Noin kymmenen vuotta sitten olin Tapparan pelissä ja juuri ennen koitoksen alkua löysin itselleni paikan seisomakatsomosta. Siis siitä päädystä kaiteen vierestä, ei kulman lauteilta. Silloin tykkäsin seurata pelejä juuri sitä kaidetta vasten nojaten, nykyään olen liian pitkä ja mukavuudenhaluinen. Siinä sitten kaiteeseen nojailin ja odottelin ottelun alkua, kun aloin sivukorvalla kuunnella viereisen herran keskustelua. Hän siinä selitteli ihan umpia ja lampia ja aloin sitten uteliaisuudestani vilkuilla, että kenelle hän haastelee. Ketään, jolle mies olisi jutellut en kuitenkaan oikein nähnyt. Miehen jatkettua: "Otatko kurkkupastillin", kaivettua askin taskustaan ja ojennettua askia eteenpäin vilkaisin rohkeemmin ja näin, että tyhjyydellehän mies sisujaan tarjosi. "No, sano vaan kun mieles tekee", ukko jatkoi ja pisti askin taskuunsa ottaen ensin itse yhden pastillin. Lopulta miehen viimeiseen repliikkiin meinasi pokka pettää. Erä oli noin puolessa välissä, kun tämä itsekseen peliä selostanut mies alkoi udella "ystävältään", että onkos huomenna mentävä töihin. Ukko korjasi kuitenkin erheensä töksäyttämällä nopeasti: "Eiku niin, huomennahan on sunnuntai".
Tiedä sitten oliko karannut niemestä vai oliko ihan vapaalle sieltä päässyt. Hilpeitä juttuja sillä kyllä oli.
Toissa kaudella olin seuraamassa Tapparan ja HIFK:n ottelua kaverini kanssa. Istuimme muistaakseni D3:sessa ja huomio alkoi ensimmäisessä erässä kiinnittyä päädyssä kolmannella rivillä istuneeseen hieman iäkkäämpään herrasmieheen, joka Tapparalipulla kiusasi nuoria vierasjoukkueen kannattajia heilutellen fanilippuaan aivan lasten päiden päällä siten, että kangas koski välillä inhottavasti päätä.
Toisessa erässä sivusilmällä huomasin, että mitähän toi mies lipullaan nyt mahtaa tehdä ja käänsin päätäni katsoakseni tarkemmin, mutta liian myöhään, lippu oli jälleen normaalisti miehen hyppysissä. Sanoin asiasta kaverilleni ja seurasimme jonkin aikaa tämän kysyisen hepun epäilyttäviä puuhia. Ensimmäinen huomio oli, että melkoisen juovuksissa hän oli. Eikä aikaakaan, kun mies hieman sivuilleen vilkuillen käänsi lipun ylösalaisin ja otti jotain pois lipun varren kannasta/pohjasta. Sitten hän nosti lipun kannan huulilleen ja kallisti ottaen nopeat napsut ja laittaen korkin takaisin paikalleen.
No, kolmannessa erässä miekkonen olikin sitten jo sammunut. Järjestysmiehet 0 - Miekkonen 1.