Kun ei pelirintamalle ole juuri nyt mitään positiivista sanottavaa, niin laitetaan tänne. Sandellsin puolen litran huurteisen kylmät tuopit 5 euron hintaan on todellinen vetonaula, jota ei toivottavasti tärvellä ahneuksissa hintoja nostamalla. Muissa halleissa on yleensä tarjolla vain taskulämmintä Karjalaa, tai hanasta lorotettua ylihintaista Lapin vettä ja niitäkin yleensä 0,4 kokoisena.
Toisekseen rakennetussa olutkarsinassa on viikonloppuisin hyvä tunnelma, joskin arkisin on varsin hiljaista.
Ja lisäksi on mainittava, että hallissa on käynyt varsin mukavasti väkeä, vaikka pelit eivät ihan odotetusti ole menneetkään. Ennen SaPKo-peliä oli Itä-Hämeessä kattava ennakkojuttu pelistä ja se varmasti toi ylimääräisiä katsojia. Noita ennakkojuttuja peleistä saisi olla useamminkin.
Vähän nihkeää, että kaljakarsina on sijoitettu kellopäätyyn. Sen rakentaminen baaripäädyn ylätasanteelle olisi voinut tuoda pientä piristystä muuten niin aneemiseen kannattajatoimintaan, joka junnaa itsepäisen rummuttamisen takia paikoillaan joistakin parannusyrityksistä huolimatta. Kannattajapäädyn siirtäminen taas toisi oman nihkeytensä pelin seuraamiseen hyökkäyssuuntien takia. Kenraali Sandelsin bandwagonissa on kuitenkin matsista toiseen potentiaalista, mutta toistaiseksi käyttämätöntä huutovoimaa, joka onnistuneesti organisoituna voisi johtaa varteenotettavan
klackenin syntyyn. Hyvä kuitenkin, että moinen karsina on rakennettu ja kansa viihtyy.
Yleisömääriin olen itsekin kokonaisuutena ollut tyytyväinen. AM-keskiarvo 11 kotipelin jälkeen pyöristyy 559 katsojaan ja alle 500 katsojan pelejä on ollut vain neljä (HCK, K-Vantaa, 2x LeKi). Säännölliset ennakkojutut Raivaajassa olisivat varmasti omiaan piristämään tunnettavuutta ja katsojamääriä. Jatkoaikamainen, asiantunteva ennakkopohdinta tilastojen, pelisuoritusten ja kokoonpanojen valossa (sisältöyhteistyö, anybody?) liitettynä pelaajan, valmentajan tai muun vaikuttajan haastatteluun jokaisen kotimatsipäivän urheilusivuilla viestisi todella vahvasta eteenpäinmenosta. Ennakkojuttujen vakiinnuttua säännölliseksi osaksi lehteä maksetut ottelumainoksetkin voitaneen siirtää paremmalle paikalle lehdessä kokonaiskattavuuden maksimoimiseksi.
Seitsemäs kausi menossa liiton korkeimmalla sarjatasolla, eikä vuosikymmenet hallilla käynyttä ydinporukkaa lukuunottamatta katsojia eksy kuin kärkimatseihin. Pienistä resursseista huolimatta on paljon pelin ulkopuolisia asioita, jotka pitäisi... krhm, siis pitää - ja ennen kaikkea voidaan - tehdä paremmin. Paluukauden hypetys oli kunnioitettava esimerkki siitä, miten markkinointi pitäisi hoitaa, mutta nykyisellään hommasta huokuu liian selkeästi ns. "tehdään jos meitä kiinnostaa, halutaan, jaksetaan tai viitsitään" -henki. Esimerkiksi viime kausi oli siitä hauska tapaus, että sitä ei oikeastaan ollut. Loppujen lopuksi tulevaisuuden visioita on aina hyvä maalailla, vaikkei olisikaan mitään takeita niiden toteutumisesta.