Raksilan vilttiketju
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärkikynä ja ilmaveivi
Korinekki kirjoitti:Eikös Immosen oikeudet kaupattu viime vuonna NY Rangersille?
Kyllä.
Korinekki kirjoitti:Eikös Immosen oikeudet kaupattu viime vuonna NY Rangersille?
Raksilan vilttiketju kirjoitti:Miksi ei Pekan kannattaisi lähteä AHL:aan kakkosmaalivahdiksi?
Jos jokin NHL-seura haluaa sopimuksen alaisen eurooppalaisen pelaajan riveihinsä, he joutuvat uuden sopimuksen mukaan (huhu, ei varmistettu) maksamaan 150 000 $ siirtosummana ja toisen mokoman (50 000$ 1. kierroksella varatusta, 100 000 $ 2. kierroksella, 150 000 $ 3. kierros ja sen jälkeen) mikäli pelaaja ei pelaa 30 ottelua NHL:ssa. Siinäpä kohtuullinen korvaus Kärpille. ;)
Toisinsanoen ei yksikään seura nykyisten taloudellisten säännösten vallitessa hanki pelaajia ilman, että ajattelisivat sijoituksen kantavan tulevaisuudessa hedelmää. Mikäli Pekka saa sopimustarjouksen (epäilen, että saa), hän lähtee varmasti. Uskon ja väitän niin, jo pelkästään oman tulevaisuuden kannalta.
Miksei? Jos minä olisin Rinne niin lähtisin ilman muuta muualle pelaamaan jos tulisi jonkinlainen sopimustarjous. Muualla on mahdollisuus päästä pelaamaan, Kärpissä se ei onnistu niin kauan kuin Bäcksi on täällä.Kärpät#18 kirjoitti:Rinteen tilannetta ei helpota se, että Nashvillellä on jo sopimus kolmen molarin kanssa, joista kaikki ovat hierarkiassa Peksiä edellä. Kakkoseksi AHL:ään lähteminen ei tässä vaiheessa ole järkevää.
Oliskohan siksi, ettei Rinne ole ihan sen tason mokke, että taidot riittäisivät edes AHL-seuran kakkosmokeksi saakka. En vastaa tässä K#18:n puolesta, olen vaan skeptinen (mutu) Pekka Rinteen mahdollisuuksiin NHL:ssä ja AHL:ssä. Ehkä joku muu pohjoisamerikan sarjoista. Kokonaisuutena Rinteen tilanne minusta näyttää siltä, että Rinne on pelannut/pelattu uransa hiukan sivuraiteelle: Kärpissä ei anneta vastuuta eikä näytöt/taidot riitä NHL/AHL-seuroihin. Nyt pitäisi ottaa käyttöön suunnitelma C, jos mielii kehittyä tai haluaa pelata kovempia pelejä.kakkonen kirjoitti:Miksei? Jos minä olisin Rinne niin lähtisin ilman muuta muualle pelaamaan jos tulisi jonkinlainen sopimustarjous. Muualla on mahdollisuus päästä pelaamaan, Kärpissä se ei onnistu niin kauan kuin Bäcksi on täällä.
Kh kirjoitti:Ehkä joku muu pohjoisamerikan sarjoista. Kokonaisuutena Rinteen tilanne minusta näyttää siltä, että Rinne on pelannut/pelattu uransa hiukan sivuraiteelle: Kärpissä ei anneta vastuuta eikä näytöt/taidot riitä NHL/AHL-seuroihin. Nyt pitäisi ottaa käyttöön suunnitelma C, jos mielii kehittyä tai haluaa pelata kovempia pelejä.
Kh kirjoitti:Oliskohan siksi, ettei Rinne ole ihan sen tason mokke, että taidot riittäisivät edes AHL-seuran kakkosmokeksi saakka. En vastaa tässä K#18:n puolesta, olen vaan skeptinen (mutu) Pekka Rinteen mahdollisuuksiin NHL:ssä ja AHL:ssä. Ehkä joku muu pohjoisamerikan sarjoista. Kokonaisuutena Rinteen tilanne minusta näyttää siltä, että Rinne on pelannut/pelattu uransa hiukan sivuraiteelle: Kärpissä ei anneta vastuuta eikä näytöt/taidot riitä NHL/AHL-seuroihin. Nyt pitäisi ottaa käyttöön suunnitelma C, jos mielii kehittyä tai haluaa pelata kovempia pelejä.
Kh kirjoitti:Oliskohan siksi, ettei Rinne ole ihan sen tason mokke, että taidot riittäisivät edes AHL-seuran kakkosmokeksi saakka. En vastaa tässä K#18:n puolesta, olen vaan skeptinen (mutu) Pekka Rinteen mahdollisuuksiin NHL:ssä ja AHL:ssä.
Kärpät#18 kirjoitti:Tuosta toisesta summasta ei ole julkisuudessa puhuttu sanallakaan, ainoastaan siitä, että jokaisesta pelaajasta, joka ei pelaa 30 ottelua änärissä, maksetaan könttänä 150k dollaria. Ei mitään lisää.
Routainen Sydän kirjoitti:Toinen vaihtoehto olisi jäädä Suomeen ja Kärppiin - odottelemaan mahdollista ykköskassarin paikkaa jo ensi kaudelle - riippuen tietenkin Bäckströmin sopimustilanteesta. Sen mukaan on elettävä. Ainakin nyt - ja ehkä tulevaisuudessakin.
Täysin samaa mieltä. Tässä on just sitä pointtia, miksi suhtaudun niin skeptisesti Pekka Rinteeseen. Tarttis nähärä Peksiä enemmän kovemmissa peleissä, notta tieretähän millaasesta pelimiehestä on kysymys. Niken kakkosmolariksi Peksi on kuitenkin varmaankin paras mahdollinen kaveri.kakkonen kirjoitti:Eihän Rinteen taidoissa pitkässä juoksussa voi sanoa oikein mitään, yksi kokonainen kausi jossain ja pelejä paljon niin saisi käsityksen millainen kaveri on kyseessä. Mutta anyway, Kärppien maalivahtitilanne on ok ja Pexi on ainakin minun silmään ihan kohtuullinen Niken backup, yksittäisissä peleissä pelannut mun mielestä hyvin.
Sinänsä tuohon Nhl-varaukseen ei ole kovinkaan paljon luottamista. Nhl:ään on varattu korkeillakin varausnumeroilla sellaisia pelimiehiä, joista ei ole sen jälkeen paljoakaan kuultu. Kotimaisiakin ja oululaisiakin esimerkkejä on paljon. Lisäksi Peksin kohdalla ihmettelen, että millä näytöillä hänet sinne Nhl:ään on oikein varattu? Tuntuu siltä, että ainoa varauskriteeri Nashvillellä on ollut iso koko ja se seikka, että Peksi kuului Kärppien 82-83 syntyneeseen ikäryhmään.Raksilan vilttiketju kirjoitti:Jos hänen taitojensa tai potentiaalinsa ei uskottaisi riittävän, tuskin häntä olisi edes varattu, vai mitä?
kakkonen kirjoitti:Joo,olen itse täysin samaa mieltä.
Tuosta ei toki ollutkaan puhetta vaan siitä että mun mielestä nimenomaan Rinteen kannattaisi lähteä jonnekkin muualle jos haluaa kehittyä (K#18 alunperin heitti ilmoille ettei kannata lähteä..mitä kommenttia en oikein ymmärrä). Eihän Rinteen taidoissa pitkässä juoksussa voi sanoa oikein mitään, yksi kokonainen kausi jossain ja pelejä paljon niin saisi käsityksen millainen kaveri on kyseessä.
Mutta anyway, Kärppien maalivahtitilanne on ok ja Pexi on ainakin minun silmään ihan kohtuullinen Niken backup, yksittäisissä peleissä pelannut mun mielestä hyvin. Toivon että Nikke pelaa niin paljon ensi kaudella kuin vaan jaksaa ja haluaa (tietenkin miten vaan joukkue saa parhaan hyödyn), onhan kyseessä kuitenkin liigan yksi parhaita maalivahteja.
Kh kirjoitti:TLisäksi Peksin kohdalla ihmettelen, että millä näytöillä hänet sinne Nhl:ään on oikein varattu? Tuntuu siltä, että ainoa varauskriteeri Nashvillellä on ollut iso koko ja se seikka, että Peksi kuului Kärppien 82-83 syntyneeseen ikäryhmään..
Okei, selvä homma.Raksilan vilttiketju kirjoitti:Kai Nashvillen GM David Poile näkee Rinteessä samaa potentiaalia kuin allekirjoittanut. Tiedän varsin hyvin, että NHL:aan on varattu pelaajia todella kevyin perustein. Tiedän myös sen, että monia varauksia ei ole edes kutsuttu training campeillekään, toisin kuin Rinne. Pekka on käynyt näytillä jo kahtena kesänä, viimeksi heinäkuussa. Esim. Mikko Lehtonen ei ole käynyt leireillä kertaakaan.
Leirit lienevät menneet hyvin, kun haluaisivat miehen pukevan Milwaukeen uniformun päälleen jo tänä syksynä.
Näillä argumenteilla perustelen aiemmat kommenttini Pekan potentiaalista ja mahdollisesta siirtymisestä AHL:aan.
Epäilen siirtymisen olevan kiinni siis vain NHL:n ja IIHF:n välisen sopimuksen syntymisestä. Tietääkseni tänään siitäkin neuvotellaan Prahassa. Mikäli sopimukseen ei päästä, pelaajat pysynevät seuroissaan, jolloin myös minä toivoisin Pekalle peliaikaa, vaikkakin sitten Pelicansissa. Ja mitä tulee siihen, miksei Pekka pelannut Luulajassa; taisi mies olla oikeasti loukkaantunut, tuskin mistään sopimuksesta oli kyse.
Paljon te tunnutte näkevän potentiaalia Peksissä. Ei kai siinä sitten mitään, en ala väittämään vastaan. Sen verta harvoin olen Peksin pelejä nähnyt, että skeptiseksi olen tullut.Kärpät#18 kirjoitti:Pointti tuossa oli se, että Peksi olisi Nashvillen hierarkiassa 4. tai 5. molari, sen ylemmäs ei tuolla kalustolla ole ainakaan alussa mitään asiaa. Kuten Tepa totesikin, kolmosena oleva Finley pelasi unelmakauden.
Vuoden päästä Rinteelle avautuu paikka ykkösenä Kärpissä. Ei, en usko ollenkaan, että Nikke kirjoittaa vielä jatkon Kärppien kanssa. Alkava kausi on viimeinen Niken osalta Oulussa. Hän on näyttönsä antanut, noussut kotimaiselle ja kansainvälisellekin huipulle ja kolmannen mestaruuden jälkeen on uusien haasteiden aika.
Rinne puolestaan, pelattuaan ykkösenä kaksi kautta, menee heittämällä NHL:ään, mikäli vain kehitys jatkuu tällä tasolla.
Tepa kirjoitti:Tässä Chicagon Depth Chart. Helpottavaa luettavaa Kärppäkannattajille. Viuhkolaa ei löydy kaavioista ja Kukkonen on merkitty +, joka tarkoittaa oletetaan pelaavan Euroopassa.
http://www.chicagoblackhawks.com/team/DepthChart.asp
Tepa kirjoitti:Oletin ... olevan laitureita ... myös senttereiksi.
Routainen Sydän Dallas Stars -ketjussa kirjoitti:Dallasin kotisivujen keskustelupalstoilla meinataan, että Jokinen ei olisi tulossa Starsiin ensi kaudeksi sen takia, että Pohjois-Amerikkalaisista löytyy paljon parempia variatteja laitureiksi.
Niin. Onhan nämä näitä keskustelupalstan juttuja eikä varmasti kertone paljon mitään, mutta...
Dallas Stars - keskustelupalsta