Otto on pelimies, Tami approves:
Eilen illalla olin katsomassa Turun Marli Areenalla kun Nuoret Leijonat ( U-20) voitti Tsekin 4-3 ( ja) !! Kentän " The King" oli Otto Kivenmäki, jonka isä Marko oli niitä pelaajia , jotka hankin Ässiin TJ aikanani, silloin Mika Toivola oli The Head Coach ja " Mave" yhdesää Martin Bergeronin kanssa vastasi ns. " taitoarsenaalista" joka - siinä joukkueessa( Ässät) oli vaatimattomalla tasolla- take my word!!
" Omena oli pudonnut puusta lähelle" tälläkin kertaa, Otto Kivenmäki oli eilen " The Man" ja maali suoraan aloituksesta ( ottelu) 11 sekuntia ja taululla 1-0!! Simply great, sanon minä!!
Jatkoajalla sitten " leijonat" voittoon (Erholz) hoiti voiton kotiin - ja näkemäni mukaan ansaitusti!!
Erikoisuuksiin kuului se, että ainoa " Turkulainen" Arttu Nevasaari ( TPS) ei pelannut , lienee näitä nykycoachien käsityksiä motivoinnista!! OMG, sanon minä!!
Ottamatta sen enempää kantaa mihinkään muuhun Tamin tajunanvirtaan niin tuo Mave-juttu pitää kyllä pääpiirteissään paikkansa. 03-04 Mave itse tosin tarjosi itseään ilmaiselle tryoutille Tamin Ässiin ja sillä kertaa sai vakuutettua asioista päättävät tahot osaamisellaan vaikka edellinen kausi oli mennyt pääosin Norjassa. Edellisellä kaudella kävi koittamassa 4 ottelun verran mutta ei saanut Toivolalta luottoa joten lähti Mikkelin kautta Norjaan.
Hyvältä näyttää meno, nyt saadaan jotain seurattavaa Liigajoukkueenkin peleihin, kun Otto alkaa osoittamaan että ei turhaan olla varattu NHL:ään.Otto kahteen U20-otteluun tehot 2+1=3.
Otto nyt kolmeen peliin 3+2=5. Eniten maaleja ja eniten pisteitä Suomen joukkueesta.
Pade, laita nyt hyvä mies Otto liigassakin keskelle!
Maajoukkue U19 tällä kaudella ja ensi kauden U20 ikäluokka. Suomelta puuttui aikalailla kaikki kärkijätkät (Kakko, Lundell, Nordgren, Thomson, Utunen...) joukkueesta.Mitäs ikäluokkaa/tasoa tää nyt onkaan? Niinköhän Liigaan verrattavissa.
Mitäs ikäluokkaa/tasoa tää nyt onkaan? Niinköhän Liigaan verrattavissa.
Minusta JKotkaniemestä pitäisi oppia jotain ja lähteä siitä, että OKivenmäki on ensi kaudella Ässien kakkossentteri.
Tästä oon melkeenpä samaa mieltä. Mutta ei jotkut U19-pelit helmikuussa sinänsä kerro mitään suuntaan taikka toiseen. Kai sitä voi toki vielä loppukauden aikana tollekin tontille sisäänajaa.
Kertoo ne jotain, sen että kyseessä on ikäluokan lahjakkaimpia pelaajia.
Tuossa edellä kerrottiin, että Suomelta puuttuu nippu kärkiäijiä. Onkohan muilla parhaat paikalla?
Kivenmäki ehdottomasti keskelle kahteen ensimmäiseen kenttään, siinä hänen taidot pääsevät parhaiten esille. Nyt pitää peluuttaa ensi kautta silmällä pitäen, mitään ei tässä menetettäisi.Otto nyt kolmeen peliin 3+2=5. Eniten maaleja ja eniten pisteitä Suomen joukkueesta.
Pade, laita nyt hyvä mies Otto liigassakin keskelle!
Minusta JKotkaniemestä pitäisi oppia jotain ja lähteä siitä, että OKivenmäki on ensi kaudella Ässien kakkossentteri.
Nimenomaan.Mitä sitten? Tuskin tilalle tulleet kovin heikkoja on. Täytyy muistaa, että muutaman superlahjakkuuden jälkeen tulee iso joukko lahjakkuuksia joiden tasoero ei ole suuri.
Niin no onhan kaikki nämä Kakot, Kuparit, Lundelit, Nordgrenit, Puistolat, Tanukset, Maccelit, Rannat, Thomsonit, Heinolat, Kokkoset, Utuset jne. suoraan kuin rautaliigasta. My bad.Noista poissaolijoista vain Kakko on luokkaa superlupaus. Muut ovat vain tavallisia kuolevaisia, vaikka muutamaa IFK-taustan takia hehkutetaankin.
Raumalainen taas hassuttelee.Niin no onhan kaikki nämä Kakot, Kuparit, Lundelit, Nordgrenit, Puistolat, Tanukset, Maccelit, Rannat, Thomsonit, Heinolat, Kokkoset, Utuset jne. suoraan kuin rautaliigasta. My bad.