Porissa viimekaudella erään ottelun jälkeen meidän vieressä ollut järjestyksenvalvoja päätti kehottaa meitä pyyhkimään Tepsin lipulla persettä. Todella ammattimaista toimintaa. Samassa ottelussa muutama porilainen pikkutyttö huuteli, että turkulaisesti on siltä ja muuta ei niin lapsille sopivaa. Tyttöjen ilme oli näkemisen arvoinen, kun lähetin vasta provokaation sijasta heille lentosuukon. Siinä haettiin hetki, että mitäs nyt pitää tehdä.
Helsingissä edelliskaudella pelissä, jossa Jokerit johti ensin 2-0 ja TPS kolmannessa erässä, missä TPS tasoitti ja sen jälkeen meni ohi, niin rupesin kuuntelemaan, että kas nyt Jokeri kannattajat kannustavat niin että huuto lähti ns.kiertämään, eli kuulostaa koko hallin huutavan. Sitten tajusin hallin huutavan TPS:ää, paikalla oli varmaan lähemmäs 1000 TPS:n kannattajaa ympäri hallia. vaikka huuto ei kovin kauan kestänyt, niin se oli aika hienoa.
Hämeenlinnassa viimekauden pleijareissa banderollini ”Ei iskua Irakiin, pommittakaa Hämeenlinna! Sai hauskan vastaan oton. Aikuiset miehet huusivat seisomakatsomosta vihaisina, että viekää tuollaiset poliittiset lakanat täältä pois. Kaveri tai taisi niitä olla useampikin, oikein suuttui siitä. Olin oikein tyytyväinen hyvin osuneesta provokaatiosta. Sama banderollit pääsi muuten TS:n lauantailiitteen viikon kuvaksi.
Missään kovin isoissa kahakoissa en itse ole ollut mukana, mutta kun en oikein provosoidu itse, niin lähinnä se on jäänyt vierestä seuraamiseksi. Viime kaudella Turussa juttelin asiallisesti muutaman mukavan HIFK:n kannattajan kanssa. Yhtäkkiä, joku kaveri yrittää käydä päälle. Onneksi muut Hifk:n kannattajat heittivät kaverin maahan. Vielä kerran sama kaveri yritti tulla, mutta taas sai omilta saman kohtelun.
Kupittaalla olin katsomassa futista kun TPS kohtasi Jokerit. Toisella puoliajalla, joku itseäni selvästi lyhyempi pilottinarri tuli naamani eteen hakemaan minua tanssiin. Lähinnä huvitti, että seisomakatsomossa vielä itseäni lyhyempi kaveri alemalla tasolla seisomakatsomossa mesoaa, kuin Kaava 51:sen omat pilottikaverit. Eikä siinä vielä kaikki sama jäbä tuli haastamaan vielä parin viikonpäästä Elyséellä. Eikö ne koskaan opi muistamaan naamoja.
TPS – Tappara finaalissa Tampereella edessäni istui keski-ikäinen sopivasti humaltunut mieshenkilö, joka oli pukeutunut Tapparan pelipaitaan. Päädyssä oli paljon TPS:n kannattajia. Jossain vaiheessa kuoma nousi ja kääntyi mustavalkoiseen kannattajatyhmään päin ja huusi kovalla äänellä: ”Tappara on perästä!”, TPS: n kannattajat repesivät sammalla kun huutaja vääntäytyi nolon näköisenä omalla paikalleen tajuttuaan erheensä.
Vuotta myöhemmin Tampereella ottelussa, missä Tappara TPS:n tiputti edessämme oli ryväs innokkaita tamperelaisjunnuja, jotka tapparaa kannustivat Ehdotin vitsillä, että mitäs jos Tepsiä kannustaisitte meidän kanssa, niin me taputetaan Tapparalle, jos ne voittaa. Tämä kävi nassikoille. Hyvin kannustivat ja kävin niille karkkia erätauolla ostamassa kiitokseksi. Siitäkös ne vielä lisää innostuivat meidän mukana laulamaan ja huutamaan. Taputin kyllä kiltisti itsekin Ojasen jatkoaikamaalille, vaikka aikalailla vitutti.