Nyt väsyttää, mutta kyllä kannatti valvoa! USA oli varmaan umpipaska kun Suomi näytti noin hyvältä, mutta silti pakko kehua. Vaikeuksia oli tietenkin (mm. pelin kääntäminen, merkkausvirheet omassa päässä, hieman mielikuvitukseton hyökkäyspelaaminen) mutta jotenkin vain sieltä saatiin yksi piste kasaan. Ja se yksi piste on kyllä yhden enemmän kuin minä tästä pelistä odotin. Jäähyjen merkitys oli suuri, ne käänsivät joka kerta peliä ja Suomen av oli jotenkin vähän hukassa. Ilme oli kuitenkin kohdallaan, päät ei kumartunut vaikka tasoitusmaali kuitattiin melkein heti. Minä kyllä tykkäsin.
Pakarisen maali ilahdutti, sillä kyllä Iiron on saatava näissä kisoissa tehoja taululle. Mikäs sen mukavampaa kuin aloittaa pistetehtailu USAta vastaan. Vatanen väläytteli, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Armialta huonoja ratkaisuja kiekollisena, ehkä jännitti liikaa? Maalipaikkojen tuhlailussa kunnostautui Haula, joka kyllä muuten oli uutena tuttavuutena minulle positiivinen yllätys. Samoin Rissanen oli hyvin mukana omassa päässä.
Ortiolta en mitään odottanut, sillä muistissa oli edelliset katastrofikisat (jotka kyllä olivat sitä koko joukkueelta). Mutta oli kyllä varmempi kuin silloin, kunnes... jep, ratkaisevassa paikassa hörppy. Aittokalliota en kuitenkaan päästäisi maalille tuon yhden maalin takia, ei se vaihtamalla parane.
Ja jokohan se Granlund nyt voitaisiin unohtaa? Kyllä, minustakin olisi ollut mielenkiintoista nähdä mihin mies olisi pystynyt joukkuetta johdattamaan (vai olisiko kyennyt siihen ollenkaan) mutta fakta on se, että Granlund ei ole joukkueessa ja piste. Antaa näiden kavereiden nyt näyttää mitä osaavat ja tarkastellaan Granlundia sitten kun mies jäälle palaa meitä ilahduttamaan. Nämä eivät ole Granlundin kisat.