yksi parhaita maalivahteja.
 
Suosikkijoukkue
Kärkikynä ja ilmaveivi
Kärpät#18 kirjoitti:
Tuosta toisesta summasta ei ole julkisuudessa puhuttu sanallakaan, ainoastaan siitä, että jokaisesta pelaajasta, joka ei pelaa 30 ottelua änärissä, maksetaan könttänä 150k dollaria. Ei mitään lisää.

P-Amerikan lehdistä olen tietääkseni lukenut tuosta 30 ottelun rajasta ja maksuista.

Siirtosummat uuden tarjouksen mukaan menee kuitenkin seuraavasti:

The new agreement increases the amount of compensation that the NHL pays to European federations in exchange for signing players. In the new five-year plan, the NHL would pay $12.5 million US annually to a development fund managed by the IIHF - a $3.5-million increase from the previous deal.

The IIHF distributes the money among the national federations and clubs that lose players to the NHL based on a formula devised by the IIHF and the national federations.

A player picked first overall in the NHL draft is worth $900,000, with each successive pick down to 30th decreasing by $20,000. Later draft picks are valued at $150,000 each.

http://nhl.com/news/2005/08/232534.html
 

JPL

Jäsen
Routainen Sydän kirjoitti:
Toinen vaihtoehto olisi jäädä Suomeen ja Kärppiin - odottelemaan mahdollista ykköskassarin paikkaa jo ensi kaudelle - riippuen tietenkin Bäckströmin sopimustilanteesta. Sen mukaan on elettävä. Ainakin nyt - ja ehkä tulevaisuudessakin.

Toisaalta tämä saattaisi olla pitkässä juoksussa myös Kärpille järkevä vaihtoehto. Jos Rinne nyt on niin kova kassari että AHL/NHL kutsuu jossain vaiheessa, niin silloin Kärpillekkin olisi parempi, että uusi lupaus pitäisi hankkia jo nyt. Koska jos esimerkiksi Pexi lähtisi tämän kauden jälkeen ja Nikke samoten, meillä olisi 2 täysin uutta veskaria ja se aiheuttaisi mielestäni aika suuren epävarmuustekijän sille kaudelle. Tai ainakin silloin olisi pakko hankkia joku todella kovan tason maalivahti ja mahdollisesti vielä hänelle riittävän tasokas luukunaukoja.

Olen silti hieman skeptinen vielä Rinteen mahdollisuuksiin NHL:ssä. Vuokralla pelaaminen esimerkiksi Pelicansissa (vaikka jouluun asti) saattaisi olla todella järkevä vaihtoehto.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
kakkonen kirjoitti:
Eihän Rinteen taidoissa pitkässä juoksussa voi sanoa oikein mitään, yksi kokonainen kausi jossain ja pelejä paljon niin saisi käsityksen millainen kaveri on kyseessä. Mutta anyway, Kärppien maalivahtitilanne on ok ja Pexi on ainakin minun silmään ihan kohtuullinen Niken backup, yksittäisissä peleissä pelannut mun mielestä hyvin.
Täysin samaa mieltä. Tässä on just sitä pointtia, miksi suhtaudun niin skeptisesti Pekka Rinteeseen. Tarttis nähärä Peksiä enemmän kovemmissa peleissä, notta tieretähän millaasesta pelimiehestä on kysymys. Niken kakkosmolariksi Peksi on kuitenkin varmaankin paras mahdollinen kaveri.
Raksilan vilttiketju kirjoitti:
Jos hänen taitojensa tai potentiaalinsa ei uskottaisi riittävän, tuskin häntä olisi edes varattu, vai mitä?
Sinänsä tuohon Nhl-varaukseen ei ole kovinkaan paljon luottamista. Nhl:ään on varattu korkeillakin varausnumeroilla sellaisia pelimiehiä, joista ei ole sen jälkeen paljoakaan kuultu. Kotimaisiakin ja oululaisiakin esimerkkejä on paljon. Lisäksi Peksin kohdalla ihmettelen, että millä näytöillä hänet sinne Nhl:ään on oikein varattu? Tuntuu siltä, että ainoa varauskriteeri Nashvillellä on ollut iso koko ja se seikka, että Peksi kuului Kärppien 82-83 syntyneeseen ikäryhmään.

Case-Jaakola/Rinne/Korpikari: meikä on kohta nelikymppinen. Sitä minä en ymmärrä, että ko. kolmikko ei painele pitkin maailmaa, kun kerran Kärpistä ei saa kunnon hommia? Lahjoja riittäisi noilla kavereilla varmaan maailmallekin. Maksaako Kärpät niin hyvin, että Kärppien backup-hommat kiinnostaa ko. jätkiä? Tällä menolla jätkät tuhnuttaa Oulussa vielä kolmikymppisinä. Nyt täytyisi herrojen takoa, kun rauta on kuumaa. En minua ainakaan harmittaisi, jos kaverit tekisi läpimurtonsa jossain muualla kuin Kärpissä. Ei minua harmittanut silloinkaan, kun esim. Juha Riihijärvi teki läpimurtonsa Jypissä.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan vaan toteamuksena tuohon kh:n kommenttiin Case Jaakola/Korpikari/Rinne, että ei se ruoho taida sen vihreämpää olla aidan toisella puolella. Monta kasvattia on lähtenyt maailmalle jopa kolmen kirjaimen yhdistelmä silmissään, mutta ohraleipä on ottanut. Katsellessa Kärppien tuohua niin pitkäjänteisyys kotiseurassa kannattaa. Viuhkolat, Saarenheimot, Pesoset, Pyörälät jne. on ollut pari kautta nelosen janareita vähällä peliajalla. Entäs nyt? Esimerkkejä maailmalle lähteneistä huippulupauksista:

Mikko Heliskoski
Marko Lapinkoski
Juha Vuorivirta
Esa Pirnes
Teemu Virkkunen

Ei se taivas muullakaan ole heti auki. Riihijärvi ja Pitkänen on niitä harvoja joille se aukesi. Tässä on monta miestä jotka pelasi parhaat akudet Kärpissä liigassa.

Sakari Palsola
Lasse Pirjetä
Ilkka Mikkola

Katsellessa oikeasti NHL:ssä menestyneitä Suomalaisia suurin osa on lähtenyt sinne Jokerit, TPS, HIFK ja Kärpät (varauksella Tappara) linjalta valmiina huippupelaajana. Muutamalla on käynyt flaksi alasarjojen kautta, mutta väittäisin, että alasarjoista tulee enemmän pelaajia maitopjunalla tänne hakemaan uutta kevättä uralleen.

Vielä tuosta maalivahdeista. Rinne on mielestäni hyvä maalivahti liigaan. Silti hän on kokematon ykkösmaalivahdiksi. Oman käsitykseni mukaan AHL:ssä onkovempi maalivahtien taso kuin liigassa. Lehtoset ja Niittymäet oli nyt liigan eliittiä, mutta torjunta prosenteissa samaan pääseviä löytyy useita. Sieltä on tullut Suomeen yksi ainoa maalivahti, joka on mielestäni vielä Rinnettä astetta parempi: Tim Thomas. MM-kisoja katseleessa Bäckström joutui koville ja AHL-vahti Tellqvistin ei esimerkkinä tarvinnut hirveästi hävetä Bäcksin rinnalla, kuten ei Irbenkään(sarja näkyy edellä). Siellä on pelanneet myös useat muut, jotka on heti liigan ehdotonta eliittiä, esimerkkinä Noronen. Sitten on niitä alasarjoja. Kehittyykö niissä sen paremmin kuin Kärpissä? Kärpissä on kuitenkin ampumassa joka harjoituksissa MM-tasolla maalikuninkuuden voittanut pelaaja. Toisaalta JPL heitti tuossa hyvät visiot tuosta vuokraamisesta muille. Eipä yllättäsi, vaikka rajantakana Brynäs tai Luleå esimerkkinä haluaisi kokeilla lupaavaa maalivahtia.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
kakkonen kirjoitti:
Joo,olen itse täysin samaa mieltä.

Tuosta ei toki ollutkaan puhetta vaan siitä että mun mielestä nimenomaan Rinteen kannattaisi lähteä jonnekkin muualle jos haluaa kehittyä (K#18 alunperin heitti ilmoille ettei kannata lähteä..mitä kommenttia en oikein ymmärrä). Eihän Rinteen taidoissa pitkässä juoksussa voi sanoa oikein mitään, yksi kokonainen kausi jossain ja pelejä paljon niin saisi käsityksen millainen kaveri on kyseessä.

Mutta anyway, Kärppien maalivahtitilanne on ok ja Pexi on ainakin minun silmään ihan kohtuullinen Niken backup, yksittäisissä peleissä pelannut mun mielestä hyvin. Toivon että Nikke pelaa niin paljon ensi kaudella kuin vaan jaksaa ja haluaa (tietenkin miten vaan joukkue saa parhaan hyödyn), onhan kyseessä kuitenkin liigan yksi parhaita maalivahteja.

Pointti tuossa oli se, että Peksi olisi Nashvillen hierarkiassa 4. tai 5. molari, sen ylemmäs ei tuolla kalustolla ole ainakaan alussa mitään asiaa. Kuten Tepa totesikin, kolmosena oleva Finley pelasi unelmakauden.

Vuoden päästä Rinteelle avautuu paikka ykkösenä Kärpissä. Ei, en usko ollenkaan, että Nikke kirjoittaa vielä jatkon Kärppien kanssa. Alkava kausi on viimeinen Niken osalta Oulussa. Hän on näyttönsä antanut, noussut kotimaiselle ja kansainvälisellekin huipulle ja kolmannen mestaruuden jälkeen on uusien haasteiden aika.

Rinne puolestaan, pelattuaan ykkösenä kaksi kautta, menee heittämällä NHL:ään, mikäli vain kehitys jatkuu tällä tasolla.
 
Suosikkijoukkue
Kärkikynä ja ilmaveivi
Kh kirjoitti:
TLisäksi Peksin kohdalla ihmettelen, että millä näytöillä hänet sinne Nhl:ään on oikein varattu? Tuntuu siltä, että ainoa varauskriteeri Nashvillellä on ollut iso koko ja se seikka, että Peksi kuului Kärppien 82-83 syntyneeseen ikäryhmään..

Kai Nashvillen GM David Poile näkee Rinteessä samaa potentiaalia kuin allekirjoittanut. Tiedän varsin hyvin, että NHL:aan on varattu pelaajia todella kevyin perustein. Tiedän myös sen, että monia varauksia ei ole edes kutsuttu training campeillekään, toisin kuin Rinne. Pekka on käynyt näytillä jo kahtena kesänä, viimeksi heinäkuussa. Esim. Mikko Lehtonen ei ole käynyt leireillä kertaakaan.

http://www.milwaukeeadmirals.com/ihtml/public/0405pressreleasedetail.ihtml?PRCODE=2092

Leirit lienevät menneet hyvin, kun haluaisivat miehen pukevan Milwaukeen uniformun päälleen jo tänä syksynä.

"The Predators want to bring three of their European prospects to Milwaukee for the upcoming season."

"Predators General Manager David Poile said yesterday he wants to see forward Daniel Widing (a second-round pick in 2000), forward Oliver Setzinger (a third-round choice in 2001) and goalie Pekka Rinne (an eighth-round choice last summer) in Admirals uniforms this fall."

http://www.tennessean.com/apps/pbcs...ArtNo=507120346&SectionCat=&Template=printart

Näillä argumenteilla perustelen aiemmat kommenttini Pekan potentiaalista ja mahdollisesta siirtymisestä AHL:aan.

"All three have European contracts for the coming season, but all three said they have clauses that would still allow them to go to North America if signed by a certain date."

Epäilen siirtymisen olevan kiinni siis vain NHL:n ja IIHF:n välisen sopimuksen syntymisestä. Tietääkseni tänään siitäkin neuvotellaan Prahassa.

Mikäli sopimukseen ei päästä, pelaajat pysynevät seuroissaan, jolloin myös minä toivoisin Pekalle peliaikaa, vaikkakin sitten Pelicansissa. Ja mitä tulee siihen, miksei Pekka pelannut Luulajassa; taisi mies olla oikeasti loukkaantunut, tuskin mistään sopimuksesta oli kyse. ;)

Jaakolan uskon pelaavan hyvän kauden ja olemme vuoden päästä viisampia. Korpikarin kohdalla mahdollinen vuokraaminen voisi tulla kyseeseen, Leinonen taitaa tulla hiljalleen ohi. Tosin yhden KalPa-pelin perusteella on liian aikaista vetää johtopäätöksiä.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Raksilan vilttiketju kirjoitti:
Kai Nashvillen GM David Poile näkee Rinteessä samaa potentiaalia kuin allekirjoittanut. Tiedän varsin hyvin, että NHL:aan on varattu pelaajia todella kevyin perustein. Tiedän myös sen, että monia varauksia ei ole edes kutsuttu training campeillekään, toisin kuin Rinne. Pekka on käynyt näytillä jo kahtena kesänä, viimeksi heinäkuussa. Esim. Mikko Lehtonen ei ole käynyt leireillä kertaakaan.
Leirit lienevät menneet hyvin, kun haluaisivat miehen pukevan Milwaukeen uniformun päälleen jo tänä syksynä.
Näillä argumenteilla perustelen aiemmat kommenttini Pekan potentiaalista ja mahdollisesta siirtymisestä AHL:aan.
Epäilen siirtymisen olevan kiinni siis vain NHL:n ja IIHF:n välisen sopimuksen syntymisestä. Tietääkseni tänään siitäkin neuvotellaan Prahassa. Mikäli sopimukseen ei päästä, pelaajat pysynevät seuroissaan, jolloin myös minä toivoisin Pekalle peliaikaa, vaikkakin sitten Pelicansissa. Ja mitä tulee siihen, miksei Pekka pelannut Luulajassa; taisi mies olla oikeasti loukkaantunut, tuskin mistään sopimuksesta oli kyse.
Okei, selvä homma.
Kärpät#18 kirjoitti:
Pointti tuossa oli se, että Peksi olisi Nashvillen hierarkiassa 4. tai 5. molari, sen ylemmäs ei tuolla kalustolla ole ainakaan alussa mitään asiaa. Kuten Tepa totesikin, kolmosena oleva Finley pelasi unelmakauden.
Vuoden päästä Rinteelle avautuu paikka ykkösenä Kärpissä. Ei, en usko ollenkaan, että Nikke kirjoittaa vielä jatkon Kärppien kanssa. Alkava kausi on viimeinen Niken osalta Oulussa. Hän on näyttönsä antanut, noussut kotimaiselle ja kansainvälisellekin huipulle ja kolmannen mestaruuden jälkeen on uusien haasteiden aika.
Rinne puolestaan, pelattuaan ykkösenä kaksi kautta, menee heittämällä NHL:ään, mikäli vain kehitys jatkuu tällä tasolla.
Paljon te tunnutte näkevän potentiaalia Peksissä. Ei kai siinä sitten mitään, en ala väittämään vastaan. Sen verta harvoin olen Peksin pelejä nähnyt, että skeptiseksi olen tullut.
 

JPL

Jäsen
Tepa kirjoitti:
Tässä Chicagon Depth Chart. Helpottavaa luettavaa Kärppäkannattajille. Viuhkolaa ei löydy kaavioista ja Kukkonen on merkitty +, joka tarkoittaa oletetaan pelaavan Euroopassa.

http://www.chicagoblackhawks.com/team/DepthChart.asp

No tuo nyt ei kerro yhtään mitään uutta, mistä täällä ei olisi jo keskusteltu. Kerroin heti kauden päättymisen jälkeen, että jos Piku NHL:ään siirtyy, tullaan hänen oikeutensa kauppaamaan Chicagosta pois. Toronto oli joukkue, joka oli jo silloin kiinnostunut ostamaan Pikun oikeudet pois. Nyt kuitenkin Toronto on omat liikkunsa sentteriosastolle tehnyt, mutta mahdollisuus lähtöön on edelleen olemassa.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Nämä depth chartit nyt ovat suuntaa antavia ja vain nuorien, kehittyvien pelaajien kohdalla vähänkään päteviä.

Viuhkola on NHL-organisaation silmin käytännössä jo siinä iässä (liian vanha), että hän on valmis kiekkoilija ja jos hän olisi NHL-tähti olisi läpimurron pitänyt tapahtua jo pari vuotta sitten. Juna meni jo!

Toki aina voi tehdä Pirjetät, late bloomer, ja päästä vanhempanakin jauhamaan 3-, 4-vitjaan perusjyränä. Nythän esimerkiksi Kärppiä vastaan viime talvena EHC:ssa ihastuttanut Maxim Shusinski on neuvottelemassa NYRiin. Kaverilla tosin on vajaan kauden kokemus jo Wildista.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Asiat tosiaan on varmasti useimpien täällä kirjoittelevien tiedossa, mutta lukemalla vaikkapa Jatkoajasta Chicagon kohdalta yksi sentteri yhä upuu. Toiseksi pidän kotisivulla esitettyä kaaviota luotettevampana tietona kuin yhdenkään tänne kirjoittavan nimimerkin tietoja. Kolmanneksi minulle tuli ainakin myös uutta tietoa tuosta kaaviosta. Oletin Mark Bellin ja Mikael Holmqvistin olevan laitureita, mutta on merkitty värillä myös senttereiksi.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Kärpille kuin lottovoitto, mikäli Viuhkola ei lähtisi.
Pikua ei pysty pirukaan paikkaamaan tässävaiheessa kautta.

Jokinen menee jos on mennäkseen mutta kyllä laitureita riittää nykyrosterissakin, eikä iskukyky heikkene merkittävästi vaikka Jokinne lähtisi.

Odotellaan.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tepa kirjoitti:
Oletin ... olevan laitureita ... myös senttereiksi.

Tepa yllättää aina! Tepa ei koskaan petä! Jos listalla lukee, että sentteri, niin kyllähän se sentterinä pelaa! Eikö niin? Jatka vain ajatuksen virtasi antoisaa kirjoittelua.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Laitetaan nyt tännekin...
Routainen Sydän Dallas Stars -ketjussa kirjoitti:
Dallasin kotisivujen keskustelupalstoilla meinataan, että Jokinen ei olisi tulossa Starsiin ensi kaudeksi sen takia, että Pohjois-Amerikkalaisista löytyy paljon parempia variatteja laitureiksi.

Niin. Onhan nämä näitä keskustelupalstan juttuja eikä varmasti kertone paljon mitään, mutta...

Dallas Stars - keskustelupalsta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös